TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

InfoRail

InfoBike

Olsztyn składa pozew przeciw FCC o zapłatę 37 mln zł
PAP - Opublikowano: 29.01.2016 08:50:31 1 komentarz
Olsztyn składa pozew przeciw FCC o zapłatę 37 mln zł (foto: UM Olsztyn)

Olsztyn złoży w sądzie pozew o zapłatę ponad 37 mln zł od hiszpańskiej firmy FCC, która miała zbudować w mieście linię tramwajową - poinformował PAP prezydent miasta Piotr Grzymowicz. Miasto zerwało z FCC umowę w 2013 r. gdy uznano, że nieterminowo realizuje inwestycję.

Grzymowicz poinformował PAP, że gmina Olsztyn złoży pozew w olsztyńskim sądzie w piątek przed południem. "Sam pozew liczy przeszło 100 stron, do tego jest bardzo wiele załączników" - podkreślił.

Olsztyn domaga się od FCC ponad 37 milionów złotych. "Jest to kwota, która pozostała jako nadwyżka zwiększonych, po odstąpieniu od kontraktu z FCC, kosztów dokończenia projektowania i robót na linii tramwajowej, po potrąceniu kwot wypłaconych przez Gminę Olsztyn podwykonawcom FCC, kwoty uzyskanej z gwarancji bankowej FCC i kwoty dotacji unijnej" - wyjaśniła w piśmie do PAP reprezentująca gminę Olsztyn gdańska kancelaria "Pawłowski Kamiński Skromak".

Prawnicy w piśmie do PAP wyjaśnili, że gdyby gmina nie uwzględniła wymienionych potrąceń, wówczas roszczenie gminy Olsztyn wyniosłoby 128 mln zł.

Wcześniej prezydent Olsztyna wielokrotnie tłumaczył, że umowa zawarta z FCC pozwala samorządowi na dochodzenie kwoty, jaką miasto musiało wydać na budowę linii tramwajowej ponad to, co zawierał kontrakt z Hiszpanami (to samorząd m.in. zapłacił tym podwykonawcom, których nie opłacili Hiszpanie). Grzymowicz zapewnił, że miasto zrobi wszystko, by tę sumę odzyskać - stąd pozew.

Ponieważ już kilka miesięcy temu FCC pozwała Olsztyn o zapłatę 320 mln zł teraz samorząd złoży swój pozew jako tzw. powództwo wzajemne.

Proces z powództwa FCC miał się rozpocząć w miniony poniedziałek, ale niemal w ostatniej chwili (tj. w piątek w południe) Hiszpanie złożyli wniosek o wyłączenie od orzekania z tej sprawy wszystkich olsztyńskich sędziów okręgowych (ponad 60 osób - PAP). Jak argumentowali, ponieważ sędziowie są członkami lokalnej społeczności mogą być stronniczy. Wniosek ten zablokował rozpoczęcie procesu o kilka miesięcy.

Wnioskiem FCC o wyłączenie sędziów był zdziwiony Grzymowicz, ponieważ, jak przyznał PAP, w umowie z FCC zapisano, że wszelkie spory między stronami będzie rozstrzygał sąd w Olsztynie.

Olsztyn pracował nad przywróceniem komunikacji tramwajowej od 2006 roku. W 2011 roku gmina Olsztyn podpisała umowę z wyłonioną w przetargu hiszpańską firmą FCC Construcción S.A. W sierpniu 2013 roku gmina zerwała tę umowę argumentując, że firma nie wywiązuje się z kontraktu.

W czasie, gdy wypowiedziano umowę, wedle wyliczeń ratusza, zrealizowanych było 5,67 proc. prac. Harmonogram zaś przewidywał w tym okresie zaawansowanie na 65 proc.

Po zerwaniu umowy z FCC miasto podzieliło projekt budowy linii tramwajowych na 6 mniejszych zadań. Wykonawcy, pochodzący m. in. z Polski, Hiszpanii, Szwecji i Czech, zakończyli roboty na jesieni 2015 roku, a początku stycznia po Olsztynie jeżdżą tramwaje. Wróciły do miasta po 50 latach.

Linie tramwajowe w Olsztynie łączą tzw. sypialniane południowe dzielnice miasta z centrum, miasteczkiem akademickim Kortowo oraz dworcem. Miasto już planuje rozbudowę sieci tramwajowej.



Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
Olsztyn
FCC
  • maciej12991 – 31.01.2016

    Mam nadzieję, że FCC odpowie srogo za ten b....l. Dobrze, że miasto nie chowało głowy w piasek i bez ceregieli wywalili na zbity pysk tę firmę. Poznań z Kaponierą i Dąbrowskiego mógłby się wiele nauczyć od Olsztyna.

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....