TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

InfoRail

InfoBike

NGd99 w nowych barwach po modernizacji
InfoTram.pl - Opublikowano: 24.04.2017 11:35:37 10 komentarzy
NGd99 w nowych barwach po modernizacji (foto: GAiT)

Gdańskie Autobusy i Tramwaje pokazały tramwaj NGd99 po modernizacji. Wagon otrzymał nowe kremowo-niebieskie malowanie, nawiązujące do historycznej malatury gdańskich tramwajów.

Nowe jest też wnętrze pojazdu o numerze taborowym 1002. Modernizacja została wykonana przez poznański Modertrans, o czym świadczą znaki firmowe, które pojawiły się w tramwaju.

Jak już informowaliśmy na łamach InfoTram w wagonie wykonane zostały następujące prace:

- zmiana napędu wagonów na sterowane elektronicznie napędy wykorzystujące silniki prądu przemiennego (z zastosowaniem/wykorzystaniem istniejących silników trakcyjnych), przy zachowaniu dotychczasowego układu napędowego (napęd na każdą oś pierwszego i ostatniego wózka wagonu),

- wprowadzenie nowej aranżacji (design) przedniej i tylnej części wagonu,

- wymiana sprzęgów wagonowych, dostosowanych do zmodyfikowanej przedniej i tylnej części wagonu,

- modernizacja sposobu podnoszenia wagonów tzn. muszą być zamontowane elementy stałe (np. wysuwane) lub montowane (wsuwane) na czas podnoszenia, do zamocowania zawiesia,

- modernizacja kabiny motorniczego nowa aranżacja, połączona ze zmianą i modyfikacją drzwi kabiny motorniczego, - modernizacja pulpitu sterującego w kabinie motorniczego,

- malowanie zewnętrzne i wewnętrzne całego pojazdu oraz podwozia,

- wymiana urządzeń klimatyzacyjnych (wymagane urządzenie grzewczo-chłodzące),

- wymiana nagrzewnic przedziału pasażerskiego łącznie z nagrzewnicą kabiny motorniczego,

- modernizacja w pierwszym członie istniejącej rampy dla niepełnosprawnych na pochylnie odkładaną umożliwiającą wjazd/wyjazd wózków inwalidzkich lub dziecięcych,

- wymiana przegubów i harmonii w łączeniach członowych wagonu,

- modernizacja osłon bocznych środkowego wózka,

- wymiana tarcz hamulcowych,

- wymiana kół bosych,

- modernizacja zawieszenia (mocowania) amortyzatorów pionowych i poziomych,

- wymiana przewodów hydraulicznych układów hamulcowych,

- wymiana (zmiana) urządzeń układu piaskowania,

- wymiana (zmiana) urządzeń układu smarowania obrzeży kół,

- modernizacja otworów drzwiowych w sposób uniemożliwiający ocieranie się po otwarciu płatów drzwi o elementy wózka jezdnego,

- wymiana płatów drzwi, połączona z modyfikacją i zmianą układu sterowania mechanizmami drzwi,

- wymiana na nowe wyłożeń ścian bocznych i sufitu oraz wykładziny podłogowej we wszystkich członach wagonu,

- wymiana wszystkich szyb wagonu (zastosować technologię wklejania i szyby atermiczne),

- modernizacja oświetlenia głównego przedziału pasażerskiego, wymagane zastosowanie technologii oświetlenia typu LED,

- wymiana siedzeń pasażerskich wraz z konstrukcją (nowe stelaże, wandaloodporne),

- tramwaje muszą być wyposażone w urządzenia systemowe dotychczas stosowane w taborze przewoźnika,

- wyposażenie w nowe urządzenia elektroniki pokładowej.

Przypomnijmy, że GAiT, następca ZKM Gdańsk, przekazał do modernizacji cztery wagony NGd99 i jeden 114Na. Wszystkie prace wykonuje Modertrans.



Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
NGd
modernizacja
GAiT
Modertrans
  • z – 24.04.2017

    Istniejący system napędowy bez zmian,ogólnie ładnie przecież to już używany wagon i cudów się nie zrobi, zobaczymy z jaką awaryjnością. Z drugiej strony MT jest zawalony zleceniami i jak on to robi biorąc jeszcze moderny.

  • Syz – 24.04.2017

    Piękny!!!

  • PolskiTransportPubliczny – 24.04.2017

    Piękne są te kolory! Dobrze byłoby, jakby wszystkie gdańskie tramwaje zostały pomalowane w takie kolory. Mogłoby to być nie tylko nawiązanie historyczne, ale i rozróżnienie tramwajów (kremowych z niebieskimi pasami) od autobusów (kremowo-czerwonych). Brawo za odważną decyzję!

  • Flexity – 24.04.2017

    Te kolory bardzo go postarzają

  • WK – 24.04.2017

    Bardzo mi się podoba ten tramwaj po modernizacji. Moderna ma fajną malaturę. Rzeczywiście mogliby tak przemalować wszystkie gramy.

  • WK – 24.04.2017

    * Tramy

  • Kuba – 24.04.2017

    Zdecydowanie pasek powinien być bordowy, ewentualnie czerwony. Jasno-niebieski szału robi.Ale z drzwiami to przegięli. Były drzwi rozsuwane, wystarczyło zmodernizować rynienki, kółeczka inaczej wstawić. Co zrobił ZKM? Drzwi ze 114Na. Przestarzałe rozwiązanie... Brawo ZKM, pomimo nazwy Gait beton z ZKM nadal tam siedzi i nie kruszeje.

  • Combino – 25.04.2017

    Za 2 i 5 drzwi oraz za ten shit MX (bo to cholerstwo nie zasługuje na miano siedzenia; zresztą chyba jednym z niewielu znośnych sterowskich siedzisk jest 6MS) to komuś się niezły kop należy. Ta moderna poskutkuje zmianą przydziału liniowego; chyba chcą dać Sokoły na 5-kę; na liniach na Południe w zasadzie nie mają już czego w tej konfiguracji szukać (może czasem na 11-kę rzucą,ale nic więcej).

  • Koń bi no – 27.04.2017

    Ewentualnie na 9...

  • kkacperpe – 28.04.2017

    Beznadzieja z drzwiami fakt. Jakby spojrzeć technicznie to konstrukcja tych drzwi jest prosta jak budowa cepa-dwa obracane filary z zaczepami-żenada. Ale z tą wymianą pasażerów to nie wiadomo. Dodatkowo pierwsze drzwi były tylko dla matorniczego, a teraz chyba są też dla pasażerów.

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....