TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

InfoRail

InfoBike

Odpowiedź Transmashholding na Fokstrota PESY?
INFOTRAM - Opublikowano: 30.06.2014 11:34:00 18 komentarzy
Odpowiedź Transmashholding na Fokstrota PESY?
Transmashholding poinformował, iż jedna ze spółek wchodzących w skład koncernu pracuje nad przygotowaniem całkowicie niskopodłogowego tramwaju. Jak twierdzi producent to ma być pierwszy taki pojazd zaprojektowany i zbudowany od początku do końca w Rosji. Czy to odpowiedź na Fokstrota PESY? Pewne podobieństwa możemy w obu tych pojazdach odnaleźć nie zagłębiając się nawet w zastosowane tam rozwiązania techniczne, a jedynie wygląd zewnętrzny. Przygotowaniem koncepcji i produkcją wagonu zajmuje się spółka zależna od TMH - Тверскоговагоностроительногозавода(TVZ). Już wkrótce wagon ma rozpocząć pierwsze testy w Moskwie. Co więcej na zaprezentowanym przez producenta zdjęciu wagon pomalowany jest właśnie w barwy znane z rosyjskiej stolicy. Jak wspomnieliśmy na wstępie tramwaj ma być w 100% niskopodłogowy. Jego modułowa konstrukcja zapewnić ma budowę pojazdu według życzeń zamawiającego, o różnych rozmiarach i długościach, przeznaczonych dla różnych obciążeń i długości linii (w tym do użytku w ruchu podmiejskim). Przy budowie wagonu zastosowano rosyjskie wózki obrotowe, jak twierdzi producent unikatowe w skali światowej i już opatentowane. Ich zastosowanie pozwala na osiągnięcie wysokiego poziomu komfortu jazdy i pełną kompatybilność z istniejącymi tramwajowymi systemami rosyjskimi i tamtejszą infrastrukturą, która jak wiadomo w miastach Europy Wschodniej do najlepiej rozwiniętych nie należy. Tramwaj jest też wyposażony w innowacyjny system zarządzania i diagnostyki. Ponadto ma dwa niezależne systemy klimatyzacji dla kabiny i przedziału pasażerskiego.„Z technicznego punktu widzenia nasz tramwaj spełnia wszystkie światowe standardy”- mówi szef producenta ФеликсВинокур. Tak więc PESIE na rynku wschodnim może wyrosnąć konkurencja i to całkowicie rosyjska. Przypomnijmy, o czym pisaliśmy już na łamach InoTram, że producent z Bydgoszczy liczy na kolejne zamówienia z Rosji, zwłaszcza w kontekście Mistrzostw Świata w piłkę nożna w 2018 roku. Jak się domyślamy zamówień tych nie odpuści także TMH, który jaki widać pracuje nad nowoczesnym tramwajem. A zatem w Europie Wschodniej może być ciekawie...
Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
PESA
Transmashholding
Rosja
  • Combino – 30.06.2014

    To jest tramwaj TMH?Czy TMH zaczął współpracować z UKVZ?Bo to coś na zdjęciu wygląda bliźniaczo podobnie do KTM-25 ;)

  • gf – 30.06.2014

    Tak wyglądają interesy z Rosją ,najpierw haczyk potem złowieni ,pesa niech lepiej się zajmie krajami Unii.

  • advisor – 30.06.2014

    @gf ach, jaka ta PESA biedna... robią wszystko najlepsze i najcudowniejsze, tylko zła i podła konkurencja przeszkadza im w dominacji nad światem :P

  • InfoTram – 30.06.2014

    TMH informuje o tramwaju produkowanym przez spółkę zależną - Тверского вагоностроительного завода (TVZ), będącą częścią koncernu.

  • Combino – 30.06.2014

    @InfoTram: jak się poszpera na rosyjskich stronkach,to można znaleźć pewne plotki na ten temat,coś jest także w Wiki: mniej więcej wynika z tego tyle,że w wyniku jakichś sporów (jedna wersja mówi że między UKVZ i "targovyi dom UKVZ",druga mówi coś ws. rozwodu właściciela(?) UKVZ... w każdym razie plany modelu przeszły do innego podmiotu,czyli nie będzie już 71-625 tylko obecnie już istniejący 71-911..

  • Combino – 30.06.2014

    @Advisor: primo,nie pierwszy raz już pieprzysz i hejtujesz na Pesę. Secundo,łyknąłeś jak pelikan "newsa" bez wgryzienia się w szczegóły,gdy tymczasem KTM-25 (w starym czy nowym zyciu) nie jest żadną konkurencją dla Foxtrota,bo to solówka,pierwotnia mająca stanowić uzupełnienie oferty UKVZ (KTM-19 dla dziadów,co musza wymienić na cokolwiek;KTM-23 dla tych co chcą kawałek niskiej podłogi i KMT-25 jako solówka full wypas jak na Rosję). Fakt faktem,że w Rosji to oni tego raczej za dużo nie sprzedadzą;solówka 100%NF to od lat nie jest chodliwy towar ;)

  • InfoTram – 30.06.2014

    Tak czy siak mają wagon z którym będą chcieli powalczyć o Rosję. W perspektywie jest tego trochę.

  • Combino – 30.06.2014

    @InfoTram: no mają; mają też,jak się okazuje,plany całej rodziny (trochę brak konsekwencji,bo w skład tej rodziny mają wchodzić i "lektyki" jak Swing i z klasycznymi wózkami jak Twist; ciekawe,ile będą mieć wózków obrotowych?),choć ta cała reszta na razie tylko na papierze i pewnie powstanie jeśli będzie zapotrzebowanie,a to akurat nie jest pewne. Inna sprawa,że te modele raczej nie są na naszą skrajnię (zwłaszcza ten pięcioczłon z członami podwieszanymi,ale o długości... 38 metrów; pewnie prędzej u nas ktoś kupi 7-członowego Swinga niż tego 38-metrowca).

  • Combino – 30.06.2014

    Właściwie ten pięcioczłon to kuriozum: pierwszy i ostatni człon na wózkach (najpewniej obrotowych,jak Twist),drugi i czwarty krótki (pewnie na sztywnych),a środkowy... podwieszany.

  • cham – 30.06.2014

    Ciekawe czy będą w stanie zrobić wersję mikro tego trama - szerokiego na 2,35 i o układzie 1-2-1 zamiast 1-2-2-1.

  • advisor – 01.07.2014

    @Combino ależ o co ci chodzi? Ja odpowiedziałem w szyderczy sposób koledze, który jest zbulwersowany faktem, że Rosjanie ośmielają się budować własny tramwaj, a nie kupować PESY. Na rynku panuje konkurencja i obowiązuje ona wszystkich bez wyjątku, Fokstrota też, pogódź się z tym.

  • Combino – 01.07.2014

    @cham: raczej nie będą zainteresowani,bo celują w rynek rosyjski. Domyślam się,co masz na myśli,ale po pierwsze żadne z naszych przedsiębiorstw nie ogłaszało i - póki co - nie planuje ogłosić przetargu na niskopodołogowe solówki.Po drugie,nawet jeśli ktoś ogłosi,to przetarg będzie zawierał dostarczenie iluś wagonów na teren UE,czego TVZ za cholerę nie spełni (spełni co najwyżej Ust-Katawski Wagonstroitielny Zawod,jak już dostarczą te KTM-23 do Daugavpils,ale że musieliby przeprojektowywać tramwaj,to też się raczej nie będą w to bawić).Po trzecie,jak już wspomniałem,TVZ też musiałby przeprojektować wagon (koszty,czas,zachód,bo pracy jest sporo: żeby trzymał naszą skrajnię,to trzeba go skrócić co najmniej o półtora metra i zwężyć),bo dostali gotowy projekt niedoszłego KTM-25. Po czwarte,ze względu na jakość (rosyjskie tramy mają szacowany czas życia 14 lat,nasze i zachodnie - 30) ani nasi nie będą chcieli ich dopuścić ani oni się w to pchać.Innymi słowy: nie więcej jak 1% szans :D

  • Combino – 01.07.2014

    @Advisor: po pierwszym przetargu moskiewskim producentów taboru klasy NGT6 przybyło jak psów;sam Transmashholding ma już dwie opcje (przegub na bazie 71-911 i dla bardziej wymagających klientów rosyjska wersja Citadisa 100),choć jeszcze niedawno nie bawił się w tramwaje. Dlatego nie sądzę,by Pesa miała szanse zwojować coś poza Moskwą,bo Moskwa to Moskwa i jak zapragną czegoś wyższej niż lokalne produkty jakości,to przetarg wygra ten kto ma wygrać (czy to Pesa czxy kto inny) i nikt się nie zdoła odwołać.

  • jatal. – 02.07.2014

    "Przy budowie wagonu zastosowano rosyjskie wózki obrotowe, jak twierdzi producent unikatowe w skali światowej i już opatentowane." ===== Ciekawe tylko czemu są to wózki (a nawet powiem że cały układ podłogi) z EVO konsorcjum Aliance TW Team (Pragoimex, VKV Praha i KOS Krnov).

  • – 02.07.2014

    Może je po prostu odkupili i sprzedają jako swoje?

  • jatal. – 02.07.2014

    Żeby nie było niedomówień - trochę inaczej "wygięty" jest pierwszy stopień odsprężynowania.

  • – 02.07.2014

    No czyli rosyjska konstrukcja. Inna.

  • jatal. – 02.07.2014

    Zbudowana do pierwszego tramwaju przez Czechów.

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....