TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

InfoRail

InfoBike

Nowe wagony i modernizacja infrastruktury łódzkich tramwajów podmiejskich
INFOTRAM - Opublikowano: 03.06.2014 12:07:21 10 komentarzy
Nowe wagony i modernizacja infrastruktury łódzkich tramwajów podmiejskich
Nowy tabor i modernizacja infrastruktury. To dwa cele podłódzkich gmin, których przedstawiciele podpisali list intencyjny w sprawie wspólnego ubiegania się o pieniądze z Unii Europejskiej. Miałyby one zostać przeznaczone na modernizację infrastruktury oraz zakup pięciu niskopodłogowych wagonów. 2 czerwca 2014 roku porozumienie w tej sprawie w Ozorkowie podpisali przedstawiciele miast i gmin Łódzkiego Obszaru Metropolitalnego (Konstantynów, Ksawerów, Lutomiersk, Ozorków, Pabianice i Zgierz). Jak informuje portal epainfo.pl współpraca będzie polegać na prowadzeniu wspólnych działań na rzecz pozyskania jak największych środków zewnętrznych umożliwiających realizację inwestycji, która ma kosztować 494 miliony złotych. Z tej kwoty aż 407 milionów ma pochodzić z dofinansowania. Pabianice i Ksawerów mogą liczyć na 119 milionów. W budżecie obu gmin musi też znaleźć się 21 milionów wkładu własnego. Co można zrobić za takie pieniądze?kapitalny remont torowisk na całym odcinku Pabianic i Ksawerowa (8.9 km lini)kapitalny remont sieci trakcyjnej od Małego Skrętu do pętli na Piaskachkupić 5 niskopodłogowych tramwajów mogących przewieźć min. 170 pasażerów (35 mln złotych)zmodernizować wszystkie przystanki z dostosowanie wysokości peronów do taboru niskopodłogowego, przystosowaniem dla niewidomych i niedosłyszącychzamontować tablice z systemem dynamicznej informacji pasażerskiej pokazującego rzeczywisty czas przyjazdu najbliższego tramwajuzmodernizować podstacje trakcyjne.przebudować ulicę Warszawską i Zamkową (nowa jezdnia, chodniki itp).Jak dalej informuje epainfo.pl są różne koncepcje modernizacji torowiska. Pierwsza zakłada pozostawienie torów na środku jezdni i obsadzenie zielenią jak np. w Strasburgu, a druga przeprowadzenie torów przy północnej krawędzi jezdni.- Skierowaliśmy pismo do marszałka Witolda Stępnia, w którym podkreślamy, jak ważna dla mieszkańców znacznej części regionu łódzkiego jest modernizacja tramwajów podmiejskich – mówi Jacek Socha, burmistrz Ozorkowa. –Marszałek już wcześniej zapewniał nas o swoim wsparciu i przychylności;mamy nadzieje, że te deklaracje przełożą się na konkretne działania ze strony samorządu województwa -dodaje. Dziś na terenie gmin, które podpisały porozumienie kursują trzy linie tramwajowe: 41 do Pabianic, 43 do Konstantynowa i 46 do Ozorkowa. Dzięki porozumieniu łatwiej będzie powalczyć o dotację unijną na remont torowiska, czy zakup nowego taboru. - Naszym celem jest zjednoczenie działań, uzgodnienie wspólnych kierunków, w jakich mamy podążać w związku z modernizacją linii tramwajowych –mówi w Radiu Łódź Jacek Socha, burmistrz Ozorkowa. - Widzimy, że aktualny stan torowiska, infrastruktury jest niezadowalający. Bez nakładów z zewnątrz, bez współfinansowania z budżetu Unii Europejskiej, w najbliższych latach lokalne linie tramwajowe mogą przestać funkcjonować - tłumaczy.Polub nas :)
Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
Zgierz
Konstantynów
Ksawerów
Lutomiersk
Ozorków
Pabianice
  • x – 03.06.2014

    Ta różne pomysły ciekawe jkak z realizacja

  • Zielona – 03.06.2014

    czuć że zbliżają się wybory, a parafianka zdanowska (bliska koleżanka "Gdzie Masz Czapkę Ch...u") nie ma sukcesów poza wizytami u sukienkowych

  • Neoś – 03.06.2014

    A czy Zdanowska ma szanse na II kadencję ?

  • Combino – 04.06.2014

    @Neoś: oby nie!

  • Combino – 04.06.2014

    Dopiero teraz miałem czas uważniej się wczytać w tekst i widać,że te m.in. 5 tramwajów niskopodłogowych dotyczy tylko linii 41; jeśli tak,to poprawa będzie bardzo zauważalna (czy to czasem nie wystarczy do pełnej obsługi linii?). Rozumiem,że portal epainfo (jak sama nazwa wskazuje) interesuje tylko część pabianicko-ksawerowska inwestycji,ale czy np. wirtualnyzgierz.pl nie mógłby poszperać w części dotyczącej linii 43 i 46?

  • Combino – 04.06.2014

    Sorry,Aleksandrów mi się rzucił na oczy; epainfo.pl powinno coś wyszperać w sprawie 43 (to ich promień rażenia),a wirtualnyzgierz.pl w sprawie 46 ;)

  • KW – 04.06.2014

    Te 5 tramwajów to jest tak trochę rzucone na rybkę. Ta cyfra/liczba może być zupełnie inna, zwłaszcza w odniesieniu do całego projektu.

  • Krispolo – 05.06.2014

    Dobrze, że mają być remonty tras podmiejskich i nowy tabor. Szkoda oczywiście, że Aleksandrów i Rzgów (wcześniej Tuszyn) pochopnie zlikwidowały trakcję tramwajową. Odbudowa teoretycznie byłaby możliwa, ale za ogromne pieniądze.

  • gall anonim – 21.08.2014

    chce dodac ze tamwaje lini 46 jezdza juz na trasie od lucmierza do ozorkowa 20/h lub mniej bo oczywiscie tory sa w stanie krytycznym wymagaja poprostu wymiany , malo tego kontlorerzy biletow nie czejakaj nawet chwili zeby ktos wygodnie usiadl rozejrzal sie za wolnym miejscem a juz podlatuja i sprawdzaja bilety akurat trafili na mnie e ja mam zawsze migawke ale to jest smieszne .

  • JJ – 21.08.2014

    Witam.ahh te awarie poranne ... nic dodac nic ujac :-)

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....