TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

InfoRail

InfoBike

Oferta Modertransu jednak za droga dla ZKM Gdańsk
INFOTRAM - Opublikowano: 23.06.2014 11:45:42 4 komentarze
Oferta Modertransu jednak za droga dla ZKM Gdańsk
ZKM Gdańsk unieważnił przetarg na modernizację 14 używanych wagonów tramwajów zakupionych z Kassel. Jak już informowaliśmy na łamach InfoTram pojazdy te chciała modernizować tylko jedna firma –Modertrans Poznań. Przewoźnik zapowiada powtórkę przetargu, ponieważ jedyna złożona oferta jest za droga. Modertrans zażądał od przewoźnika 1 395 000 zł netto za sztukę, za całość - 24 021 900 zł brutto, ZKM chciał przeznaczyć na ten cel tylko 16 milionów złotych. Przypomnijmy, że Gdańsk kupił z Kassel 14 wagonów N8C, za które zapłacił 576 800 euro. Pojazdy zostały wyprodukowane w 1981 roku, Düwag N8C zaś to typ tramwaju produkowanego w latach 1978-1986 przez niemiecką firmę Düsseldorfer Waggonfabrik. Łącznie zbudowano 76 sztuk pojazdów tego typu –54 dla Dortmundu oraz 22 dla Kassel.Przypomnijmy też, że wykonawca modernizacji musi na własny koszt odebrać wagony z Kassel. Decyzja co dalej z zamówieniem ma zapaść jutro. Po Gdańsku jeździ już 46 tramwajów typu N8C. Zostały one zakupione w 2007 roku od zakładu komunikacji miejskie DSW 21 w Dortmundzie za kwotę 1,4 mln euro, co stanowi około 75% ceny jednego nowego tramwaju. Pojazdy zostały poddane modernizacji w przedsiębiorstwie Modertrans Poznań Sp. z o.o. Pierwszy N8C z Dortmundu wyjechał na gdańskie tory w maju 2009 roku. Koszt modernizacji jednego tramwaju to około 644 tys. zł. Dla porównania koszt modernizacji jednego wagonu popularnych 105-tek to około 1 mln 600 tys. zł.
Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
Modertrans
ZKM Gdańsk
N8C
  • Piotr – 23.06.2014

    "Koszt modernizacji jednego tramwaju to około 644 tys. zł." 14 tramwajów za 24 mln to daje ponad 1.7 mln. Nawet przyjmując założone 16 mln to i tak było by ponad 1.1 mln za sztukę.

  • obserwator tramwajowy – 23.06.2014

    A ZKM uwzględnił, że to wykonawca miał na siebie wziąć koszty sprowadzenia (i zapewne dostawy do Gdańska)?

  • k – 23.06.2014

    Skoro sam to zapisał w przetargu to pewnie uwzględnił.

  • Combino – 30.06.2014

    @Grey's Anatomy: siedzenia wtedy też były,wewnętrzny SIP w sumie także... Teraz zaśpiewali 1,7 bańki za sztukę; jakby jeszcze dorzucić wymianę nowych wózków,to zaśpiewaliby pewnie tyle co za nową Betę i to przy zostawieniu dwóch starych członów i silników trakcyjnych (ciekawe,czy w ogóle mają w ofercie pasujący wózek?).

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....