TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

InfoRail

InfoBike

Nowe krakowskie Bombardiery ruszają na trasy
INFOTRAM/MPK KRAKÓW - Opublikowano: 05.10.2012 14:46:23 8 komentarzy
Nowe krakowskie Bombardiery ruszają na trasy

Po prezentacji na InnoTrans przyszła pora na oficjalne przekazanie nowych Bombardierów Flexity w Krakowie. Uroczystość taka odbyła się w czwartek, 4 października, punktualnie o godzinie 12.00 w zabytkowej zajezdni tramwajowej przy ul. Św. Wawrzyńca. Udział w niej wzięli m.in. prof. Jacek Majchrowski, oraz przedstawiciele firm Bombardier Transportation i Vossloh Kiepe GmbH, odpowiedzialnych za produkcję nowoczesnego tramwaju dla Krakowa. Prezentacja była też okazją dla Prezydenta Krakowa do wręczenia listów gratulacyjnych najlepszym motorniczym Miejskiego Przedsiębiorstwa Komunikacyjnego SA, którzy zwyciężyli w ogólnopolskim konkursie „Bezpieczna jazda komunikacją miejską”oraz zajęli wysokie, 7. miejsce w pierwszych mistrzostwach Europy motorniczych w Dreźnie.

Pasażerowie nowym tramwajem pojadą już wkrótce, bo najpóźniej w poniedziałek, 8 października. Wagon będzie kursował na linii nr 14 łączącej nowohucką dzielnicę Mistrzejowice z Bronowicami. Pasażerowie, którzy wkrótce wsiądą do nowego tramwaju na pewno docenią komfort i bezpieczeństwo podróży. Wagon ma prawie 33 metry długości i w porównaniu do obecnie kursujących tramwajów w Krakowie jest o ponad 6 metrów dłuższy. Jednocześnie może w nim podróżować 290 osób, w tym 77 na miejscach siedzących. Tramwaj wyróżnia nowoczesny design zewnętrzny (opływowy kształt) oraz wewnętrzny –m.in. ledowe oświetlenie, układ i wygląd siedzeń. Dzięki nowoczesnym rozwiązaniom została ograniczona ilość drgań emitowanych przez jadący tramwaj - w efekcie spowoduje to mniejsze zużycie torowisk. Jednocześnie budynki, a szczególnie obiekty zabytkowe znajdujące się w pobliżu linii tramwajowych nie będą narażone na uszkodzenia. Specjalne osłony zamontowane na podwoziu będą tłumić hałas.

Wagon posiada klimatyzację, która zdecydowanie poprawi komfort podróży w okresie letnim. Tramwaj jest także wyposażony w nawiewowy system ogrzewania wnętrza. Bezpieczeństwo podróżującym zapewni nowoczesny monitoring oraz system \'interkom\' (możliwość kontaktu pasażerów z prowadzącym poprzez urządzenia zamontowane obok drzwi tramwaju). Warto także podkreślić, że w tramwaju zostały zamontowane dwa automaty biletowe oraz odpowiednio rozmieszczone kasowniki. W automatach biletowych i kasownikach dla pasażerów nie znających języka polskiego jest dostępnych kilka wersji językowych, m.in. język niemiecki i angielski. Ważne jest także rozmieszczenie poręczy i uchwytów, które gwarantuje podróżującym dostęp do nich z każdego miejsca w pojeździe. Zastosowane w krakowskim tramwaju specjalne podświetlenie poręczy, uwzględnia potrzeby osób słabowidzących.

MPK SA kupiło 24 wagony Bombardiera w ramach unijnego projektu Zintegrowany transport publiczny w aglomeracji krakowskiej - etap II. Dzięki temu większą część kosztów tych tramwajów, prawie 60 proc. pokryła dotacja z unijnych funduszy. Koszt jednego tramwaju to ok. 10 mln zł.

 W połowie przyszłego roku, po ulicach Krakowa będą kursować 74 tramwaje Bombardiera, w tym 24 nowe prawie 33 metrowe wagony NGT8. Dzięki tym zakupom ponad połowa pociągów tramwajowych w Krakowie będzie posiadała wejście niskopodłogowe. Już teraz w każdym tramwaju jest zamontowany automat biletowy, w którym można kupić każdy rodzaj biletu jednorazowego i czasowego (w automaty nie są wyposażone tylko 4 wagony, które wkrótce zostaną wycofane z ruchu). Bilety w tych automatach bez problemu kupią zagraniczni turyści –są w nich bowiem dostępne dwie wersje językowe: angielska i niemiecka. W połowie krakowskich tramwajów funkcjonuje monitoring, dzięki któremu nagrywa się wszystko co dzieje się wewnątrz wagonu.

Dane techniczne wagonów Bombardier Flexity dla MPK Kraków

Długość

32,8 m

Wysokość

3,6 m

Szerokość

2,4 m

V max

80 km/h

Drzwi

6 podwójne –5, pojedyncze –1

Silniki

asynchroniczne prądu trójfazowego o mocy 105 KW z własnych chłodzeniem

Hamulce

Szynowe 8

Maksymalny nacisk osi na szynę

(5 osób/m²) –7,8 T

Liczba miejsc

łącznie 290 w tym miejsc siedzących 77


Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
MPK Kraków
Bombardier
Kraków
  • kobold – 05.10.2012

    Wspaniały:-) ciekawe że moc silników mniejsza jak w ngt6

  • czytelnik – 06.10.2012

    A ile jest tych silników? jaka jest łączna moc? Nacisk na oś jest większy niż w dwuosiowych "N" - zobaczymy jak wpłynie to na żywotność spartaczonych torowisk.

  • zygzak – 06.10.2012

    a gdzie jest tramwaj newaga?

  • gzik bez pyry – 07.10.2012

    Tam, gdzie wyobraźnia zygzaka nie sięga.

  • – 07.10.2012

    4x105 kW. Nie ma lepszego układu jezdnego na spartaczone tory jak ten. A że tramwaj swoje waży...

  • zygzak – 08.10.2012

    fakt na zlom nie siega

  • mouset – 09.10.2012

    Super wagony na 40-lat i już Kraków robi przetarg na kolejne 30 szt NGT8

  • zygzak – 10.10.2012

    a kiedy na newagi. one sa dlugowieczne. prototyp zyl 30 dni!

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....