Nowy most w Bydgoszcz ? który wariant?

infotram
28.07.2016 17:21
0 Komentarzy

Trwa projektowanienowej przeprawy mostowej przez Brdę. W grę wchodzą dwa warianty. Można się znimi już zapoznać i złożyć swoje uwagi. Nowa konstrukcja ma połączyć uliceToruńską i Fordońską.

Prace nad koncepcją programowo-przestrzenną rozpoczęły sięna początku tego roku. Projektant przygotował już dwa alternatywne rozwiązania. Różnią się one przedewszystkim lokalizacją mostu tramwajowegonad Brdą.

Wariant I zakłada przebudowę ul. Perłowej na odcinku od ul.Wojska Polskiego do ul. Toruńskiej, budowę mostu tramwajowego na przedłużeniuul. Perłowej do ul. Fordońskiej (przy ul. Bałtyckiej) z rozjazdami wewszystkich kierunkach oraz budowędrugiego mostu drogowego na ul.Kazimierza Wielkiego, niezbędnych chodników i dróg rowerowych. Byłby to wBydgoszczy drugi most dedykowany pieszym, rowerzystom i komunikacji miejskiej.Wcześniej podobne rozwiązanie zastosowana przy budowie linii tramwajowej dodworca.

Z kolei wariant II przewiduje również przebudowę ul.Perłowej na odcinku od ul. Wojska Polskiego do ul. Toruńskiej, ale most dlatramwajów i drogowy byłby zlokalizowaneobok siebie w ciągu ul. Kazimierza Wielkiego. Ten wariant oznacza też budowę niezbędnych chodników i drógrowerowych. Oznaczałby on zlokalizowanie torowiska pomiędzy jezdniami.

Budowa połączenia tramwajowego pomiędzy ul. Toruńską a ul.Fordońską została wskazana w Studium Uwarunkowań i Kierunkach ZagospodarowaniaPrzestrzennego Miasta Bydgoszczy (Studium). Powiązanie to skróci podróżśrodkami transportu publicznego na relacji część południowa miasta ? Fordon,przy jednoczesnym zmniejszeniu kursów transportu szynowego na moście Pomorskimi sąsiadujących z nim skrzyżowaniach. Inwestycja obok budowy torowiska naKujawskiej ma być finansowana w oparciu o fundusze europejskie na lata 2014-20. Dla zadania sązarezerwowane są środki w ramach Kontraktu Terytorialnego dla WojewództwaKujawsko-Pomorskiego z Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko.


Komentarze