TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

InfoRail

InfoBike

Oferty na tramwaje dla Warszawy jeszcze dłużej
InfoTram.pl - Opublikowano: 19.04.2017 09:06:25 34 komentarze
Oferty na tramwaje dla Warszawy jeszcze dłużej

Tramwaje Warszawskie po raz kolejny zmieniają termin składania ofert w przetargu na dostawę nowych wagonów.

Teraz potencjalni oferenci mają czas dl 5 maja, a nie do 25 kwietnia 2017 roku.

Przypomnijmy, że przedmiotem zamówienia jest zakup fabrycznie nowych tramwajów jednokierunkowych i dwukierunkowych, całkowicie niskopodłogowych, wieloczłonowych, wraz ze specjalistycznym wyposażeniem obsługowym, pakietem naprawczym, pakietem eksploatacyjnym, pakietem materiałów niezbędnych do wykonania naprawy głównej, szkoleniami, dokumentacją techniczną łącznie z licencjami i oprogramowaniem łącznie z licencjami oraz wykonywaniem napraw powypadkowych (w okresie gwarancji tramwajów).

Jak już informowaliśmy na łamach InfoTram.pl zainteresowanie przetargiem jest duże. Wstępnie swój udział zasygnalizowało co najmniej pięciu producentów. Przypomnijmy też, że przewoźnik zdecydował się dopuścić do przetargu oferentów spoza Unii Europejskiej. Taki ruch Tramwajów Warszawskich umożliwia start firm z Rosji, Ukrainy, Białorusi czy Chin. Zwracał na to uwagę szef PESY Tomasz Zaboklicki. Kto ostatecznie złoży oferty? Musimy poczekać do maja.



Sprawdź też:
Tramwaje Warszawskie
przetarg
  • WK – 19.04.2017

    I tak do 24. grudnia. Nudne to już się robi i śmieszne.

  • PasażerZTM – 19.04.2017

    Zaboklicki zachowuję się jak poseł dobrej zmiany . A może niech on zrozumie że jego Tramwaje psują się na potęgę . Co chwile jakaś PESA ma problem. Więc już dość tej tandety w TW

  • AXC – 19.04.2017

    Spokojnie, prędzej Warszawa i to pomimo przekładania terminu, wybierze dostawcę niż Kraków toczący bezsensowną i skazaną na porażkę batalię z Pesą. Muszą się pogodzić, że ta firma dostarczy te pojazdy i przeciąganie postępowania tylko opóźnia dostawy. Zostaje patrzeć Pesie na ręce.

  • a2n – 19.04.2017

    Kraków z zupełnie innych przyczyn i tak nie może obecnie podpisać umowy, więc czasowo nic nie traci z powodu przewlekania się procedury przetargowej.
    Najlepszym rozwiązaniem dla Krakowa byłoby rozpisanie nowego przetargu, co powinno doprowadzić do uzyskania jeszcze korzystniejszej oferty.
    Przedłużenie czasu składania ofert w W-wie o 11 dni może spowodować tylko rozszerzenie liczby oferentów i bardziej precyzyjne przygotowanie ofert i dla realizacji zamówienia nie ma większego znaczenia.

  • krakowiaczek – 19.04.2017

    O tym co kupi Kraków zdecyduje sąd a nawet wykluczyć nie można rozpisania nowego przetargu !

  • YburG – 19.04.2017

    Po co te ciuciubabki ? i tak wygra Pesa :)

  • a2n – 19.04.2017

    Może i wygra
    Pesa, ale tramwaj będzie po ogłoszeniu nowego przetargu i lepszy i tańszy.
    W końcu każdemu nabywcy na tym zależy, żeby kupić towar jak najlepszy po najniższej możliwej do uzyskania przy określonej jakości cenie.
    A przynajmniej tak być powinno.
    Pesie nikt źle nie życzy, tylko dlatego, że to Pesa, natomiast operatorowi zależy na jak najbardziej korzystnym stosunku jakości do ceny oraz na w miarę ujednoliconym technicznie taborze.
    Trzeba cierpliwie poczekać na końcowe rozstrzygnięcie i potem na pierwsze dostawy, które w znacznym stopniu pokażą, czy zakup był trafny.

  • Qba – 19.04.2017

    Dostępność Krakowiaków wynosi 94%, a Tramino Olsztyn 99%.

    Nie dziwota, że Kraków nie chce więcej Pesy.

  • jatal – 19.04.2017

    @ Qba
    Nie wiem skąd masz takie informacje ale jeśli są prawdziwe to nie ma w tym nic dziwnego bowiem duże miasta mają więcej pojazdów oraz mają większy ruch, a wyłączenia taboru z tego powodu wliczane do dostępności są częstsze.

    Najważniejsze jest żeby wskaźniki niezawodności i gotowości nie były niższe od wartości zapisanych w umowie, a jeśli MPK nie skarży się z tego powodu można domniemywać że są dochowane albo pomijalne.

  • mechanik – 19.04.2017

    @jatal, przecież Kraków właśnie skarży się na to, o czym doskonale wiesz. Dlaczego więc kolejny raz kręcisz i kłamiesz?

  • Elf – 19.04.2017

    I tak pesa wygra w warszawie. Nie moze sobie pozwolic na porazke.

  • AXC – 20.04.2017

    @a2n Kraków jakby chciał to mógłby już dawno podpisać umowę tzn. wybrać najlepszą ofertę- po wyroku KIO, ale nie chcą, wolą poczekać aż przyjdzie pismo z sądu, później łaskawie będą analizować, ale Pesa sobie poczeka, bo wiedzą, że i tak wygrają. Nie można ot tak sobie unieważnić, jeśli spełnia wymogi i mieści się w budżecie. Jeśli tak zrobią Pesa ma kontrakt w kieszeni-idzie do sądu a ten nakazuje wybrać najkorzystniejszą ofertę a tyle środków MPK nie ma. Kraków traci bo zarabia kancelaria prawnicza, która nic nie wskóra, mieszkańcy zmuszeni są bujać się akwariami. W Warszawie oby to było ostatnie przesunięcie. Pesa musi się bardziej postarać i nie przesadzić z ceną.

  • bun – 20.04.2017

    Jak się po drodze Warszawiakom chiński dostawca wyłoży, to może już nie byc czasu na rozpisanie nowego przetargu.

  • a2n – 20.04.2017

    Kraków umowy, - nawet gdyby wybrał najkorzystniejszą ofertę - nie mógłby podpisać , bo wymagana jest zgoda czynników unijnych przy wydatkowaniu tak wysokiej kwoty na realizację kontraktu.
    O taką zgodę wystąpiono i najprawdopodobniej będzie ona udzielona w czerwcu.
    Wtedy można dopiero podpisać umowę z wykonawcą.

  • Obserwator – 20.04.2017

    Krakow ma jeszcze asa w kieszeni : kwota przeznaczona na zamówienie jest nizsza od najlepszej cenowo oferty. Proponuje wrocic do relacji z otwarcia ofert a nie ciagle bic piane.

  • Kamień – 20.04.2017

    @Qba weź przestań wymyślać liczby z kosmosu, do których nigdy nie podałeś żadnego źródła, czyli po prostu je sobie zmyślasz.

  • dd – 20.04.2017

    Kamień, pupa boli? Trudno, fakty mogą być bolesne.

  • jatal – 20.04.2017

    @ mechanik
    Kraków wykluczył Pesę przywołując art. 24 ust. 5 pkt 2 czyli:
    "który w sposób zawiniony POWAŻNIE naruszył obowiązki zawodowe, co podważa jego uczciwość, w szczególności gdy wykonawca w wyniku ZAMIERZONEGO działania lub RAŻĄCEGO NIEDBALSTWA nie wykonał lub nienależycie wykonał zamówienie, co zamawiający jest w stanie wykazać za pomocą stosownych środków dowodowych".

    Żeby ten przepis móc zastosować do rażącego braku jakości najpierw trzeba wykorzystać standardowe zapisy o karach za brak jakości. Tymczasem MPK nigdy nie podjęło tematu nawet zwykłego braku jakości. Wręcz przeciwnie, były wypowiedzi oficjeli MPK o braku znaczących usterek tramwajów co powodawało ataki trolli. Naliczone 26 mln zł kary zawsze wiązano z powodem niedotrzymania terminów dostaw a nie z brakiem jakości. Przed prostym lub bezmyślnym interpretowaniem ujawnionych trochę przypadkiem "sławnych" 17000 usterek już następnego dnia przestrzegał rzecznik MPK. Wreszcie na końcu mamy wyrok KIO którego sentencja końcowa była powszechnie spodziewana.

    Nie wiem skąd wiesz co innego wiem, ale teraz już wiesz i wypadałoby żebyś przedstawił swoją wiedzę popartą jakimiś faktami a nie wymysłami pozwalając innym samodzielnie osądzić kto z nas kłamie i kręci.

  • jatal – 20.04.2017

    @ Obserwator
    Powoływanie się na przekroczenie budżetu długo długo długo po fakcie jego stwierdzenia i po długiej długiej długiej walce o rozstrzygnięcie przetargu (na co wydawano przecież pieniądze) naraża MPK na wizytę służb kontrolnych. Tak więc nie podejrzewam znalezienia się "odważnego samobójcy" który podejmie taką decyzję.

    Ale co innego jeśli zostanie zmniejszona kwota dofinansowania z UE. Wtedy owszem jest to możliwe, ale na razie chyba nic o tym nie wiadomo.

  • mechanik – 21.04.2017

    @jatal
    W skrócie: wielokrotnie komentowałeś sprawę Krakowa i doskonale znasz argumenty jakie zostały podniesione w KIO przez MPK, także i wskaźniki które pierwszy raz tam właśnie ujrzały światło dzienne. Na tej postawie twierdzę, że kręcisz i kłamiesz.
    Naprawdę, trzeba być skończonym idiotą aby zadawać kłam faktom i tak bełkotliwie argumentować swoje (chore) racje. Ale jeśli to lubisz... no cóż.

  • YburG – 21.04.2017

    Tak czy inaczej pozamiatane ... i tak wygra PESA :) I to jest wielki pozytyw:)

  • AXC – 22.04.2017

    @Obserwator- nie kłam. Kwota podstawowego zamówienia mieści się w budżecie a w ramach opcji można kupić 7 dodatkowych pojazdów. Nie ma powodu do unieważnienia postępowania czy braku wybrania najkorzystniejszej oferty-inaczej niż w Gdańsku, gdzie najtańsza Pesy przekraczała budżet.

  • jatal – 22.04.2017

    @ mechanik
    Ech, strasznie opornie idzie ci rozumienie tekstu pisanego - chodziło żebyś przedstawił własny punkt widzenia na sprawę a nie co o kim myślisz (uwierz mi - nikogo normalnego to nie interesuje).

    Spróbuj jeszcze raz oraz dopowiedz (najlepiej cytatem) jakie WSKAŹNIKI w wyroku KIO ujawniło MPK broniąc się przed pozwem Pesy.

  • mechanik – 23.04.2017

    @jatal Oporność to twoja specjalność, niestety... Pitolisz komentarz za komentarzem jakby ci za to płacili. A nie płacą, bo tylko idiota korzystałby z usług człowieka używającego argumentów działających na szkodę zlecającego.
    A co do clou tematu, to ja wszystko napisałem. Problem polega na tym, że NIE UMIESZ CZYTAĆ i dociera do ciebie tylko to, co chcesz zauważyć. Po prostu beton. Jeszcze raz: MPK w trakcie rozprawy skarżył się na wykazywane wskaźniki gotowości i niezawodności. Sposób wniesienia sprawy do KIO nie ma tu znaczenia. Wyrywasz fakty z kontekstu i bełkotliwie uzasadniasz z góry obrana tezę, czyli kręcisz i kłamiesz. Jeszcze inaczej, aby dotarło piszesz jak zwykle.
    Nie wiem co chcesz uzyskać pisząc swoje poematy, ale to co robisz wzbudza pogardę.

  • jatal – 24.04.2017

    @ mechanik
    Problem jest taki że nic sensownego nie napisałeś a próśb o wyjaśnienie nie spełniasz.
    Jak napisałem wcześniej, nie znam ŻADNEJ publicznej informacji w której MPK żaliło się na jakość Krakowiaków. Na rozprawie w KIO nie byłem więc opieram się tylko na wyroku w którym nie ma ANI JEDNEGO odniesienia do JAKIEGOKOLWIEK WSKAŹNIKA jakości.
    Skoro czegoś nie ma, to oczywiste jest że nie mogę tego zacytować. Ale ty twierdzisz coś przeciwnego więc bez problemu pownieneś znaleźć potrzebny cytat. Skąd zatem opór w jego przedstawieniu?

    A czemu piszę? To chyba proste?
    Skoro nie chcesz tu poddać ocenie swojego punktu widzenia to w ten sposób próbuję pokazać twój brak wiedzy (jak widać po rozumieniu "poematu" nie tylko branżowej), a przy okazji masz też okazję wykazać się przed coraz szerszą publicznością swoim brakiem kultury.

  • mechanik – 25.04.2017

    @jatal Twoim kłopotem jest to, że Twój mózg wybiórczo wybiera fakty i sądzisz, że każdy ma tak samo, każdy nabierze się na wybrane z kontekstu brednie. A tak (nie)stety nie jest.
    Masz podane progowe założenia. Wskaźniki jak i sprawozdania z KIO są ogólnodostępne, nawet je komentowałeś. Bez kłopotu znajdziesz podnoszone argumentacje MPK. Moja ocena także została podana, nie na twoich idiotycznych warunkach.
    Ile razy można pisać to samo????
    To co piszesz jest żałosne. Nie wiem, chyba frajdę sprawa ci publiczne robienie z siebie idioty, Twój wybór.

  • jatal – 25.04.2017

    @ mechanik
    Nie prościej napisać jest podać numer strony wyroku KIO na której jest coś o jakimkolwiek wskaźniku?

  • Obserwator – 25.04.2017

    AXC przeczytaj uważnie protokol z otwarcia ofert ,i nie wciskaj kitu

  • mechanik – 26.04.2017

    @jatal A co ma do tego wyrok KIO? Nawet na infotramie masz kilka artykułów z wyczerpującą treścią, poszukaj sobie. Skończ bredzić i kłamać, szkoda mojego czasu.

  • jatal – 26.04.2017

    @ mechanik
    Bo o wskaźnikach i zawartości wyroku KIO sam napisałeś 21 kwietnia.
    Cały czas czekam na odpowiedź w którym miejscu?

  • maechanik – 26.04.2017

    Wskaźniki zostały podane przez MPK, KIO nie kwestionowało oświadczeń MPK co do złego wykonania zamówienia, natomiast to było przedmiotem sprawy. Pisząc chłopskim tekstem skończ rżnąć głupa, nie nam czasu na pajaców.

  • m. – 26.04.2017

    korekta- nie było..

  • jatal – 27.04.2017

    @ mechanik
    Żal patrzeć jak wijesz się niczym piskorz w dziobie kaczki.

    Po pierwsze:
    - KIO jak najbardziej zajmowało się zagadnieniem złego (nienależytego) wykonania umowy.

    Po drugie (w zalezności co chciałeś napisać):
    - jeśli przedmiotem sprawy w KIO BYŁY wskaźniki jakości to podaj gdzie jest tego dowód w wyroku,
    - jeśli natomiast NIE BYŁY i nie ma o nich śladu w wyroku KIO to zastanów się po co plujesz na coś z czym się zgadzasz.

  • mechanik – 28.04.2017

    @jatal - kłamliwie dobierasz fakty. Jak zwykle. I jeszcze udajesz głupiego. Faktów nie zmienisz:
    Jeszcze raz, może dotrze, jak nie użyj google - nie boli...
    KIO nie kwestionowało oświadczeń MPK co do złego wykonania zamówienia, natomiast to nie było przedmiotem sprawy.
    W czasie postępowania MPK wykazywało znacznie niższe wskaźniki niż były do tamtej pory publikowane. Wyrok NIC NIE MA do tego. Nie rób z siebie jeszcze większego idioty, znajdź pracę etc. to może ci przejdzie, powodzenia

Dodaj komentarz

Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma ?JMK analizy rynku transportowego? oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2017 InfoBus ma 15 lat.Portal TransInfo.pl działa od 2001 roku. Początkowo - pod nazwą InfoBus.pl - zajmował się tylko tematyką autobusową. Wraz z rosną...