TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

InfoRail

InfoBike

Olsztyn walczy z FCC
PAP - Opublikowano: 05.10.2015 09:47:55 9 komentarzy
Olsztyn walczy z FCC

Gmina Olsztyn złożyła w sądzie odpowiedź ze swoją wersję przyczyn, dla których wypowiedziała umowę hiszpańskiej firmie FCC na budowę linii tramwajowych. Jest ona tak obszerna, że zajmuje trzy kartony. W lipcu Hiszpanie pozwali Olsztyn o 320 mln zł. W lipcu hiszpańska firma FCC, z którą Olsztyn zerwał umowę na budowę linii tramwajowej, złożyła w sądzie pozew, w którym domaga się od miasta zapłaty blisko 320 mln zł. Twierdzi, że miasto nie miało podstaw do zerwania umowy. Olsztyn motywował taki ruch nieterminowością wykonywanych robót ze strony FCC.

Rzecznik prasowa Sądu Okręgowego w Olsztynie sędzia Agnieszka Żegarska poinformowała PAP, że odpowiedź na pozew ze strony gminy Olsztyn wpłynęła w ostatnim wyznaczonym przez sąd terminie tj. 30 września. "Odpowiedź ta jest bardzo obszerna, liczy trzy kartony. Obecnie w wydziale dokumenty te są dzielone na poszczególne tomy i dopiero, gdy zawartość kartonów będzie wszyta do akt, sąd się z nią zapozna" - podała rzecznik sądu dodając, że trudno na tym etapie spekulować, czy sąd wyznaczy pierwszy termin sprawy jeszcze w tym roku.

Rzecznik prasowa olsztyńskiego ratusza Marta Bartoszewicz poinformowała PAP, że miasto w odpowiedzi na pozew wskazało, że to FCC ponosi winę za wypowiedzenie umowy. "Oprócz opieszałości, nieudolności, gołosłowności i nie stosowania się do poleceń i wytycznych, mieliśmy (w przypadku FCC - PAP) również do czynienia z brakiem kadry projektowej i inżynierskiej, brakiem podwykonawców i dostawców, a co za tym idzie brakiem postępu w pracach budowlanych. I na to głównie zwróciliśmy uwagę sądu - FCC nie realizowało robót budowlanych na odcinkach, na których posiadało stosowne zezwolenia budowlane" - poinformowała rzecznik prasowa ratusza.

Bartoszewicz zwróciła uwagę, że "wszelkie problemy z dotrzymaniem terminów, związane z projektowaniem wynikały z nieprzygotowania wykonawcy, nieznajomości przepisów, norm i sztuki projektowej. W dokumentach pojawiały się elementarne braki, a FCC ignorowało wnoszone przez specjalistów w różnych dziedzinach uwagi".

Firma FCC Construccion w 2011 r. podpisała z olsztyńskim urzędem miasta umowę na budowę w mieście linii tramwajowych i wynikającej z tego przebudowy kilku skrzyżowań. Kontrakt opiewał na 250 mln zł. Miasto zerwało go pod koniec sierpnia 2013 r. argumentując, że Hiszpanie nie wywiązują się z terminów. W czasie, gdy wypowiedziano umowę, wedle wyliczeń ratusza zrealizowanych było 5,67 proc. prac. Harmonogram zaś przewidywał w tym okresie zaawansowanie na 65 proc. Dlatego też olsztyński ratusz zatrzymał 25 mln zł kaucji wpłaconej przez FCC.

Prezydent Olsztyna Piotr Grzymowicz podkreślał wówczas, że miasto nie może pozwolić sobie na opóźnienia w inwestycji, ponieważ jest ona współfinansowana unijnymi środkami. Po zerwaniu umowy z FCC miasto podzieliło projekt budowy linii tramwajowych na 6 mniejszych zadań, które obecnie są realizowane, przez co całe centrum miasta jest sparaliżowane, pozamykane dla ruchu są główne ulice. Budowę linii tramwajowych realizuje teraz kilka firm, inwestycja ma być zakończona w ciągu miesiąca - półtora, a w połowie grudnia tramwaj ma zacząć wozić pasażerów.

Linie tramwajowe w Olsztynie mają połączyć tzw. sypialniane południowe dzielnice miasta z centrum, miasteczkiem akademickim Kortowo oraz dworcem. Miasto już zastanawia się nad rozbudową sieci tramwajowej.



Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
Olsztyn
  • kubex – 05.10.2015

    Tramwaje to przyszłość, a tramwaje od Solarisa to dodatkowo gwarancja jakości. Nie to co peszajs z Bydgoszczy.

  • olsztyniak – 05.10.2015

    Czemu co przyjedzie jeden pesa do jakiegokolwiek miasta w Polsce to od razu jest artykuł. Żadnego info o tym że dotarły już wszystkie tramino do Olsztyna?

  • tramchorzów – 05.10.2015

    [komentarz usunięty, powód: komentarz niemerytoryczny]

  • Combino – 06.10.2015

    @kubex:taaak,tą jakość to widać w Jenie wewnątrz Tarmino,że ho ho ;)

  • Bartek – 06.10.2015

    Dlaczego nie ma artykółów o Solarisie? Są, tylko przy zestawieniu z ilosćią o Pesie jest ich mniej. Dlaczego? Bo Pesa robi wiecej tramwajów, no i ostatni czasy ma wiecej problemów wiec i o tym się pisze. A po drugie to chyba SOLIARISOWY PR powinieni przekazywać takie onfo do portali branżowych?

  • KW – 06.10.2015

    Ostatnie artykuły o Solarisie:http://infotram.pl/komplet-tramino-w-olsztynie_more_78066.htmlhttp://infotram.pl/premiera-tramino-olsztyn-na-trako-film-_more_77735.htmlhttp://infotram.pl/swiatowa-premiera-tramino-olsztyn_more_77716.htmlWystarczy poszukać.

  • tomwaw – 07.10.2015

    @ bo jak Solaris dostarcza zamówiony tramwaj w terminie to jest normalne, a jak Pesa dwa miesiące po terminie 3 z 36 to jest wydażenie bo nikt tak szybko się nie spodziewał, przynajmniej ostatnio

  • Combino – 07.10.2015

    @tomwaw: jak Pesa miała mniejsze ilości do dostarczenia (nie mówię takie jak Solaris,ale mniejsze niż obecnie),to też dostarczała w terminie (wystarczy poszukać od lata 2014 - a właściwie od jesieni 2014 - wstecz).

  • tomwaw – 07.10.2015

    @Combino dlatego dodałem przynajmniej ostatnio. prawda jest taka, że PESA złapała więcej niż jest w stanie przełknąć, co niestety w dłuższej perspektywie będzie niekorzystne zarówno dla pesy jak i dla polskich miast. Wystarczy przypomnieć żę w żadnym z wcześniejszych tramwajó nie było tyle zastrzeżeń do wykończenia co w Krakowiaku. odbija się to już na jakości, a odbije się na finansach i na możliwości modernizsacji taboru w przyszłej perspektywie unijnej

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....