TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

InfoRail

InfoBike

Nowe (i zlikwidowane) linie tramwajowe cz. 2 - Gdańsk, GOP
Jacek Pudło - Opublikowano: 20.10.2013 15:32:27 5 komentarzy
Nowe (i zlikwidowane) linie tramwajowe cz. 2 - Gdańsk, GOP

Trasa na Chełm wyróżnia się dużym nachyleniem toru, w wyniku czego nie eksploatuje się na niej tramwajów Konstal 105Na. Na nową linię skierowano tramwaje Duewag z Dortmuntu i Bombardiery.

W maju 2012 r. uruchomiono 3-kilometrowe przedłużenie linii tramwajowej z Chełma do nowej pętli Łostowice Świętokrzyska. Projekt związany z budową tej trasy został dofinansowany z Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko. W ramach inwestycji powstała linia tramwajowa od pętli Chełm do Łostowic, zmodernizowano al. Witosa oraz zabudowano 2-kilometrową, dwujezdniową al. Havla. Powstał również węzeł integracyjny na końcu trasy oraz parkingi dla rowerów i samochodów (Park&Ride). Łączny koszt inwestycji wyniósł 111 mln zł. Według wstępnych planów, trasa ma zostać przedłużona za 6-7 lat do dalszych, południowych dzielnic miasta.

Do 2015 r. ma powstać kolejna, 3,6-kilometrowa trasa tramwajowa od pętli Siedlce na Piecki-Migowo. Podobnie jak linia na Chełm, torowisko powstanie w miejscu istniejącego pasa zieleni rozdzielającego jezdnie ul. Rakoczego. Również ten projekt jest dofinansowany ze środków unijnych. Koszt budowy wyniesie ok. 120-150 mln zł. Do przetargu na budowę trasy przystąpiło 8 wykonawców.

Górnośląski Okręg Przemysłowy

GOP to jeden z niewielu regionów Polski, gdzie w ostatnich latach likwidowano torowiska. Fala zamknięć torów przypadła na lata 2006-2009. Najpierw w 2006 r. zlikwidowano linię 25 Będzin –Żychcice wraz trasą tramwajową, a także linię 8 z Bytomia do Dąbrówki Wielkiej. Dwa lata później zlikwidowano linię 12 z Siemanowic Śląskich do Chorzowa oraz skrócono linię 7, zawieszając jej odcinek do Łagiewnik. W kolejnym roku - 2009 - zlikwidowano trasę tramwajową w Gliwicach. Likwidacje tłumaczono przebudową ulic wymagającą naruszenia torowisk, złym stanem technicznym torów i oszczędnościami. Celowość zamknięć torowisk była jednak podważana przez wielu ekspertów.

Proces ograniczana komunikacji tramwajowej został zatrzymany, a od 2012 r. ruszyła realizacja dofinansowanego z funduszy Unii Europejskiej projektu „Modernizacja infrastruktury tramwajowej i trolejbusowej w Aglomeracji Górnośląskiej wraz infrastrukturą towarzyszącą”. Zakres realizowanych zadań przewiduje przede wszystkim modernizację 46 km torowisk, a także modernizację tramwajów i zakup nowych pojazdów. Projekt dofinansowany jest z Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko. Jego wartość to 801 mln zł, przy czym dofinansowanie unijne pokryje 384 mln zł. Część z tej znacznej kwoty przypada na modernizację tyskiego systemu trolejbusowego.
Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na

Sprawdź też:
Tramwaje Śląskie
GOP
Gdańsk
ZKM Gdańsk
  • adam86 – 20.10.2013

    Skąd bierzesz te bzdury? Linia 12 nigdy nie jeździła z Chorzowa do Katowic. Linii 7 nigdy nie zlikwidowano, skrócono, zawieszając kursowanie na odcinku Łagiewniki - pl. Sikorskiego.

  • asert – 21.10.2013

    Linia na Chełm wyróznia sie sporym nachyleniem ale nie takim znów strasznym jak sie pisze

  • lechiafan – 21.10.2013

    Szkoda , że posiadamy tylko 3 Bombardiery , są to najlepsze w Gdańsku wagony i praktycznie bezawaryjne

  • peter – 21.10.2013

    Może ktoś się na tej stronie pokusi zbilansować ile torowisk tramwajowych np. od początku stulecia powstało a ile zostało zlikwidowanych, bo w GOP z moich szacunków poszło pod młotek ok. 50 km tp.

  • peter – 21.10.2013

    Kontunuując, nie wszystkie torowiska zamknięte zniknęły z powierzchni ziemi, ale to tylko kwestia czasu. Obecnie po raz kolejny ważą się losy linii 18.

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....