TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

InfoRail

InfoBike

Nowa trasa tramwajowa we Lwowie - na Sychów
Mateusz Buczek - Opublikowano: 10.01.2015 15:46:48 2 komentarze
Nowa trasa tramwajowa we Lwowie - na Sychów

Ukraina po trudnych, burzliwych przemianach i wieloletniej stagnacji powoli nawiązuje kontakty z Europą Zachodnią, wzorem której chce także modernizować elektrotransport.

O budowie tramwaju w kierunku Sychowa mówiono już od dawna, jednak wdrożenie projektu skutecznie powstrzymywał brak środków finansowych. Koszt najnowszego projektu wyceniono na 15 milionów euro. Część środków na budowę nowej linii pozyskano z Europejskiego Banku Odbudowy i Rozwoju otrzymując kredyt w wysokości 6 mln euro. Kredyt powinien zostać spłacony w ciągu 7 lat, w równych ratach co 6 miesięcy z rocznym okresem karencji. Projekt otrzymał również dofinansowanie w wysokości 5 mln euro ze strony rządu niemieckiego. Pozostała część została sfinansowana przez miasto. Wykonanie projektu powierzono tureckiej firmie Onur. Prognozowany czas zakończenia prac przewidziano na przełom sierpnia i września 2015 roku.

Nowa trasa ma być przedłużeniem linii nr 4. Budowa obejmuje odcinek z centrum miasta do dzielnicy Sychów. Trasa tramwaju ma być poprowadzona wzdłuż Prospektu Czerwonej Kaliny aż na skraj osiedla. Pętlę przewidziano w okolicy centrum handlowego Santa Barbara, gdzie kończą również trolejbusy linii 25. Projekt zakłada budowę 11,5 kilometra torów (w obu kierunkach), przewidziano również też trzy pętle awaryjne. Na trasie zaplanowano 20 przystanków wyposażonych w system informacji pasażerskiej. Warto zaznaczyć, że 80% nowego torowiska będzie odizolowane od ruchu ulicznego, co korzystnie wypłynie na czas przejazdu. Według szacunków podróż tramwajem z Sychowa do Centrum powinna zająć około 25-30 minut ?to około 10 minut krócej niż w przypadku podróży trolejbusem, który omija ścisłe centrum, a także nieco szybciej niż autobusem. Nowa trasa będzie obsługiwana 14 lub 16 brygadami.

Budowa tramwaju na Sychów wydaje się być uzasadniona. Dzielnicę zamieszkuje ponad 100 tys. mieszkańców i ma ona charakter typowo sypialny. Wiąże się z tym duże zapotrzebowanie na komunikację z centrum, co szczególnie widoczne jest w godzinach porannych, gdy sznur przepełnionych autobusów oraz marszrutek ciągnie się z Sychowa do centrum. Tramwaj ma w tym przypadku dużo większe zdolności przewozowe, jednocześnie w mniejszym stopniu przyczynia się do powstawania korków w zatłoczonym centrum miasta. Kursujące po mieście tramwaje mogą jednorazowo zabrać na pokład do 250 pasażerów. By przewieźć taką liczbę pasażerów potrzebne są 2 lub 3 autobusy lub kilkanaście minibusów. Prospekt Czerwonej Kaliny, po którym przebiegać będzie trasa nowej linii, posiada na całej długości szeroki pas zieleni, który znakomicie nadaje się do zagospodarowania pod tramwaj. W obecnej sytuacji, problematyczne może wydawać się obsadzenie nowej trasy taborem. Rezerwa taborowa we Lwowie jest bardzo skromna. Być może przedsiębiorstwo przywróci do ruchu liniowego odstawione od kilku lat wagony w zajezdni przy ul. Gródeckiej. Budowa tramwaju wywołała również niepokoje społeczne ?szczególnie protestowali drobni przedsiębiorcy posiadający sklepy w miejscu, gdzie przewidziano budowę pętli, a także kierowcy posiadający tam miejsca parkingowe. Obecnie prace przy budowie zostały tymczasowo wstrzymane ze względu na niesprzyjające warunki pogodowe.


Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
Ukraina
Lwów
  • Krispolo – 13.01.2015

    Nie ukrywam, że interesuje mnie wszystko związane ze Lwowem, a zatem ta wiadomość też mnie cieszy.

  • Combino – 21.01.2015

    Do przeczytania ostatniego akapitu aż mnie gryzło by spytać złośliwie,czy będą mieli czym tam jeździć,ale widzę że autor też doszedł do tego wniosku.Chyba że jakiś demobil zdołają ściągnąć...

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....