TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

InfoRail

InfoBike

Nowe miejskie pojazdy szynowe w III kwartale 2015 roku
INFOTRAM - Opublikowano: 09.10.2015 11:58:34 7 komentarzy
Nowe miejskie pojazdy szynowe w III kwartale 2015 roku

W III kwartale 2015 roku rozpoczęły się dostawy tramwajów z dwóch kontraktów. Ruszyła realizacja zamówienia na pięć dodatkowych Jazzów Duo dla Tramwajów Warszawskich ? dostarczono 1 wagon, pojawiły się także dwa pierwsze Moderusy Beta dla Tramwajów Śląskich. Pozostałe dostawy to kontynuacja zamówień rozpoczętych wcześniej, a zatem Tramino dla Olsztyna ? 13 sztuk, jeden Krakowiak dla MPK Kraków, pięć Twistów dla MPK Wrocław i pozostałe18 z 45 Jazzów Duo dla Tramwajów Warszawskich. Na tę chwilę nie liczymy drugiego krótkiego Jazza dla przewoźnika z Warszawy, ponieważ wagon nie został przekazany przez producenta.

Łącznie w III kwartale przewoźnikom dostarczonych zostało zatem 40 jednostek, o łącznej długości 1204,53 m oraz 159 członów, z czego dwa powstały w Modertransie, 13 w Solarisie, pozostałe 25 zaś w PESIE.

Wszystkie powyższe pojazdy zostały fizycznie przekazane przewoźnikom, niekoniecznie zaś są już odebrane i dopuszczone do ruchu. Taki klucz przyjmujemy jednak po raz kolejny.

III kwartał 2015 roku okazał się lepszy od analogicznego okresu w 2014 roku o 14 jednostek i o 21 w porównaniu z rokiem 2013.

Dodajmy, że III kwartał był także znacznie lepszy w porównaniu z I kwartałem 2015 roku, kiedy to dostarczonych zostało tylko 14 wagonów i z II kwartałem br. ? 27 pojazdów. Te dobre wyniki powinny być jeszcze lepsze z oczywistych powodów, o których w tym miejscy nie będziemy szerzej pisać.

Udział w rynku ?III kwartał 2015 r. (przewoźnicy tramwajowi)

Najwięcej wagonów, bo 19, odebrały Tramwaje Warszawskie. Drugie miejsce dla Olsztyna, któremu Solaris przekazał 13 wagonów, trzecie zaś dla MPK Wrocław. Stawkę zamykają Tramwaje Śląskie ? 2 pojazdy i MPK Kraków ? 1 wagon.

Przewoźnik

Ilość pojazdów

Udział w rynku

Ilość członów

Udział w rynku

Długość pojazdów

Udział w rynku

Tramwaje Warszawskie

19

47,50%

95

59,75%

564,30 m

46,85%

MPK Olsztyn

13

32,50%

39

24,53%

380,90 m

31,62%

MPK Wrocław

5

12,50%

15

9,43%

160,00 m

13,28%

Tramwaje Śląskie

2

5,00%

6

3,77%

56,50 m

4,69%

MPK Kraków

1

2,50%

4

2,52%

42,83 m

3,56%

Razem

40

100%

159

100%

1204,53 m

100%

Dla porządku warto podać długości poszczególnych wagonów. I tak pięcioczłonowe Jazzy dla Tramwajów Warszawskich (128N) mają po 29,7 m. Krakowiak (2014N) to najdłuższy polski tramwaj. Ma 42,83 m długości i 4 człony. Twist 2010NW dla MPK Wrocław to wagon trzyczłonowy o długości 32 m. Solaris Tramino dla Olsztyna ? ma 29,3 m długości i 3 człony. Moderus Beta (MF16AC DB) dla Tramwajów Śląskich to także wagon trzyczłonowy, o długości 28,25 m.

Łącznie wagony dostarczone w III kwartale 2015 roku mają 1204,53 m długości i 159 członów.

Udział w rynku ?III kwartał 2015 r. (producenci tramwajowi)

Jak już widać na powyższym zestawieniu przewoźników liderem polskiego rynku tramwajowego pozostaje PESA. Dzięki dostawom dla Olsztyna dobry wynik notuje Solaris. Do zestawień wraca Modertrans.

Producent

Ilość pojazdów

Udział w rynku

Ilość członów

Udział w rynku

Długość pojazdów

Udział w rynku

PESA

25

62,50%

114

71,70%

767,13

63,69%

Solaris

13

32,50%

39

24,53%

380,90 m

31,62%

Modertrans

2

5,00%

6

3,77%

56,50 m

4,69%

Razem

40

100%

159

100%

1204,53 m

100%

Perspektywy

W kolejnych miesiącach kontynuowane będą dostawy Jazzów Duo dla Tramwajów Warszawskich, Twistów dla MPK Wrocław, Krakowiaków dla MPK Kraków i Moderusów Beta dla Tramwajów Śląskich. Zgodnie z harmonogramami powinny pojawić się także Swingi dla Bydgoszczy, Łodzi i Torunia oraz ezt-y z Newagu dla WKD.

Być może proces wymiany taboru nie przebiega tak szybko, jak tego oczekujemy, ale ważne jest utrzymanie pewnego poziomu. Tradycyjnie już niepokoi trochę fakt nieprzeprowadzania zakupów przez mniejszych przewoźników (brak przetargów w Elblągu, Gorzowie Wielkopolskim czy Grudziądzu), a także sprowadzanie kolejnych wagonów używanych. W tych przypadkach decydują jednak kwestie finansowe. Szansą dla tych mniejszych jest kolejna perspektywa unijna. Oby udało się z niej skorzystać! Poniżej prezentujemy zestawienie kontraktów w trakcie realizacji i do zrealizowania w przyszłości.

Przewoźnik

Wynik przetargu

Liczba wagonów

Dostawy

Tramwaje Warszawskie

PESA Jazz (3 czł.)

30 w trakcie realizacji

2015

Tramwaje Warszawskie

PESA Jazz (5 czł.)

5 w trakcie realizacji

2015

MPK Olsztyn

Solaris Tramino

15 w trakcie realizacji

2015

MZK Bydgoszcz

PESA Swing (5 czł.)

12

2015

MPK Łódź

PESA Swing (5 czł.)

22

2015

MZK Toruń

PESA Swing Duo (5 czł.)

4+2 opcja

2015

MPK Wrocław

PESA Twist

8 w trakcie realizacji

2015

MPK Kraków

PESA Krakowiak

36 w trakcie realizacji

2015

WKD

NEWAG

6

2015-2016

MPK Wrocław

Modertrans

6+16

2015-?

MPK Poznań

ogłoszony

20+10

2016-?

MPK Łódź

oczekiwany

45

2015-...

Tramwaje Śląskie

Modertrans

12

2015-...

Tramwaje Szczecińskie

oczekiwany

30 (częściowo niskopodłogowe)

2015-...

Tramwaje Szczecińskie

oczekiwany

10

2015-...

ZKM Gdańsk

oczekiwany

33 (dwukierunkowe)

2016-?

Tramwaje Elbląskie

oczekiwany

6

2016-?



Sprawdź też:
PESA
Solaris
Modertrans
  • Beta – 09.10.2015

    A czemu w tabeli Bydgoszcz jest 2-15 a nie 15 ?

  • Beta – 09.10.2015

    A czemu w tabeli Bydgoszcz jest 2-15 a nie 15 ?

  • z – 09.10.2015

    To mamy trojkę producentów,król przetargów Pesa w tym roku przegięła z nadmiarem produkcji,w przyszłorocznych przetargach stoi na przegranej pozycji wystarczy wpisać klauzule o terminowym dostawie w byłych kontraktach leży i kwiczy,Solaris król autobusów poważnie rozpychający w tramwajach ,dostosowanie się do wymagań klienta i terminowość dostaw to priorytet.Oraz najsłabszy Modertrans mój faworyt w przyszłym roku mam nadzieje pokaże swoje możliwości i zawojuje wielkich.

  • Trainguru – 09.10.2015

    Pokonanie Pesy wydaje się mało prawdopodobne lub wręcz niemożliwe. Efekt skali przekłada się na niski jednostkowy koszt wytworzenia a koszty stałe rozkładają się na dużą ilość sztuk. Ruszenie Pesy z posad będzie trudne. Moga sobie pozwolić na mocne zejście z cen i dalej zarabiać byle utrzymywać wysokie wykorzystanie mocy produkcyjnych co gwarantuje im niskie koszty produkcji i odpowiednie rozłożenie kosztów stałych. Do tego należy dodać szeroki wachlarz dostępnych modeli które po drobnych przeróbkach bez angażowania dużych środków na projektowanie mogą być dostosowane praktycznie do każdego przetargu.

    Prezes Pesy bardzo inteligentnie tym zarządza i pokonanie tak zabezpieczonej na wszelkie okoliczności firmy będzie bardzo trudne..

    Nawet jeśli Solaris i Modertrans zdobędą po 1 zamówieniu to Pesa zgarnie 5 dalej mocno się trzymając. Ewentualne braki w zapełnieniu hal wezmą z zagranicy.

  • rachmistrz – 11.10.2015

    W tabeli producentów łączny udział producentów w długościach wynosi 104,69 %.

  • hanaoka – 15.05.2016

    Kiedy będą zestawienia za IV kwartał i cały ubiegły rok?

  • Juchu – 16.05.2016

    Tak, półrocze 2016 się zbliża a cała końcówka ciekawego 2015 nie podsumowana. Przecież już wszystkie pojazdy odebrane i są na stanach zakładów komunikacyjnych.

Dodaj komentarz

Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
NASZE TOP 10
Czytane
Komentowane
Filmy
Newsletter

Firma ?JMK analizy rynku transportowego? oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2017 InfoBus ma 15 lat.Portal TransInfo.pl działa od 2001 roku. Początkowo - pod nazwą InfoBus.pl - zajmował się tylko tematyką autobusową. Wraz z rosną...