TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

InfoRail

InfoBike

Nowa siatka połączeń tramwajowych w Łodzi. Od kwietnia [FILM]
InfoTram.pl - Opublikowano: 22.01.2017 15:29:42 6 komentarzy
Nowa siatka połączeń tramwajowych w Łodzi. Od kwietnia

Od 15 lat nie był modyfikowany model transportu zbiorowego w Łodzi, a w tym czasie zaszły znaczące zmiany, do których trzeba dostosować siatkę połączeń MPK. Reforma ma poprawić punktualność i komfort podróżowania. Nowa siatka połączeń tramwajowych zostanie wprowadzona od 2 kwietnia 2017 r.

Zmiany mają przynieść wyraźne usprawnienie w ruchu tramwajów i autobusów, np. wspólna częstotliwość dla taboru MPK wyniesie 12 minut, a w głównym punkcie systemu, czyli na przystanku Centrum, łączącym trasę W-Z z ŁTR pojazdy będą podjeżdżać co 3 minuty.

Łódź została podzielona na 12 obszarów komunikacyjnych z dokładnym rozpracowaniem możliwych połączeń autobusowych i tramwajowych, na kilkunastu nowych ulicach pojawią się autobusy, a szereg linii ulegnie zmianie. W sumie o 40 km wydłużą się trasy MPK. Zwiększy się również tabor tramwajowy.

Obecnie prowadzimy prace nad dostosowaniem rozkładów jazdy do nowej siatki połączeń. Współpracujemy przy tym z ZDiT ? mówi Zbigniew Papierski, Prezes MPK-Łódź.

ZDiT opracował propozycje nowych taryf biletowych, w których podstawowe bilety 20- i 40-minutowy zdrożeją o 20 groszy, a nieznacznie również wzrosną ceny biletów okresowych, które i tak należą do najtańszych w Polsce - np. przy rocznej migawce dzienny koszt przejazdów wyniesie 2 zł, a kwartalnej - 2,50 zł.

 


Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
MPK Łódź
  • www – 23.01.2017

    Pomysł może dobry, ale wybrany takt jest zły. Przez zmiany oberwą okoliczne miasta. Ale o tym nie napisaliście, bo za bardzo skupiliście się na propagandzie sukcesu głoszonej przez MPK. Problem w tym, że częstotliwość kursów na trasach podmiejskich zmniejszy się!

  • tepe – 24.01.2017

    Eeeech. 41, oraz nowe 43A/43B nie muszą się trzymać taktu takiego jak na liniach pozostałych. (41 w niedziele i w soboty po południu kursują RAZ NA GODZINĘ) Co do 45 i 46 - ostanie ograniczenie prędkości na odcinku Kurak Helenówek (prędkość niczym piechura) oraz degradacja stanu technicznego linii i tak wymusi zmianę taktu. Probleme jest durne puszczanie 45 i 46 na Pomorska gdzie utkną w korku. Ponadto malutkie Stoki dostaną dwie linie tramwajowe czyli będą mieć więcej kursów niż np. kilkukrotnie węiksza Ruda albo blokowisko przy linii 3 na Łagiewnickiej. Dodatkowo Stoki będą mieć 58 dowożące praktycznie do ścisłego centrum. Ale lepsze co wynika z nowej siatki to planowane podzielenie linii 10 na dwa warianty. Tylko co drugi kurs pojedzie na Olechów. Tniemy trmaje. Al. uwaga utrzymana linia 96 będzie wzmocniona. Ponadto w zamian za 5 5i 82 ma być linie 80 (wg pozostałych "autorów" skieroewana na Janów czyli w relacji tramwaju linii 10, wg Biura Strategii 80 wydłużóne tylko do Czajkowskiego). Widać że trmaj wybudowaliśmy nie tam gdzie trzeba jak głowny popyt jest prostopadle do poprowadzonej linii tramwajowej. Odcinek od Zakładowej do fabryki Della to już kpina - po pierwsze fabryka, po drugie nie będzie tam więcej zabudowy mieszkalnej. Kolejne co wychodzi z budową trasy WZ to te "mosty" na Rokicińskiej na przejściem dla pieszych (nad problematycznym tuż obok rondem oczywiście nie....). Po środku zbudowano przystanek autobusowo-tramwajowy aby ułatwić przesiadki. Tyle że likwidujemy autobusy na Rokicińskiej od Puszkina do Janowa. Wg BS - 82 skrócone do stacji Łódź Widzew nie będzie robić kółka przez Rokicińska tylko pojedzie prosto Augustów i Służbową (wg pozostałych "autorów" 82 ma jechać przez tego "misia" przystanek przy Gogola pośród dwóch "mostów". Niestety takich mamy włodarzy miasta. Robimy "misie" a w stanie agonalnym tory na Wojska Polskiego, na sporym odcinku ul. Gdańskiej, kwalifikujące się do szybkiej wymiany na Rzgowskiej, Narutowicza (Radiostacja), Pl. Wolności, R. Solidarności, Al. Włókniarzy, Aleksandrowskiej (końcowy odcinek to agonia) itd. (podmiejskich linii nie wspominam). No ale mam rowy pani prezydentowej i namiot plus dwa mosty nad przejściem dla pieszych. Stać nas - bogatym miastem jesteśmy.

  • Citaro – 25.01.2017

    Tomasz Bużałek jest autorem zmian. TO JEMU DZIĘKUJMY.

  • Łódzka linia 7 na Śląską i 41 na Lodową – 25.02.2017

    Na Legionów tramwaj będzie jeździł tylko co 24 minut, na fragmentach Dąbrowskiego i Śmigłego-Rydza będzie tylko 5 odjazdów na godzinę a jeszcze w 2011 było dwa razy więcej. Zarzew dostaje linię 7, która będzie powtarzać się z linią 3 na prawie całej trasie.Kilka zmian w podobnym koszcie, które zwiększyłoby atrakcyjność tych rejonów:Linia 7 przez Dąbrowskiego na ŚląskąLinia 41 przez Piotrkowską i Przybyszewskiego na LodowąLinia 45 wydłużona na StokiLinia 46 przez Legionów na Zdrowie (tak jak obecnie)Zapraszamy do odwiedzania nas na FacebookuŁódzka linia 7 na Śląską i 41 na Lodowąhttps://www.facebook.com/%C5%81%C3%B3dzka-linia-7-na-%C5%9Al%C4%85sk%C4%85-i-41-na-Lodow%C4%85-406970609646255/

  • Mama aleksadrowiczki – 24.04.2017

    Z Aleksandrowa Łódzkiego brak bezpośredniego dojazdu do centrum dla ludzi młodych to koszmar szczególnie wieczorami.Zawsze trzeba się przesiadac .

  • Elżbieta z Widzewa – 18.07.2017

    Jak jest awaria tramwajów na trasie w nie ma czym dojechać od dworca kaliska na Widzew!!! Źle jest dograny rozkład jazdy tramwajów 10 i8 z Widzewa z 15 16 i17 przy wam w kierunku południowym w godzinach 5 - 6 rano. Na dworzec kolejowy Widzew jeździ tylko jeden autobus od strony Piłsudskiego. Skandal

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2018 W 2018 skończymy 18 lat!.Nasz portal działa od 2001 roku. Początkowo pod nazwą InfoBus.pl, obejmując tylko tematykę autobusową. Jednak wraz ze wzrostem...