TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

InfoRail

InfoBike

Olsztyn na zakupach. Nawet 24 wagony
InfoTram.pl - Opublikowano: 27.05.2017 18:51:37 30 komentarzy
Olsztyn na zakupach. Nawet 24 wagony

Olsztyn ogłosił przetarg na zakup tramwajów. Zamówienie obejmuje nawet 24 wagony. Wbrew wcześniejszym zapowiedziom nie ma wśród nich pojazdów używanych.

Jego przedmiotem jest zakup taboru niskopodłogowego, dwukierunkowego o pojemności nie mniejszej niż 200 pasażerów każdy w ramach następujących zadań:

1) Dostawa 2 sztuk tramwajów w ramach Projektu pn. "Rozwój transportu zbiorowego w Olsztynie – łańcuchy ekomobilności" współfinansowanego z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Programu Operacyjnego Polska Wschodnia 2014 – 2020 (PO PW) Oś Priorytetowa II Nowoczesna Infrastruktura Transportowa Działanie 2.1 Zrównoważony transport miejski.

2) Dostawa 2 sztuk tramwajów w ramach projektu pn. "Rozwój transportu zbiorowego w Olsztynie – trakcja szynowa" współfinansowanego z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Programu Operacyjnego Polska Wschodnia 2014 – 2020 (PO PW), oś priorytetowa II Nowoczesna Infrastruktura Transportowa Działanie 2.1 Zrównoważony transport miejski

3) Dostawa 4 sztuk tramwajów w ramach projektu pn. "Rozwój łańcuchów ekomobilności poprzez rozbudowę infrastruktury rowerowej i zakup taboru" współfinansowanego z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Warmińsko-Mazurskiego na lata 2014-2020 działanie 4.4, poddziałanie 4.4.1 ekomobilny MOF Olsztyna (ZIT Olsztyna)

4) Dostawa do 16 sztuk tramwajów w ramach prawa opcji w zależności od uzyskanego finansowania.

Przedmiotem zamówienia podstawowego jest wyprodukowanie, dostarczenie, wydanie i przeniesienie przez wykonawcę na rzecz zamawiającego własności oraz objęcie serwisem gwarancyjnym fabrycznie nowych 8 sztuk tramwajów, niskopodłogowych, wieloczłonowych z napędami silnikami prądu przemiennego wraz z: dostarczeniem, zainstalowaniem, uruchomieniem oraz wydaniem i przeniesieniem przez wykonawcę na rzecz zamawiającego w stanie wolnym od obciążeń własności niezbędnego do eksploatacji tych tramwajów specjalistycznego wyposażenia zajezdni, oprzyrządowania, narzędzi, pakietu naprawczego i pakietu eksploatacyjno – naprawczego, wydaniem i przeniesieniem na rzecz zamawiającego własności dokumentacji niezbędnej do eksploatacji oraz napraw awaryjnych i powypadkowych tramwajów, przekazaniem zamawiającemu wersji instalacyjnych oprogramowania specjalistycznego niezbędnego do wykonywania diagnostyki i obsługi technicznej tramwajów, zainstalowaniem go na wskazanych przez zamawiającego komputerach oraz udzieleniem licencji na jego użytkowanie.

Przedmiotem zamówienia w ramach prawa opcji jest wyprodukowanie, dostarczenie, wydanie i przeniesienie przez wykonawcę na rzecz zamawiającego własności oraz objęcie serwisem gwarancyjnym fabrycznie nowych 16 sztuk tramwajów, niskopodłogowych, wieloczłonowych z napędami silnikami prądu przemiennego.

Czekamy na szczegółowy opis przedmiotu zamówienia w SIWZ.

Szacunkowa wartość zamówienia to 37 366 164.46 EUR netto. Oferty można składać do 11 lipca 2017 roku.

Kryteria wyboru stanowią:

Parametry techniczne - 35 %

Zużycie energii elektrycznej - 5 %

Cena - Waga: 60 %.

O udzielenie zamówienia może ubiegać się wykonawca, który w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – to w tym okresie, wykazał się doświadczeniem polegającym na należytym zrealizowaniu zamówienia obejmującego dostawę co najmniej pięciu fabrycznie nowych tramwajów wieloczłonowych o niskiej podłodze (udział niskiej podłogi nie mniejszy niż 50 % całej powierzchni podłogi w części pasażerskiej), które uzyskały dopuszczenie do eksploatacji (homologację), przy czym w co najmniej trzech z nich zastosowane zostały rozwiązania konstrukcyjne układu napędowego polegające na zastosowaniu przekładni dwustopniowych stożkowo – walcowych.

Przypomnijmy, że obecnie 100% taboru w Olsztynie to Solarisy Tramino.



Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
Olsztyn
przetarg
  • hmhm – 27.05.2017

    Skoro wieloczłonowe to dlaczego niby wagony, wagony raczej z reguły nie mogą być wieloczłonowe, bo nawet gdyby nazwać tak pociąg to jest to elektryczny/spalinowy zespół trakcyjny?

  • czatowiwc – 27.05.2017

    A bipy? Bipa to aż czteroczłonowy wagon ;) W przypadku tramwajów się przyjęło nazewnictwo jeszcze z czasów jak jak pojazdy były małe. Poza tym, to są lekkie pojazdy i raczej nie stosuje się tutaj tam rozbudowanego nazewnictwa kolejowego. Poza tym człony tramwajów są zdecydowanie bardziej ze sobą powiązane niż człony EZT.

  • czatowiwc – 27.05.2017

    A bipy? Bipa to aż czteroczłonowy wagon ;) W przypadku tramwajów się przyjęło nazewnictwo jeszcze z czasów jak jak pojazdy były małe. Poza tym, to są lekkie pojazdy i raczej nie stosuje się tutaj tam rozbudowanego nazewnictwa kolejowego. Poza tym człony tramwajów są zdecydowanie bardziej ze sobą powiązane niż człony EZT.

  • allensteiner – 27.05.2017

    Zdecydowanie wygra Tatra Yug. Trzymam kciuki.PSPrecz z "miastem" na E.

  • Tramicus365 – 28.05.2017

    Niech się teraz PESA spręży z dobrą ofertą, bo z Warszawy raczej nici, z Wrocławia chyba też (chyba że Modertrans odpuści, bo ma już wystarczająco dużo zamówień), Kraków wciąż mocno niepewny, no i pewnie jeszcze kilka innych miast, których tak na szybko nie mogę sobie przypomnieć. Z drugiej strony będą składać tramwaje dla Bydgoszczy, Łodzi, Gorzowa Wlkp.

  • albert – 28.05.2017

    Gorzów jesteś pewny?

  • AXC – 28.05.2017

    @albert- tak, Pesa jako jedyna złożyła ofertę, mieści się w kosztorysie a miasto nie wybrało firmy, gdyż nie ma umowy na unijne dofinansowanie i prace na przebudowy odcinków jeszcze nie ruszyły-zajmą nawet półtora roku. Z tego powodu bezsensem jest podpisywanie by tramwaje stały bezużytecznie w zajezdni i uciekała już gwarancja. Prawdopodobnie uda się wygrać w Gdańsku i Częstochowie(unifikacja floty oraz specyfikacja dająca dodatkowe punkty za skrętne wózki czy szybką dostawę). Jeśli Pesa nie zgarnie zamówienia ze stolicy to jednak ma trochę mniejszych miast, gdzie mogą wygrać. W razie wygranej Solarisa to mogą zażyczyć sobie zbyt wysokich cen. Jeśli warunki będą równe dla obydwu producentów może być walka o to zlecenie. Najważniejsze, że miasto chce od razu jednym przetargiem kupić wszystkie niezbędne tramwaje. Mówiło się o maksymalnie 14. Wystarczy zarówno na przewidziane wkrótce do budowy np. Pieczewo, jak również do obsługi tych,które są na liście rezerwowej.

  • lolek – 28.05.2017

    Teraz ku...a na pewno Pesa....hyhyhyhy

  • JA – 28.05.2017

    W Olsztynie raczej Solaris. Raz - unifikacja, dwa - lubią tego producenta.

  • Nick – 28.05.2017

    Boże chroń Olsztyn przed PESĄ!

  • advisor – 28.05.2017

    @NickAmen!

  • mechanik – 28.05.2017

    Cyt.: "Ponadto wykonawcy muszą wykazać, że wyprodukowali tramwaje, które uzyskały dopuszczenie do eksploatacji, przy czym w co najmniej 3 z nich ***zastosowane zostały rozwiązania konstrukcyjne układu napędowego polegające na zastosowaniu przekładni dwustopniowych stożkowo-walcowych***." Również pozdrawiam :D

  • www – 28.05.2017

    Wysoko oceniane będą skrętne wózki. Rozwiązanie zastosowane przez Solarisa w Olsztynie może nie mieć szans.

  • zibi – 28.05.2017

    Olsztyn,Wrocław,Kraków mają faworytów i wcale nie ma tam Pesy ale niespodzianki są mile widziane,konkurencja S&S i MT mają to coś czego zarządowi z Bydgoszczy brakuje czyli szybko potrafią dostosować się do rzeczywistości.

  • ja – 28.05.2017

    Ojj wyczuwam Gammy :D

  • mechanik – 28.05.2017

    A ja wyczuwam KIO w wykonaniu Pesy :)

  • ABS – 28.05.2017

    Jak nie potrafią uczciwie przegrać to uderzą do KIO a nawet w sejmie na Wiejskiej się wypłaczą,jak to klienci nie pozwolą się wydoić.

  • krakowiaczek – 28.05.2017

    Wszystko lepsze od pojazdów z firmy PESA !

  • K – 29.05.2017

    ^ bardzo oryginalny komentarz. Dziwne że tylko raz dodany.

  • AXC – 29.05.2017

    @ja Modertrans nie może wziąć udziału, gdyż warunki doświadczenia ich wykluczają.Bedzie walka między Solarisem a Pesa,której pomagają np. punkty za skrętne wózki.

  • JA – 29.05.2017

    Jest jeszcze jedna rzecz. Skrajnia w Olsztynie jest szersza, niż w innych częściach Polski. A Solaris wyprodukował takie tramwaje dla Olsztyna. Dlatego myślę, że on wygra.

  • mechanik – 29.05.2017

    @AXC Pomagają? Nie sądzę.Skrętne wózki nie powinny być dla Solarisa problemem, po faux pas w Krakowie na pewno mają temat na dziesiątą stronę przetrenowany. A skrętne wózki z Pesy - no cóż, raczej nie bez powodu krakowskie SIWZ zawiera odpowiednie wpisy. Cytat z pytań:"PYTANIE 17:SIWZ, rozdział XIII, punkt 12.IV - podatność do przemieszczenia się elementów ramy wózkaProsimy o potwierdzenie, że rama podczas ruchu pionowego w górę o 20 mm jednej z jej podłużnic nie może ulec odkształceniom plastycznym, a nie, jak napisano, odkształceniom sprężystym.ODPOWIEDŹ 17:Zamawiający nie zmienia zapisów SIWZ."

  • AXC – 29.05.2017

    To prawda,z drugiej strony by nie czuli się zbyt pewnie windujac cenę punktacja wspiera podjazdy że skrętnymi wózkami.Olsztyn widzi jak sztywne niszczą torowiska.

  • mechanik – 29.05.2017

    Nie chciałem rozwlekać wpisu, może ujmę to tak: Olsztyn już wie, że wózki skrętne będą lepszym rozwiązaniem i wie też, że dla solarisa nie będą one problemem. Dlatego IMHO punkty za nie nie będą pomagać Pesie.

  • esbek – 29.05.2017

    A mnie się podoba rozwiązanie mały zakup-duża opcja. W przypadku gdyby wagony delikatnie mówiąc "nie były najlepsze", to kupują tylko 8 sztuk. A jeżeli miasto będzie z nich zadowolone, to może dokupić 16 sztuk. Szkoda, że Poznań nie zastosował takiej metody. Jeżeli prototyp Gammy będzie niezbyt udany, to może miasto stracić duże pieniądze.

  • AXC – 29.05.2017

    @esbek- jak miasto może stracić wielkie pieniądze, skoro kasa i tak wróci do ich spółki córki ;) Po prostu poznaniacy będa klnąć na czym świat stoi, że kupiono dziadowskie tramwaje, przy których problemy krakowiaków to mały żart. Urzędującym się oberwie, zniechęci do korzystania z tramwajów, ale zgodnie z logiką wielkopolskiej racjonalności kasa będzie wydana "u swoich". Na dodatek Pesa oferowała taniej sprawdzone pojazdy (Twisty), takie standardowe, bez skomplikowanych wymagań jak w Krakowie. Z całego serca życzę, żeby jednak tramwaje nie zawodziły, ale dowiemy się za 2-3 lata. Wracając do Olsztyna dzisiaj ma być otwarcie ofert na węzeł przesiadkowy przy dworcu kolejowym.

  • esbek – 29.05.2017

    @AXC Mam nadzieję, że z Gammami nie będzie problemów, ale jako człowiek ostrożny wolałbym wariant z dużą opcją. A co do Twistów, w sobotę będąc we Wrocławiu przejechałem się jednym z nich i uważam, że nie ma do czego się przyczepić. No chyba do tylko do tego, że jest znaczek PESA, a nie Bombardier, jak to woleli by niektórzy.

  • AXC – 29.05.2017

    @esbek- nie ty jeden masz nadzieję, że problemów nie będzie, ale eksploatacja pokazuje, że większość producentów, w tym budujący od lat zaliczają mniejsze czy większe wpadki. Będę pozytywnie zaskoczony, jeśli uda się tego uniknąć Modertransowi, dla którego 50 Gamm to skok na głęboką wodę. Żadne miasto w zamówieniach poza Poznaniem, nie dopuszcza do startu firmy, która oczekiwanych pojazdów nie dostarczyła. Dobry krok- jak mówisz- zrobić niewielkie zamówienie z dużą opcją by w razie problemów zrezygnować. We Wrocławiu są zadowoleni z Twistów, niestety miasto oszczędza na komunikacji jak się da o czym świadczy ostatni przetarg faktycznie pod Moderusy. W 2014 kupili Twisty, z których mieszkańcy, motorniczowie są bardzo zadowoleni jednakże nie wykorzystano wszystkich opcji-zaledwie na 2 tramwaje. Pesa była zbyt zawalona zamówieniami.

  • viki – 30.05.2017

    opis zawarty w przetargu, potwierdza fakt że Olsztyn pojazdy solarisa już poznał i wypisał wszystkie elementy aby nie powtórzyć obecnego pojazdu.ciekawe zapisy są w umowie dostawy i serwisu , chyba taki pierwszy numer na polskim rynku

  • a2n – 02.06.2017

    Rząd zamiast realizowanym obecnie programem elektromobilności pozornej ( idiotyczny pomysł wprowadzenia autobusów elektrycznych do najmniejszej pipidówki) ,powinien się zająć elektrycznym miejskim transportem szynowym i doprowadzić do produkcji zunifikowanego, modułowego tramwaju, który mógłby być zamawiany przez wszystkie polskie miasta tramwajowe.Przy odpowiedniej kasie i podziale produkcji seryjnej pomiędzy kilku polskich producentów bardzo szybko można by poprawić warunki podróżowania na polskich sieciach tramwajowych, których w Polsce powinno być około 30.

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....