TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

InfoRail

InfoBike

Nowy skład metra od Stadlera dla Mińska
InfoTram.pl - Opublikowano: 27.03.2019 17:31:12
Nowy skład metra od Stadlera dla Mińska (foto: Stadler)

Stadler pokazał pierwszy pociąg dla metra w Mińsku. Nowe składy będą kursować na istniejących i nowobudowanych liniach. W stolicy Białorusi zastąpią część obecnie eksploatowanej floty taborowej.

W styczniu 2017 roku Zarząd mińskiego metra i Stadler podpisali umowę na dostawę dziesięciu pociągów, z czego sześć będą to składy czterowagonowe, pozostałe cztery pięciowagonowe. W 2019 roku sześć pierwszych pociągów ma zostać dostarczonych do Mińska. Cała dostawa zostanie zrealizowana do 2020 roku, zgodnie z harmonogramem dostaw, załączonym do umowy. Projekt i produkcja nowego taboru zostały przeprowadzone w białoruskim przedsiębiorstwie Stadler Mińsk zgodnie z najnowszymi rozwiązaniami w dziedzinie inżynierii kolejowej.

Zgodnie z planem produkcji na terenie Stadler Mińsk zostaną przeprowadzone liczne testy, w tym testy zgodności z parametrami przyjętymi w metrze w Mińsku. W niedalekiej przyszłości pierwszy pociąg zostanie przetransportowany koleją do jednej z zajezdni metra w Mińsku w celu przeprowadzenia statycznych i dynamicznych testów rozruchowych. Ostateczne testy zostaną przeprowadzane przez specjalistów Stadler Mińsk i ośrodki testowe na liniach operacyjnych i trasach mińskiego metra. Liniowa eksploatacja taboru rozpocznie się po zakończeniu wszystkich etapów testów odbiorczych.

Budując nowy tabor, projektanci Stadlera zwrócili szczególną uwagę na kolor, rozwiązania graficzne i wygląd zewnętrzny wagonów metra, aby stworzyć oryginalny i niezapomniany design, związany z miastem Mińsk, a także podkreślić wysoki poziom techniczny nowych wagonów. Rozwiązania kolorystyczne oparte są na kolorach herbu Mińska: niebieskim, białym i czerwonym. Wnętrze utrzymane jest w jasnych odcieniach, zwięzłych formach i integralności przestrzeni.

Koncepcja wagonów metra opiera się na zasadzie modułowości. Oznacza to możliwość wykonywania pociągów elektrycznych o całkowitej wielkości pociągu od czterech do ośmiu wagonów. Długość pociągu czterowagonowego wynosi 78,4 metra, a pociągu pięcioczłonowego 97,65 metra, liczba miejsc wynosi odpowiednio 168 i 212. Maksymalna szerokość wagonów wynosi 2650 mm, a wysokość 3 690 mm.

Nadwozie nowego pociągu jest całkowicie metalową konstrukcją, ze stopów aluminium o żywotności 50 lat. Konstrukcja karoserii opiera się o dźwiękochłonne materiały, które pozwalają zmniejszyć poziom hałasu zarówno w kabinie pasażerskiej, jak w kabinie pociągu.

Przestronne obszary wejściowe zapewniają doskonałe warunki do szybkiego wsiadania i wysiadania pasażerów, a w celu zwiększenia bezpieczeństwa obszar w pobliżu drzwi jest podświetlony na żółto. Siedzenia w kabinie są ustawione wzdłuż bocznych ścian pojazdów.

W każdym składzie, w bezpośrednim sąsiedztwie drzwi wejściowych, znajdują się strefy dla osób o ograniczonej sprawności ruchowej, a także dodatkowe, składane siedzenia. Do komunikacji z maszynistą zainstalowane są urządzenia komunikacyjne "pasażer-kierowca" na dogodnej wysokości.

Szerokie przejścia między wagonami są dobrze oświetlone i wyposażone w wygodne poręcze. Przegubowa konstrukcja zapewnia pasażerom niezbędny poziom komfortu podczas poruszania się po kabinie i dodatkową przestrzeń dla pasażerów stojących.

Pociągi są wyposażone w system kamer, który zapewnia po pierwsze bezpieczeństwo, po drugie zaś pozwala na dogodną obserwację wymiany pasażerskiej przez maszynistów. Każdy wagon ma miejsca do ładowania urządzeń elektronicznych. Kabina pasażerska i kabina kierowcy są wyposażone w system klimatyzacji.

Pociągi są wyposażone w automatyczny system jazdy. Główne jego funkcje to przestrzeganie rozkładu jazdy i automatyczne zatrzymywanie na stacjach. Okres gwarancji wynosi 560 tysięcy kilometrów. Nowoczesne pociągi spełniają wszystkie niezbędne wymagania w zakresie bezpieczeństwa, komfortu, łatwości obsługi i konserwacji.



Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
Stadler
metro
Mińsk
  • Karol Kiljańczyk – 28.03.2019

    Kurka Wódka takie metro to powinno być dla Warszawy, a nie scoda bieda

Dyskutuj pod tym artykułem bezpośrednio na !

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....