TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

InfoRail

InfoBike

Nowe wagony i nowe tory w Łodzi
Karol Wach - Opublikowano: 28.09.2009 22:15:22 7 komentarzy
Nowe wagony i nowe tory w Łodzi

Łódź podejmuje kolejne próby podreperowania transportu tramwajowego w mieście. MPK Łódź chce kupić nowe pojazdy miasto zaś remontować torowiska. Na pozyskanie nowoczesnych wagonów. Przewoźnik planuje pozyskać pieniądze z Unii Europejskiej. Stosowny wniosek już został złożony. Rzeczywiście wystąpiliśmy do Unii o dofinansowanie pięciu niskopodłogowych wagonów tramwajowych. W sumie, w ciągu trzech lat chcielibyśmy kupić 18 takich pojazdów –mówi Marcin Małek z MPK Łódź.

Oprócz zakupów wagonów tramwajowych wyremontowana ma być także część torowisk. W dniu 23 września Zarząd Dróg i Transportu w Łodzi ogłosił przetarg na wykonanie opracowania dokumentacji projektowej dotyczące przebudowy torów tramwajowych o długości 3 kilometrów. Zakres opracowania obejmuje:

1. przebudowę torów tramwajowych i sieci trakcyjnej na następujących odcinkach:
a) ul. Przybyszewskiego od al. Rydza Śmigłego (od rozjazdu z węzła) do wiaduktu nad torami kolejowymi,
b) węzeł Lodowa-Przybyszewskiego (od toru wjazdowego na pętlę do początku wyremontowanego odcinka, tj. do końca przystanków przy ul. Lodowej),
c) ul. Puszkina od Ronda Sybiraków (od wjazdu na rondo - koniec wyremontowanego odcinka) do ul. Rokicińskiej (do rozjazdów na Rondzie Inwalidów), to jest wszystkie fragmenty będące w złym stanie technicznym z wyłączeniem torów tramwajowych na wiadukcie, gdyż obiekt ten będzie przedmiotem odrębnego opracowania. Oba opracowania muszą być skoordynowane ze sobą.
2. budowę sygnalizacji świetlnej na przejściu dla pieszych w rejonie cmentarza komunalnego,
3. przebudowę (remont) sygnalizacji świetlnych występujących na przebudowanym odcinku,
4. korekty układu drogowego wynikające z przebudowy torów tramwajowych.

Dokumentacja ma zostać wykonana zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Infrastruktury z dnia 2.9.2004 roku w sprawie szczegółowego zakresu i formy dokumentacji projektowej, specyfikacji technicznych wykonania i odbioru robót budowlanych oraz programu funkcjonalno- użytkowego.

Aby móc liczyć na otrzymanie zamówienia potencjalny wykonawca musi wykazać, że w okresie ostatnich 3 lat przed dniem wszczęcia postępowania o udzielenie zamówienia, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wykonał (zakończył) usługi, odpowiadające swoim rodzajem usługom stanowiącym przedmiot zamówienia tj. wykonał dwie dokumentacje projektowe na:

 - budowę lub przebudowę torów tramwajowych o długości 1 000 m toru podwójnego każda oraz budowę lub przebudowę drogi o długości 1 000 m każda lub dwie dokumentacje projektowe:

 - na budowę lub przebudowę drogi na długości 1 000 m wraz z torami tramwajowymi na całej długości.

Oferty można składać do dnia 5 listopada br. do godz. 10:00. Godzinę później nastąpi ich otwarcie. O wyborze wykonawcy zadecyduje jedyne kryterium, jakim jest najniższa cena.

Malkontenci powiedzą, że to tylko przetarg na wykonanie opracowania dokumentacji przebudowy 3-kilometrowego odcinka torowiska. I mają rację. Optymiści powiedzą jednak, że w Łodzi zmodernizowany zostanie kolejny, 3-kilometrowyu odcinek torów. I też mają rację. Skoro bowiem przewoźnik chce poprawiać stan infrastruktury tramwajowej w mieście trzeba mu kibicować i liczyć, że w niedalekiej przyszłości ogłoszone zostaną kolejne przetargi, tym razem już dotyczące wyłonienia wykonawcy właściwych robót. Jeżeli MPK Łódź chce pozyskiwać pieniądze z Unii Europejskiej na zakup kolejnych niskopodłogowych, nowoczesnych tramwajów, to kibicować trzeba tym bardziej. Pojazdy takie w mieście Włókniarzy są potrzebne. Przypomnijmy, iż dotychczas MPK zakupiło 15 Cityrunnerów i 10 wagonów PESA 122N. Wynik jak na polskie warunki taki sobie, choć niektórzy przewoźnicy mogą Łodzi zazdrościć. Pozostałe wagony to poczciwe, acz leciwe osiemset piątki, które chciałyby już odejść na zasłużoną emeryturę. Jak powszechnie wiadomo uda się to tylko niektórym z nich, jednak dzięki kolejnym zakupom może być ich coraz więcej.               
Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na

Sprawdź też:
Łódź
MPK
Unia Europejska
tory
przetarg
  • Combino – 30.09.2009

    Te leciwe osiemsetpiątki składają się na (o ile dobrze pamiętam) 244-15-10 = 219 pociągów tramwajowych (składów 2x805Nx).Tak więc na kupowanie 18 nowych tramwajów w ciągu trzech lat (czyli średnio 6 rocznie) to chyba nie można sobie pozwolić nawet przy równomiernie prowadzonej polityce wymiany taboru (bo przy takich założeniach pełna wymiana taboru,przy łącznie 244 składach, następuje w ciagu niemal 41 lat),a w obecnych warunkach tym bardziej;bo przecież czy choć jedna 805-ka wytrzyma jeszcze 30 lat w innej funkcji niż muzealna?

  • KW – 30.09.2009

    Jak tak się patrzy na warszawskie trzynastki to jest jakaś nadzieja, że osiemsetpiątki też jeszcze trochę pociągną. Może nie 30 lat, ale kilkanaście... Oczywiście proces wymiany taboru jest zbyt wolny i to wiedzą wszyscy, ale takie są możliwości.

  • andrzejh69 – 30.09.2009

    Mnie anjbardzie wkurza to że w autobusy się ąłduje mnóśtwo kasy a na tramwajach się oszczędza,a co one gorsze są? Pozatym MPK Łódź do biednych nie należy i stać ją na większe inwestycje w tramwaje

  • Daniel – 30.09.2009

    Aż 5 kupią, no nie szaleją.To teraz trochę liczb : Poznań (będe zaokrąglał) 550 000 mieszkańców - 40+20 tramwajów Gdańsk 450 000 mieszkańców - 35+5 tramwajów Wrocław 630 000 mieszkańców 28 tramwajów.No i Toruń 200 000 mieszkańców od 10 do 14 tramów. Tylko pozazdrościć Łodzianom MPK.Brawo nic tylko przeprowadzać się do Łodzi.

  • z Trójmiasta – 30.09.2009

    Daniel,czemu liczbę miast zaokrąglasz w dół?Co do samych liczb tramwajów,to wrzuciłeś jak widzę opcje,które nie muszą być zrealizowane (tych 5 dla Gdańska pewnie póki co nie będzie;z 20 dla Poznania to się okaże;te toruńskie 14 wagonów to mają być podobno krótkie jak Pesa 121N,a nawet wtedy 14 sztuk to bardziej koncert życzń niż pewnik,zwłaszcza przy przeznaczonych środkach),poza tym nie wiadomo kiedy będą kolejne istotne zakupy w w/w miastach.A Łódź mimo wszystko zamierza kupić te 18 wagonów w ciągu najbliższych 3 lat.Choć prawdą jest,że MPK musi zacząć bardziej dynamicznie wymieniać tramwaje,bo inaczej Cityrunnerom grozi służba do wieku bliskiego GT6 i GT8 z MKT (i nie mam na myśli Geamatic'ów).

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....