TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

InfoRail

InfoBike

Olsztyn już myśli o rozwoju sieci tramwajowej
INFOTRAM - Opublikowano: 07.10.2015 09:35:09 11 komentarzy
Olsztyn już myśli o rozwoju sieci tramwajowej

Sporo dzieje się ostatnio w Olsztynie. Mimo, że sieć tramwajowa nie jest jeszcze gotowa i żaden tramwaj nie wyjechał na miasto, to miast myśli o dalszym rozwoju transportu szynowego. Aby to było możliwe, niezbędna jest inwestycja w infrastrukturę. I właśnie z myślą o kolejnym etapie prac, wczoraj (6października) podpisana została umowa na przygotowanie wymaganej dokumentacji.

- Chcielibyśmy, aby połączenia tramwajowe zamykały się w pewnej pętli - tłumaczył prezydent Olsztyna, Piotr Grzymowicz. - Trasa przebiegałaby przez osiedla mieszkaniowe oraz tam, gdzie jest największe natężenie ruchu i pasażerów. To miałoby służyć przede wszystkim ograniczeniu transportu indywidualnego oraz modernizacji i rozwojowi transportu publicznego.

Podpisana umowa dotyczy przygotowania projektów, studium wykonalności inwestycji, dokumentów wymaganych do zdobycia dofinansowania zadania oraz realizacji prac. Wiemy też którędy mogłyby być poprowadzone nowe torowiska.

- Z Jarot tramwaj jechałby w kierunku ul. Krasickiego - wyjaśniał Piotr Grzymowicz. - Później do Michelin, a stamtąd al. Piłsudskiego do Dworcowej i do spięcia u zbiegu z Towarową. Oczywiście przygotowana propozycja będzie wielowariantowa, a najlepsze rozwiązanie wybierzemy w drodze konsultacji ? dodał.

Zadanie ma zrealizować dobrze znane w Olsztynie Biuro Projektów Budownictwa Komunalnego. Gdańska spółka odpowiada m.in. za zaprojektowanie przebiegu ul. Towarowej do obwodnicy oraz połączenia parków Centralnego z Podzamczem, przebudowy mostu św. Jakuba oraz plant.

- Współpraca z przedstawicielami ratusza jest życzliwa i niezwykle rzeczowa - mówił prezes Biura Projektów Budownictwa Komunalnego, Jan Tadeusz Kosiedowski. - Natomiast co do transportu szynowego, biuro realizuje sporo takich zadań. Ostatnio oddana została 5-kilometrowa linia w Gdańsku, a także szybki tramwaj w Szczecinie. Poza tym projektujemy połączenie tramwajowe na Woli w Warszawie ? dodał.

Najwcześniej, bo pod koniec kwietnia następnego roku mają być gotowe koncepcje przebiegu nowych torowisk. Tymczasem do końca września dokumenty niezbędne do złożenia wniosku o unijne dofinansowanie. Podpisana umowa ma wartość 4,2 mln złotych.

Przypomnijmy, że w nocy z niedzieli na poniedziałek do Olsztyna dotarł ostatni z piętnastu zamówionych Solarisów Tramino. Wszystkie wagony są gotowe do wyjazdu na miasto, czekają jednak na oddanie do użytku sieci tramwajowej. Kolejny termin uruchomienia tramwajów w Olszynie to 15 grudnia. Czy się uda? Zobaczymy.



Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
Olsztyn
  • solaris – 07.10.2015

    Ciekawe, że na rysunkach z wizualizacji są same Solarisy...

  • olsztyniak – 07.10.2015

    @solaris: Bo to jest wizualizacja obecnie budowanej linii.

  • Gruby – 08.10.2015

    Spokojnie więcej solariów nie będzie. Teraz my wygramy. Buahahahahahaha

  • olsztyniak – 08.10.2015

    @Gruby, Nie chcemy waszego peso-shitu w Olsztynie.

  • Gruby – 08.10.2015

    Co nas to obchodzi ze nie chcecie? Będziecie mieli i tyle. Buhahhahahahaahaa jeszcze nam podziękuję cie za najlepsze tramwaje na świcie. MPK Kraków juz się szykuje do nas z wizytą z podziękowaniami za Krakowiak. Zresztą będzie w prasie za niedługo. Są zachwyceni wy też będziecie. Solaris to nie jest prawdziwy producent tramwajów. Tylko pesa się liczy. Buahahahahaahahahha

  • sdk – 08.10.2015

    @Gruby, Ten wielki producent z Bydgoszczy, przegrał w Olsztynie w przetargu z Newagiem hahahahah

  • ? – 08.10.2015

    W co przegrał z newagiem? W kulki?

  • sdk – 08.10.2015

    @?, Poczytaj historię olsztyńskiego przetargu na tramwaje

  • Gruby Bydgoszczy – 08.10.2015

    Tak przegraliśmy z wielkim newello. Buahahhaahahahhahahaah kleklismy i ze śmiechu się do dzisiaj nie możemy podnieść. Buahahhaahhaahahhahahahaha

  • wladek 2015 – 08.10.2015

    W czasie kiedy odbywał się przetarg na tramwaje dla Olsztyna, PESA miała pełen portfel zamówień dla Warszawy, Gdańska, Szczecina i łodzi. Te 15 sztuk dla Olsztyna to były mało znaczące ilości, które PESA mogła sobie odpuścić i tak się stało. Pomimo zachwytów nad wyglądem Tramino dla Olsztyna, moim zdaniem jest to ocena mocno przesadzona. To kwestia gustu. Coś jednym się podoba innym nie.

  • olsztyniak – 10.10.2015

    Ale malowanie mamy najlepsze w Polsce :)

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....