TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

InfoRail

InfoBike

Newag celuje w rynek tramwajowy
InfoTram - Opublikowano: 21.03.2016 08:50:37 27 komentarzy
Newag celuje w rynek tramwajowy

Intensywnie przygotowujemy się do aktywnego udziału w postępowaniach przetargowych na dostawę tramwajów dla wielu aglomeracji ? twierdzi Zbigniew Konieczek, Prezes Newagu. Mamy już za sobą udane testy naszych konstrukcji i jesteśmy przekonani, że będą się one intensywnie rozwijać ? dodaje.

W tym miejscu przypomnijmy, że z informacji ogólnodostępnych wiadomo, iż w Nowym Sączu zbudowany został jeden tramwaj. To Nevelo. Faktycznie był on przez jakiś czas testowany i zapewne ta eksploatacja pozwoliła na zebranie doświadczeń Newagowi. Bazując jednak tylko na tych doświadczeniach trudno będzie przebić się przez konkurencję, która ma znacznie bogatszy dorobek na rynku tramwajów. To PESA, Solaris czy Modertrans. Polskę cały czas obserwują także przecież i Bombardier i Stadler. A może szykuje się kolejna współpraca? Zobaczymy.

Zbigniew Konieczek wydaje się być optymistą. Twierdzi, iż przed samorządami rysują się bardzo dobre perspektywy, z uwagi na fakt, że będą one inwestować w odbudowę infrastruktury komunikacji miejskiej, szczególnie w rozwój transportu tramwajowego.

Wydaje się jednak, że Newag dostrzega swoją słabość. Jako jedną ze słabych stron spółki wskazano brak doświadczenia w seryjnej produkcji tramwajów. Ale dalej poinformowano, że w segmencie tramwajów rozpoczęły się intensywne prace mające na celu przystąpienie do ogłaszanych postępowań na dostawę tramwajów, samodzielnie lub we współpracy z partnerami działającymi na tym rynku. Czyli jednak konsorcja?

Zważywszy na wolumen zakupów, który w tej perspektywie może sięgnąć 1000 sztuk spółka zamierza wykorzystać tą szansę. Newag spodziewa się ogłoszenia postępowań (kilku) na łączną liczbą około 100 tramwajów w 2016 roku.



Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
Newag
Nevelo
  • Cynk – 21.03.2016

    Moze WKD im da papiery na tramwaje. Heheheheh

  • break – 21.03.2016

    Montownid Bombardiera

  • gfd – 21.03.2016

    Przynajmniej najpierw testuja a potem sprzedaja a nie jak PESA. Byle sprzedac

  • Bartek – 21.03.2016

    #gfd bez żartów. To że Pesa zawaliła kilka ostatnich kontraktów to fakt. Ale to była wynikowa spietrzenia kontraktów, opiesząłości zamawiajacych jak i finalnie pazernosci pesy. Ale że newag testuje to juz grube przegięcie. Owszem, zbudowa prototyp Nevelo, był na testach w kilku miastach, ale dobrze wiemy że tramwaj był awaryjny i niedopracowany. I ok, zdarza się, był na testach własnei po to aby w praktyce pewne rzeczy wykryć. Ale potem robi sie poprawki, lub buduje drugo , nowy, poprawiony prototyp i znowu daje do testów, a z tego co wiem to tego w newagu nie bylo....

  • bilbo – 21.03.2016

    Nevelo właśnie stoi w sączu i dokonują na nim poprawek w zamierzeniu finalnych,i znów jazda na testy choć nie wiem jeszcze gdzie,bo jest kilku chętnych...

  • krakowianin – 21.03.2016

    Świetnie ! Im większa konkurencja tym lepiej dla zamawiających tramwaje !

  • z – 21.03.2016

    No będzie ciekawie FPS,Newag- praktycznie jak nie stworzą nowych prototypów są bez szans na zaistnienie.Pesa,Solaris,Modertrans posiadają znaczną przewagę w projektowaniu a co najważniejsze przeniesienie na doskonały wyrób,na pomyłki nie ma miejsca.

  • kubex – 21.03.2016

    Nie wiem na co tak psioczycie. Chcą robić tramwaje? To niech robią, i oby jak najlepiej.

  • Combino – 21.03.2016

    Sam Newag stworzył JEDEN prototyp (bo ZNLE Gliwice przejęli razem z Dragonem,którego długo nikt nie chciał,więc zostało tylko testować),czyli Nevelo; Predator są jest prototypem,podobnie szerszenie,222M czy Impulsy. Pesa zrobiła prototypowego Partnera,potem Gamę elektryczną i spalinową,teraz ma być prototyp metra,który też będzie testowany. Więc jak kto testuje na żywym organizmie,to prędzej Newag,a przynajmniej w tej kategorii nic Pesie nie ustępuje.A co do zdobywania doświadczenia w tramwajach,to raczej utrzymają dotychczasowy kurs ;)

  • Combino – 21.03.2016

    @krakowianin:niekoniecznie,bo im mniej będą mogli wziąć za te tramwaje (taki urok wyniszczającej konkurencji made in Poland) tym bardziej będą oszczędzać na materiałach i badaniach. I dostaniesz tramwaj jak komórkę: modele z 2001 roku chodzą do dziś, modele z 2014 mają żywotność circa 2 lata...

  • xyz – 21.03.2016

    Bilbo: czy Grudziądz jest w tym gronie?

  • tedy – 21.03.2016

    A jak zejdą z ceną więcej niż Pesa?

  • Chudy i inni – 21.03.2016

    Jaworzno ?

  • kubex – 21.03.2016

    Najpierw niech podpiszą jakiekolwiek umowy na tory i tak dalej, bo na razie to powstanie tej sieci jest niepewne. Tabor dojdzie później. Chociaż faktycznie ciekawie by było widzieć na ulicach Jaworzna Nevelo.

  • maxik – 21.03.2016

    Z ostatnich info to ma jechać do GOP-u

  • dobry – 21.03.2016

    A może Newag powinien zbudować drugi prototyp w stylu Swinga/Jazza?Tramino Poznań? Przecież w Polsce sprzedaje się więcej właśnie takich tramwajów.

  • tramchorzów – 21.03.2016

    combino ty ciale takie głupoty gadasz ..... ,jak z pesom w kijowie inne tramy wprowadzają a peski niet .... i długo jeszcze niebedzie jak wogule kupiom w co wonpieNOWELLO pojeździł w mpk wiedom teraz co polepszyć a co nie mpk imto podpowiedziało i może to czarny kon w przetargu w Krakowie ala ngt8 z mniejszom cenom tu pese uwali i -ale takom samom jakoscom jak ngt 8 ja obstawiam 1 ngt8 bombardiera najbardziej sensowny i bez kolejnego typu w mpk 2 solarisa 3 newag 4 stadler oreszcie szkoda gadac po blamażu i niedoróbkach powtórki nie będzie a czas pokaze kto będzie miał racje.... przez te zaległości mpk ma zaległe z 3 szt eu8n a kto im zato zwróci....

  • mouset – 21.03.2016

    Mógłbyś napisać jeszcze raz , ale po polsku

  • advisor – 21.03.2016

    @Bartek nie pisz bzdur, Nevelo był bardzo udany, dopiero od feralnego wypadku pod bodajże Biprostalem nie chciał dojść do siebie. @Combino nie mów hop, bo Newag nie jest bez szans. Jak wpłyną wszystkie oferty to będziemy się zastanawiać.

  • max – 21.03.2016

    @advisor -Pod Elektromontażem w Hucie na łuku koło zajezdni PH

  • Bartek – 22.03.2016

    @advisor no jesli tramwaj po wypadku nie moze dojsc do siebie to fakt , idealny... nie osmieszaj sie

  • Misiek Krk – 22.03.2016

    Poprawiony i w rozsądnej cenie Nevelo mógłby być tylko serwis trzeba by znacznie poprawić. Wprawdzie najlepsze są Bomby NGT6, potem NGT8 ale na 3 miejscu dałbym Nevelo. Tramino jest OK ale w środku ciasny. Pesa Krakowiak totalna porażka. Skrzypią, buczą, wpadają w wibracje jakby miały już po 10 lat i NG przed sobą. Lepsze już nawet EU8N

  • Chudy – 22.03.2016

    @Combino idź Ty chopie do pośredniaka, bo się znów ośmieszasz wypisując totalne głupoty ;)@max - następny mądry który wie, że gdzieś dzwonią ale nie wie gdzie, więc pisze aby tylko pisać - akurat nie było to na żadnym łuku, a na... prostej - winny zbyt blisko położony krawęznik na przystanku - kto zawalił - ZIKiT bo dopuścili tam tramwaj do jazdy (na Wzgórza nie mógł jechać na przykład)A nie może dojść do siebie, bo był kłopot z częściami zamiennymi.Tak czy siak - życzę Newagowi powodzenia także w segmencie tramwajowym, bo oni mierzą siły na zamiary i dobrze na tym wychodzą ;)

  • advisor – 22.03.2016

    @maxO właśnie, pisałem późno komentarz i nie byłem pewny, dzięki :-)@BartekTo prototyp, więc siłą rzeczy wszyscy się uczą na błędach. Po wypadkach tramwaje nieraz trafiają do pieca hutniczego lub na części, więc Nevelo i tak miał dużo szczęścia.

  • Combino – 23.03.2016

    @Chudy,a po cóż miałbym iść do pośredniaka,jeśli ze swojej roboty jestem jak najbardziej zadowolony? Może jak Ty jakąś pracę w końcu dostaniesz,to zrozumiesz ;)Napisz co niby z poprzedniego posta jest nieprawdą (tylko pisz rzeczowo,a nie "po PiSowsku" ;)Ja życzę Newagowi powodzenia w zagranicznych kontraktach na loki,zaś na rynku tramwajowym... życzę im zachowania dotychczasowej skuteczności :D

  • Combaino – 24.03.2016

    Coz pesa tez sie uczyla na bledach. Tramicusy do dzisiaj sa naprawiane w ramavh gwarancji bo konstrukcja pekala. Wiec.newag tez musi sie nauczyć zanim zaczenie robic dobrze. A newag przynajmnien zrobil pare lat testów a nie od razu sprzedaje kota w worku.

  • newsącz – 24.03.2016

    Prototyp jedzie teraz na testy do GOP-u

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....