TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

InfoRail

InfoBike

Od nowego roku krakowskie tramwaje co 7-8 i co 15 minut [FILM]
InfoTram.pl - Opublikowano: 08.12.2017 11:21:56 6 komentarzy
Od nowego roku krakowskie tramwaje co 7-8 i co 15 minut

Komunikacja miejska w Krakowie będzie kolejny raz wzmocniona w odpowiedzi na oczekiwania mieszkańców. To także odpowiedź na ograniczenia ruchu aut w centrum – poinformował krakowski ZIKiT.

Od stycznia 2018 r. na najważniejszych trasach wzrośnie liczba kursów autobusów i tramwajów, pojawi się kilka nowych tras. Projekt optymalizacji zakłada, że tramwaje będą teraz jeździć co 7-8 minut lub co 15. Linie 50 i 52 zachowają dotychczasową częstotliwość odjazdów, co 5 minut. Większość linii pojedzie częściej, bo co 7-8 minut zamiast dotychczasowych 10 oraz co 15 minut zamiast 20. Układ 7,5/15 będzie obowiązywał w godzinach szczytu oraz pomiędzy szczytami. Na głównych ciągach oczekiwanie na tramwaj będzie zatem trwało 2, maksymalnie 3 minuty. Najważniejszą zaletą nowej propozycji siatki tramwajowej jest zaoferowanie z każdej dużej pętli przynajmniej jednej linii, na której tramwaje jeżdżą z częstotliwością co 7/8 minut. To podnosi komfort podróży - przy takich częstotliwościach mieszkańcy w praktyce nie sprawdzają godzin odjazdów.

To, co będzie od 1 stycznia, to będzie maksymalnie to, co możemy wystawić – mówił Prezydent Krakowa Jacek Majchrowski. Jesteśmy w trackie przetargów, zarówno na nowe tramwaje, jak i autobusowego. Nowe pojazdy pojawią się najwcześniej w przyszłym roku – dodał.

Wśród zmian dotyczących linii autobusowych bardzo ważną jest z pewnością utworzenie zupełnie nowej linii 114, która połączy z centrum miasta silnie rozbudowujące się osiedla Pod Fortem oraz rejon ulicy Chełmońskiego. Dodatkowo linia ta zwiększy liczbę kursów na trasie prowadzącej alejami Armii Krajowej, Trzech Wieszczów oraz ul. Kobierzyńską. To tam notowane są dziś największe grupy pasażerów. Poprawie ulegnie też oferta połączeń z Nowej Huty z innymi dużymi osiedlami. Ponadto wzmocnione zostaną poza szczytem wszystkie linie kursujące przez Aleje Trzech Wieszczów.

Wyższa liczba kursów tramwajów i autobusów, oznacza że w budżecie miasta na komunikację przeznaczona zostanie większa kwota - wyższa niż dotąd o około30 mln zł (z czego 7,5 mln zł przeznaczone zostanie na zwiększenie kursów autobusowych).

Proces wzmacniania transportu miejskiego trwa od dwóch lat, ale dopiero zakończone w tym roku remonty (szczególnie ten na ul. Basztowej) umożliwiły zaproponowanie wszystkich działań. Skalę zmian najlepiej oddaje fakt, że liczba kursów tramwajów zwiększy się o około 10 proc.

Po dokończeniu optymalizacji zmian dzięki wprowadzonym wzmocnieniom dodatkowo do ruchu zostanie skierowanych prawie 50 autobusów i 30 tramwajów.

Ten ruch ma podnieść komfort podróży po mieście i nakłonić jeszcze większą grupę do korzystania z komunikacji zbiorowej. Władze Krakowa nieustannie dbają o to, by po mieście poruszały się najnowocześniejsze tramwaje i autobusy, a teraz skupiają się, by było ich coraz więcej.

Władze miasta zwracają uwagę, że proces wzmacniania transportu miejskiego trwa od dwóch lat, ale dopiero zakończone w tym roku remonty, szczególnie ul. Basztowej w ścisłym centrum, umożliwiły zaproponowanie wszystkich działań. Po dokończeniu optymalizacji zmian dodatkowo do ruchu zostanie skierowanych prawie 50 autobusów i 30 tramwajów.

"Ma to podnieść jakość i komfort podróży po mieście i nakłonić jeszcze większą grupę do korzystania z komunikacji zbiorowej. Traktujemy to też jako pewną rekompensatę za utrudnienia dla transportu indywidualnego, jakie niesie ze sobą ograniczanie i uspokajanie ruchu w centrum Krakowa" - zaznaczył wiceprezydent Tadeusz Trzmiel.



Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
Kraków
ZIKiT Kraków
  • Wm – 08.12.2017

    Zmiany idą w dobrym kierunku - zwiększenie częstotliwości kursowania, ograniczenie zmniejszenia częstotliwości poza tzw szczytami, ale dalej linii tramwajowych jest za dużo, a prędkość handlowa jest za niska.Kierunek zmian prawidłowy, zakres zmian niedostateczny.Przy tych kosztach i tej liczbie taboru można to lepiej zorganizować.System biletowy i integracja taryf też kuleje.

  • www – 08.12.2017

    Ktoś w redakcji czytał tekst przed publikacją? I powtórzenia i jakoś nie po polsku... I trudno do końca zrozumieć tekst.

  • mechanik – 09.12.2017

    No dobra, tylko jak z tym odpowiednim smarowaniem ?

  • max – 09.12.2017

    Skrucone kursy do DT lini "3" powinni oznaczyć jako "43"

  • mechanik – 09.12.2017

    @max"skrucony" maxie do elementarza i nauki marsz

  • max – 09.12.2017

    @mechanik-UE zabroni nam "ó" stosować ha ha

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....