TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

InfoRail

InfoBike

Nowe wagony, nowa zajezdnia – tramwajowe plany Warszawy
INFOTRAM/PAP - Opublikowano: 18.02.2012 18:02:31 3 komentarze
Nowe wagony, nowa zajezdnia – tramwajowe plany Warszawy

Mostem Marii Skłodowskiej-Curie będą kursowały tramwaje dwukierunkowe, które, aby zmieniać kierunek jazdy na przeciwny nie muszą zawracać na pętli. Pierwsza dostawa pojazdów zostanie zrealizowana we wrześniu - podały w czwartek Tramwaje Warszawskie. Budowa części tramwajowej mostu Skłodowskiej-Curie ma zakończyć się w czerwcu. Prezes Tramwajów Warszawskich Krzysztof Karos poinformował, że w ciągu kilku dni zostanie podpisana umowa na wykonanie trakcji tramwajowej na moście. - Wykonawca ma 10 miesięcy na realizację inwestycji, będziemy jednak rozmawiać, by ten czas skrócić - dodał. Tramwaje przez most będą dojeżdżać do ul. Myśliborskiej - nie będzie tam pętli, gdyż planowo torowisko ma prowadzić dalej - ul. Światowida - aż do os. Winnica. Dlatego na przeprawie zostaną wykorzystane tramwaje dwukierunkowe, które aby zmieniać kierunek jazdy na przeciwny, nie muszą zawracać na pętli (kabina motorniczego znajduje się na obu końcach pojazdu, a drzwi po obu stronach). Jak dodał Karos, we wrześniu zostanie zrealizowana dostawa pierwszych sześciu tramwajów dwukierunkowych, które prawdopodobnie w ramach przetargu na dostawę 186 wagonów ma dostarczyć PESA. Najpóźniej w przyszłym tygodniu zostanie ogłoszony przetarg na 30 takich pojazdów. Dodał, że jeśli uda się uzyskać dofinansowanie unijne, przetarg może zostać powiększony o kolejnych 15. Tomasz Kunert ze stołecznego biura koordynacji inwestycji i remontów powiedział, że wykorzystanie tramwajów dwukierunkowych zmniejsza utrudnienia w przypadku remontów torowisk, gdyż nie trzeba zamykać tras na dużych odcinkach, np. do pętli lub rozjazdu. Most Marii Skłodowskiej-Curie połączy Białołękę z Bielanami. To jedna z największych inwestycji miejskich ostatnich lat. Most będzie się składać z trzech przepraw: dwóch trójpasmowych w kierunku wschodnim i zachodnim oraz jednej przeznaczonej pod trasę tramwajową i ciąg pieszo-rowerowy. Samochody częścią drogową mają przejechać jeszcze wiosną - do użytku musi dopuścić ją wcześniej nadzór budowlany. Koszt budowy odcinka trasy mostu Północnego od ul. Modlińskiej do ul. Pułkowej (ok. 3,4 km) to 976 mln zł. Władze Warszawy uzyskały dotację unijną na inwestycję w wysokości 374 mln zł. Koszt budowy odcinka od ul. Pułkowej do węzła Młociny przy ul. Kasprowicza (ok. 1 km) to 51 mln zł.

Wiemy też jakie są plany remontowe Tramwajów Warszawskich oraz jak budowa II linii metra będzie wpływać na zamykanie kolejnych ulic w 2012 roku. Na konferencji prasowej o planowanych inwestycjach mówili dyrektor stołecznego biura koordynacji inwestycji i remontów Wiesław Witek, dyrektor Zarządu Dróg Miejskich Grażyna Lendzion oraz prezes Tramwajów Warszawskich Krzysztof Karos.W związku z rozpoczęciem budowy części stacji centralnego odcinka II linii metra od 30 kwietnia do 16 września zamknięte będzie skrzyżowanie ulic Marszałkowskiej i Świętokrzyskiej. Na trasie od pl. Zbawiciela do ul. Stawki nie będą kursowały tramwaje. W tym czasie zostanie wykonany remont torów tramwajowych od pl. Zbawiciela do ul. Królewskiej. Najpierw - do 2 czerwca - będzie remontowany fragment od placu do ul. Pięknej, a od 4 lipca - pozostałe odcinki. Już 2 czerwca na ul. Marszałkowskiej rozpoczną się przygotowania Strefy Kibica na mistrzostwa Euro 2012, która zajmie część pl. Defilad oraz jezdnię na odcinku od ul. Widok do ul. Sienkiewicza. Uroczyste otwarcie strefy zaplanowano na 7 czerwca. Z kolei 4 lipca - po zakończeniu mistrzostw - wymianę magistrali wodociągowej w chodniku po wschodniej stronie ul. Marszałkowskiej (od ul. Królewskiej do ul. Widok) rozpocznie Miejskie Przedsiębiorstwo Wodociągów i Kanalizacji.

 Od 10 do 30 kwietnia remontowane będzie torowisko pod estakadami przy Dworcu Centralnym oraz przejazdy na rondzie na skrzyżowaniu al. Jerozolimskich i al. Jana Pawła. Tramwaje nie będą jeździć na odcinku od ul. Nowowiejskiej do al. Solidarności.

Prezes Tramwajów Warszawskich Krzysztof Karos powiedział, że na inwestycje w 2012 r. przeznaczono niecałe 80 mln zł. Na Bemowie od 30 lipca do 2 września ruch tramwajowy będzie zamknięty na trasie od pętli Cmentarz Wolski do pętli Osiedle Górczewska. W tym czasie remontowane będą torowiska i platformy przystankowe. W tym roku rozpocznie się budowa linii tramwajowej na ul. Powstańców Śląskich - od ul. Górczewskiej do ul. Radiowej, a także zostanie zbudowana trakcja zasilania na moście Marii Skłodowskiej-Curie, tzw. Północnym. Karos poinformował, że za kilka dni zostanie ogłoszony przetarg na koncepcję nowej zajezdni tramwajowej przy ul. Annopol na Białołęce. Dodał, że jej budowa mogłaby ruszyć w 2015 lub 2016 r. Zajezdnia ma pomieścić około 150 nowoczesnych tramwajów niskopodłogowych, takich jak kursujące obecnie po stolicy Swingi.
Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na

Sprawdź też:
Warszawa
zajezdnia
Tramwaje Warszawskie
modernizacja
torowisko
  • gosc – 20.02.2012

    To ile mostów ma już rozpaskudzona Warszawa?

  • kierowca123 – 20.02.2012

    za mało!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

  • Marek88 – 20.02.2012

    Zasypać Wisłę, dopiero kierowca... będzie pasować!

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....