TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

InfoRail

InfoBike

Newag i Modertrans w Olsztynie
Karol Wach - Opublikowano: 23.01.2012 12:15:22 15 komentarzy
Newag i Modertrans w Olsztynie

Jak już informowaliśmy w aktualnościach InfoTram Olsztyn wybrał ofertę złożoną przez konsorcjum Newag i Modertrans w przetargu na dostawę 15 niskopodłogowych wagonów tramwajowych. Pokonani, czyli Solaris i PESA, mają teraz czas na odwołania. Wybór oferty konsorcjum jest o tyle zaskakujący, że ani Newag, ani też Modertrans nie mają na chwilę obecną na swoim koncie żadnego wyprodukowanego w całości niskopodłogowego tramwaju. Nie zmienia to jednak faktu, że mają doświadczenie w budowie tramwajów jako takich. O ile Newag to jak dotychczas producent stricte kolejowy, o tyle Modertrans z powodzeniem buduje, przebudowuje i modernizuje wagony tramwajowe. Dość przywołać tu Moderusy Beta w trzech postaciach, o których pisaliśmy w InfoTram w ubiegłym tygodniu. Dodać do tego trzeba także modernizacje konstalowskich stopiątek, które bramy Modertransu opuszczają jako Moderusy Alfa (kursują m.in. w Poznaniu, Szczecinie czy GOP) i wówczas tramwajowe portfolio konsorcjum nie jest wcale takie ubogie…. Oferta Newagu i Modetransu była też najtańsza –113 mln zł. Dla porównania Solaris chciał za 15 wagonów 120 mln zł, zaś PESA –131 mln.

Przypomnijmy, iż Olsztyn buduje sieć tramwajową od zera. Do jej obsługi miasto zamierza kupić na początek wspomnianych 15 wagonów tramwajowych. Na razie nie wiemy dokładnie jakie wagony dla Olsztyna chce dostarczyć konsorcjum. Opierając się na zapisach specyfikacji przetargowej wiadomo jedynie, że tramwaje muszą mieć od 28 do 32 metrów długości i 2,4 –2,5 m szerokości. Powinny być wyposażone w klimatyzację przestrzeni pasażerskiej, monitoring oraz przewożące jednorazowo co najmniej 200 pasażerów. Oferta została utajniona i niestety nie znamy jej szczegółów, a tym samym nie wiemy, jak wyglądać będą nowe wagony dla Olsztyna. Nie wiemy także, gdzie ewentualnie byłyby produkowane –w Nowym Sączu, w zakładach Newagu czy w Poznaniu, w halach Modertransu.     

             

Dołącz do nas na Facebooku.
Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na

Sprawdź też:
Modertrans
Newag
Olsztyn
  • sphinx – 23.01.2012

    Wiemy, że Modertransowi przypadnie ok. 40% udział w kontrakcie.

  • góral – 23.01.2012

    Newag kończy budowę trzyczłonowego prototypu projektowanego przez krakowskie EC Engineering. Może to ten tramwaj wygrał ?

  • sphinx – 24.01.2012

    Możliwe. Skąd wiesz, że ma 3 człony? Pracujesz w Newagu? Bo do dziś oficjalnie wiadomo że członów będzie inna liczba niż 5, a reszta to spekulacje.

  • staff1703 – 24.01.2012

    Wiadomo trochę więcej o tym tramwaju. Odsyłam na www.olsztynskietramwaje.pl

  • sphinx – 24.01.2012

    Ale tylko trochę, wciąż nie wiemy jaki jest układ członów/wózków.

  • @ – 24.01.2012

    Najważniejsze że przegrał Solaris. I ich produkcja się kończy a następnych zamówień na szczęście nie będzie :))

  • traminek – 24.01.2012

    @'@': Mylisz się - podpisany kontrakt dla Jeny otwiera wejście na inne rynki.

  • fox35 – 24.01.2012

    kontrakt dla jeny to raptem 5 sztuk a o dalszych podbojach na razie nie słychać.

  • TranslatorPS – 24.01.2012

    Bo do podbojów potrzeba przetargów. A o żadnych ostatnio nie słychać (Szczecin i 22 tramy jeszcze nie ogłoszone chyba).

  • staff1703 – 24.01.2012

    @ fox35 - taki jest zwyczaj na niemieckim rynku, że robi się zakupy na próbę. Jeśli tramwaje się sprawdzą (a sądząc po doniesieniach o awaryjności solarek w Poznaniu, że chyba S B&C umie składać tramy) to Jena poprosi o Bis...

  • sphinx – 24.01.2012

    Sądząc po oficjalnych doniesieniach - tak, sądząc po nieoficjalnych o bisy będzie trudno...

  • Combino – 25.01.2012

    @Sphinx: nie mów "hop"; zresztą jak w Jenie wyjdzie,to jest jeszcze kilka miast,które mają cześć taboru w postaci GT6M,a reszta to np. Tatry (że wymienię Zwickau czy Frankfurt nad Odrą)... w ogóle trochę miast w dawnej NRD może być zainteresowanych.A co ciekawsze,to tam wybór przebiega ociupinkę inaczej niż u nas.Czemu piszę to ostatnie?Bo (pijąc do konieczności szukania przez Newag zamówień za granicą) za takie zagrywki,jak tu stosują,to Newag może dostać nawet wilczy bilet ;)

  • sphinx – 25.01.2012

    Jak sam napisałeś, wybór tam przebiega zupełnie inaczej, nasze zagrywki nie są tam potrzebne.

  • Tomwoj – 30.01.2012

    A kiedy w końcu ruszy budowa linii tramwajowych???

  • fox35 – 31.01.2012

    Budowa ruszą na wiosnę mają zaczynać od Jarot ale na razie SBC i Pesa nie mogąc pogodzić się z przegraną wysmażyły odwołania od wyniku przetargu.

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....