TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

InfoRail

InfoBike

Nowe wagony i modernizacja infrastruktury łódzkich tramwajów podmiejskich
INFOTRAM - Opublikowano: 03.06.2014 12:07:21 10 komentarzy
Nowe wagony i modernizacja infrastruktury łódzkich tramwajów podmiejskich
Nowy tabor i modernizacja infrastruktury. To dwa cele podłódzkich gmin, których przedstawiciele podpisali list intencyjny w sprawie wspólnego ubiegania się o pieniądze z Unii Europejskiej. Miałyby one zostać przeznaczone na modernizację infrastruktury oraz zakup pięciu niskopodłogowych wagonów. 2 czerwca 2014 roku porozumienie w tej sprawie w Ozorkowie podpisali przedstawiciele miast i gmin Łódzkiego Obszaru Metropolitalnego (Konstantynów, Ksawerów, Lutomiersk, Ozorków, Pabianice i Zgierz). Jak informuje portal epainfo.pl współpraca będzie polegać na prowadzeniu wspólnych działań na rzecz pozyskania jak największych środków zewnętrznych umożliwiających realizację inwestycji, która ma kosztować 494 miliony złotych. Z tej kwoty aż 407 milionów ma pochodzić z dofinansowania. Pabianice i Ksawerów mogą liczyć na 119 milionów. W budżecie obu gmin musi też znaleźć się 21 milionów wkładu własnego. Co można zrobić za takie pieniądze?kapitalny remont torowisk na całym odcinku Pabianic i Ksawerowa (8.9 km lini)kapitalny remont sieci trakcyjnej od Małego Skrętu do pętli na Piaskachkupić 5 niskopodłogowych tramwajów mogących przewieźć min. 170 pasażerów (35 mln złotych)zmodernizować wszystkie przystanki z dostosowanie wysokości peronów do taboru niskopodłogowego, przystosowaniem dla niewidomych i niedosłyszącychzamontować tablice z systemem dynamicznej informacji pasażerskiej pokazującego rzeczywisty czas przyjazdu najbliższego tramwajuzmodernizować podstacje trakcyjne.przebudować ulicę Warszawską i Zamkową (nowa jezdnia, chodniki itp).Jak dalej informuje epainfo.pl są różne koncepcje modernizacji torowiska. Pierwsza zakłada pozostawienie torów na środku jezdni i obsadzenie zielenią jak np. w Strasburgu, a druga przeprowadzenie torów przy północnej krawędzi jezdni.- Skierowaliśmy pismo do marszałka Witolda Stępnia, w którym podkreślamy, jak ważna dla mieszkańców znacznej części regionu łódzkiego jest modernizacja tramwajów podmiejskich – mówi Jacek Socha, burmistrz Ozorkowa. –Marszałek już wcześniej zapewniał nas o swoim wsparciu i przychylności;mamy nadzieje, że te deklaracje przełożą się na konkretne działania ze strony samorządu województwa -dodaje. Dziś na terenie gmin, które podpisały porozumienie kursują trzy linie tramwajowe: 41 do Pabianic, 43 do Konstantynowa i 46 do Ozorkowa. Dzięki porozumieniu łatwiej będzie powalczyć o dotację unijną na remont torowiska, czy zakup nowego taboru. - Naszym celem jest zjednoczenie działań, uzgodnienie wspólnych kierunków, w jakich mamy podążać w związku z modernizacją linii tramwajowych –mówi w Radiu Łódź Jacek Socha, burmistrz Ozorkowa. - Widzimy, że aktualny stan torowiska, infrastruktury jest niezadowalający. Bez nakładów z zewnątrz, bez współfinansowania z budżetu Unii Europejskiej, w najbliższych latach lokalne linie tramwajowe mogą przestać funkcjonować - tłumaczy.Polub nas :)
Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
Zgierz
Konstantynów
Ksawerów
Lutomiersk
Ozorków
Pabianice
  • x – 03.06.2014

    Ta różne pomysły ciekawe jkak z realizacja

  • Zielona – 03.06.2014

    czuć że zbliżają się wybory, a parafianka zdanowska (bliska koleżanka "Gdzie Masz Czapkę Ch...u") nie ma sukcesów poza wizytami u sukienkowych

  • Neoś – 03.06.2014

    A czy Zdanowska ma szanse na II kadencję ?

  • Combino – 04.06.2014

    @Neoś: oby nie!

  • Combino – 04.06.2014

    Dopiero teraz miałem czas uważniej się wczytać w tekst i widać,że te m.in. 5 tramwajów niskopodłogowych dotyczy tylko linii 41; jeśli tak,to poprawa będzie bardzo zauważalna (czy to czasem nie wystarczy do pełnej obsługi linii?). Rozumiem,że portal epainfo (jak sama nazwa wskazuje) interesuje tylko część pabianicko-ksawerowska inwestycji,ale czy np. wirtualnyzgierz.pl nie mógłby poszperać w części dotyczącej linii 43 i 46?

  • Combino – 04.06.2014

    Sorry,Aleksandrów mi się rzucił na oczy; epainfo.pl powinno coś wyszperać w sprawie 43 (to ich promień rażenia),a wirtualnyzgierz.pl w sprawie 46 ;)

  • KW – 04.06.2014

    Te 5 tramwajów to jest tak trochę rzucone na rybkę. Ta cyfra/liczba może być zupełnie inna, zwłaszcza w odniesieniu do całego projektu.

  • Krispolo – 05.06.2014

    Dobrze, że mają być remonty tras podmiejskich i nowy tabor. Szkoda oczywiście, że Aleksandrów i Rzgów (wcześniej Tuszyn) pochopnie zlikwidowały trakcję tramwajową. Odbudowa teoretycznie byłaby możliwa, ale za ogromne pieniądze.

  • gall anonim – 21.08.2014

    chce dodac ze tamwaje lini 46 jezdza juz na trasie od lucmierza do ozorkowa 20/h lub mniej bo oczywiscie tory sa w stanie krytycznym wymagaja poprostu wymiany , malo tego kontlorerzy biletow nie czejakaj nawet chwili zeby ktos wygodnie usiadl rozejrzal sie za wolnym miejscem a juz podlatuja i sprawdzaja bilety akurat trafili na mnie e ja mam zawsze migawke ale to jest smieszne .

  • JJ – 21.08.2014

    Witam.ahh te awarie poranne ... nic dodac nic ujac :-)

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....