TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

InfoRail

InfoBike

Nowe tramwaje dla Pawłodaru z Polski?
INFOTRAM - Opublikowano: 04.10.2015 20:17:00 11 komentarzy
źródło: Wikipedia/Zac allan

Jesteśmy zainteresowani Kazachstanem ? powiedział nam Dariusz Skotnicki, dyrektor marketingu pojazdów szynowych rynku wschodniego w PESIE. Swoją spółkę w tym kraju ma także Newag. Jej zadaniem jest pozyskiwanie nowych kontraktów dla producenta z Nowego Sącza. To dobry prognostyk w kontekście udzielonej przez Europejski Bank Odbudowy i Rozwoju pożyczki dla Pawłodaru, która ma zostać przeznaczona na odnowienie sieci tramwajowej w mieście, a także zakup nowego taboru. Projekt ma wartość 16 mln euro. Środki te zostaną przeznaczone na zakup nowych tramwajów, remont torowisk, zakup materiałów, budowę podstacji trakcyjnych i wreszcie system GPS.

Finansowanie ma odbywać się w dwóch transzach, zaś pierwsze przetargi rozpisane zostaną w I kwartale 2016 roku.

Jak wspomnieliśmy na wstępie obaj czołowi polscy producenci mogą zainteresować się tym projektem. Jak powszechnie wiadomo zdecydowanie większe doświadczenie w budowie tramwajów, a także eksporcie ma PESA. Łatwo jednak nie będzie.

Miasto planuje modernizację około 100 km torowisk. Swego czasu (na Trako 2011) Tines i PESA podpisały memorandum. Polski producent, na jego mocy, miałby dostarczyć dwa wagony tramwajowe. Przypomnijmy, że firma dostarczała już pojazdy dla Kolei Kazachstanu.

Dodajmy, że EBOR zastrzegł, że nie będzie finansował zakupów od osób i podmiotów oraz importu towarów, które zostały zabronione na mocy decyzji Rady Bezpieczeństwa OZN.

Aktualnie 18 linii tramwajowych w Pawłodarze jest obsługiwanych wagonami KTM-5, KTM-8K, KTM-8KM oraz KTM-19.



Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
PESA
Newag
Kazachstan
Pawłodar
  • kubex – 05.10.2015

    Ha! Już ludzie stracili w Polsce zaufanie do Pesy, trzeba szukać następnych rynków, najlepiej takich gdzie bylejaki szajs będzie ogromnym postępem technologicznym.

  • Rumcajs – 05.10.2015

    Na Wschód to akurat ze swoją słabą jakością i brakiem punktualności PESA będzie w sam raz !!

  • z – 05.10.2015

    Kazachstan też czyta o niewiarygodnych wyczynach Pesy. Tines współprace też powinien zweryfikować.

  • Combino – 05.10.2015

    @Kubex,Rumcajs: polecam fotorelację na SSC ze spasowania wnętrza Tramino Jena ;)

  • czyngis – 06.10.2015

    Śmieszni jesteście, Pesa będzie trzaskać zamówienia z polskich miast z nowej perspektywy UE aż miło. A szukanie nowych zagranicznych rynków zbytu to rzecz, którą można wyłącznie pochwalić.

  • kubex – 06.10.2015

    @Combino: równie dobrze mogę ci polecić relację ze spasowania wnętrza Krakowiaka, chyba na Krakowskim Portalu Komunikacyjnym była.

  • Combino – 06.10.2015

    @kubex: oczywiście i podejrzewam,że jest ona jednym z twoich "koronnych" argumentów. A co wychodzi z mojej relacji?1. Solaris jak widać wcale nie jest lepszy;2. Składając na spokojnie (jakie było obłożenie działu tramwajowego Solarisa wtedy,a jaka sraczka jest teraz na halach Pesy)) wcale nie osiągnęli lepszych rezultatów,co wskazuje że ciężko ich rozpatrywać jako opcję lepszą od Pesy. Inna sprawa,że już ostatnie memy pokazały,że PKK to gromada frustratów mających nieustanny ból d... od momentu gdy ich ukochany Bombardier nie wygrał ustawki (wiem,że to przeczytają i szczerze mówiąc mnie to bawi) ;)

  • new – 06.10.2015

    Cieszy fakt, że POLSKIE firmy chcą eksportować i mają co eksportować :) martwi hejt debili-POLAKÓW! Do przemyślenia :)

  • lennon2 – 07.10.2015

    Ciekawe czy by się wyrobili z produkcją :)

  • JZ – 08.10.2015

    To, że PESA nie wyrabia jest tylko i wyłącznie zasługą zamawiających i rządzących. Ci pierwsi dali krótkie terminy realizacji, ci drudzy zbyt późno poinformowali o przyznaniu dofinansowania na inwestycje. Zwróćcie uwagę, iż liczący się w Europie producenci tramwajów praktycznie nie startowali w tych przetargach, bo terminy realizacji są zbyt krótkie. PESA zrobi wszystko, by tramwaje zmontować i uratować wasze dofinansowanie, bez którego nie mielibyście nawet tych, jak twierdzicie, złomów z PESY. Ja jeździłem i tramwajami Solarisa w Poznaniu, PESY w Warszawie i Szczecinie i Bombkami w Krakowie. Z punktu widzenia pasażera nie ma różnicy. Dziwię się, że tak nienawidzicie PESY. Powinniście raczej kibicować, by wszystko się udało. Po to jest gwarancja, by wszystko dopasować. Najważniejsze i to nie z punktu widzenia PESY, ale was, użytkowników (choć przypuszczam, że większość z was tramwaj widziało na zdjęciu lub obok na ulicy) by zrealizować kontrakty na czas. Powiem tak. Nie jestem ani fanem, ani użytkownikiem produktów PESY, tak i NEWAG-u. Ale wkurza mnie takie gadanie. Złom, złom, złom. Jeden z drugim zbuduj lepszy. Jeżeli te tramwaje nie powstaną w terminie, to stracimy wszyscy, bo dofinansowanie trzeba będzie zwrócić do Brukseli. Chcecie tego? Pewnie tak, bo jak nie będzie PESY to zostanie nieomylny i zawsze terminowy NEWAG, który zbudował 1 tramwaj. I ceny za takie pojazdy będą z kosmosu. A jeszcze pewna manufaktura z Bolechowa, której też kibicuję. Zastanówcie się trochę hejterzy z bożej łaski. Pozdrawiam

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....