TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

InfoRail

InfoBike

Oferta PESY na dodatkowe Swingi w ciągu miesiąca
InfoTram.pl - Opublikowano: 18.07.2017 12:40:23 8 komentarzy
Oferta PESY na dodatkowe Swingi w ciągu miesiąca (foto: UM Bydgoszcz)

Wczoraj na łamach InfoTram.pl pisaliśmy, że Bydgoszcz dokupi dodatkowe Swingi. Będzie to możliwe dzięki dobrej sytuacji finansowej miasta.

Tamtejszy Urząd Miasta sprecyzował dziś, że wkrótce rozpoczną się negocjacje z firmą PESA, dotyczące zakupu 3 dodatkowych pojazdów. W przyszłym roku na torach ma już jeździć łącznie 35 nowoczesnych Swingów i Tramicusów.

W związku z budową nowego torowiska na ul. Kujawskiej oraz modernizacja pętli na Kapuściskach wiosną podpisana została umowa z firmą PESA na zakup 18 tramwajów. Koszt tego zamówienia to 141 mln zł. Jednocześnie w umowie zawarto możliwość rozszerzenia kontraktu. Dzięki korzystnym rozstrzygnięciom przy przetargach na duże inwestycje oraz skutecznemu pozyskiwaniu środków europejskich możemy skorzystać z tej możliwości. Zarząd Dróg Miejskich i Komunikacji Publicznej zaprosił firmę PESA do złożenia oferty na kolejne 3 pojazdy. Wartość kontraktu oraz czas realizacji zamówienia będą przedmiotem negocjacji. Firma PESA przedstawi ofertę dostarczenia dodatkowych Swingów w ciągu najbliższego miesiąca.

Staramy się budować komunikację publiczną przyjazną dla mieszkańców - mówi prezydent Bydgoszczy, Rafał Bruski. Dlatego w najbliższych latach kluczowe miejskie inwestycje są związane z rozbudową tras tramwajowych oraz modernizacja ważnych węzłów komunikacyjnych i torowisk. Poza tym zabezpieczyliśmy środki na nowe buspasy. Rozbudowę infrastruktury powiązaliśmy jednocześnie z zakupami nowoczesnego taboru. Łącznie na te zadania przeznaczymy w ciągu najbliższych lat pół miliarda złotych. Jestem przekonany, że to dobrze wydane pieniądze. Dzięki nim podróże tramwajami i autobusami będą trwały krócej oraz wzrośnie komfort poruszania się miejską komunikacją – dodaje.

Bydgoszcz w ubiegłym roku zamówiła łącznie 18 sztuk tramwajów. 15 z nich stanowić będą wozy 5-członowe o długości ponad 30 metrów. Kolejne 3 sztuki to składy 3-członowe o długości ponad 19 metrów dedykowane do obsługi linii mniej uczęszczanych. Przetarg na dostawę wygrała bydgoska firma PESA. Wartość całego kontraktu to 141 mln zł. W ramach rozszerzenia kontraktu chcemy nabyć 3 składy 3-członowe. Zależy nam by na tory wyjechały one wiosną przyszłego roku. Podobnie jak we wcześniej zamawianym taborze tramwaje będą wyposażone w nowoczesne systemy IT:

• System Informacji Pasażerskiej

• System monitoringu

• System Emisji Reklam

• Wi-Fi dla pasażerów

• Gniazda USB

• System automatycznego sterowania zwrotnicami

• Biletomaty.

W ostatnich latach miasto nabyło 14 tramwajów niskopodłogowych w tym 12 wraz z budową torowiska do Fordonu.



Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
Bydgoszcz
PESA
  • 4doniak – 18.07.2017

    Powoli, powoli taborowa sytuacja zacznie jako tako wyglądać po tych wzmocnieniach. Bo wczoraj znów się Konstal 805Na #226 rozkraczył i trasę do Fordonu zablokował. Nowy tabor jest bardzo potrzebny.

  • BDG – 18.07.2017

    #226 biedaczek już zapracował na spokojna emeryturę jako wóz historyczny. Ale jak na razie w Bydzi są takie braki w wozach że nawet Elka służąca do szkolenia musiała wrócić do pełnej służby.

  • WK – 18.07.2017

    Tak jest napisane, jakby w sumie mieli kupić 6 sztuk trójczłonowych SWING-ów.A tak chyba nie jest.

  • Tramicus365 – 18.07.2017

    "W przyszłym roku na torach ma już jeździć łącznie 35 nowoczesnych Swingów i Tramicusów." - no co do tych Tramicusów i ich jeżdżenia, to się jeszcze okaże :-)

  • KM – 19.07.2017

    Problem Bydgoszczy leży w tym, że nie urzędnicy wożą cztery litery tymi tramwajami, tylko "zwykli" mieszkańcy, więc tempo wymiany taboru wygląda, jak wygląda. Tu zamiast bawić się w przetargi po kilka sztuk, nic nie stoi na przeszkodzie, aby budżet inwestycyjny uszczuplić nieco kosztem rozpisania przetargu na przynajmniej 40 sztuk, bo zanim wymienią tabor minie 20 i najstarsze swingi będą się psuły ze starości.

  • Tramicus365 – 19.07.2017

    Problemów jest sporo, ale kto ich nie ma? :-) Brak biletomatów w większości tramwajów i w autobusach, brak monitoringu w Konstalach, brak częściowo niskopodłogowych tramwajów, które mogłyby być wysłane na Łęgnowo, np. Moderus Beta czy dawniej Protram 205 WrAs, brak tablic elektronicznych na niektórych przystankach, ociąganie się z remontem i odbudową "Parówy", taki a nie inny stosunek do NG Tramicusów itd. To wszystko jakoś się kręci i idzie do przodu, ale ciągle bardzo wolno. Teraz przystosowano trasę Chodkiewicza - Bielawy pod Pesy i co, jeździ tam jakaś? Piszecie, że #364 i #365 stoją.

  • BDG – 19.07.2017

    Dla MZK najlepiej by było jakby zostały na wieki tylko Konstale. Inne koszty utrzymania, remontów no i koszty jazdy tańsze niż typowych niskopodłogowców. A zarazem Konstale są wstanie sami naprawić iż zrobić NG, a Pesy wiadomo większe pieniążki są potrzebne do napraw. Fajnie się buduje nowe torowiska, kupuje nowe wozy i przecina wstęgi na rozpoczęciu. A potem już typowa proza życia, skład wziąć kasę na bieżące utrzymanie. Na same działanie linii do Fordonu miasto musi wydać co roku około 10 baniek. Gdzieś trzeba zabrać , żeby ktoś coś dostał więcej.Dzisiaj widziałem jak #364 wjeżdżał o własnych siłach na halę, znów pogrzebią i puszczą. Aha, obok hali stały dwa Swingi, jeden z nich to #120, który już nie pamiętam kiedy śmigał po Bydgoszczy.

  • gugul – 20.07.2017

    Pesa niema co robić to im naprawi

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....