TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

InfoRail

InfoBike

Od jutra trzy nowe stację metra udostępnione dla pasażerów
- Opublikowano: 03.04.2020 11:45:14
Od jutra trzy nowe stację metra udostępnione dla pasażerów

Prezydent Warszawy Rafał Trzaskowski poinformował dziś (3 kwietnia), że od soboty (4 kwietnia) pasażerom zostaną udostępnione trzy nowe stacje metra.

To Płocka, Młynów i Księcia Janusza. Z uwagi jednak na pandemię koronawirusa nie zostanie wprowadzona w związku z tym większość zmian w kursowaniu autobusów i tramwajów. Po udostępnieniu kierowcom fragmentu ul. Górczewskiej nad stacją Młynów, od soboty, 4 kwietnia, na swoje trasy sprzed budowy metra wrócą autobusy linii 171, 190 i N42. Linia 520 zostanie natomiast skrócona od strony Marysina do pl. Bankowego.

Miasto mimo trudnej sytuacji normalnie funkcjonuje, dlatego otwieramy te trzy stacje metra – powiedział Rafał Trzaskowski. Nie robimy żadnego otwarcia. Olbrzymi apel do mieszkańców, żeby nie gromadzić się na nowych stacjach, nie przychodzić oglądać ich. Na to jeszcze będzie czas po epidemii - dodał Prezydent.  

Traktujmy to jako ułatwienie dla tych, którzy będą musieli dojechać do pracy - mówił dalej Prezydent. Zapewnił też, że miasto zwróci się do Policji i Straży Miejskiej o zabezpieczenie tych miejsc w tym trudnym czasie.  

Jak poinformował Rafał Trzaskowski kompleksowe zmiany w komunikacji naziemnej zostaną wprowadzone w terminie późniejszym, gdy miną już zagrożenia związane z epidemią. 

Od 4 kwietnia metro będzie zatem kursowało na trasie Trocka - Ks. Janusza. 

Przejazd podziemną koleją ze stacji Trocka w głąb Woli zajmie niewiele ponad dwadzieścia minut.

Wolski odcinek podziemnej kolei składa się z trzech stacji, trzech wentylatorni, a także łączących je tuneli, co wydłuża drugą linię metra o 3,4 kilometra. Pierwszą z nowo otwieranych stacji jest Płocka, po południowej stronie skrzyżowania ulicy Płockiej z Wolską. W jej wnętrzu dominują kolory miedzi i brązu, które nawiązują do fabrycznej historii Woli. Kolejną nową stacją jest Młynów, przystanek wybudowany pod ul. Górczewską, między Płocką a wiaduktem linii kolejowej. Na niej dominuje kolor niebieski, który jest odniesieniem do pobliskiego basenu na Moczydle. Ostatnią stacją tego odcinka jest Księcia Janusza, pod ul. Górczewską, po wschodniej stronie skrzyżowania z ul. Księcia Janusza. Zieleń w jej wystroju nawiązuje do pobliskich parków Moczydło i Szymańskiego.

Wolski odcinek metra został wybudowany przez firmę Gülermak Ağir Sanayi İnşaat ve Taahhüt A.Ş. Za realizację otrzyma ona 1 147 999 590 zł brutto. Inwestycja jest współfinansowana przez Unię Europejską z Funduszu Spójności w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko 2014-2020. Środki unijne pokrywają 75 proc. kosztów kwalifikowalnych.

Prace budowlane, wynikające z kontraktu, trwały 38 miesięcy, a od listopada ubiegłego roku prowadzone były wymagane prawem odbiory. Po uzyskaniu pozytywnych opinii z kontroli przeprowadzonych przez Państwową Straż Pożarną i Stację Sanitarno-Epidemiologiczną możliwe było wystąpienie do Wojewódzkiego Inspektoratu Nadzoru Budowlanego (WINB) z wnioskiem o wydanie pozwolenia na użytkowanie. Pozwolenie zostało wydane w środę, 31 marca. Dzięki sprawnie przeprowadzonym inspekcjom WINB możliwe było dotrzymanie zakontraktowanego terminu uruchomienia tego odcinka.

Najważniejsze momenty dla budowy odcinka wolskiego:

23 września 2016 r. – podpisanie umowy o dofinansowanie ze środków UE;

29 września 2016 r. – podpisanie umowy na budowę;

25 listopada 2016 r. – wygrodzenie placów budowy, wprowadzenie objazdów;

23 lutego 2017 r. – otwarcie punktu informacyjnego budowy;

kwiecień 2017 r. – rozpoczęcie prac przy murkach prowadzących i ścianach szczelinowych;

11 sierpnia 2017 r. – wmurowanie kamienia węgielnego w strop górny stacji Księcia Janusza;

18 stycznia 2018 r. – opuszczenie pierwszej tarczy TBM do komory startowej;

3 września 2018 r. – zakończenie drążenia tuneli nowego odcinka;

28 listopada 2018 r. – budowniczowie metra natrafiają na kości prehistorycznego ssaka;

styczeń 2019 r. – rozpoczęcie montażu torowiska;

luty 2019 r. – rozpoczęcie układania kamiennych posadzek i wykańczania pomieszczeń technicznych stacji;

29 listopada 2019 r. – zakończenie prac budowlanych i rozpoczęcie wewnętrznych odbiorów;

4 kwietnia 2020 r. – uruchomienie wolskiego odcinka.

Wolski odcinek metra to m.in.:

tunel toru prawego o długości 3 481,6 m;

tunel toru lewego o długości 3 477,7 m;

stacja C8 Płocka o kubaturze 59 198 m sześc. ;

stacja C7 Młynów o kubaturze 56 636,6 m sześc. ;

stacja C6 Księcia Janusza (z torami odstawczymi) o kubaturze 188 480,9 m sześc.;

całkowita kubatura obiektów na odcinku wolskim to 341 330 m sześc.;

stacje i tunele są średnio zagłębione 15 metrów pod ziemią;

TBM Maria przez 127 dni wydrążyła 2545 m tunelu, ze średnią prędkością 18 m na dobę. Rekordowy wynik wyniósł 36 m w ciągu dnia. Wyniki TBM Krystyna to 2541 m tunelu wybudowane w 116 dni. Tarcza osiągnęła więc średnią prędkość drążenia 22 m na dobę, a rekordowo było to 36,5 m.




Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....