TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

InfoRail

InfoBike

Odwołania Solarisa i Newagu oddalone
INFOTRAM Karol Wach - Opublikowano: 08.01.2014 15:54:13 37 komentarzy
Odwołania Solarisa i Newagu oddalone
Krajowa Izba Odwoławcza oddaliła odwołania Solarisa i Newagu w przetargu na dostawę 36 tramwajów dla MPK Kraków. Bliżej umowy z przewoźnikiem jest zatem PESA, która chce dostarczyć tramwaje Twist Step. Teraz trzeba jeszcze poczekać na dofinansowanie zamówienia. Solarisowi i Newagowi pozostał sąd. Zdaniem komisji przetargowej propozycja bydgoskiego producenta, o łącznej wartości 291.240.000 złotych netto (358.225.200,00 złotych brutto) spełniła wszystkie wymagania określone w specyfikacji istotnych warunków zamówienia i uzyskała najwyższą łączną liczbę punktów w kryteriach: cena, gwarancja jakości i parametry techniczne. Oferta PESY wygrała, mimo, iż nie była najtańsza –tę złożył Solaris. W przetargu startowały także Newag i Stadler. PESA zaproponowała MPK Kraków tramwaje Twist Step. Podobne wagony producent dostarcza Tramwajom Śląskim.PESA uzyskała najwięcej punktów za parametry techniczne i, mimo iż złożyła ofertę droższą od Solarisa wygrała. Decydującym kryterium, które przesądziło o losach przetargów było to, dotyczące podłogi w przedziale pasażerskim. PESA otrzymała tu 15 punktów, podczas gdy Solaris został oceniony na 0 punktów. Pozostałe parametry techniczne zostały zakwalifikowane podobnie. Przypomnijmy, że zamówienie dotyczyło 36 fabrycznie nowych niskopodłogowych, przegubowych wagonów tramwajowych o długości minimum 39 m, maksimum 43 m każdy, wraz z wyposażeniem i narzędziami specjalnymi oraz usługami powiązanymi. Jeżeli uda się podpisać umowę będą to najdłuższe dostarczone w Polsce wagony tramwajowe, czteroczłonowe, osadzone na pięciu wózkach. Dodajmy, że nie będą to wagony całkowicie niskopodłogowe.  Podpisanie umowy z PESĄ oznaczać będzie definitywny koniec projektu 405N-Kr. Wszystko wskazuje na to, że obecnie kursujący w Krakowie wagon był pierwszym i ostatnim jaki powstał.
Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
PESA
Solaris
Newag
MPK Kraków
  • XWJ – 08.01.2014

    Póki co, to nic nie wskazuje, że #4001 będzie pierwszym i ostatnim wozem. Już jest pewne, że MPK dofinansowania nie dostanie.

  • krakus – 08.01.2014

    Właśnie , że będzie kasa z kolei , nie przeżałuje jednak ,że wygrała PESA której w Krakowie nikt z nas nie chce

  • Też Krakus – 08.01.2014

    @krakus, pisz za siebie. To, że Ty nie chcesz tramwajów z Pesy jeżdżących po krakowskich torach, nie oznacza że każdy ma takie podejście do sprawy jak Twoja osoba. Świat nie kończy się na Twojej d..., przepraszam czubku Twojego nosa.

  • mouset – 08.01.2014

    No w porównaniu z Bombardierem to PESA jest jak "trzeci świat"

  • mouset – 08.01.2014

    No w porównaniu z Bombardierem to PESA jest jak "trzeci świat"

  • advisor – 08.01.2014

    @Też_krakus na twoich czterech literach tym bardziej nie, więc zamilcz. Zdecydowana większość nie chce tego złomu więc pogódź się z tym, no chyba, że pracujesz dla PESY

  • Adam – 08.01.2014

    Miliard pogrzebany. PLK odwołuje przetarg na GSM–R - no to będą pieniądze krakowskie tramwaje , szkoda jednak , że nie Bombardiery NGT10

  • – 08.01.2014

    Może jednak Solaris pójdzie do sądu. Dobrze by było.

  • jony – 08.01.2014

    http://krakow.gazeta.pl/krakow/1,44425,15241109,Tramwaje_dla_Krakowa__oddalone_odwolania_dot__przetargu.html Newag przegonił Solarisa po odwołaniu

  • mouset – 08.01.2014

    Przegonił Solarisa , może w sądzie uda się PESE?

  • poKrakus – 08.01.2014

    Jeśli faktycznie przyjdzie się pożegnać ze snem o 1 dostawcy nowych tramwajów, to, może to infantylne, ale mam tylko nadzieję, że zamontują w tych Twistach normalne dzwonki, a nie cyfrowe atrapy. W Warszawie zawsze zwracają moją uwagę swoim tępym brzmieniem, a to jakby dusza tramwaju (405N-Kr chyba też taką ma). A jakość... zapamiętajmy dobrze, jak wyglądają teraz najstarsze Bombki, to po 15 latach okaże się, czy Pesa to złom, czy nie. Wszystko, co nowe, wygląda ładnie.

  • hnd – 08.01.2014

    Może krakow myśli o czubku swojego nosa ale twist to najniżej w hierarchi pesy model to wstyd dupa aby stolica kulturalna polski miasto inteligenckie jeżdziło takim dziadem co pasuje na robotniczy śląsk ,jeśli pesa w Krakowie to tylko jazz

  • bs – 08.01.2014

    To faktycznie tanio będzie

  • bnxd – 08.01.2014

    Wizualizacje jakieś

  • nbx – 08.01.2014

    To faktycznie tak sobie

  • nbds – 08.01.2014

    Wszędzie pesa solaris przegrywa chcą ich zniszczyć

  • bxs – 08.01.2014

    Faktycznie faktycznie monopol pesy w najlepsze

  • bxc – 08.01.2014

    Taniocha jakościowa

  • nsd – 08.01.2014

    Do dupy o czubku może sie w Kraku myśli ale czy nie lepiej zaproponować coś nowego a nie model niskobudzetowy

  • ndx – 08.01.2014

    Słabe perspektywy nawet nie wiadomo czy dofinansowanie będzie jeśli nie to protram będzie

  • nx – 08.01.2014

    Protram 405 czeka na kontynuacje w razie czego

  • bns – 08.01.2014

    Pesa już wszędzie

  • ns – 08.01.2014

    Po prostu faktycznie monopol

  • nbsx – 08.01.2014

    Pesa twist step lub protram 405 wszystko od dofinansowania zależy

  • Jan Polewka – 08.01.2014

    Newag walcz jeszcze nie wszystko stracone , już przegrał z Wami Solaris , teraz tylko PESE , chodż będzie trudno oni mają układy

  • 1019 – 08.01.2014

    A kiedy będzie wiadomo o dofinansowaniu z UE ?

  • k – 09.01.2014

    Jeden mądry napisał gdzieś, że pieniądze z PLK trafią do Krakowa i teraz cała Polska powtarza te głupoty.

  • gibon – 09.01.2014

    Kto powiedział, że Twist to model niskobudżetowy? To po prostu inna konstrukcja niż Swing/Jazz, o innym układzie i rodzaju wózków. 32-metrowa PESA Twist, to tramwaj o praktycznie identycznej konstrukcji, jak Bombardier NGT8. I to właśnie taką konstrukcję preferuje MPK Kraków. Chodzi o mniejsze zużycie szyn, jak i osi. Denerwuje mnie to zapatrzenie malkontentów i narzekaczy w Bombardiery, jakby nic innego na świecie nie istniało i wszystko inne to chłam i złom. Powiedzcie to pasażerom tramwajów z Gorzowa Wlkp., Torunia, Grudziądza, gdzie niskiej podłogi póki co nie ma w ogóle...

  • Doc – 09.01.2014

    "32-metrowa PESA Twist, to tramwaj o praktycznie identycznej konstrukcji, jak Bombardier NGT8"... Praktycznie, to jednak nie to samo...konstrukcyjnie może, ale jakoś wykonania to dwa bieguny...

  • hbnsew – 09.01.2014

    Pożyjemy zobaczymy te głupoty

  • bzs – 09.01.2014

    Pesa ,Newag,Solaris cóż jak forsa będzie to wtedy pewne będzie

  • nhxd – 09.01.2014

    Takie głupoty z tą kasą

  • nx – 09.01.2014

    Toruń bedzie miał nowy swinga lepszy niz twist

  • bx – 09.01.2014

    Oj faktycznie z kasą krucho

  • xxx – 09.01.2014

    dobrze że nie jeżdżę komunikacją, bo jest coraz gorzej: mniej połączeń, coraz to "Ciekawsze" wynalazki na drogach.... KRAKÓW...

  • Ruppert – 12.01.2014

    Oczywiście że chcemy PESĘ! Jechałem tym w Stolicy i wrażenia bardzo pozytywne. NGT8 niby jest takie rewelacyjne??? Na naszych torowiskach przypominających pralkę wszystko brzęczy, trzęsie się i tłucze - dużo ciszej jest w NGT6 które w moim mniemaniu są dużo lepiej wykonane. Teraz bardzo chętnie pojedziemy PESĄ!

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....