TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

InfoRail

InfoBike

Newag w Warszawie z jednym ze światowych producentów
InfoRail.pl - Opublikowano: 12.05.2017 15:22:53 25 komentarzy
Newag w Warszawie z jednym ze światowych producentów

W Warszawie wystartujemy z kimś ze światowych producentów – poinformował dziś Prezes Newagu Zbigniew Konieczek. Chodzi rzecz jasna o przetarg na dostawę wagonów dla Tramwajów Warszawskich.

Jesteśmy gotowi, mamy swój produkt. Brakuje nam jednak doświadczenia – mowił dalej Konieczek. W Warszawie zatem niekoniecznie będzie to produkt Newagu.

Szef firmy z Nowego Sącza nie ukrywa, że Nevelo jest jedynym wyprodukowanym przez Newag tramwajem. Obecnie jest on testowany w Krakowie, wczoraj, o czym pisaliśmy na łamach Infotram.pl, wrócił na trasę po kolizji. Jak powiedział Konieczek tramwaj przejechał już ponad 70.000 km.

Warszawa, Gdańsk, Tramwaje Śląskie, Wrocław. Rynek jest obiecujący, na pewno Newag będzie uczestniczył w przetargach – mówił dziś szef Newagu. Firma z Nowego Sącza jest też zainteresowana zamówieniem Metra Warszawskiego na dostawy pociągów. Po zrealizowaniu, wspólnie z Siemensem dostaw, również dla Warszawy, mamy wymagane doświadczenie – stwierdził Zbigniew Konieczek.



Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
Newag
Nevelo
Warszawa
przetarg
  • mark – 12.05.2017

    A Kraków??

  • S – 12.05.2017

    @markKrakow woli Solarisa. Ja też.

  • gość – 12.05.2017

    Lepiej, żeby nie Poznań, żałuję zakupu solarisow

  • krakowiaczek – 12.05.2017

    Niech Newag postara się , aby tramwaje Nevelo kursowały w Krakowie !

  • mechanik – 12.05.2017

    Dobrze by było, ale jak potoczą się sprawy krakowskiego przetargu dopiero czas pokaże.

  • okl – 12.05.2017

    Jeśli, nieważne czy sami, czy "z kimś ze światowych producentów" są najdrożsi (jak w Krakowie), to i tak nie wiem czy to ma w ogóle sens... Zwłaszcza, że W-wa dopuszcza producentów bez doświadczenia w UE... więc równie dobrze, móże przyjść chiński CRRC i zaraz pogodzi towarzystwo...

  • jakiel – 12.05.2017

    Newag z chinczykiem?

  • brożek – 12.05.2017

    Newag nie skreślił Krakowa tylko czeka na zgode Bombardiera na montaż w TR /cena/MPK też na to czeka

  • Trainguru – 12.05.2017

    Niska cena i będzie wygrana. Pesa na pewno ostro zagra bo ostatnio cienko przeda i musza to wziąć. Porazka dla pesy nie jest brana pod uwage. Zeby z nimi wygrac trzeba walczyc cena

  • zibi – 12.05.2017

    Rynek tramwajowy staje się nieprzewidywalny ,właśnie po taki kim przetargu jak W-wa. Praktycznie może wystartować każde ZNTK z producentem z dalekiej jak i bliskiej Azji lub wschodnich sąsiadów.Oj będzie ciekawie do śmiechu i zarazem do płaczu.

  • mechanik – 12.05.2017

    @brożek Czy taka opcja jest dopuszczalna w warunkach obecnego przetargu?

  • okl – 12.05.2017

    Ja osobiście nic do PESY nie mam i jakby w Krakowie pojawiły się wrocławskie Twisty z "mordką" Krakowiaka, nie miałbym nic przeciwko... z Krakowiakami sobie nagrabili i zamiast jakoś to polubownie załatwić, liczą, że się i tym razem uda... Z tym TR, to raczej plota, bo nic takiego w SIWZie nie było (a przynajmniej nie przypominam sobie), więc niech MPK już nie kombinuje (jeśli faktycznie tak chcą składać u siebie). IMO Kraków celuje w Solarisa, bo Tramino, które było na testach w Grodzie Kraka, zebrało bardzo dobre opinie. Wybranie jakiegoś producenta "bo zezwolił na montaż w TR", chociaż w SIWZ nie było takiego wymogu (jeśli był - poprawcie), będzie nie do obrony przed KIO... Co do Warszawy - Chińczycy nie muszą się z nikim bratać bo właśnie SIWZ nie wymaga doświadczenia w UE... więc mogą startować samodzielnie. A dla nich zejście z ceną, to nie problem...

  • advisor – 12.05.2017

    @oklW TR składano już tramwaje dla MPK, to znacznie obniża cenę i koszty transportu, ponadto krakowska załoga poznaje pojazdy dosłownie od każdej śrubki. Gdyby Newag i Bombardier zgodzili się składać tramwaje na miejscu cena by znacznie spadła, a firmy wybiłyby sobie okienko na rynku. A stety-niestety cena to wciąż u nas najważniejszy argument.

  • kolejFAN – 13.05.2017

    Nevelo i Warszawa ? Prima aprilis to dopiero w 2018

  • Wiesław – 13.05.2017

    Naucz się czytać ze zrozumieniem a znajdziesz odpowiedź na swoje durnowate pytanie

  • jatal – 13.05.2017

    @ advisorNie ma żadnego powodu wierzyć że montaż w Krakowie będzie tańszy od montażu w Nowym Sączu.

  • okl – 13.05.2017

    @advisor - ty czytałeś w ogóle co napisałem? Jeśli nie było wcześniej wymogu zgody na składanie w TR, to MPK, nie może sobie "od tak" zmienić warunków jak im pasuje... Wybranie kogoś, "bo zgodził się na składanie w TR", w przypadku gdy nie było takiego wymogu w SIWZ, skończy się w KIO...

  • Stan – 13.05.2017

    @jatal, komu i po co obwieszczasz te swoje rewelacje? Co najwyżej ktoś popuka się w czoło. Masz problem to radź sobie z nim w mądrzejszy sposób.

  • jatal – 13.05.2017

    @ StanMoże pukasz się zbyt często albo zbyt mocno że nie rozróżniasz obwieszczenia od odpowiedzi i nie widzisz do kogo była adresowana?Koszty pracy w Krakowie nie są zdecydownie niższe niż w Nowym Sączu żeby Newag w tym upatrywał możliwości zwycięstwa w przetargu. Teraz rozumiesz?

  • Tomek – 14.05.2017

    odnośnie kosztów pracy - tak jak napisał @jatal, one mają tutaj znaczenie marginalne. Tramwaj(e) nie będą wszak produkowane za wschodnią granicą tylko kilkaset kilometrów od docelowego miejsca dostarczenia produktu. @oklto co piszesz ma sens, ale... nie rozumiem jednego. Dlaczego jeżeli dany producent zgodzi się "skręcać" tramwaje w TR ma zostać od razu podany do KIO? Przecież to jego dobra wola. Jeżeli się mylę, proszę popraw mnie.

  • advisor – 14.05.2017

    @jatalZa to koszt transportu wagonów z fabryki do miejsca docelowego zmienia się diametralnie. Dodatkowo jest kwestia szkolenia mechaników. @oklTak, jak mówi Tomek - jeśli ktoś zgadza się na składanie pojazdów w TR by ugrać choć trochę na cenie to w czym problem? Nikt nie pisał w umowie, gdzie pojazdy mają być składane, a montaż na miejscu może co najwyżej nieco zmienić punktację, a nie wymagania. Nie szukaj dziury w całym na siłę.

  • jatal – 14.05.2017

    @ advisorNie znam różnicy kosztów transportu luzem i w komplecie więc się nie spieram ale podświadomie uważam że też nie jest aż tak znacząca. Po to przecież wymyślono przewozy kontenerowe (czyli coś jak tramwaj w komplecie) zamiast przewozu drobnych detali żeby było prościej, szybciej i taniej.@Tomek @advisor@okl odnosił się do wypowiedzi @brożka, a potem dodatkowo tłumaczył że nie pisze o samej możliwości składania przez TR ale o uzależnianiu przetargu od zgody na składanie przez TR. Od siebie dodam że tak jak oczywiste jest że w obecnym przetargu ani MPK ani Newag nie czekają na zgodę (zresztą niby od kogo?) na składanie tramwajów przez TR, tak i w przyszłości jest to wątpliwe.Po pierwsze jeśli w siwz byłby zapis nakazujący montaż końcowy przez MPK łatwo byłoby uwalić go w odwołaniu.Po drugie i najważniejsze, dofinansowanie z UE "zabrania" udziału zamawiającego w wykonywaniu zlecenia. Dlatego Krakowiaka nie składali pracownicy MPK na terenie MPK, ale ludzie którzy zwolnili się z MPK i zatrudnili w "Pesie" (agencji pracy). Nawet gdyby chciano powtórzyć manewr ze zmianą prcodawcy to składanie tramwajów i tak nie mogłoby odbywać się na terenie TR.Jest jeszcze jedna teoretyczna możliwość spowodowania montażu przez TR. Kraków ogłosiłby przetarg na projekt i dokumentację tramwaju dla własnych celów ale to też jest bez sensu bo rodzi problemy i z dofinansowaniem i wykonaniem.W sumie o pomysłach z wymaganiem montażu przez TR można zapomnieć.

  • mechanik – 15.05.2017

    @advisorTym razem jatal ma rację. Następuje kolizja z przepisami UE, dlatego moje pytanie do brożka zostało bez odpowiedzi.Oczywiście nie zmienia to faktu, że chłopak będzie niedługo wypluwał poematy A4 i w zaparte walczył o puchar w spartakiadzie o pietruszkę, a tymczasem wystarczy np. prywatny operator i out of the blue. Mozliwości jest naprawdę wiele, kluczowa będzie chłodna ocena wyniku podjętej decyzji a nie emocje niezaspokojonego chłopa w sieci.

  • AJm – 15.05.2017

    W TR to mogą sobie składać 405.405 jednak, z różnych powodów MPK więcej nie pragnie, więc o produkcji nowych wagonów przez TR można jak na razie zapomnieć.

  • okl – 15.05.2017

    @advisor, @Tomek - bo jeśli MPK wybierze oferenta, który zgodzi się na montaż w TR, to pozostali będą mogli się odwoływać, argumentując - całkiem słusznie, że przegrali bo się nie zgodzili... a takiego wymogu w SIWZ nie było, więc "przetarg był ustawiony".Nie szukam dziury w całym, tylko w tej branży nie raz wykorzystuje się najdrobniejsze kruczki, aby wygrać i MPK powinno to wiedzieć, jak chce sprawnie przeprowadzać przetargi... ponadto dochodzi kolizja z przepisami UE o której wspomniał @jatalz tym 405 to dowalili, bo IMO tak, czy tak zamiast złomować stopiątki, mogli klepać sobie te 405 na TR i np. dzięki temu słabsze wiedeńce mogłyby pójść na złom. Te tramwaje nie są znowu takie złe (na pewno nie gorsze od picowanych GT8S), a jakby im dali to przyjemne wnętrze jak w N8C-NF, to by była bajka. Mało tego - bazujący na 105tkowych wózkach 405, o wiele lepiej tolerowałby zdezelowane huciańskie torowiska niż Krakowiaki...

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....