TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

InfoRail

InfoBike

Newag chce dostarczyć tramwaje dla de Lijn oraz metro dla Sofii
INFOTRAM - Opublikowano: 01.09.2014 13:39:56 16 komentarzy
Newag chce dostarczyć tramwaje dla de Lijn oraz metro dla Sofii
Newag nie odpuszcza rynku tramwajowego. Prezes Zbigniew Konieczek zapowiedział dziś start w co najmniej  dwóch  przetargach: na dostawę tramwajów dla belgijskiego de Lijn oraz składów dla metra w Sofii. W obu przypadkach firma z Nowego Sącza miałaby wystartować w przetargach z zachodnimi partnerami. Jakimi? Tego szef Newagu nie zdradza. Łatwo się jednak domyśleć, że chodzi tu najprawdopodobniej o Bombardiera i Siemensa. Byłaby to niejako kontynuacja współpracy, udanej tylko w tym drugim przypadku. Jak wiadomo Newag wspólnie z Bombardierem startował w przetargu na dostawę tramwajów dla MPK Kraków. Ostatecznie zamówienie zgarnęła jednak PESA. Niewykluczone, że konsorcjum Newagu i Bombardiera w przetargu de Lijn ponownie spotka się z bydgoską firmą. Nieoficjalnie wiemy, że PESA także będzie tam składać ofertę. Co do Sofii tu prawdopodobnie Newag będzie startował razem z Siemensem. Dobra współpraca przy budowie składów Inspiro może zaowocować chęcią zdobycia kolejnego zamówienia, tym razem właśnie z bułgarskiej stolicy. Obecnie zamówienie Metra Warszawskiego znajduje się na finiszu. Do przekazania zostały trzy składy –mówił dziś Zbigniew Konieczek. Dwa dotrą do Warszawy we wrześniu, ostatni najprawdopodobniej w październiku –wyjaśniał szef Newagu. W Nowym Sączy chętnie kontynuowaliby produkcję Inspiro, stąd też nie ma się co dziwić zainteresowaniu Sofią. Szacunkowa wartość zamówień to odpowiednio 809 mln zł jeśli chodzi o tramwaje dla de Lijn oraz 400 mln zł w przypadku metra dla bułgarskiej stolicy. Jest więc o co powalczyć.        
Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
Newag
Sofia
Belgia
przetarg
  • yyy – 01.09.2014

    Brawo panie konieczek rozwijaj się pan bo pesa wam odjechala ostatnio

  • qwertyn – 01.09.2014

    Tak się składa że w obu będzie obecna pesa także cienko widzę szanse newagu na wygraną tym bardziej ze pesa da niska cenę na metro bo wchodzi w rynek a tramwajów tez nie mają zwyczaju odpuszczac

  • sphinx – 01.09.2014

    Tyle, że tam nie obowiązuje polskie piekiełko, cena ma 15% znaczenia, mało kiedy 30%.

  • sphinx – 01.09.2014

    Lijn szaleje i znowu zamawia czy macie nieaktualne informacje? Bo 3 tygodnie temu przetarg u nich wygrał Bombardier.

  • H – 01.09.2014

    Jeśli chodzi o Sofię to też jakieś dziwne informacje - aktualnie Sofia nie szykuje żadnego przetargu

  • sphinx – 01.09.2014

    Dobra, nie wygrał. Jeśli pogłoski okażą się prawdą i Newag zaoferuje technologię Bombardiera to może być wzięty całkiem na poważnie.

  • dek – 02.09.2014

    To jak w końcu jest do cholery?

  • sphinx – 02.09.2014

    Przetarg na 48 sztuk, już był jakiś czas temu (zanim Newag zaczął kręcić z bombką), Bombardier niedługo zacznie dostawy. Teraz szykują drugi (i o nim mowa) bo chcą wymienić dużą część taboru. Wartość przyszłego zamówienia to ok. 200 mln euro (ok. 70 tramwajów).

  • advisor – 02.09.2014

    Newag dobrze myśli - pod skrzydłami Bombardiera lub Siemensa (ale raczej tego pierwszego) nabiorą doświadczenia i zyskają nowe rynki zbytu. Tylko życzyć powodzenia!

  • Neiko – 02.09.2014

    Nie sądze aby Bombardier w belgijskim przetargu, gdzie cena ma mały wpływ na wygraną startował z Newagiem :)

  • sphinx – 02.09.2014

    Wg niepotwierdzonych informacji konkurencyjnego portalu, Newag zamierza startować jako większościowy wykonawca. Ciekawe z kim udało się im dogadać (Bombardier to wyłącznie domysły).

  • MTA – 02.09.2014

    moim zdaniem jest raczej odwrotnie. To Bombardier czuje na sobie oddech PESY, która poczyna sobie coraz śmielej, więc wchodzi w kooperację z Newagiem (bo przecież nie z Solarisem, który także sobie radzi), żeby stworzyć PESIE naturalną konkurencję na jej własnym podwórku, tyle, że przetarg dla Krakowa (gdzie Newag oferował NGT8) oraz dla KM (gdzie podobno oferował piętrusy Bombardiera) pokazuje dość jasno, że silny protektorat to nie wszystko... Ja nie byłbym taki pewien tego przetargu. Jeśli PESA pójdzie po bandzie i zaoferuje niską cenę a wysoką jakość (ze względu na nasze koszty pracy - może to zrobić), to Newag niekoniecznie musi wygrać. Poza tym ciekawi mnie, jak panowie z Sącza udowodnili swoje doświadczenie - bo przecież zbudowanie jednego Nevelo, od razu doświadczonym nie czyni...

  • dejet – 03.09.2014

    Dlatego chcą startować ze znaną firmą i tu nabiorą doświadczenia,przy obecnej manii doświadczenia pesa by w ogóle by nie weszła na rynek tramwajów

  • jatal. – 03.09.2014

    Pytanie czy aż tak chcą oszczędzać na funduszach że będą woleli powierzyć ogromne zamówienie nieznanemu liderowi konsorcjum czy potentatowi odpowiedzialnemu za pracę nieznanego podwykonawcy.

  • sphinx – 03.09.2014

    No właśnie myślę, że ta "osoba" potentata legitymizującego tą szopkę może ich przekonać. A jeśli tym tajemniczym partnerem jest Bombardier to czym bardziej bo lada moment zaczną odbierać ich tramwaje z poprzedniego dużego zamówienia.

  • sure – 08.09.2014

    Ale tom i bombardier wykorzystają stare dobre powiedzenie ze wróg mojego wroga jest moim przyjacielem i wzmocnią newag technologia tramwajowa

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....