TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

InfoRail

InfoBike

Odwołanie Siemensa w przetargu Tramwajów Śląskich oddalone
InfoTram.pl - Opublikowano: 01.09.2017 09:48:54 13 komentarzy
Odwołanie Siemensa w przetargu Tramwajów Śląskich oddalone

Wczoraj KIO wydała orzeczenie w sprawie odwołania Siemensa w przetargu Tramwajów Śląskich. Zostało ono oddalone.

Przypomnijmy, że dotyczyło ono długości tramwajów, która została określona przez przewoźnika na 22 m i 30 m. Siemens twierdził, że jest ona nieodpowiednia dla podanych przez zamawiającego danych dotyczących pojemości wagonów - 155 i 200 pasażerów. KIO nie podzieliła argumentacji firmy. Czy to zamyka sprawę ewentualnego startu Siemensa w przetargu Tramwajów Śląskich? Tego nie wiemy, musimy poczekać do otwarcia ofert.

Siemens ma w swojej ofercie sprawdzone nowoczesne tramwaje z rodziny Avenio – mówił po wniesieniu odwołania Jacek Fink-Finowicki – inżynier projektu w pionie transportu miejskiego, branży Mobility w Siemens Sp. z o.o. Ich założenia konstrukcyjne są w większości przypadków zupełnie odmienne od klasycznych konstrukcji z rodziny 105N, czy 116N, eksploatowanych m.in. przez Tramwaje Śląskie. Avenio oferują bardzo wysoki komfort podróży przy niskich kosztach eksploatacji. Te zalety wynikają przede wszystkim z dużej energooszczędności, zoptymalizowanego procesu utrzymania pojazdu oraz wysokich przebiegów dla obręczy kół (nawet powyżej 600 tyś. km). Z punktu widzenia zarówno przewoźnika, jak i pasażerów, przy wyborze pojazdu bardzo istotne powinny być również kwestie funkcjonalne. Pozwoli to producentom tramwajów zaoferować najlepsze możliwe parametry pojazdów, a przewoźnikowi dokonać optymalnego wyboru, bez ograniczeń konstrukcyjnych – stwierdzi przedstawiciel producenta.

Więcej informacji o samym odwołaniu znajdziecie w poniższym linku.


WIĘCEJ
Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
Siemens
Tramwaje Śląskie
KIO
przetarg
  • tymek – 01.09.2017

    ładnie pomalowany

  • krakowianin – 01.09.2017

    I bardzo dobrze !

  • Rich – 01.09.2017

    Najlepsze pojazdy. Oby wygrały na Śląsku!!!

  • Kacper – 01.09.2017

    Siemensy to dobre tramwaje

  • dren – 01.09.2017

    Pesa znowu ma układy w KIO

  • pablo – 01.09.2017

    To było do przewidzenia, słuszna decyzja KIO.

  • www – 02.09.2017

    Ciekawi mnie bardzo skąd panowie za biurkiem wiedzą jaki byłby najlepszy dla ich firmy skład. Na świecie mieszkają jakieś dziwne "zacofane" ludzie co to nie wiedzą, że źle robią. To że Siemens ma rację to inna sprawa. Ale jak ktoś przyjmuje nierealistyczne normy pojemności to idzie w zaparte. Prawnik wie przecież lepiej...

  • green – 02.09.2017

    Szkoda że Siemens nie startował w Krakowie

  • Marek – 02.09.2017

    Pewnie i tak zaproponują cenę z kosmosu i przegrają, a jak zwykle wygra Pesa... To wszytko jest do przewidzenia

  • karlik – 03.09.2017

    Chciałbym by wózki w nowych wagonach były jak w Krakowie , dzioby też fajnie jak by takie były jak w "krakowiakach"

  • Tim – 05.09.2017

    A czym różnią się wózki w Pesach z Krakowa od tych w Katowicach, Częstochowie czy Wrocławiu? albo na rynek wschodni? Bo w katowickich to jakaś masakra, wibracje niczym na fotelu masującym... ale czy to sprawa wózków czy torów ?Zamiast robić przetargi pod konkretne firmy, powinny spółki przewozowe przez rok czy nawet 2 -3 lata testować kilka nowych tramwajów różnych producentów i wybrać te najmniej awaryjne, energooszczędne, sprawdzić zachowanie na torach, zakrętach, i najważniejsze jak oceniają je pasażerowie, oraz te najbardziej ergonomiczne, z szybką i bezkolizyjną wymianą pasażerów ( w Pesach wymiana pasażerów nawet w godzinach szczytowych odbywa się bardzo sprawnie czego nie można powiedzieć o karlikach - mała ilość drzwi i tłoczący się pasażerowie koło tych drzwi, zawsze tam jest bardzo ciasno) z całkowicie niską podłogą czy klimatyzacją co w XXI wieku powinno być standardem...

  • Obiektywny z Wrocławia – 06.09.2017

    Taki obrót sprawy był do przewidzenia, o czym pisałem 18 sierpnia. Siemens nie może zaskarżać SIWZ odnośnie uwarunkowań i potrzeb klienta. A wystarczył przejechać się z Żupniczej do dobrej kancelarii prawnej po zachodniej części Wisły a usłyszeć to samo co w KIO. Panom z Siemensa zaoszczędziło to by czasu i reputacji. To nie pierwszy bezzasadne odwołanie tego producenta do arbitrażu do KIO na SIWZ, warto by ten producent zrozumiał: Potrzeby klienta i rozwój, a nie wiekowe i nieadoptowalne produkty. Klient ma prawo kupować to co chce.

  • NM – 06.09.2017

    Wózki w Krakowiakach mają prawie identyczną konstrukcję, silniki oraz ich rozmieszczenie jak w Bombardierach NGT-8. Tego wymagało MPK Kraków w SIWZ (chodziło o unifikację posiadanego taboru). Dwa silniki Skoda po 105 kW są umieszczone wewnątrz ramy wózka i napędzają każdy jedną oś przez przekładnie.Takich wózków napędowych są trzy - jeden w pierwszym członie i dwa w ostatnim , czwartym.Z powodu takiej konstrukcji wózków tramwaje te mają 70% niskiej podłogi.Zupełnie inną konstrukcję mają wózki z indywidualnym napędem osi i z silnikami na zewnątrz ramy wózka zastosowane w wagonach Twist 2010 N i 2010 NW.W związku z bezosiową konstrukcją wózków napędowych te tramwaje przy dwóch wózkach napędowych mają 100% niskiej podłogi.Wagony śląskie 2012 N mają wózki jeszcze innej konstrukcji, zbliżone konstrukcyjnie do wózków zastosowanych w 2014 N - te wagony posiadają też tylko ok. 70% niskiej podłogi.

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....