TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

InfoRail

InfoBike

Newag walczy o Częstochowę, idzie do KIO
InfoTram.pl - Opublikowano: 29.05.2017 18:00:49 32 komentarze
Newag walczy o Częstochowę, idzie do KIO

Newag złożył do KIO odwołanie w sprawie przetargu na dostawę 10 tramwajów dla MPK Częstochowa.

Firma z Nowego Sącza kwestionuje zapisy mówiące o doświadczeniu. Jej zdaniem konieczność wykazania się dostawami 5 tramwajów jest nieproporcjonalna do całości zamówienia. Newag chciałby, aby zapis ten ograniczyć do należytej dostawy co najmniej jednego wagonu niskopodłogowego. Zdaniem firmy z Nowego Sącza zapis zaproponowany przez MPK utrudnia uczciwą konkurencję.

Newag podnosi w odwołaniu, że na rynku tramwajowym w Polsce operuje stosunkowo niewiele podmiotów. To PESA, Solaris (teraz razem ze Stadlerem) oraz Newag. Nie należy przy tym spodziewać się, że przetargiem będą zainteresowani Bombardier czy Siemens. Newag stwierdza, że jest w stanie wykazać się dostawą jednego tramwaju w okresie ostatnich trzech lat. Przy zapisach mówiących o doświadczeniu w dostawie co najmniej pięciu wagonach jeden z głównych producentów taboru szynowego nie może złożyć oferty. Newag stwierdza, że posiada zakład produkcyjny i odpowiedni know-how, a z tego możemy wnioskować, że jest gotowy do realizacji dostaw tramwajów.

Jak się dowiedzieliśmy KIO ma zająć się odwołaniem Newagu jutro. Jeśli je uwzględni to kto wie, czy Częstochowa nie będzie dla firmy z Nowego Sącza oknem na świat? Jest się zatem o co bić, przetargi na tramwaje robią się coraz ciekawsze. Dość powiedzieć, że konkurencja, a więc PESA, wystąpiła do KIO z wnioskiem o oddalenie odwołania Newagu.



Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
Newag
MPK Częstochowa
przetarg
  • www – 29.05.2017

    Poważnie o Modertransie zapomnieli? Bez jaj... A tak naprawdę to i jednego niskopodłogowego tramwaju nie dostarczyli.

  • K – 29.05.2017

    Chyba nikt z wielkiej trójki nie traktuje Modertransu poważnie. W sumie nie ma się co dziwić... Jeden prototyp i trochę przeróbek stopiątek.

  • ddd – 29.05.2017

    wpuścić ich w końcuPesa chodzi to samego Prezydenta żeby móc startować np w metrze a Newagu do głupiego tramwaju nie chcą wpuścić

  • zibi – 29.05.2017

    Newag ma racje iż należy zacząć od doświadczenia jednego pojazdu przy tak małym zleceniu.Jest to wyłącznie blokowanie konkurencji przez Pesę.Natomiast o MT się nie martwcie jest przyczajony zaskoczy jak będzie potrzeba o rozgłos nie zabiega.

  • Obserwator 2 – 29.05.2017

    Pesa wykonala dla Czestochowy nowe pudla bo pierwsze spaprala. A teraz ma czelność blokować konkurencje w KIO. Darty, Krakowiaki, i wszystko czego nie chcą ich użytkownicy to "najlepsze "referencje dla Czestochowy. Przylaczcie się do protestu Newagu i ich dopuscie do postepowania

  • dsb – 29.05.2017

    No ale Newag nawet tego jednego nie dostarczył więc o co im chodzi? ;)

  • Obserwator 2 – 29.05.2017

    Jeżeli ktoś pojazd dzierżawi to nie dostarczyl ?

  • krakowiaczek – 29.05.2017

    I słusznie czyni Newag kwestionując warunki przetargu !

  • Ktoś – 29.05.2017

    Nie czyni słusznie. Może sobie Newag chcieć, ale to zamawiający powinien decydować o tym, jakie chce tramwaje, a nie producent. Wymóg doświadczenia jest powszechny. Przy 10 tramwajach zamówionych wymóg 5 dostarczonych jest adekwatny i nikt tego nie podważy. Tu chodzi o opóźnienie i odłożenie terminu złożenia oferty. Będzie tak, że Newag tej oferty nie złoży, co już wcześniej pokazywał. Widać Konieczek chce wywołać kolejną wojnę. Jak mówię, to nie producent powinien decydować o tym, co zamawiający i wykładający pieniądze kupi, tylko zamawiający decyduje o tym, co chce kupić. W końcu to jego kasa. Jakbyście kupowali samochody i taki Newag by się wciskał ze swoimi złomami, których jest sztuk 1, to co cyście powiedzieli? MPK ma wybrać to, co chce, a nie to, co im wciska jakiś Newag.

  • m. – 29.05.2017

    Newag dostarczył jedną sztukę Nevelo do MPK Kraków. Dzierżawa to też dostawa.

  • okl – 29.05.2017

    A to jest niby dostawa wg. ciebie? Przecież to nie jest seryjne Nevelo a prototyp. Zobaczymy jak to KIO zinterpretuje, nie mniej dostawa, to innymi słowy, sprzedaż wagonu klientowi wg. specyfikacji klienta (chyba, że w SIWZ stanowiło inaczej)... O ile mi wiadomo, Newag żadnego tramwaju nie sprzedał, a właśnie dzierżawi - MPK Kraków nie jest jego właścicielem... Nie wiem jak ty, ale ja tu widzę dużą różnicę... To raz.Dwa - po tym jak MPK w Częstochowie "sparzyło się" na prototypowych hybrydach z Solca (najpierw problemy z superkondensatorami, potem pożar jednego z pojazdów), powinni jednak wybierać producentów, któzy mają doświadczenie w produkcji... Jeden prototyp IMO, to nie jest doświadczenie... (przy całej sympatii dla Newagu)Trzy - co do Twistów, to owszem, wyszła wada projektowa ale PESA usunęła ją nieodpłatnie w ramach gwarancji, więc nie rozumiem po co to hejtowanie... Jak widać chociażby po egzemplarzach naprawionych, czy tych dostarczonych do Wrocławia - sam wagon już jest ok.

  • Artur – 29.05.2017

    A Poznaniu zakupili tramwaje zanim prototyp wyjechał na tory.

  • okl – 29.05.2017

    No ale w Poznaniu OIDP to SIWZ dopuszczał taką sytuację... W pewnym sensie podobny manerw robi Warszawa, która dopuszcza producentów bez doświadczenia w dostawach w UE...Wiesz, jeśli sam klient sobie tego życzy, to nie problem... a tutaj, jeśli dobrze zrozumiałem, to właśnie klient oczekuje, choćby minimalnego, ale jednak - doświadczenia.Nie rozumiem, czemu Newag nie stratował w Poznaniu, czy Ostrowie... teraz ma szansę np. na Olsztyn...

  • JA – 29.05.2017

    Artur, jest jeszcze jedna rzecz Poznań kupił też miejsca pracy dla swoich mieszkańców oraz kasę dla swojej firmy. Jakby nie patrzeć część kasy (bo trzeba odliczyć komponenty i podatki, choć i tu część zostanie w Poznaniu), zostanie w Poznaniu, a ludzie będą mieli pracę. Z Solarisemi nie wiadomo, czy będzie produkował w Środzie, czy w Siedlcach. Aspekt społeczny też jest ważny, zwłaszcza na rok przed wyborami.

  • jatal – 29.05.2017

    @ dddSkoro Newag nie stosuje chodzenia do prezydenta to chyba dowód że nie jest to skuteczna "metoda".@ zibiMoże to Pesa napisała Częstochowie siwz wykluczający Newag? :DCo do konkurencji - PZP wymaga wystarczającą konkurencję nie oznacza to dopuszczanie wszystkich chętnych.@ Obserwator 2W takiej sytuacji jak ta inny oferent nic sam nie może. Może najwyżej przystąpić po odwołania po czyjeś stronie i jest to dość powszechnie wykorzystywane prawo.@ Obserwator 2, @ mRaczej pytanie jest czy kolejna dzierżawa wyprodukowanego pięć lat temu pojazdu jest "dostawą w ciągu ostatnich trzech lat".@ ArturAle tylko w Poznaniu gdzie właściciel MT miał w tym interes. Żadne inne miasto na takie ryzyko nie poszło.

  • Lucas – 29.05.2017

    Newag nie ma doświadczenia i tyle.

  • wujek Fester – 29.05.2017

    Najprawdopodobniej Newag chce stworzyć precedens w wypadku odrzucenia protestu przez KIO, żeby protestować następnie przeciw Pesie w przetargu o metro. Natomiast w Częstochowie nikt nie tęskni do innych marek. Twisty stały się wizytówką miasta, pasażerowie są z nich bardzo zadowoleni. Chcemy unifikacji taboru i ,,koszmar Lipska,, ew. ,,tułacz z Krakowa,, nie jest nam potrzebny.

  • K – 29.05.2017

    Przecież PESA nadostarczała tyle ezt-ów, że spokojnie łapie się w przetargu metra.

  • okl – 29.05.2017

    no ale jeśli chodzi o metro, to tutaj Newag spokojnie ma referencje i jest na dużo lepszej pozycji niż Pesa, bo przecież wspólnie z Siemensem dostarczył Inspiro dla Warszawy i Sofii... Więc, o ile nie spieprzą oferty (np. dając najwyższą cenę), myślę, że Sądeczanie mają przetarg na metro w kieszeni. Zwłaszcza, że Inspiro są całkiem przyjemne w środku. @K - nie wchodząc w szczegóły, klasyczny EZT, a metro to niby coś podobnego, a jednak nie to samo... choćby chodzi o wskaźniki niezawodności...

  • Et – 30.05.2017

    @okl Wymogiem startu w, przetargu jet dostarczenie metra lub ezt i to jest traktowane 0/1 i jeśli dostarczyles ile trzeba to wystarczy i nie ma gadania o równych szansach bo to nie kryterium oceny a warunek dopuszczenia.

  • slawek – 30.05.2017

    A skąd pewność, że tramwaj Newagu nie został sprzedany do firmy np Newag Bis? I to ta druga firma dzierżawi go MPK.W takim wypadku Firma matka może wykazać, że sprzedała jeden tramwaj w ciągu ostatnich 3 lat

  • AXC – 30.05.2017

    @slawek raczej to nie wchodzi w grę, gdyż byłoby uznane pewnie za fikcyjną sprzedaż a po drugie, może to być sprzeczne z warunkami przyznania grantu na budowę prototypu. Nie zapominajmy, że i tak minęło dużo więcej czasu niż 3 lata od dostawy, zatem jeśli liczyć dzierżawę dla Krakowa to referencje już wygasły. Odwołanie do KIO nic nie da, gdyż to zamawiający ustala warunki doświadczenia(jeśli nie faworyzuje jednego producenta. Dlatego próba wykluczenia Pesy w przetargu na metro nawiązując do dość prawdopodobnego wykluczenia Newagu z postępowania na dostawę tramwajów dla Częstochowy nie ma szans powodzenia. Newagowi odjeżdża szansa na dostawę swoich pojazdów- 3-członowy z normalnym rozstawem i dlatego tak walczą w KIO.

  • kaszeb – 30.05.2017

    @wujek fester. Nikt nie tęskni do innych marek .... bo nie poznali innych oprócz 105-tek."Chcemy unifikacji taboru"a skąd to wiesz,jesteś tak nieomylny,układałeś siwz pod Pese? To trąci korupcją.Zobacz ile ich jeździ i czemu nie ma tygodnia by jakaś nie"zdechła". W rozkładzie na dni powszednie na siedem sztuk wpisane są CZTERY! Te graty mają prawie pięć lat i powinny hulać a tu amba.. Tego już nie można nazwać chorobami wieku dziecięcego.

  • JA – 30.05.2017

    Po krzywym torowisku

  • bun – 30.05.2017

    "to proste, pieniądze w banku w Londynie może pobrać Ryszard Ochucki albo Irena Ochucka. Ożeń się z jakąś Ireną i po sprawie"Innymi słowy. Panie Newag. Załóż pan panie Newag jakąś firmę transportową (przez słupa oczywiście) i sprzedaj jej 5 nowych tramwajów. Oczywiście wystawią referencję bez ale. Trzeba na początek trochę zainwestować. A może trafi się tak, że ta firma transportowa zostanie podnajęta przez jakieś MPK do obsługi swoich linii i jeszcze kasa z tego będzie.

  • arczimedes – 30.05.2017

    Moim zdaniem zamawiający jednak powinni mieć pewną swobodę w formułowaniu kryteriów doświadczenia, nie powinno się tego jakoś odgórnie regulować. Ci którzy nie boją się dopuszczać producentów bez doświadczenia powinni mieć do tego prawo i ci którzy chcą, żeby producent się legitymował jakimś dorobkiem też.

  • peter – 30.05.2017

    Newag zapomniał w ferworze walki, że owszem 1) zrobili jeden tramwaj, 2) zmodernizowali go w ubiegłym roku i 3) uzyskali (?) homologację ale 4) nie sprzedali żadnego.

  • www – 30.05.2017

    Newag przecież wygrał przetarg w Olsztynie. I co? Wycofał się, dlatego tramwaje dostarczył Solaris. O co im teraz chodzi?

  • Obserwator 2 – 30.05.2017

    chodzi im o przetarg w Czestochowie a nie w Olsztynie.

  • wujek Fester – 30.05.2017

    @kaszebByć może zdanie ,,różnych czynników,, co do innych marek trochę się różni od opinii pasażerów...bo ich właśnie jeszcze nie poznali.Wbrew pozorom wiedza mieszkańców o tym czym się jeździ w innych miastach jet dość duża, bo studiują i pracują w Łodzi, Krakowie, Poznaniu, Wrocławiu czy na Śląsku i wg. ich opinii oprócz krakowskiego Bombardiera i Pes nic nie zasługuje na pozytywną ocenę.Unifikacji taboru? tak, bo dobrze nam się jeździ Twistami i chcemy tego co się sprawdziło.Jaki SIWZ, jaka korupcja, a kto zabroni pasażerowi optować za swoim ulubionym tramwajem.Sporadycznie jeżdżą cztery, a najczęściej widzę pięć-sześć. Właściciel dobrego samochodu lejący tylko paliwo i wożący toboły po kiepskich drogach srogo się rozczaruje nie po pięciu, a po dwu latach.

  • Kaszeb – 31.05.2017

    @wujek fester. Szkoda gadać,widać że ty i pasażerowie wiecie najlepiej jakie bimbaje są najlepsze,absurd. W"Twistach"pękały ramy i tylko widmo zwrotu CAŁEJ dotacji uchroniła pesę od zwrotu wozów. Teraz Kraków padł ofiarą podobnych regulacji bo gdyby nie odebrał do końca roku"Krakowiaków"to też musiał by zwrócić całą dotację,zakup nowych wozów jest tylko częścią całości.Obecnie na Śląsku,w fantastycznych wedle ciebie wozach pojawił się ten sam problem co w Medalikowie i co ,cisza nad tym smrodem? W Warszawie,w ostatnim przetargu pesa pokazała jakie maja rzeczywiste koszty produkcji gdzie byli drożsi od Skody!!! Gdyby w Czewie musiano skasować 105-tki za pesy tak jak Ikarusy za hybrydy to w pewnym okresie nie byłoby czym obsługiwać linii 3. Gdyby w innym mieście np.w Łodzi gdzie np.pracujesz 40% taboru stanowiły twisty to miasto legło by na kolanach i nie było by żadnej siły która namówiła by ich do zakupu tego badziewia!A najfajniejsze jest to że w pierwszym zdaniu przyznajesz mi rację; )))) p.s.w TŚ maja na naprawę twistów po 90 dni na sztukę co przy ich flocie daje 8 i pół roku,ciekawe jak to rozwiążą?! ; )))

  • Komplikator – 31.05.2017

    Dobra - jest już 31.05. Czy KIO podjęło jakąś decyzję?

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....