TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

InfoRail

InfoBike

Olsztyn dokupi trzy tramwaje
PAP InfoTram - Opublikowano: 21.03.2016 13:45:27 15 komentarzy
Olsztyn dokupi trzy tramwaje

Wśród planów inwestycyjnych województwa warmińsko-mazurskiego marszałek Marek Brzezin wymienił m.in. zakup 3 tramwajów. Mają one wzmocnić transport zbiorowy w Olsztynie.

Stolica regionu zakupiła bowiem, jak się okazało tylko, 15 wagonów. Krótki czas ich eksploatacji pokazał, że miasto potrzebuje kolejnych jednostek. Nieoficjalnie dowiedzieliśmy się, że możliwy jest zakup wagonów nowych, ale jednocześnie dostępnych od ręki. Pieniądze na sfinansowanie zakupu mają pochodzić z pieniędzy unijnych.

W piątek w Olsztynie podpisano porozumienie dotyczące wspólnych Inwestycji Terytorialnych. Dzięki niemu Olsztyn i sześć sąsiednich gmin otrzymają 63 mln euro na wspólne inwestycje poprawiające komunikację publiczną, drogi czy na budowę wspólnego centrum zarządzania kryzysowego.

Zintegrowane Inwestycje Terytorialne to nowy instrument polityki spójności w Unii Europejskiej, który ma służyć rozwojowi dużych miast oraz sąsiadujących z nimi gmin.

W województwie warmińsko-mazurskim Zintegrowane Inwestycje Terytorialne będą realizowane w trzech największych miastach: w Olsztynie, Ełku i Elblągu wraz z otaczającymi je gminami. Olsztyn porozumiał się z sześcioma gminami: Barczewem, Stawigudą, Dywitami, Purdą, Jonkowem oraz Gietrzwałdem.

Jak podkreślił marszałek województwa Marek Brzezin w perspektywie finansowej 2014 - 20 z Regionalnego Programu Operacyjnego Warmia-Mazury na wspólne dla Olsztyna i 6 gmin inwestycje może być przeznaczonych maksymalnie 58,5 mln euro oraz z budżetu państwa w ramach kontraktu regionalnego dla województwa warmińsko-mazurskiego 5,2 mln euro.



Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
Olsztyn
warmińsko-mazurskie
  • Olsztyniak – 21.03.2016

    Oby dokupili tramino

  • Pesa – 21.03.2016

    Pesa.

  • Chudy i inni – 21.03.2016

    Newag.

  • kubex – 21.03.2016

    Solaris. Pesa odbiega jakościowo, Newag nie ma doświadczenia, Modertrans nie ma nic tak niskopodłogowego. Poza tym raczej będą celować w ujednolicanie taboru.

  • czapajew – 21.03.2016

    Gotowe ma "ruskie"Pesa , tylko wózki zmienić

  • Robert – 21.03.2016

    @czapajew A "ruskie" jak mi się zdaje są jednokierunkowe, więc odpają.

  • Ga – 21.03.2016

    Najlepoej takie same jak juz maja

  • Em – 21.03.2016

    Przydałyby się trzy Tramina z Solarisa, ale mniejsze, dwuczłonowe na linie 3.

  • Combino – 22.03.2016

    Najlepsze jest to,że gdyby zamawiający przewidział zamówienie uzupełniające i gdyby nie było wtopy z budową,to może zdołaliby odpalić ZU po pierwszych jajach. Ale termin upłynął 21.09.2015 (jeśli nawet było to uwzględnione). Teraz musi być nowy przetarg,który nie wiadomo kto wygra,a przecież można to rozpisać w formie przetargu z opcjami (podstawa: 3 sztuki,opcje: tyle co potrzeba na nową linię). Jak rozpiszą tylko na 3 sztuki,to powtórzą wszystkie błędy poprzedników...

  • Combino – 22.03.2016

    @Em: Solaris wykluczył bawienie się w wozy tej długości ;)

  • html – 22.03.2016

    @Combino: Trzy sztuki to max, bo zajezdnia zmieści tylko 18 wozów

  • Chudy i inni – 22.03.2016

    [komentarz usunięty, powód: -]

  • www – 22.03.2016

    Wagony dostępne od ręki są w Warszawie w postaci dwukierunkowych Jazzów. Ale przecież nikt tych tramwajów nie sprzeda i nie pożyczy, bo je po prostu potrzebujemy. Poza tym Jazzy są węższe. Ewentualnie pozostają bety, ale Olsztyn takich wagonów chyba nie kupi. W grę wchodzą wagony używane? To chyba nie miałoby sensu.Kupienie od ręki innych wagonów raczej nie jest możliwe. Produkcja dodatkowych wagonów zajmie trochę czasu. Opracowanie nowego modelu tylko dla 3 sztuk może być też mało ekonomiczne dla wybranego wykonawcy - chyba, że ktoś będzie chciał przygotować model dla kolejnych zamówień.Olsztyn chyba będzie musiał dużo zapłacić za te 3 sztuki. Skończy się chyba na wynajmie.

  • html – 22.03.2016

    @www: Przecież Solaris ma gotowy projekt wagonu

  • Combino – 23.03.2016

    @html: przecież i tak będą musieli rozbudować; czym wg Ciebie obsłużą nową linię? Przecież nie już posiadanym taborem,którego jest na tyle mało,że własnie przez to 3-ka jeździ z żenującym taktem. Nie słyszałem też o planach przerzucenia jednej z linii kursujących na Kanta na nową trasę,bo wtedy na starej trasie częstotliwość spadłaby do niewystarczającej,a na nowej byłaby żenująca.

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....