TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

InfoRail

InfoBike

Newag nie odpuści tramwajów?
INFOTRAM - Opublikowano: 28.03.2014 10:00:36 30 komentarzy
Newag nie odpuści tramwajów?
Newag w sprawozdaniu z działalności Zarządu za rok 2013 poinformował, iż planuje w roku bieżącym pozyskać partnera który swoimi referencjami umożliwi wejście na europejski rynek dostaw taboru tramwajowego. Oznacza to, że producent z Nowego Sącza nie zamierza odpuścić tego segmentu rynku pojazdów szynowych. Jak do tej pory Newag nie może pochwalić się większymi sukcesami w budowie tramwajów. Na razie udało się wyprodukować tylko jeden wagon, który obecnie kursuje w Krakowie. Nie udało się natomiast zgarnąć zamówienia dla tamtejszego MPK, mimo iż Newag proponował wagony Bombardiera. Firmie z Nowego Sącza niewątpliwie brakuje doświadczenia w produkcji tramwajów i poszukiwanie strategicznego partnera nie powinno dziwić. Czy będzie nim Bombardier? Być może, takiej ewentualności nie można wykluczyć, choć Newag współpracuje też z Siemensem i Stadlerem. Obaj producenci mają w swoim portfolio także tramwaje. Trudno spodziewać się, żeby chęć współpracy z Newagiem wykazały PESA czy Solaris. Partnera szukać zatem trzeba chyba jednak gdzieś poza granicami Polski. Tymczasem przypomnijmy, że pierwszym tramwajem wyprodukowanym przez Newag jest przywołane wcześniej Nevelo. Projekt i budowa zostały dofinansowane przez Narodowe Centrum Badań i Rozwoju w ramach programu IniTech kwotą 4,924 mln zł. Założono, że tramwaj będzie energooszczędny i komfortowy. Aby osiągnąć pierwszy cel zastosowano nowoczesne, sterowane elektronicznie trakcyjne silniki asynchroniczne VEM o mocy 105 kW każdy, zaplanowano instalację układów odzyskiwania i zwrotu energii elektrycznej do sieci zasilającej oraz układu akumulacji energii. Komfort (dla pasażerów i otoczenia) ma zagwarantować zastosowanie kół z elastycznymi przekładkami i obręczą oraz użycie wózków skrętnych zmniejszających nacisk osi na tor. Wózki skrętne mają również poprawić właściwości jezdne oraz zmniejszyć zużycie kół i szyn. Zawieszenie wykonano jako Bo\' + 2 + 2 + Bo\': skrajne wózki, na których opierają się pierwszy i ostatni człon są napędowe (każdy wyposażony w dwa silniki), wewnętrzne zaś, dźwigające środkowy człon są dwuosiowymi wózkami tocznymi.Gabaryty pojazdu: długość 31620 mm, szerokość 2400 mm, wysokość 3690 mm, masa własna 42500 kg, dopuszczalna masa całkowita 58000 kg.Układ hamulcowy pochodzi z firmy Hanning &Kahl Oerlinghausen. Tramwaj ma 60 miejsc siedzących i 175 stojących. Przejście w połączeniu między członami ma szerokość 1400 mm, w obecnym wariancie wyposażenia kabiny pasażerskiej najmniejsza szerokość przejścia wynosi 550 mm. Tramwaj jest w całości niskopodłogowy. Wysokość podłogi zmienia się od 350 mm w strefie wejścia do 480 mm nad wózkami. Siedzenia są obite tkaniną, poręcze wykonano ze stali nierdzewnej. Pierwsze i ostatnie drzwi są jednoskrzydłowe, pięć pozostałych dwuskrzydłowych. Drugie drzwi wyposażono w wysuwaną automatycznie rampę dla osób niepełnosprawnych, dla których przewidziano w pojeździe dwa miejsca z pasami bezpieczeństwa. Komfortową temperaturę ma zapewniać klimatyzator firmy Thermoking. Na razie wyposażenie Nevelo dostosowano do standardów krakowskiego MPK: zainstalowano kasowniki zgodne z systemem Krakowskiej Karty Miejskiej, kamery monitoringu wewnętrznego, trzy monitory dla pasażerów umożliwiające wyświetlanie reklam lub informacji, zewnętrzny system tablic kierunkowych, skuteczny system nagłaśniający. Brakuje wewnętrznych tablic lub wyświetlaczy informujących o numerze linii i trasie. Kabina motorniczego została wyposażona w panoramiczną szybę poprawiającą widoczność do przodu i na boki. Od przedziału pasażerskiego oddzielają ją drzwi z pleksiglasu. Sterowanie odbywa się za pomocą klasycznej dźwigni nastawnika jazdy, zestawu przycisków i dwóch dotykowych wyświetlaczy ciekłokrystalicznych. Nieco zamieszania wprowadza wyłącznik kierunkowskazów: popchnięcie dźwigni w lewo włącza prawy kierunkowskaz i odwrotnie. Zachowanie wyłącznika jest zgodne z opisem nadrukowanym na pulpicie, choć nieintuicyjne. Czy Nevelo ma szansę na seryjną produkcję. Tego nie wiemy, być może. Za Newag trzymamy kciuki, konkurencja zawsze jest potrzebna, co niejednokrotnie na naszych łamach podkreślali przedstawiciele dwóch producentów tramwajowych Pesy i Solarisa. Polub nas :)
Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
Nevelo
Newag
  • ASsd – 28.03.2014

    To prawda sukcesami tramwajowymi to u newagu blado może siemens?

  • jatal. – 28.03.2014

    1 - Partnerów to już miał kilku czym będzie sie wyróżniał TEN? Czy nie jest to zła gra słów? ----- 2 - Wózki skrętne same w sobie nie zmiejszają nacisków na oś. ----- 3 - Układ osi to Bo'+2'2'+Bo'. ----- 4 - Raczej w każdym wariancie wyposażenia szerokość przejścia będzie wynosić 550 mm. ----- 5 - Panoramiczną szybą chwalą się jakby to było nie wiadomo co. Może co innego mają na myśli a co innego wychodzi z pisania? ----- 6 - WYŁącznik w lewo to chyba WYŁącza prawy kierunkowskaz czyli tak raczej powinno być.

  • kierowca bombowca – 28.03.2014

    Jako własne doświadczenie eksploatacyjne Newag zapewne podaje jedną-dwie jazdy z obciążeniem workami piasku (w Poznaniu) oraz kilkumiesięczny postój w zajezdni poznańskiego MPK? Przykład FPS pokazuje, że nawet producentowi taboru kolejowego trudno ulokować sie na tramwajowym rynku.

  • haha – 28.03.2014

    Żeby wbić się na rynek tramwajowy to trzeba dać niską cenę inaczej pokonanie Pesy lub Solarisa będzie nie możliwe.

  • VolferPR743 – 28.03.2014

    "Na razie udało się wyprodukować tylko jeden wagon, który obecnie kursuje w Krakowie." Ups... Po kilkumiesięcznej reanimacji (spotkanie z peronem przystanku) pierwszego dnia zusterkował i zablokował ulicę. Tak więc... powinno być "stoi w Krakowie".

  • pyrlander – 28.03.2014

    11 kwietnia 2012 roku tramwaj pokazany na konferencji w Poznaniu, a potem kilka miesięcy postoju w krzakach na Fortecznej.

  • krakowianin – 28.03.2014

    Podróżowałem tym tramwajem wielokrotnie i twierdzę ,że komfort jazdy jest duży. Zupełnie przyzwoita konstrukcja .

  • lanckorończyk – 28.03.2014

    Jechałem nim kilka razy , Bombardier to nie jest , ale fajniejszy od PESY jeśli chodzi o konfort dla pasazerów .Byle się nie psuł , ale to prototyp

  • nd – 28.03.2014

    Cóż powodzenia podróżowałem newagiem nie wyróżniają sie jakoś szczególnie

  • ase – 28.03.2014

    Stadler odpada bo ma fabryke w polsce siemens byc moze będzie sie wyróżniał swoim avenio by newag

  • nd – 28.03.2014

    Pesa,Solaris,Stadler odpada ,Bombardier tu raczej było pojedyńcze konsorcjum raczej siemens

  • ASW – 28.03.2014

    Newag nie wyróżniał sie za bardzo swoimi produktami ,Nevelo ogólnie wypadło nie najlepiej

  • nads – 28.03.2014

    Pożyjemy zobaczymy wydaje mi sie że Newag wejdzie do koncernu Siemens i będzie oferował spolszczone Avenio

  • Sdfd – 28.03.2014

    Może być kolejna wersja combino plus bo tańsza

  • nads – 28.03.2014

    Pierwsze pojazdy subtramwajowe będą dla wkd zobaczymy jak newag sobie poradzi

  • nsz – 28.03.2014

    Nie odpuszczają jak widać

  • ndf – 28.03.2014

    Podróżowałem Nevelo słaby jest jakościowo produkt jakiegoś zagranicznego koncernu robiony przez Newag byłby lepszy

  • nx – 28.03.2014

    Nie odpuści

  • zibi – 29.03.2014

    Wcale nie byłby lepszy. Newag psując inspiro pogrzebał swoje szanse. Dziwi tylko odwaga stadlera który chce z nimi budować flirty.

  • Krakus – 29.03.2014

    I bardzo dobrze ,bo konkurencja wpłynie na obniżanie cen za tramwaje !!

  • kk – 29.03.2014

    Cena tramwajów może jeszcze spokojnie spaść o 25-35% taki zapas na marży ma większość producentów.Wydaje się że wejście Newagu to będzie impuls do spadków cen. A to będzie dobre dla polskich miast które taniej będą mogły kupić nowoczesne tramwaje i wymienić tabor.

  • boguś – 29.03.2014

    I newag będzie psuć kolejny rynek...

  • heszek – 30.03.2014

    Zapominacie o firmie z która ma bardzo bogate doświadczenie w "produkcji" i modernizacji taboru tramwajowego, a z którą Newag mógłby współpracować, a mianowicie MPK Kraków. Myślę że taka współpraca byłaby bardzo owocna.

  • advisor – 30.03.2014

    @boguś uwaga fanboj Sepsy... @heszek to nie jest głupia myśl, pozycja zarówno MPK jak i Newagu na pewno by wzrosła, gdyby Newagowi udało się jeszcze nawiązać współpracę z Bombardierem to już byłby raj. Na razie niech idą za ciosem.

  • k – 31.03.2014

    Uwaga advisor fanboj newaga.

  • advisor – 31.03.2014

    @k piszę się Newagu, rozumiem, że na tym forum można już tylko popierać jedyną słuszną firmę, bo inaczej jest się trollem i fanbojem? W Polsce powinno być kilka zakładów tramwajowo-kolejowych, nie jeden monopolista,w dodatku grający nieczysto by wyciąć konkurencję...

  • kk – 01.04.2014

    Adwisor a to nie ty plrzypadkiem nazwałeś kogoś fanbojem? I teraz płaczesz że newaga nie uwielbia się. Zastanòw się dzieciaku.

  • advisor – 01.04.2014

    @kk naucz się pisać poprawnie, to porozmawiamy. A dzieciakiem już dawno nie jestem. Za to tobie powrót do szkoły by się przydał...

  • kk – 01.04.2014

    Co doskonale widać adwisorku. Zabrali łopatke to się poryczę. Żałosny jesteś w tych swoich wypocinach.

  • Combino – 02.04.2014

    Newag może nie odpuści rynku tramwajowego,ale rynek tramwajowy odpuści sobie Newag ;) Przespali swoje 5 minut;nikt z liczących się nie da im doświadczenia,bo wie że wyhoduje żmiję na własnej piersi. Im szybciej to pojmą i skoncentrują się na kolei,tym lepiej dla nich.

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....