TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

InfoRail

InfoBike

Nowy tabor techniczny w Gdańsku
ZKM InfoTram.pl - Opublikowano: 10.01.2017 08:57:44
Nowy tabor techniczny w Gdańsku

Zakład Komunikacji Miejskiej w Gdańsku wzbogacił się o pierwszy w tej części Europy podnośnik całowagonowy do tramwajów, a także o nowy wóz ratowniczo-manewrowy.

Podpodłogowy podnośnik całowagonowy ?Long Beam" do tramwajów

Długi na 30 m, może udźwignąć do 50 ton, to nowy podnośnik całowagonowy do tramwajów. Został wyprodukowany przez firmę PFAFF-SILBERBLAU Verkehrstechnik GmbH & Co.KG. Składa się z dwóch niezależnych systemów: podnoszenia wagonu stojącego na szynach lub podnoszenia pudła (karoserii) wagonu. Dzięki rozwiązaniu ?Long Beam" możliwa jest obsługa różnych typów wagonów na jednym stanowisku, bez konieczności przestawiania ciężkich podnośników kolumnowych w zależności od rodzaju tramwaju. Umożliwia on szybką wymianę elementów podwozia wagonu tramwajowego jak np. wózki jezdne z kołami, silniki lub ciężkie urządzenia zabudowane pod pudłem. Dotychczasowe podnośniki działały tylko na zasadzie podniesienia karoserii przy kołach pozostających na torze w poziomie posadzki. W nowym rozwiązaniu tramwaj po podniesieniu obu systemów i zwolnieniu układy jezdnego pozostaje w pozycji podniesionej natomiast koła opuszczają się wraz z szynami do poziomu podłogi. Eliminuje to kanał naprawczy ponieważ praca obsługi wykonywana jest z poziomu posadzki hali. Pracownik może dostosować wysokość pola pracy do swojego wzrostu ? co nie pozostaje bez wpływu na BHP oraz ergonomię miejsca pracy.

Gdański podnośnik jest pierwszym podnośnikiem tego typu w naszej części Europy. Dotychczas posiadały je głównie zakłady komunikacyjne w Niemczech, Austrii i Szwajcarii. Długość urządzenia 30 m, nośność 50 ton, wysokość podnoszenia szyny 1600 mm, belki do karoserii 1800 mm. Spełnia najnowsze normy Unii Europejskiej w zakresie podnośników dla pojazdów.

Koszt podnośnika to 530 tys. euro.

Nowy pojazd ratowniczo-manewrowy

Mercedes-Benz Unimog model U 423 zbudowany został na bazie samochodu ciężarowego. Wyposażony został w silnik o mocy 231 KM, spełniający najwyższe normy emisji spalin Euro VI. Ma 7 m długości, 2,3 m szerokości i 1,9 m wysokości. Maksymalna prędkość, z jaką może poruszać się po drogach to 85km/h, natomiast po torach może jeździć z prędkością minimum 30km/h. Może on poruszać się zarówno po szynach, jak i po jezdni. Wykorzystywany będzie przy usuwaniu awarii tramwajowych. Wyposażony jest w zabudowaną kabinę do przewozu obsługi i sprzętu ratownictwa technicznego, a także system umożliwiający oświetlenie pola pracy. Dzięki zamontowanej wyciągarce linowej będzie mógł wyciągać samochody z torowisk, a dzięki wyposażeniu w specjalistyczny zestaw podnośników hydraulicznych wspomoże inny sprzęt do wkolejania tramwajów w przypadkach skomplikowanych wykolejeń wagonów. Koszt pojazdu to prawie 2 mln zł brutto.



Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
ZKM Gdańsk
Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....