TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

InfoRail

InfoBike

Nowy most w Bydgoszcz ? który wariant?
InfoTram - Opublikowano: 28.07.2016 19:21:28 12 komentarzy
Nowy most w Bydgoszcz ? który wariant? (źródło: bydgoszcz,pl)

Trwa projektowanie nowej przeprawy mostowej przez Brdę. W grę wchodzą dwa warianty. Można się z nimi już zapoznać i złożyć swoje uwagi. Nowa konstrukcja ma połączyć ulice Toruńską i Fordońską.

Prace nad koncepcją programowo-przestrzenną rozpoczęły się na początku tego roku. Projektant przygotował już dwa alternatywne rozwiązania. Różnią się one przede wszystkim lokalizacją mostu tramwajowego nad Brdą.

Wariant I zakłada przebudowę ul. Perłowej na odcinku od ul. Wojska Polskiego do ul. Toruńskiej, budowę mostu tramwajowego na przedłużeniu ul. Perłowej do ul. Fordońskiej (przy ul. Bałtyckiej) z rozjazdami we wszystkich kierunkach oraz budowę drugiego mostu drogowego na ul. Kazimierza Wielkiego, niezbędnych chodników i dróg rowerowych. Byłby to w Bydgoszczy drugi most dedykowany pieszym, rowerzystom i komunikacji miejskiej. Wcześniej podobne rozwiązanie zastosowana przy budowie linii tramwajowej do dworca.

Z kolei wariant II przewiduje również przebudowę ul. Perłowej na odcinku od ul. Wojska Polskiego do ul. Toruńskiej, ale most dla tramwajów i drogowy byłby zlokalizowane obok siebie w ciągu ul. Kazimierza Wielkiego. Ten wariant oznacza też budowę niezbędnych chodników i dróg rowerowych. Oznaczałby on zlokalizowanie torowiska pomiędzy jezdniami.

Budowa połączenia tramwajowego pomiędzy ul. Toruńską a ul. Fordońską została wskazana w Studium Uwarunkowań i Kierunkach Zagospodarowania Przestrzennego Miasta Bydgoszczy (Studium). Powiązanie to skróci podróż środkami transportu publicznego na relacji część południowa miasta ? Fordon, przy jednoczesnym zmniejszeniu kursów transportu szynowego na moście Pomorskim i sąsiadujących z nim skrzyżowaniach. Inwestycja obok budowy torowiska na Kujawskiej ma być finansowana w oparciu o fundusze europejskie na lata 2014-20. Dla zadania są zarezerwowane są środki w ramach Kontraktu Terytorialnego dla Województwa Kujawsko-Pomorskiego z Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko.



Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
Bydgoszcz
most
  • www – 28.07.2016

    A chodnik zbudujoom, czy znowu zapomniejoom, bo za mało kasiory dali? :-)

  • BDG38 – 28.07.2016

    Po przeniesieniu pętli z Bałtyckiej w stronę Brdy, wariant 1 jest najbardziej optymalny.Co do wariantu 2 wychodzi na to że przebudowa skrzyżowania Fordońska z mostem Kazimierza Wielkiego może cytuje "do powstania dodatkowych konfliktów przejazdowych względem stanu istniejącego,których wynikiem będzie konieczność dostosowania sygnalizacji świetlnej naskrzyżowaniach z ulicami Toruńską i Fordońską na potrzeby przejazdu tramwajów"ps. chodniki są planowane.

  • bdg bdg – 29.07.2016

    Dlaczego to miast ma same chore i nieekonomiczne pomysły??? Bezsensowne i nie wiem jak jeszcze to określić. Jest most Między Fordońska a Toruńska na Jana Pawła - tramwajowy, samochodowy, duża arteria. 1,5km dalej jest nowo wybudowany most Kazimierza Wielkiego z Pozostawionym miejscem na drugie przęsło i tramwaj. Po jakiego grzyba wydawać pieniądze na budowanie kolejnego mostu miedzy tymi dwoma ???? Ani to pempek miasta, ani duże odległości, ani jakieś wielkie zabudowy. Na co to komu??? Jak ktośma jecha w stronę centrum to pojdzie mostem na JP2 albo dalszymi, jak ktoś ma jechać na Fordon to se pojedzie przez Kazimierza. Czemu ma służyć most pomiędzy nimi ??? Dojazdowi na bartodzieje? Co to każda dzielnica musi mieć most. Żeby te bartodzieje były jakies ogromne ale to jest kilka przecznic i zaraz są tory kolejowe z bocznicą. W centrum nie ma takiego obłożenia mostami a tam będą trzy przeprawy koło siebie? I co to da tramwajom? Tak bardzo skróci im drogę? Kompletny bezsens. Albo niech skończą mosty na Kazimierza albo niech wybudują most który będzie przebitką z Jana III-go Sobieskiego na Maksymiliana Jackowskiego. I ruch w stronę Dworca/Gdańskiej puszczą Królowej Jadwigi a ruch w stronę Focha/ronda Grunwaldzkiego przez nowy most Sobieskiego/Jackowskiego bo w tej chwili to jest zgroza na tej wąskiej królowej Jadwigi dwa kierunki. A tak będzie idealny objazd centrum Gdańska-Grunwaldzkie oczywiście jak jeszcze zrobia przebitkę Mazowieckiej do Gdańskiej. a ten pomysł z mostem na perłowej to po prostu chore i kapitalne marnowanie pieniędzy tak jakby to było najniezbędniejsze.

  • do włodarzy wsi nad rzeką – 29.07.2016

    jestem zwolennikiem tramwajów ale ten most na perłowej to coś więcej niż pomyłka. co ona da? może jeszcze most na wysokości petli na Babiej Wsi? a kolejny na wysokości hali łuczniczka?pomijam już bezsensowność budowy kolejnego mostu między dwoma innymi których odległość od Perłowej w jednym i drugim kierunku to 1 przystanek albo 2. Po co kolejny most tramwajowy w bliskiej odległości innego mostu tramwajowego? Jeśli juz musicie to budujcie ten na Kazimierza.druga sprawa - idiotyczne jest to, że mamy dwie równoległe do siebie ulice Toruńska i Fordońską które dzieli niewielka odległość. Ja wiem, że między nimi płynie brda. Ale jesli chodzi o połączenia tramwajowe to jest ich multum: Jana Pawła, Bernardyńska, Focha i krolowej Jadwigi. Wszystkie te przeprawy łączą jedną stronę rzeki z druga i są optymalnie rozlokowane w rozsądnych odległościach. Kolejne łączenie toruńskiej i Fordońskiej które leża koło siebie nowym mostem i to jeszcze blisko innego mostu to gorzej niż pomylenie, bezsens, marnowanie kasy. To nie lepiej podomykać inne ringi tramwajowe ??? nie lepiej połączyć rondo Fordońskie z Chodkiewicza? jest wydzielony pas zieleni, nic tylko tory kłaść. Kto w tej chwili z ronda Fordońskiego czy toruńskiego będzie jechał przez całe centrum tramwajem na Chodkiewicza kiedy może podjechać krócej autobusem albo zrobic sobie dłuższy spacer. Lnię tramwajową na Czyżkówko wzdłuż Grunwaldzkiej na której od groma chaotycznie niezagospodarowanego miejsca jest. Linię tramwajową na Miedzyń a dalej może byc mostem na Osową Górę wybudujcie !!!Szederowo i Błonie - najlepiej do stacji czekająTramwaj Glinkami i Karpacką do Wojska Polskiego obyslcie, cokolwiek sensownego a nie most koło dwóch innych, litości !ZAJMIJCIE SIE W TYM MIEŚCIE INWESTYCJAMI KTÓRE UŁATWIĄ I TO W ZNACZĄCY SPOSÓB KOMUNIKACJĘ A NIE WYDAWAJCIE PIENIĘDZY NA MOSTY KTÓRE SKRÓCĄ TRAMWAJOM DROGĘ I PRZYSTANEK ALBO 800M ! ! !

  • madzia – 29.07.2016

    moja propozycja, zlikwidować wszystkie mosty, mosteczki, kładki i przejścia nad rzeką w Bydgoszczy i przenieść je między most wzdłuż Jana Pawła 2 i most Kazimierza Wielkiego. To jest tak ważne aby tam były mosty, że aż oczywiste, że ich tam nie ma

  • nim – 29.07.2016

    zasypać rzekę i problem z głowy !

  • Qwertyk – 29.07.2016

    Do tych wszystkich oponentów budowy mostu przy Perłowej.Braliście pod uwagę, że miasto może będzie najpierw budowało most tramwajowy od Perłowej do Fordońskiej by w przyszłości zagospodarować teren przy Brdzie (obecne ogródki działkowe)? Dobrze zaplanowana urbanistycznie przestrzeń wzdłuż rzeki ma mnóstwo walorów. Tam po tych działkach mogłaby powstać mieszana zabudowa mieszkaniowo-biurowa z lokalami usługowymi w parterach. Dlatego popieram pierwszy wariant jest prorozwojowy.

  • jatal – 29.07.2016

    @ Qwertyk1 - niezależnie od wybranego wariantu obie przeprawy (drogowa i tramwajowa) mają być budowane równocześnie.2 - marnotrawstwo terenu pod dużą pętlę (na dodatek z możliwością rozbudowy o węzeł przesiadkowy AT) to raczej nie jest "dobrze zaplanowana urbanistycznie przestrzeń wzdłuż rzeki".

  • www – 29.07.2016

    Problem w tym, że jeżeli ten nowy most zostanie zbudowany to tereny przy Brdzie stracą na atrakcyjności pod względem zabudowy mieszkalnej, bo zostaną przecięte ogromnym kanionem w postaci szerokiej "cichej" ulicy. Kogo taka "atrakcja" ma przyciągnąć? Most dla samych tramwajów może by się jeszcze obronił, ale dla samochodów? W pierwszej kolejności jeżeli istnieje taka potrzeba powinien zostać rozbudowany most Kazimierza Wielkiego. Nie ma takiej potrzeby to sobie zbudujemy obok większy most? Nie rozumiem.W Bydgoszczy w ogóle należy zmienić podejście do komunikacji jako całości. Przede wszystkim należy zlikwidować prehistoryczne bilety okresowe na jedną linię. To jest jedna z tajemniczych podstaw do dziwacznego podejścia, że muszą być w Bydgoszczy linie łączące wszystko ze wszystkim, bo tego oczekują pasażerowie. Część autobusów i tramwajów może jeździć częściowo pusta, bo pasażerowie jadący dokładnie w tym samym kierunku będą czekali z powodu oszczędności na swoją linię. W takim przypadku albo trzeba puścić niewspółmiernie do potrzeb większą liczbę pojazdów albo częstotliwość będzie nieatrakcyjna dla pasażerów. Tak czy siak spora ilość pieniędzy na komunikację jest wydawana nieefektywnie.Po drugie po co np. aż tyle linii tramwajowych na Fordon? Na tak długiej linii wystarczyłyby jedna-dwie linie jeżdżące często i regularnie. Linia na Fordon powinna pracować jak metro, czy lekkie metro jak w Niemczech. Widział kto, żeby w Niemczech na jednej linii wyjeżdżającej daleko poza centrum jeździło n-linii? Zamiast porządnej częstotliwości system w Bydgoszczy skupia się na puszczeniu wszystkich linii naraz. A mógłby tylko na zapewnieniu atrakcyjnej częstotliwości na każdym ciągu i prawdopodobnie za mniejszą kasę. Dobrze zorganizowane przesiadki to nie grzech. Tramwaje na Fordon mogą teraz jeździć nierównomiernie na prostej wielokilometrowej trasie, a poza tym mogą wozić w wielu wypadkach powietrze. Po co? Tylko czy w Bydgoszczy może zmienić się myślenie? Mam nadzieję, że kiedyś to jednak nastąpi.

  • MZK – 29.07.2016

    Na Perłowej nie jest planowany most dla samochodów, a tylko dla tramwajów+chodnik dla pieszych.A przy rozbudowie mostu na Kazimierza jest zauważalne jakie będą tam problemy komunikacyjne samochód kontra tramwaj.

  • Julis – 30.07.2016

    @MZK@Qwertyki inni zacofaniNie chodzi o żaden ruch, kolidowanie z samochodami,tereny pod budowe osiedli. Co Wy gadacie. Centrum miasta jest kilka kilometrów dalej, tereny przy Perłowej i wszystkie mosty wokoło to może nie peryferia ale tez nie środke miasta. Nagle cały ruch tramwajowy skupia się w jednym miejscu jak by to był Manhatan, lotnisko heathrow albo jeszcze inne ważne strategidznie dla świata. Problem jest w tym, że wychodzimy z koncepcja idiotycznego budowania mostu obok dwóc innych. Co z tego, że ładnie to wygląda na wizualizacjach, jakies pentelki, że ogródki działkowe zmieni się w nowe bloki. Co z tego??? Pełno jest takich miejsc ale to nie znaczy, że przy każdym należy budowac tramwaj a jeszcze debilniejsze jest budowanie z tego powodu mostu - sory ale co ten most niby ma dać PANIE @Qwertyk tym ludziom ??? że wsiąda w tramwaj i przejadą ie mostem ??? człowieku, jak będa tam mieszkali to i tak albo pójda na tram przy perłowej i pojadą w kierunku 1.centrum, 2Perłową na górny taras, 3 w stronę Łęgnowa albo na fordon przez most Kazimierza. a jeśli był by most przez brdę pod ich oknami to po co by mieli jechać tramwajem na druga stronę rzeki 100m dalej ??? bezsens. A wszyscy jadący z centrum na kapuściska albo Glinki, z fordonu na górny taras - ludzie !!!! komu most na perłowej potrzebny skracający drogę o 2 albo 3 przystanki ??? Nikt tego nie zauważy. Ludzie przez dziesiątki lat jeździli linią 2 której skraj ronda Bernardyńskiego i pętlę na Wojska Polskiego dzieli ile ??? 800metrów ??? 1000 metrów??? a ten tramwaj pokonywał 10 przystanków jadąc Toruńska perłowa i Wojska Polskiego ???Nie soryale koncepcja tej całej perłowej i jakieś głupie gadanie, że będzie ruch na Kazimierza, że osiedla będa kiedyś za 100 lat na działkach to jest takie bujanie w obłokach i tak chore fantazje jakby nagle na prawdę w tym miejscu miał być ruch jak na Marszałkowskiej w szczycie w czasie wypadku i jakiegoś pochodu. Sory ale powiem wprost, ten pomysł to kretynizm do szścianu

  • Qwertyk – 03.08.2016

    @JulisNie mój poziom wypowiedzi, ale widać nie byłeś nigdzie poza Bydgoszczą. Tereny przy rzecze są jednymi z najatrakcyjniejszych miejsc w mieście. Jasne, że teraz są zdegradowane, ale potrzebują miejskich inwestycji i dobrego planu zagospodarowania przestrzennego by deweloperka mogła tam ruszyć. Takich pierwszych inwestycji choćby, jak most tramwajowy Perłowa-Fordońska. To może być nowa bardzo żywa i atrakcyjna do życia dzielnica miasta w ciągu 5-10 lat z biurami i mieszkaniami, w których partery są przeznaczone na sklepy, puby, kawiarnie itd.Ja wiem, że w Twoim małym rozumku nie przychodzi nawet myśl by Bydgoszcz tak wyglądała "Ludzie przez dziesiątki lat jeździli linią 2 której skraj ronda Bernardyńskiego i pętlę na Wojska Polskiego". Bo dla Ciebie musi być, jak teraz jest i przyszłość nie jest ważna. Czyli miasto, gdzie ludzie mieszkają w klatkach w blokach bez lokali usługowych w parterach, w głównej mierze dla samochodziarzy jeżdżących do odmóżdżających centrów handlowych z dużą ilością miejsc parkingowych. Miasta tak już nie są budowane. Wyjedź do Danii, lub Holandii na weekend po dobre wzorce jeśli Cię stać, jak nie to zobacz centra tych miast na Street View.

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....