TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

InfoRail

InfoBike

Oferty na nowe torowisko w Chorzowie znacznie ponad budżetem
PAP InfoTram.pl - Opublikowano: 20.02.2018 09:38:58
zdjęcie ilustracyjne

Dwie oferty spłynęły w powtórzonym przetargu na dokumentację przebudowy ul. Katowickiej w Chorzowie w rejonie dawnej Huty Kościuszko wraz m.in. z nową drogą i torowiskami tramwajowymi.

Jedna przekracza budżet zamówienia dwuipółkrotnie; druga ponad czterokrotnie.

Chodzi o przebudowę ważnych arterii, drogowej i tramwajowej, bezpośrednio przy centrum miasta, a także udostępnienie i skomunikowanie pohutniczych terenów inwestycyjnych. Poprzedni przetarg w tej sprawie samorządu Chorzowa i spółki Tramwaje Śląskie został unieważniony – wobec braku ofert.

Plany chorzowskiego samorządu uwzględniają m.in. budowę nowej drogi do inwestycyjnych terenów poprzemysłowych na obszarze dawnej huty, przebudowę ul. Katowickiej, którą wiedzie droga krajowa nr 79, od ul. 3 Maja do estakady (wraz z budową podziemnego przejścia w rejonie Placu Powstańców Śląskich), a także rozbudowę ul. Metalowców wraz z jej przedłużeniem do ulicy Siemianowickiej w dzielnicy Chorzów Stary.

Należące do samorządów miast regionu Tramwaje Śląskie chcą przebudować w tym rejonie odcinek głównej trasy tramwajowej Katowice - Bytom wraz z przesunięciem w rejon Placu Powstańców obecnego przystanku przy ul. Metalowców (planują te prace pod kątem realizowanego dużego projektu unijnego). Chcą również pozyskać dokumentację dla przyszłościowej inwestycji dotyczącej nowej linii tramwajowej wzdłuż ul. Metalowców do Chorzowa Starego.

Chorzów uczestniczy w tym zamówieniu poprzez swoją spółkę - Miejski Zarząd Ulic i Mostów (MZUiM), która odpowiedzialna ma być za układ drogowy i uzbrojenie terenów poprzemysłowych. Powtórny przetarg MZUiM i Tramwajów Śląskich, zakładający wspólne, wielowariantowe zaprojektowanie przedsięwzięć, w części przygotowywanych pod kątem funduszy unijnych, został ogłoszony 26 stycznia br.

Jak wynika z poniedziałkowej informacji z otwarcia ofert na stronie MZUiM, złożyły je dwie firmy. Przy budżecie zamawiającego 496 tys. zł (250 tys. zł w części miasta i 246 tys. zł w części TŚ), spółka PBW Inżynieria zaoferowała cenę 2,31 mln zł (odpowiednio 1,39 mln zł i 920 tys. zł), a spółka Sweco Consulting 1,33 mln zł (odpowiednio 775 tys. zł i 553 tys. zł).

Przetarg, podobnie jak poprzedni, założył etapowanie wykonania projektów dla poszczególnych elementów. Najszybciej miała powstać część dokumentacji obejmująca budowę muru oporowego wzdłuż terenów inwestycyjnych od linii kolejowej do projektowanego skrzyżowania przy ul. Katowickiej oraz przebudowę torowiska tramwajowego od wiaduktu na odcinku od estakady do ul. 3 Maja z przesunięciem na wschód oraz wykonaniem połączenia z linią w ul. Metalowców.

W podobnym czasie miałaby powstać dokumentacja budowy przejścia podziemnego pod ul. Katowicką (od Placu Powstańców do terenów inwestycyjnych). Założono przy tym konstrukcję przejścia umożliwiającą najpierw budowę jego północno-wschodniej części, a potem rozbudowę w kierunku Placu Powstańców - z utrzymaniem ruchu na jednym pasie w każdym kierunku drogi nr 79.

Następnie powstać miały projekty drogi do terenów inwestycyjnych od ul. Katowickiej do ul. Metalowców wraz z konieczną przebudową ul. Katowickiej, a także budowy sieci wodociągowej i kanalizacji sanitarnej do terenów inwestycyjnych.

Jesienią zamawiający oczekiwali dokumentacji przebudowy ul. Metalowców z przedłużeniem do ul. Siemianowickiej oraz budowy dwutorowej linii tramwajowej w ciągu ul. Metalowców do połączenia z ul. Kasprowicza w dzielnicy Chorzów Stary.

Te ostatnie projekty miały powstać w dwóch wariantach - z uwzględnieniem projektowanej już od lat budowy nowego przebiegu drogi nr 79 (tzw. obwodnicy Chorzowa) oraz bez uwzględnienia tej inwestycji. W obu wariantach uwzględniono planowany wiadukt nad linią kolejową Katowice-Bytom (projektowana obwodnica w tym miejscu jest do niej praktycznie równoległa).

Tramwaje Śląskie zaplanowały przebudowę i przesunięcie torowiska wzdłuż ul. Katowickiej (z włączeniem w ul. Metalowców) w drugim etapie "Zintegrowanego projektu modernizacji i rozwoju infrastruktury tramwajowej w Aglomeracji Śląsko-Zagłębiowskiej wraz z zakupem taboru tramwajowego". Spółka zamierza ubiegać się o jego dofinansowanie środkami Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko na lata 2014-2020.



Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
Chorzów
torowisko
budowa
Tramwaje Śląskie
Dyskutuj pod tym artykułem bezpośrednio na !

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....