TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

InfoRail

InfoBike

Nowe tramwaje Skody
Jacek Pudło - Opublikowano: 11.12.2013 12:29:23 6 komentarzy
Nowe tramwaje Skody
Skoda ma ponad 150-letnią tradycję i jest obecnie liczącym się producentem trolejbusów, tramwajów, napędów elektrycznych i lokomotyw. Portfolio tramwajowe obejmuje kilka niskopodłogowych modeli, które można podzielić na 2 grupy. Pierwsza to tramwaje o dużej szerokości: 26T, 28T, 29T i 30T, a druga –tramwaje o skrętnych wózkach pozbawionych osi: ForCity.Skoda 26TModel 26T jest w 100% niskopodłogowy i dwukierunkowy, przy czym składa się z 5 członów. Wyróżnikiem konstrukcji jest niezwykle duża szerokość –aż 2,65 metra. Eksploatacja takich tramwajów w Polsce byłaby niemożliwa ze względu na przekroczenie krajowej skrajni tramwajowej. Skoda 26T posiada 6 drzwi –pojedyncze w członach skrajnych oraz 2 pary dwuskrzydłowe w członach drugim i czwartym. Konstrukcja spełnia nowe europejskie normy bezpieczeństwa. Napęd zapewniają silniki asynchroniczne, które umożliwiają odzysk energii hamowania. Trójfazowe silniki są chłodzone cieczą. Cierny hamulec tarczowy zamontowano na silniku, dzięki czemu zaoszczędzono miejsce na środku wózka, istotne z punktu widzenia przestronności wnętrza. Wózki posiadają klasyczne osie. Silniki zabudowano na zewnątrz ramy wózka, pod kątem 90 stopni do osi napędzanych. Napęd z silnika na oś przekazywany jest za pomocą wału kardana i przekładni kątowej. Koła tramwaju mają zabudowane gumowe wkładki tłumiące wibracje. Nadwozie jest szerokie, a pojemność pasażerska znaczna –według producenta do 300 miejsc, chociaż wartość ta jest przesadzona. Podłoga w wejściach znajduje się na wysokości 330 mm. Przy drzwiach zlokalizowano przedziały do przewozu rowerów i wózków. Wnętrze jest klimatyzowane. Tramwaj jest proponowany również w wariancie 3- i 7-członowym.31 tramwajów typu 26T sprzedano do węgierskiego miasta Miskolc za 19 mld forintów. Pierwsza Skoda 26T dotarła na Węgry w lipcu 2013 r., a więc ponad pół roku przed pierwotnie planowanym terminem. Wszystkie pojazdy mają zostać dostarczone do 2015 r.Podstawowe dane techniczne:TramwajSkoda 26TPojemność pasażerskaponad 300 osóbDługość32,1 mSzerokość2,65 mWysokość3,56 mPrędkość maksymalna70km/hNapięcie zasilania600 V DCMoc napędu760 kWUdział niskiej podłogi100 % Więcej zdjęć. Skoda 30TModel 30T zaoferowano w Bratysławie. Konstrukcja bazuje na modelu 26T –podobnie jak ten model trzydziestka jest więc niskopodłogowa i dwukierunkowa. W 5-członowym pojeździe według deklaracji producenta mieści się aż do 350 pasażerów. Tramwaj dostosowany jest do wąskiego toru –1000 mm. Wnętrze jest klimatyzowane i monitorowane, a wjazd wózków ułatwia rozkładana platforma. 15 tramwajów Skoda 30T zostanie dostarczonych za 39 mln euro. Zamówienie obejmowało opcję na 15 kolejnych pojazdów i serwisowanie tramwajów przez 15 lat. Opcją zrealizowano, zamawiając tramwaje 29T. Podstawowe dane techniczne:TramwajSkoda 30TPojemność- norma 8 osób /m2- norma 5 osób /m2 356242Długość32,5 mSzerokość2,48 mWysokość3,56 mPrędkość maksymalna65 km/hNapięcie zasilania600 V DC i 750 V DCMoc napędu600 kW Skoda 29TModel 29T jest analogiczny do 30T, a odróżnia go jednokierunkowość. Stolica Słowacji zamówiła 15 takich tramwajów za 37 mln euro. Pojazdy będą niskopodłogowe w 87%.Podstawowe dane techniczne:TramwajSkoda 29TPojemność- norma 8 osób /m2- norma 5 osób /m2 345241Długość32,5 mSzerokość2,48 mWysokość3,56 mPrędkość maksymalna65 km/hNapięcie zasilania600 V DC i 750 V DCMoc napędu600 kW Skoda 28TSkoda 28T posiada znaczną szerokość nadwozia - 2,55 m. Tramwaj ten jest dwukierunkowy i w 100% niskopodłogowy. Bazuje on na konstrukcji modelu 26T. W stylizacji nadwozia zastosowania zindywidualizowane wzornictwo. Specjalnym wyposażeniem tramwaju jest wzmocniona klimatyzacja, odpowiednia do tureckiego klimatu.60 sztuk 28T zamówiło tureckie miasto Konya.  Skoda ForCitySkoda ForCity to 3-członowy tramwaj oparty na 4 wózkach w nietypowym układzie. Skrajne wózki umieszczono bowiem przy czołach pojazdu, a pośrednie znalazły się pomiędzy członami. Wszystkie wózki są w pełni skrętne, co poprawia zachowanie tramwaju w łukach, zwiększa komfort jazdy oraz zmniejsza zużycie szyn. Dodatkowo, zastosowano indywidualny napęd kół bez użycia przekładni mechanicznych. Wewnątrz kół znalazły się gumowe wkładki tłumiące. Silniki są umieszczone na zewnątrz wózków, w osi z kołami. Ponieważ tramwaj nie posiada osi, we wnętrzu brak jest podwyższeń podłogi ponad wózkami. Mimo to, przejście pomiędzy członami jest dość wąskie. Nadwozie jest o metr krótsze niż w wypadku modelu 26T i pochodnych. W każdym członie umieszczono 2 pary szerokich drzwi. Producent proponuje również warianty 2- i 4-członowe tramwaju.Tramwaje ForCity dostarczane są do Pragi (zamówiono 250 szt.) oraz w wersji szerokotorowej do Rygi (20 szt.).Model ForCity jest produkowany również na licencji w Chinach przez firmę CSR Qingdao Sifang. W maju 2013 r. ogłaszano o planach rozpoczęcia produkcji tramwajów konstrukcji Skody w Sankt Petersburgu, jednak do rewelacji związanych z działalnością w Rosji należy podchodzić z dystansem.Podstawowe dane techniczne:TramwajSkoda ForCityPojemność pasażerska284Długość31,4 mSzerokość2,46 mWysokość3,6 mPrędkość maksymalna60 km/hNapięcie zasilania600 V Moc napędu720 kW
Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
Skoda
26T
30T
ForCity
  • Power – 11.12.2013

    Ładnie

  • ns – 11.12.2013

    Wyróżnikiem skód jest ich nietypowy desing

  • ns – 11.12.2013

    Troche odróżnia sie np.od pes

  • XWJ – 11.12.2013

    Te tramwaje wyglądają jak przerośnięte samochodu: 26T to VW Transporter FL, 30T to Skoda Rapid, a 28T to VW Golf...

  • ns – 11.12.2013

    No wszystko sie zgadza przecież skoda produkuje także samochody i jest cześcią vw ,wszystko tu jest w porządku

  • rurka – 11.12.2013

    Ciekawe kiedy newag sie podepnie pod skode?

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....