TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

InfoRail

InfoBike

Newag zerka w stronę Tramwajów Warszawskich
InfoTram.pl - Opublikowano: 19.09.2017 21:52:43 34 komentarze
Newag zerka w stronę Tramwajów Warszawskich

W pierwszym przetargu na dostawę wagonów dla Tramwajów Warszawskich oferty Newagu nie było. Ale jak będzie w powtórce?

W raporcie za pierwsze półrocze firma pisze, że w segmencie tramwajów stale intensywnie pracuje nad przystąpieniem do ogłaszanych postępowań na dostawę tramwajów, samodzielnie lub we współpracy z partnerami działającymi na tym rynku. Największym z oczekiwanych przetargów będzie ponowne ogłoszenie zamówienia na 213 pojazdów dla Tramwajów Warszawskich. W przypadku Warszawy należy brać pod uwagę ewentualny start Newagu w konsorcjum z którymś z innych producentów. Którym? Tego w tej chwili nie jesteśmy w stanie stwierdzić.

W raporcie czytamy ponadto, że słabą stroną Grupy jest brak doświadczenia w produkcji tramwajów.


Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
Newag
  • kolejFAN – 19.09.2017

    chyba tylko z protramem

  • Misio – 20.09.2017

    Ze Skodą. To pewne. I znowu będzie zabawnie bo zejdą z ceny.

  • Obiektywny z Wrocławia – 20.09.2017

    Misiu, raczej koszty takiego konsorcjum wzrosną. Naturalnie, że każdy chce zarobić. Skoda będzie samodzielnie startować, nikt rozsądny nie będzie dzielił się kontraktem. Poczekajmy na orzeczenia arbitrażu KIO odnośnie przetargu w Warszawie i wyniki negocjacji Skody z TW. Wcale nie jest przesądzone anulowanie warszawskiego przetargu. Hyundai i Stadler ze Solarisem wciąż mają szansę.

  • To będzie niespodzianka – 20.09.2017

    No... kto nie wie to jeszcze się zdziwi... a ile będzie marudzenia w komentarzach... uuuuuu......

  • mechanik – 20.09.2017

    Lubię niespodzianki :)

  • celluk – 20.09.2017

    obiektywnyjakich negocjacji Skody z TW? Takich negocjacji nie może być, w tym przetargu. Chyba, że ogłoszą przetarg ogranicznony ale w to bardzo wątpie

  • Misiu – 20.09.2017

    Nie wzrosną bo produkcja bedzie w Polsce.

  • zibi – 20.09.2017

    Pierwsze rozdanie w toku ,gdybanie przedwczesne.Ale życzę Newagowi zaliczenia pierwszej najtrudniejszej przeszkody czyli zaliczenia pierwszych dostaw tramwajowych a rynek producentów będzie jeszcze bardziej ciekawy.Nie tylko Newagowi ale i FPS którą wczoraj krytykowałem ale muszą udowodnić iż kroplówka skarbu państwa jest zbędna i są samowystarczalni.

  • Adam – 20.09.2017

    Newag chce startować z Bombardierem.

  • NS – 20.09.2017

    Zerkać to sobie mogą w nadziei, że ktoś ich jako podwykonawce przygarnie.

  • haha – 20.09.2017

    Rozbrajające są te dogryzające misiaczki :)

  • okl – 20.09.2017

    Ale te misiaczki mają rację ;) Newag przespał czas, gdzie mógł startować samodzielnie i jeśli nie znajdzie jakiegoś "dawcy doświadczenia" to kicha będzie... a nawet jak znajdzie, to przypominam, że ich oferta była najdroższa w Krakowie... nawet droższa od Skody... Poza tym, Newag nie ma tramwajów ze sztywnymi wózkami - musiałby je wziąć od kooperanta (co kosztuje), bądź opracować samemu (co też kosztuje i biorąc pod uwagę Nevelo - może lepiej nie...)Więc? Może zamiast startować tam, gdzie ma się najmniejsze szanse, to trzeba szukać nisz? Może Olsztyn? Gorzów Wielkopolski?

  • www – 20.09.2017

    @okl Trochę za późno z Gorzowem. A w Olsztynie to kiedyś przetarg wygrali i się wycofali. W zamian są Solarisy. Czemu Newag nie wykorzystał w swoim czasie Olsztyna jako swojego poligonu?

  • haha – 20.09.2017

    @okl Rację? Skończ z bzdetami na temat wózków Nevelo. Problemem nie był awaryjny wózek tylko jego przekładnia, która została zniszczona poprzez głupotę prowadzącego pojazd na zakazie. Może znasz producenta którego obudowa wytrzyma starcie z betonem? Poza Nexter Systems, Leopard, Bumar-Łabedy, które budują coś innego.

  • kolejFAN – 20.09.2017

    zerka ... w kierunku tapicerki taborowej ... chyba :)

  • advisor – 20.09.2017

    Newag ma pomysły na nową rodzinę tramwajów. Zobaczymy, co im z tego wyjdzie, konkurencja by się przydała.

  • max – 21.09.2017

    @advisor -Na bazie Nevelo czy całkiem nowy wyrób ?

  • Hehe – 21.09.2017

    @hahaJak już coś piszesz to nie pisz głupot, bo to nie wina prowadzącego była tylko osoby która puściła tramwaj na trasę na którą miał zakaz wjazdu. A prowadzący o tym nie wiedział, bo i skąd?? Była trasa zatwierdzona to jechał, a ciała dał ktoś za biurkiem niestety.

  • Combino – 21.09.2017

    @advisor: rodzinę na papierze to sobie mogą mieć; sęk w tym,że nikt się jakoś nie pali by umożliwić im start w przetargu,a to też coś mówi ;)Raczej stawiałbym na Hultaja ;)

  • mechanik – 21.09.2017

    Oj combino... pisanie komentarzy przez kogoś to jeszcze nie powód na twój kolejny ból d.py, bo to tylko rozstrząsana hipoteza. Może darujesz sobie kolejne rojenia typu "nie *mam* miejsca dla kolejnego producenta." A co do Hyundai, to jest lepszy numer w wykonaniu twojego ulubieńca, i na twoim miejscu wybitnie pomyślałbym dwa razy zanik napisałbym taki komentarz :)) Ale wiadomo, samo życie. Za dużo wymagać nie można :))

  • advisor – 21.09.2017

    @maxNowa konstrukcja. We współpracy z Politechniką Krakowską. @CombinoNo patrz, to tak samo jak pewnej firmie z Bydgoszczy, nikt się nie kwapi, by używać ich prototypów.

  • AXC – 21.09.2017

    Jak zwykle bicie piany, z którego nic nie wyjdzie. Newag nie ma referencji i nikt ich nie dopuszcza a jak startują musza zapłacić za papiery co winduje cenę i przegrywają. Takie komunikaty o tym, że rynek tramwajów jest perspektywiczny, koło 500-600 pojazdów do zdobycia to bełkot dla inwestorów bo wszyscy wiemy, że znakomita część rynku jest rozdzielona-prawie wszystko wyjaśni się co po warszawskim zleceniu

  • Combino – 21.09.2017

    @advisor: no patrz,a jak prześledzę dostawy z ostatnich kilku lat, to chyba "pewna firma z Bydgoszczy" całkiem niemało wprowadziła tych prototypów na rynek.Więcej: sporo z nich nawet w ruchu widzę jak jeżdżę po kraju ;)

  • mechanik – 21.09.2017

    ...i wiadomo z jakim efektem.

  • okl – 21.09.2017

    @haha - ale ja piszę o całokształcie, wózki swoją drogą - zobacz ile kradną miejsca w środku... w stosunku choćby do NGT8 bombki albo Twista Pesy... IMO to jest decydująca rzecz, której mam wrażenie w Sączu, chyba nie chcą pojąć... Poza tym stylistycznie to jednak bieda jest co by nie powiedzieć... Od czasu premiery to można było zrobić porządny face lifiting... Co do nowych pomysłów, to z jednej strony życzę jak najlepiej, a z drugiej, po wyczynach PESY z prototypami, teraz wszyscy wymagają referencji - no może poza jakimiś mniejszymi miastami... Wchodzenie w kooperację, jeśli ma to wyglądać jak w Krakowie (najwyższa cena) to nie jest rozwiązanie. Natomiast co do samego rynku tramwajów - jest Solaris-Stadler, jest także Modertrans, który po dostawach gammy będzie miał referencje... jak pokazał przetarg w Warszawie, chrapkę na polski rynek ma też Skoda, czy nieco egzotyczny Hyundai... Te firmy też będą chciały zdobyć zamówienia, a są w lepszej kondycji (pod względem referencji) niż Sądeczanie... No i jest PESA, co do której trzeba uczciwie powiedzieć, że na rynku tramwajowym w PL jest mocna i ma niezagrożoną pozycję. Newag, w sumie nie wiadomo czemu czekał tak długo z Nevelo, a teraz to może być różnie... o ile na wbicie się na rynek tramwajowy nie jest zwyczajnie za późno... trzeba patrzeć realistycznie, a nie idealistycznie... To podobnie jak z pewną firmą, która dostarczała tramwaje dla Krakowa, a później zaczęła obrastać w piórka, podnosić ceny, no i... coś się nie może wbić z powrotem ;) Ja na ich miejscu, szukałbym naturalnych nisz, typu właśnie wagony jednoczłonowe, jakieś nietypowe sieci, generalnie wszędzie tam, gdzie "wielcy gracze" nie kwapią się ze składaniem ofert... Jasne, takie konstrukcje mogą być (i pewnie będą) droższe, jednak nawet gdyby mieli za pół darmo wyprodukować - dla referencji, jeśli faktycznie zależy im na rynku tramwajowym - warto by było... Jeśli faktycznie chcą wprowadzić nowy tramwaj, a nie będą mieli referencji, to nikt go od nich nie kupi...

  • haha – 21.09.2017

    @okl Kręcisz. Wózki i ich rozkład to kwestia zamawiającego, nieprawdaż? Nie pluj głupkowato na konstruktorów. Stylistyka jest po prostu stara, a i tak o niebo lepsza od innego polskiego producenta z tamtego okresu. Nawet tu wystarczą małe poprawki, tramwaj ma jeździć co najmniej 30 lat i jak najmniej podlegać starzeniu a nie "wyglądać" dla dzieciaków. W takim ujęciu stylistyka Krakowiaka to po prostu pomyłka, nie będę tu dalej tego rozwijał.Wchodzenie w kooperację to pewnie próba uratowania sytuacji, prawda?Newag na nic nie czekał, tylko na chłodno analizuje sytuację, firmę prowadzi finansista, nie konstruktor.Na zakończenie to raczej n ie doradzaj, bo jak widać nie za bardzo wiesz o czym piszesz. a tylko popisujesz się swoją niekompetencją.

  • advisor – 21.09.2017

    @CombinoJak się wydeptało ścieżkę do Ministerstwa i z powrotem to istotnie nic dziwnego. Pasażerowie mają jednak na ten temat nieco inne zdanie, przewoźnicy też. "Panie prezesie, proszem kupić Darta, mam horom curke"

  • www – 21.09.2017

    @haha Akurat wózki to rozwiązania techniczne po stronie producenta, a nie zamawiającego, bo takowych on nie ma i nie udostępnia. To akurat rola "konstruktorów", którzy muszą potrafić zbudować taki jak należy wózek. Wózek to najważniejszy element, który decyduje o tym co na nim można posadowić i jak szerokie przejście można zrobić w przypadku niskopodłogowców. Z punktu widzenia pasażera idealne rozwiązanie to takie jak w Jazzach. Ale już dla torowiska to niekoniecznie tak jest.

  • haha – 21.09.2017

    @www Nie za bardzo, ponieważ kupujący zazwyczaj w SIWZ decyduje jakim rodzajem wózków jest zainteresowany, jakim szczegółowym warunkom muszą podlegać wraz z doświadczeniem, więc nie pisz bzdur. Konstruktor w cudzysłowiu to raczej Pesa, patrz wózki w Krakowiakach... Zaś Jazz to najgorszy z możliwych przykładów, nieudany, przekombinowany, w dodatku nielubiany zarówno przez pasażerów jak i serwis. A rycie torowiska to już niestety z góry założony sposób współpracy, czego nawet Siemensowskie wynalazki tak naprawdę nie wyeliminują.

  • XWJ – 23.09.2017

    @okl - Tak z tymi wózkami to trochę pojechałeś. W Krakowiaku osłony wózków tak głęboko wchodzą do środka, ze nie da się między nimi normalnie przejść, nie wspominając o tym, by zająć na nich miejsca, trzeba amputować sobie nogi, aż do kolan. Newag już ma dość marazmu i staniu w miejscu, chcą ruszyć z kopyta tylko nie bardzo wiedzą jak dlatego chwytają się wszelakich sposobów (jak z Inspiro). Dajmy im czas, a jeszcze pokażą, gdzie Pesa zimuje.

  • awn – 25.09.2017

    Jak dotychczas w Polsce innym producentom nie udaje się pokonać Pesy. Newag w zasadzie jako producent tramwajów nie istnieje, Modertrans poza Poznaniem też jakoś nie wygrywa przetargów, poza kontraktami na biedarusy ze skrawkiem niskiej podłogi, a Solaris poza Olsztynem i starą dostawą do Poznania nic obecnie do polskich miast nie dostarcza i w najbliższym czasie nic nie wskazuje na to, że coś uda mu się wygrać.Król lub Królowa jak kto woli jest jeden (jedna), chociaż chyba naga.

  • okl – 25.09.2017

    W czym pojechałem? Krakowiak oferuje 8 miejsc nad wózkami, a Nevelo? Dalej cztery? Rozplanowanie wnętrza to osobna bajka, ale dużo zależy od przewoźnika, ile sobie zażyczy miejsc siedzących w SIWZ...Z resztą, co do przejść między wózkami - zobacz jak wyglądają takie przejścia np. w skodach 15T - ile tam wózki jacobsa zabierają miejsca i nikt nie narzeka... Widzę, że Newag się obudził z Nevelo (rychło w czas) i mimo wszystko chwała im za to, jednak mam wrażenie, że próbują trochę zaklinać rzeczywistosć. Na większość dużych przetargów są wymagane referencje i doświadczenie, których Newag nie ma. Jasne, można wystartować w kooperacji z innym producentem, jednak to się zwykle kończy wysoką ceną pojazdu (patrz Kraków). Mimo iż obecnie udział ceny nie jest tak wysoki, wciąż można na niej ugrać wiele. Dlatego raczej ten scenariusz odpada.Napisałem, jak wg. mnie, powinni podejść do tematu. Poszukać mniejszych sieci, tam zaoferować wagony (przecież w ten sposób, pomijając przetarg dla Poznania, to Solaris zdobył doświadczenie tramwajowe, właśnie poprzez "nietypowe" dostawy dla miast niemieckich). I tu się nie ma co oburzać, tylko trzeba podejść do sprawy strategicznie... Zwłaszcza, że konkurencja nie śpi... Czy to się komuś podoba czy nie PESA jest mocna w tramwajach i po części na przykładzie Krakowa, widać, że jak są zdeterminowani zdobyć gdzieś zamówienie, to to zrobią. @haha - czyli chcesz powiedzieć, że wykonanie ustandaryzowanego wózka pod wymagania klienta, przy użyciu ustandaryzowanych komponentów to "problem"... cóż... pojechałeś trochę...

  • haha – 28.09.2017

    @okl Na szczęście jedyne co możesz to popitolić sobie w sieci. Do rzeczy. Jak widać wykonanie wózka jest problemem, ponieważ w nowym SIWZ Kraków po zamiecionym pod stół szorowaniu wózków wyraźnie rozpisał w SIWZ parametry w tym 20mm odkształcenia sprężystego plus badanie w niezależnej placówce. To skutek problemów ostatniego zakupu, skarbie.A ta "moc" o której fantazjujesz, to nie powinna brać się z ślizgania się po SIWZ i oddawania tramwaju urągającego podstawowym kryteriom oceny. Tramwaj nie ma prawa wyglądać jak sito po 8 latach eksploatacji, łożyska grzać się i sypać po trzech, restart ma trwać kilkadziesiąt sekund a nie 10 minut z powodu nieudolnego implementowania elektroniki, pomijając tu już ciągłe pady. Szkoda pisać dalej. O czym ty p.niczysz człowieku?

  • NM – 28.09.2017

    Kto wyprodukuje nowe tramwaje dla Krakowa ?Pesa już nie chce pokazać światu Krakowiaka II ?

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....