TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

InfoRail

InfoBike

Odpowiedź Transmashholding na Fokstrota PESY?
INFOTRAM - Opublikowano: 30.06.2014 11:34:00 18 komentarzy
Odpowiedź Transmashholding na Fokstrota PESY?
Transmashholding poinformował, iż jedna ze spółek wchodzących w skład koncernu pracuje nad przygotowaniem całkowicie niskopodłogowego tramwaju. Jak twierdzi producent to ma być pierwszy taki pojazd zaprojektowany i zbudowany od początku do końca w Rosji. Czy to odpowiedź na Fokstrota PESY? Pewne podobieństwa możemy w obu tych pojazdach odnaleźć nie zagłębiając się nawet w zastosowane tam rozwiązania techniczne, a jedynie wygląd zewnętrzny. Przygotowaniem koncepcji i produkcją wagonu zajmuje się spółka zależna od TMH - Тверскоговагоностроительногозавода(TVZ). Już wkrótce wagon ma rozpocząć pierwsze testy w Moskwie. Co więcej na zaprezentowanym przez producenta zdjęciu wagon pomalowany jest właśnie w barwy znane z rosyjskiej stolicy. Jak wspomnieliśmy na wstępie tramwaj ma być w 100% niskopodłogowy. Jego modułowa konstrukcja zapewnić ma budowę pojazdu według życzeń zamawiającego, o różnych rozmiarach i długościach, przeznaczonych dla różnych obciążeń i długości linii (w tym do użytku w ruchu podmiejskim). Przy budowie wagonu zastosowano rosyjskie wózki obrotowe, jak twierdzi producent unikatowe w skali światowej i już opatentowane. Ich zastosowanie pozwala na osiągnięcie wysokiego poziomu komfortu jazdy i pełną kompatybilność z istniejącymi tramwajowymi systemami rosyjskimi i tamtejszą infrastrukturą, która jak wiadomo w miastach Europy Wschodniej do najlepiej rozwiniętych nie należy. Tramwaj jest też wyposażony w innowacyjny system zarządzania i diagnostyki. Ponadto ma dwa niezależne systemy klimatyzacji dla kabiny i przedziału pasażerskiego.„Z technicznego punktu widzenia nasz tramwaj spełnia wszystkie światowe standardy”- mówi szef producenta ФеликсВинокур. Tak więc PESIE na rynku wschodnim może wyrosnąć konkurencja i to całkowicie rosyjska. Przypomnijmy, o czym pisaliśmy już na łamach InoTram, że producent z Bydgoszczy liczy na kolejne zamówienia z Rosji, zwłaszcza w kontekście Mistrzostw Świata w piłkę nożna w 2018 roku. Jak się domyślamy zamówień tych nie odpuści także TMH, który jaki widać pracuje nad nowoczesnym tramwajem. A zatem w Europie Wschodniej może być ciekawie...
Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
PESA
Transmashholding
Rosja
  • Combino – 30.06.2014

    To jest tramwaj TMH?Czy TMH zaczął współpracować z UKVZ?Bo to coś na zdjęciu wygląda bliźniaczo podobnie do KTM-25 ;)

  • gf – 30.06.2014

    Tak wyglądają interesy z Rosją ,najpierw haczyk potem złowieni ,pesa niech lepiej się zajmie krajami Unii.

  • advisor – 30.06.2014

    @gf ach, jaka ta PESA biedna... robią wszystko najlepsze i najcudowniejsze, tylko zła i podła konkurencja przeszkadza im w dominacji nad światem :P

  • InfoTram – 30.06.2014

    TMH informuje o tramwaju produkowanym przez spółkę zależną - Тверского вагоностроительного завода (TVZ), będącą częścią koncernu.

  • Combino – 30.06.2014

    @InfoTram: jak się poszpera na rosyjskich stronkach,to można znaleźć pewne plotki na ten temat,coś jest także w Wiki: mniej więcej wynika z tego tyle,że w wyniku jakichś sporów (jedna wersja mówi że między UKVZ i "targovyi dom UKVZ",druga mówi coś ws. rozwodu właściciela(?) UKVZ... w każdym razie plany modelu przeszły do innego podmiotu,czyli nie będzie już 71-625 tylko obecnie już istniejący 71-911..

  • Combino – 30.06.2014

    @Advisor: primo,nie pierwszy raz już pieprzysz i hejtujesz na Pesę. Secundo,łyknąłeś jak pelikan "newsa" bez wgryzienia się w szczegóły,gdy tymczasem KTM-25 (w starym czy nowym zyciu) nie jest żadną konkurencją dla Foxtrota,bo to solówka,pierwotnia mająca stanowić uzupełnienie oferty UKVZ (KTM-19 dla dziadów,co musza wymienić na cokolwiek;KTM-23 dla tych co chcą kawałek niskiej podłogi i KMT-25 jako solówka full wypas jak na Rosję). Fakt faktem,że w Rosji to oni tego raczej za dużo nie sprzedadzą;solówka 100%NF to od lat nie jest chodliwy towar ;)

  • InfoTram – 30.06.2014

    Tak czy siak mają wagon z którym będą chcieli powalczyć o Rosję. W perspektywie jest tego trochę.

  • Combino – 30.06.2014

    @InfoTram: no mają; mają też,jak się okazuje,plany całej rodziny (trochę brak konsekwencji,bo w skład tej rodziny mają wchodzić i "lektyki" jak Swing i z klasycznymi wózkami jak Twist; ciekawe,ile będą mieć wózków obrotowych?),choć ta cała reszta na razie tylko na papierze i pewnie powstanie jeśli będzie zapotrzebowanie,a to akurat nie jest pewne. Inna sprawa,że te modele raczej nie są na naszą skrajnię (zwłaszcza ten pięcioczłon z członami podwieszanymi,ale o długości... 38 metrów; pewnie prędzej u nas ktoś kupi 7-członowego Swinga niż tego 38-metrowca).

  • Combino – 30.06.2014

    Właściwie ten pięcioczłon to kuriozum: pierwszy i ostatni człon na wózkach (najpewniej obrotowych,jak Twist),drugi i czwarty krótki (pewnie na sztywnych),a środkowy... podwieszany.

  • cham – 30.06.2014

    Ciekawe czy będą w stanie zrobić wersję mikro tego trama - szerokiego na 2,35 i o układzie 1-2-1 zamiast 1-2-2-1.

  • advisor – 01.07.2014

    @Combino ależ o co ci chodzi? Ja odpowiedziałem w szyderczy sposób koledze, który jest zbulwersowany faktem, że Rosjanie ośmielają się budować własny tramwaj, a nie kupować PESY. Na rynku panuje konkurencja i obowiązuje ona wszystkich bez wyjątku, Fokstrota też, pogódź się z tym.

  • Combino – 01.07.2014

    @cham: raczej nie będą zainteresowani,bo celują w rynek rosyjski. Domyślam się,co masz na myśli,ale po pierwsze żadne z naszych przedsiębiorstw nie ogłaszało i - póki co - nie planuje ogłosić przetargu na niskopodołogowe solówki.Po drugie,nawet jeśli ktoś ogłosi,to przetarg będzie zawierał dostarczenie iluś wagonów na teren UE,czego TVZ za cholerę nie spełni (spełni co najwyżej Ust-Katawski Wagonstroitielny Zawod,jak już dostarczą te KTM-23 do Daugavpils,ale że musieliby przeprojektowywać tramwaj,to też się raczej nie będą w to bawić).Po trzecie,jak już wspomniałem,TVZ też musiałby przeprojektować wagon (koszty,czas,zachód,bo pracy jest sporo: żeby trzymał naszą skrajnię,to trzeba go skrócić co najmniej o półtora metra i zwężyć),bo dostali gotowy projekt niedoszłego KTM-25. Po czwarte,ze względu na jakość (rosyjskie tramy mają szacowany czas życia 14 lat,nasze i zachodnie - 30) ani nasi nie będą chcieli ich dopuścić ani oni się w to pchać.Innymi słowy: nie więcej jak 1% szans :D

  • Combino – 01.07.2014

    @Advisor: po pierwszym przetargu moskiewskim producentów taboru klasy NGT6 przybyło jak psów;sam Transmashholding ma już dwie opcje (przegub na bazie 71-911 i dla bardziej wymagających klientów rosyjska wersja Citadisa 100),choć jeszcze niedawno nie bawił się w tramwaje. Dlatego nie sądzę,by Pesa miała szanse zwojować coś poza Moskwą,bo Moskwa to Moskwa i jak zapragną czegoś wyższej niż lokalne produkty jakości,to przetarg wygra ten kto ma wygrać (czy to Pesa czxy kto inny) i nikt się nie zdoła odwołać.

  • jatal. – 02.07.2014

    "Przy budowie wagonu zastosowano rosyjskie wózki obrotowe, jak twierdzi producent unikatowe w skali światowej i już opatentowane." ===== Ciekawe tylko czemu są to wózki (a nawet powiem że cały układ podłogi) z EVO konsorcjum Aliance TW Team (Pragoimex, VKV Praha i KOS Krnov).

  • – 02.07.2014

    Może je po prostu odkupili i sprzedają jako swoje?

  • jatal. – 02.07.2014

    Żeby nie było niedomówień - trochę inaczej "wygięty" jest pierwszy stopień odsprężynowania.

  • – 02.07.2014

    No czyli rosyjska konstrukcja. Inna.

  • jatal. – 02.07.2014

    Zbudowana do pierwszego tramwaju przez Czechów.

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....