TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

InfoRail

InfoBike

Olsztyn już myśli o rozwoju sieci tramwajowej
INFOTRAM - Opublikowano: 07.10.2015 09:35:09 11 komentarzy
Olsztyn już myśli o rozwoju sieci tramwajowej

Sporo dzieje się ostatnio w Olsztynie. Mimo, że sieć tramwajowa nie jest jeszcze gotowa i żaden tramwaj nie wyjechał na miasto, to miast myśli o dalszym rozwoju transportu szynowego. Aby to było możliwe, niezbędna jest inwestycja w infrastrukturę. I właśnie z myślą o kolejnym etapie prac, wczoraj (6października) podpisana została umowa na przygotowanie wymaganej dokumentacji.

- Chcielibyśmy, aby połączenia tramwajowe zamykały się w pewnej pętli - tłumaczył prezydent Olsztyna, Piotr Grzymowicz. - Trasa przebiegałaby przez osiedla mieszkaniowe oraz tam, gdzie jest największe natężenie ruchu i pasażerów. To miałoby służyć przede wszystkim ograniczeniu transportu indywidualnego oraz modernizacji i rozwojowi transportu publicznego.

Podpisana umowa dotyczy przygotowania projektów, studium wykonalności inwestycji, dokumentów wymaganych do zdobycia dofinansowania zadania oraz realizacji prac. Wiemy też którędy mogłyby być poprowadzone nowe torowiska.

- Z Jarot tramwaj jechałby w kierunku ul. Krasickiego - wyjaśniał Piotr Grzymowicz. - Później do Michelin, a stamtąd al. Piłsudskiego do Dworcowej i do spięcia u zbiegu z Towarową. Oczywiście przygotowana propozycja będzie wielowariantowa, a najlepsze rozwiązanie wybierzemy w drodze konsultacji ? dodał.

Zadanie ma zrealizować dobrze znane w Olsztynie Biuro Projektów Budownictwa Komunalnego. Gdańska spółka odpowiada m.in. za zaprojektowanie przebiegu ul. Towarowej do obwodnicy oraz połączenia parków Centralnego z Podzamczem, przebudowy mostu św. Jakuba oraz plant.

- Współpraca z przedstawicielami ratusza jest życzliwa i niezwykle rzeczowa - mówił prezes Biura Projektów Budownictwa Komunalnego, Jan Tadeusz Kosiedowski. - Natomiast co do transportu szynowego, biuro realizuje sporo takich zadań. Ostatnio oddana została 5-kilometrowa linia w Gdańsku, a także szybki tramwaj w Szczecinie. Poza tym projektujemy połączenie tramwajowe na Woli w Warszawie ? dodał.

Najwcześniej, bo pod koniec kwietnia następnego roku mają być gotowe koncepcje przebiegu nowych torowisk. Tymczasem do końca września dokumenty niezbędne do złożenia wniosku o unijne dofinansowanie. Podpisana umowa ma wartość 4,2 mln złotych.

Przypomnijmy, że w nocy z niedzieli na poniedziałek do Olsztyna dotarł ostatni z piętnastu zamówionych Solarisów Tramino. Wszystkie wagony są gotowe do wyjazdu na miasto, czekają jednak na oddanie do użytku sieci tramwajowej. Kolejny termin uruchomienia tramwajów w Olszynie to 15 grudnia. Czy się uda? Zobaczymy.



Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
Olsztyn
  • solaris – 07.10.2015

    Ciekawe, że na rysunkach z wizualizacji są same Solarisy...

  • olsztyniak – 07.10.2015

    @solaris: Bo to jest wizualizacja obecnie budowanej linii.

  • Gruby – 08.10.2015

    Spokojnie więcej solariów nie będzie. Teraz my wygramy. Buahahahahahaha

  • olsztyniak – 08.10.2015

    @Gruby, Nie chcemy waszego peso-shitu w Olsztynie.

  • Gruby – 08.10.2015

    Co nas to obchodzi ze nie chcecie? Będziecie mieli i tyle. Buhahhahahahaahaa jeszcze nam podziękuję cie za najlepsze tramwaje na świcie. MPK Kraków juz się szykuje do nas z wizytą z podziękowaniami za Krakowiak. Zresztą będzie w prasie za niedługo. Są zachwyceni wy też będziecie. Solaris to nie jest prawdziwy producent tramwajów. Tylko pesa się liczy. Buahahahahaahahahha

  • sdk – 08.10.2015

    @Gruby, Ten wielki producent z Bydgoszczy, przegrał w Olsztynie w przetargu z Newagiem hahahahah

  • ? – 08.10.2015

    W co przegrał z newagiem? W kulki?

  • sdk – 08.10.2015

    @?, Poczytaj historię olsztyńskiego przetargu na tramwaje

  • Gruby Bydgoszczy – 08.10.2015

    Tak przegraliśmy z wielkim newello. Buahahhaahahahhahahaah kleklismy i ze śmiechu się do dzisiaj nie możemy podnieść. Buahahhaahhaahahhahahahaha

  • wladek 2015 – 08.10.2015

    W czasie kiedy odbywał się przetarg na tramwaje dla Olsztyna, PESA miała pełen portfel zamówień dla Warszawy, Gdańska, Szczecina i łodzi. Te 15 sztuk dla Olsztyna to były mało znaczące ilości, które PESA mogła sobie odpuścić i tak się stało. Pomimo zachwytów nad wyglądem Tramino dla Olsztyna, moim zdaniem jest to ocena mocno przesadzona. To kwestia gustu. Coś jednym się podoba innym nie.

  • olsztyniak – 10.10.2015

    Ale malowanie mamy najlepsze w Polsce :)

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....