TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

InfoRail

InfoBike

Nowe miejskie pojazdy szynowe w III kwartale 2014 roku
INFOTRAM - Opublikowano: 14.11.2014 11:47:34 8 komentarzy
Nowe miejskie pojazdy szynowe w III kwartale 2014 roku
III kwartał 2014 roku to na polskim rynku tramwajów i metra w znacznej części kontynuacja dostaw rozpoczętych w poprzednich 12 miesiącach. W omawianym okresie zostało dostarczonych 26 pojazdów o łącznej długości 1937,60 m oraz 119 członów. To wynik lepszy niż w analogicznym okresie roku poprzedniego o 7 jednostek (+37%). Były to tramwaje z PESY, które zostały odebrane przez Tramwaje Śląskie (10 Twistów Step), składy Inspiro, dostarczane dla Metra Warszawskiego przez konsorcjum Newagu i Siemensa (13 sztuk), Moderusy Beta dla MPK Poznań (2 sztuki) oraz pierwszy Jazz Duo dla Tramwajów Warszawskich. To początek realizacji kontraktu na dostawę wagonów 128N. Niestety do dnia dzisiejszego wagon przekazany przez PESĘ nie zaczął wozić pasażerów.Liderem w III kwartale br. w klasyfikacji producentów zostało konsorcjum Siemensa i Newagu, które finiszuje z dostawami składów Inspiro dla Metra Warszawskiego. Tym samym to właśnie ten przewoźnik wskoczył na najwyższe pudło klasyfikacji przewoźników.   Dla porządku warto podać, że śląskie Twisty Step są trzyczłonowe i liczą 32 m długości, Moderus Beta dla MPK Poznań liczy także 3 człony i ma 28,25 m długości, zaś Inspiro dla Metra Warszawskiego składa się z 6 wagonów i ma długość 117,80 m. Warszawski Jazz Duo to tramwaj pięcioczłonowy o długości 29,70 m.  Udział w rynku –III kwartał 2014 r. (przewoźnicy tramwajowi)PrzewoźnikIlość pojazdówUdział w rynkuIlość członówUdział w rynkuDługość pojazdówUdział w rynkuMetro Warszawskie1350,00%7865,55%1531,40 m79,03%Tramwaje Śląskie1038,46%3025,21%320,00 m16,51%MPK Poznań27,70%65,04%56,50 m2,91%Tramwaje Warszawskie13,84%54,20%29,70 m1,55%Razem26100%119100%1937,60 m100% I klasyfikacja producentów. Tu dominacja PESY została, zapewne chwilowo, przełamana przez konsorcjum Newag i Siemensa. Dostarczyło ono 13 składów Inspiro. Dalej wspomniana firma z Bydgoszczy, która dostarczyła 11 wagonów i Modertrans z dwoma Moderusami Beta. Udział w rynku –III kwartał 2014 r. (producenci tramwajowi)ProducentIlość pojazdówUdział w rynkuIlość członówUdział w rynkuDługość pojazdówUdział w rynkuSiemens&Newag1350,00%7865,55%1531,40 m79,03%PESA1142,30%3529,41%349,7 m18,06%Modertrans27,70%65,04%56,50 m2,91%Razem26100%119100%1937,60 m100% PerspektywyZakończyły się dostawy Twistów Step dla Tramwajów Śląskich. W kolejnych miesiącach czeka nas jeszcze dostawa ostatniego składu Inspiro dla Metra Warszawskiego. Już dziś wiemy, że w 2014 roku mają być realizowane również nowe kontrakty, takie jak: PESA Jazz dla Tramwajów Warszawskich oraz ZKM Gdańsk, PESA Swing dla MZK Toruń i MZK Bydgoszcz, Moderus Beta dla Tramwajów Szczecińskich oraz MPK Poznań. Raczej mało prawdopodobne jest pojawienie się jeszcze w tym roku pierwszego Krakowiaka dla MPK Kraków. W dalszej perspektywie pojawiają się też dostawy Swingów dla MPK Łódź i pociągów z Newagu dla WKD. Najważniejsze, że proces wymiany taboru trwa. Być może nie przebiega on tak szybko, jak tego oczekujemy, ale ważne jest utrzymanie pewnego poziomu. Niepokoi trochę fakt nieprzeprowadzania zakupów przez mniejszych przewoźników, a także sprowadzanie kolejnych wagonów używanych. W tych przypadkach decydują jednak kwestie finansowe. Poniżej prezentujemy zestawienie kontraktów do zrealizowania.PrzewoźnikWynik przetarguLiczba wagonówDostawyMetro WarszawskieSiemens/Newag Inspiro35 składów (210 wagonów) w trakcie realizacji2013-2014MPK PoznańModertrans Moderus Beta24 w trakcie realizacji2011-2014Tramwaje WarszawskiePESA Jazz452014-2015Tramwaje WarszawskiePESA Jazz302015Tramwaje WarszawskiePESA Jazz52015MPK OlsztynSolaris Tramino152015MZK BydgoszczPESA Swing122014ZKM GdańskPESA Jazz52014MZK ToruńPESA Swing122014-2015MPK WrocławPESA Twist252015MPK KrakówPESA Krakowiak362015WKDNewag62015MPK ŁódźPESA Swing222015-...Tramwaje SzczecińskieModertrans12014Tramwaje ŚląskieModertrans122015-...MZK Toruńw toku4+2 dwukierunkowe2015Tramwaje Szczecińskieoczekiwany30 (częściowo niskopodłogowe)2015-...
Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
PESA
Newag
Siemens
Modertrans
  • wojtek – 14.11.2014

    A ten przetarg w MPK Wrocław jest aktualny? Jeśli tak to chyba wygrała PESA ze 100% niskopodłogowy m Twistem. Pytanie czy w końcu będzie dofinansowanie, a jeśli tak to czy się wyrobią do końca przyszłego roku?

  • pes – 14.11.2014

    Jaki ten bufet obrzydliwy w porównaniu z gdańskim...

  • pes – 14.11.2014

    Tu szybko podmiana zdjęcia bufetu nastąpiła, ale i tak bufet jest okropny

  • Obi Wan – 17.11.2014

    Nie przesadzaj z tym bufetem, przynajmniej Jazz jest charakterystyczny i rozpoznawalny. Jeżeli na trasie będzie się dobrze spisywał to nikt nie będzie narzekał.

  • Ł. M. P. P. – 30.11.2014

    Cóż, mam trochę mieszane uczucia co do wozów częściowo niskopodłogowych będących przegubowymi wersjami stopiątek, takich jak Moderus Beta, Protram 205WrAs czy 405N-Kr. Skoro jest okazja do zakupów za pieniądze unijne, to lepiej chyba kupić wozy częściowo niskopodłogowe takie jak PESA 2012N czy FPS 118N (ten akurat tylko jako przykład, ogólnie nie polecam), albo całkowicie niskopodłogowe ze skrętnymi wózkami, nawet za cenę mniejszej liczby. Tramwaj w końcu ma służyć przez kilkadziesiąt lat, a takie oszczędności mogą się zemścić w przyszłości. A już chyba najgorszym zakupem były wagony 123N. Skład kosztował ok. 4 mln., podczas gdy wagon 120N ok. 6 mln. A oba przetargi dzieliło zaledwie kilka miesięcy.

  • Henryk – 31.12.2014

    Elblag Modertrans szt 1

  • Kuba – 11.03.2015

    Czy doczekamy sie podsumowania całego roku 2014? Niedlugo kończy sie pierwszy kwartał, a podsumowania z poprzedniego roku jak nie było, tak nie ma, podobnie jak na inforail.

  • Lau – 27.06.2015

    Uważam że jest piękny, ładniejszy od gdańskiego

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....