TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

InfoRail

InfoBike

Odwołanie Newagu oddalone
InfoTram.pl - Opublikowano: 31.05.2017 16:12:17 43 komentarze
Odwołanie Newagu oddalone (foto: Newag)

Krajowa Izba Odwoławcza zajęła się sprawą odwołania Newagu od warunków przetargu na dostawę tramwajów dla Częstochowy. Jak poinformowała nas rzeczniczka prasowa KIO Magdalena Grabarczyk odwołanie zostało oddalone.

A to oznacza, że Newag chcąc złożyć ofertę w przetargu MPK Częstochowa musi szukać bardziej doświadczonego partnera. Przewoźnik wymaga bowiem doświadczenia – dostaw co najmniej 5 niskopodłogowych tramwajów. Newag podnosił w odwołaniu, że na rynku tramwajowym w Polsce operuje stosunkowo niewiele podmiotów. To PESA, Solaris (teraz razem ze Stadlerem) oraz Newag. Nie należy przy tym spodziewać się, że przetargiem będą zainteresowani Bombardier czy Siemens. Newag stwierdził, że jest w stanie wykazać się dostawą jednego tramwaju w okresie ostatnich trzech lat. Przy zapisach mówiących o doświadczeniu w dostawie co najmniej pięciu wagonach jeden z głównych producentów taboru szynowego nie może złożyć oferty. Newag stwierdził też, że posiada zakład produkcyjny i odpowiedni know-how, a z tego możemy wnioskować, że jest gotowy do realizacji dostaw tramwajów. Izba nie podzieliła argumentacji firmy z Nowego Sącza.



Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
Newag
MPK Częstochowa
przetarg
  • Jaro – 31.05.2017

    Szkoda NEWAGu tym bardziej że ma sprawdzany produkt na żywym organizmie a nie na desce kreślarskiej.

  • Opuncja – 31.05.2017

    szkoda, impulsy są o wiele lepsze od produktów konkurencji z BRZYDGoszczy, więc analogicznie z tramwajami też pewnie tak by było

  • JA – 31.05.2017

    I bardzo dobrze. Konieczek znowu zaczyna harce.

  • mechanik – 31.05.2017

    A jawna ustawka pod Pesę w przetargu na metro to już jest OK, tak?Newag, Autosan mają możliwości produkcyjne, projektowe, mają czym się pochwalić a nie mogą startować w przetargach. To jest patologia i pora ukrócić ten proceder.

  • K – 31.05.2017

    A ten Autosan to niby tramwaje gdzie miałby dostarczyć? do Częstochowy?

  • AXC – 31.05.2017

    Szkoda, że nie można zobaczyć jak na polu tramwajów konkurowały by te 2najwieksze firmy.Newag niech dopracowuje swój prototyp bo będą wiedzieli co poprawić. Zapowiada się jednak, że żadnego zamówienia na tramwaje w najbliższych latach nie zdobędą.

  • www – 31.05.2017

    @mechanik A kto nie pozwolił zrealizować umowy z Olsztynem? Krótka pamięć? Kto zabroni Newagowi zbudować sieć tramwajową w Nowym Sączu i tam dostarczyć swoje produkty?

  • abs – 31.05.2017

    Częstochowa powinna żałować mogła dostać produkt tańszy a zarazem lepiej wykonany.

  • mechanik – 31.05.2017

    K delikatnie pisząc, trochę ci wpis nie wyszedł...www Umowa z Olsztynem opiewała na ile dB, przypomnij :D Tekstu o sieci w NS nawet nie skomentuję.

  • K – 31.05.2017

    Mnie? To ty chłopczyku rzęzisz coś o Autosanie. To się pytam gdzie niby te tramwaje Autosanu miałyby jeździć?

  • mechanik – 01.06.2017

    K Tak, tobie. No to łopatologicznie, do bólu: Treść wpisu dotyczy firm, które pomimo ewidentnych możliwości nie mogą uczestniczyć w przetargach. Problem dotyczy rynku którego wycinkiem jest sprzedaż tramwajów.- Ja na twoim miejscu nie chwaliłbym się takimi wyczynami...

  • Jaro – 01.06.2017

    Czy PESA kiedyś testowała tyle miesięcy swoje tramwaje? NIE - od razu sprzedawała prototypy które jak wiemy jak się zachowywały. Dajmy szansę każdemu.Doświadczenie się nie liczy - patrz Solbusy do Częstochowy ...

  • advisor – 01.06.2017

    @JaroDokładnie - z co poniektórych wyszła tu mentalność Kalego.

  • K – 01.06.2017

    Wycinkiem jest sprzedaż tramwajów? A co do tego ma Autosan?

  • AXC – 01.06.2017

    @Jaro- Ile tramwajów dostarczyła Pesa? Bliżej 700. Ile Newag? O. Pesa uczy się na błędach, Twisty naprawili i te dla Wrocławia oraz Krakowa są bez wady konstrukcyjnej. Tramicus dał im niezbędne doświadczenie by wyprodukować znacznie lepsze Swingi a w czasie NG pierwszy model od Pesy jest modernizowany. Nevelo powinno być testowane w innych miastach np. Wrocław , Szczecin czy w aglomeracji śląskiej jeśli skończy się umowa z Krakowem.

  • mechanik – 01.06.2017

    AXC "Krakowa są bez wady konstrukcyjnej" - Mocno polemizowałbym. W dodatku krakowiaki noszą ślady odchudzania a i tak są cięższe niż 405N z jednym wózkiem więcej. Nic nowego, w końcu Linki, Darty etc. mają to samo. Trudno też pisac o nauce na błędach w przypadku producenta, który z premedytacją znalazł się w dzisiejszej sytuacji.K taki popis nazywa się samozaoraniem.

  • K – 01.06.2017

    No to już miej pretensje do siebie, skoro się samozaorałeś. Bez odbioru.

  • EXW – 01.06.2017

    Z tego co piszą internetowi znawcy, wynika, że e Polsce i nie tylko nikt lub prawie nikt nir potrafi wyprodukować porządnego tramwaju, a końcu tramwaj to nie prom kosmiczny.Coś jednak po polskich miastach jeździ!

  • mechanik – 01.06.2017

    K To do bólu prosty tekst: Autosan sprzedaje autobusy i napotyka podobne trudności jak Newag. Chciałeś dopiec, a wyszła żenada. Szkoda mojego czasu.EXW Jakość taboru to pochodna pieniędzy na jego zakup i klasy wykonawcy. Opinie nie biorą się z powietrza, środowisko jest małe, zamknięte a poszczególne firmy mają dobre rozeznanie w temacie. Do kolportowanych w internecie informacji podchodziłbym z dużym dystansem, wystarczy zwrócić uwagę jaki to marketingowy bezsens i kto w tym uczestniczy.

  • K – 01.06.2017

    No to miej do siebie pretensje że ci wyszła żenada. Bez odbioru.

  • mechanik – 01.06.2017

    K Ze śmiechu oplułem monitor. Wszystko jest powyżej, więc zlituj się nad sobą.To do bólu prosty tekst: Autosan sprzedaje autobusy i napotyka podobne trudności jak Newag. Otwartym tekstem: nie odszczekuj, MYŚL co piszesz, nie epatuj głupotą a nie będzie bolało. I bądź konsekwentny z tym brakiem odbioru.

  • NS – 01.06.2017

    @mechanik Newag jest sam sobie winien, wielokrotnie startował w przetargach, a kiedy udało się wygrać w Olsztynie to nie podjął się realizacji, a miałby w ten sposób zdobyte doświadczenie.

  • bun – 01.06.2017

    Rynek autobusowy jest inny, bo tam prywaciarz może kupić dowolne autobusy bez przetargu (wystarczy się z kimś dogadać). Jak chodzi o tramwaje to tylko taki sposób jak Poznań z gammami. Dziwne, że Kraków nie dopuszcza do siebie Newagu, widocznie ich nie chcą.

  • Jaro – 01.06.2017

    Mało kto dziś pamięta jak pierwsze tramwaje z Pesy przyjechały do Elbląga. I od razu wszystko było sprawne. Poligon doświadczalny na kliencie. A czy to było fer dopuścić producenta bez doświadczenia? NEWAG chociaż wie co sprzedaje...

  • K – 01.06.2017

    No to miej do siebie pretensje że coś cię boli. Do monitora suchą szmatkę polecam.

  • mechanik – 01.06.2017

    K, piękny z ciebie cekaem. To naprawdę do bólu prosty tekst: Autosan sprzedaje autobusy i napotyka podobne trudności jak Newag. Zrobiłeś sobie krzywdę i powtarzasz to w kółko. I bądź konsekwentny z tym brakiem odbioru.Czytaj więcej: http://infotram.pl/odwolanie-newagu-oddalone_more_95067.html

  • L – 01.06.2017

    Ty mechanik. A ty nie widzisz że koleś zrobił z ciebie debila kilka razy? Zniknij. Nie kompromituj się już bardziej.

  • advisor – 02.06.2017

    @LJak na razie to mechanik ma rację, a tobie literki się skończą. Czytania ze zrozumieniem uczą w szkole podstawowej. Combino, to ty?@bunKraków by bardzo chciał, ale musi ogłaszać otwarte przetargi, bo takie mamy prawo. Ale kto wie, czy za jakiś czas Newag nie dostanie szansy.

  • jatal – 02.06.2017

    Tworzenie kolenej "krakowskiej legendy"?Prawo Zamówień Publicznych nigdy nie zabraniało Krakowowi dopuszczenia samodzielnego startu Newagu w przetargach. Skoro nie dopuścili znaczy że nie chcieli.

  • K – 02.06.2017

    Mechanik ma zawsze rację. Toż to drugie wcielenie advisora. Że ja wcześniej na to nie wpadłem. Pozdrowienia dla L! :)

  • tp – 02.06.2017

    @jatal jakby nie chcieli toby nie testowali...a PZP to właściwie wszystkiego zabrania, zgodnie z wytycznymi do PZP najlepiej by było, żeby zamawiający niczego nie specyfikował tylko podał, że chce coś kupić.

  • jatal – 03.06.2017

    @ tpMowa była o umożliwieniu wejścia na rynek, a nie o testowaniu. Jakby chcieli to zrobić to dopuścili by przetargu jak zrobiło to np. metro w Warszawie. PZP wcale nie jest takie sztywne.A jeśli już poruszyłeś temat testowania to...ile chcą jeszcze testować Nevelo żeby wyrobić sobie opinię? Już powinni wiedzieć czy warto dopuścić Newag do swojego przetargu. Może jednak coś im nie pasuje?

  • max – 03.06.2017

    Newag nie startował w Krakowie z Nevelo tylko z 138N czyli NGT8 Newagu

  • jatal – 04.06.2017

    138N to też NGT8 i nie ma powodu żeby nie był również Nevelem.

  • Ł – 04.06.2017

    Mechanik na prezydenta!

  • Combino – 04.06.2017

    @advisor, widzę że już zaczynasz mieć taką obsesję jak mechanik: widzisz mnie wszędzie i w każdym dyskutancie z nieznanym Ci wcześniej nickiem. Powiem szczerze,że spokojnie na to patrzę i coraz bardziej chce mi się śmiać; wziąłbym popcorn,ale nie zamierzam niweczyć efektów pracy nad sylwetką ;)

  • Pozdro 600 – 05.06.2017

    Tam nie bedzie newagu i solarisa. Nie musze mowic co bedzie. Bo wiadomo.

  • mechanik – 05.06.2017

    Pozdro 600 Fajna logika. Leć na halę, tramwaje czekają.@ Heja cobino wódz boląca d. Jak ty patzrysz spokojnie, to ja jestem dziewica Maryja. Znudziły się kolejne wcielenia? Nie wystarczyło, że zrujnowałeś wraz z ps-manem kilka wątków na ssc?

  • Combino – 05.06.2017

    Mechanik,ty jesteś bardziej 3,14-R-dolnięty niż myślałem; czy z ciebie dziewica Maryja? Może nie,ale c@@@ na pewno. Sprawdź sobie IP gamoniu.Naprawdę mam ostatnio ciekawsze rzeczy niż użeranie się z tobą czy advisorem; nie musisz wierzyć,bo mam to głęboko. I jedno sobie zapamiętaj: ja nie muszę się uciekać do komentowania pod lipnymi nickami (co tobie jak widać się zdarza).

  • mechanik – 05.06.2017

    O, wyzwiska, czyli boli.. To dobrze! Ta żenada naprawdę nikogo oprócz ciebie nie interesuje. Bądź konsekwentny, podobno masz to głęboko [ironia - abyś załapał...] więc nie osłabiaj dalej. Wyrobiłeś sobie markę, chyba wystarczy?

  • M – 05.06.2017

    Mechanik kandyduj. Ratuj ten kraj.

  • kondzu p – 27.06.2017

    A jaki mamy na to wplyw

  • kondziu – 27.06.2017

    Jak nie on to kto

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....