TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

InfoRail

InfoBike

Newag będzie budował tramwaje Bombardiera
INFOTRAM Karol Wach - Opublikowano: 23.09.2014 20:21:47 44 komentarze
Newag będzie budował tramwaje Bombardiera
Kilka tygodni temu Prezes Newagu zapowiedział współpracę z jednym ze światowych gigantów przy budowie tramwajów oraz wspólny start w przetargu na dostawę wagonów dla de Lijn. Już wtedy łatwo było zgadnąć, że chodzi o Bambardiera. Dziś, 23 września, podczas pierwszego dnia targów InnoTrans obie firmy podpisały porozumienie o współpracy. Żadna ze stron nie ujawnia jednak szczegółów, ale łatwo się domyśleć, że w przypadku wygrania jakiegoś przetargu na dostawę tramwajów w Nowym Sączu będą powstawać pojazdy z oferty Bombardiera. Dieter John odpowiedzialny za Europę Wschodnią w kanadyjskiej firmie powiedział, że owa współpraca może być bardzo szeroka. A to oznacza, że chodzi prawdopodobnie nie tylko o tramwaje, ale także o inne pojazdy szynowe. Już dziś Newag buduje, wspólnie z Siemensem, wagony metra dla Warszawy, a lada dzień rozpocznie współpracę ze Stadlerem przy produkcji Flirtów3 dla PKP Intercity. Z Bombardierem nowosądecki producent próbował bez powodzenia startować w krakowskim przetargu na tramwaje, który ostatecznie wygrała PESA. Jestem dumny z tego, że mogę podpisać tę umowę –mówił dziś Zbigniew Konieczek, Prezes Newagu. Trudno się dziwić. Dla firmy z Nowego Sącza to może być olbrzymia szansa na rozwój i współpracę ze światowym gigantem, który dostarcza swoje pojazdy na cały świat. Dziś na łamach InfoRail pisaliśmy chociażby o innowacyjnym pociągu dla Arabii Saudyjskiej. A to tylko wycinek działalności kanadyjskiego producenta. To może być także szansa dla pracowników Newagu, który jak poinformował Konieczek, zatrudnia dziś 200 młodych osób. Na pewno od Bombardiera mogą się sporo nauczyć. Współpraca obu firm zaowocuje bardzo szybko –podkreślał Dieter John. Wkrótce prawdopodobnie zobaczymy także tramwaj, będący efektem wspólnej pracy Newagu i Bombardiera.O tym jak ważne to było wydarzenie nie tylko dla Newagu, ale także całego polskiego przemysłu kolejowego niech świadczy obecność wiceministra rozwoju i infrastruktury Zbigniewa Klepackiego podczas podpisania porozumienia. Obie firmy chcą stworzyć nowe rozwiązania i nowe produkty. Może to podziałać tylko na korzyść nie tylko obu producentów, ale także polskiej gospodarki. Newag jest bowiem firmą, która w Polsce płaci podatki, a także zatrudnia sporo osób –powiedział minister Klepacki.        
Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
Bombardier
Newag
InnoTrans
  • Combino – 23.09.2014

    Ależ Bombardier zaczyna się obawiać Pesy;inaczej zamiast wspomagać Newag po prpstu zjedliby go ze smakiem (lub wciągnęli nosem). Taktyka ta może być chybiona,bo im skuteczniej Newag podgryzie Pesę w Polsce,tym bardziej Pesa będzie szukać kontraktów za granicą... a wtedy zacznie żerować na terenach Bombardiera.

  • loka – 23.09.2014

    Ale Newag nie podgryzie PESY w Polsce. A PESA Bombardiera za granicą i owszem. Na tej umowie zyska głównie właśnie PESA. Starci Bombardier.

  • MTA – 23.09.2014

    Tyle, że, jak pokazują przetargi dla MPK Kraków i KM, współpraca z Bombardierem, niekoniecznie musi owocować zwycięstwem Newagu. Bombardier, jak i Siemens, boją się PESY, bo ta oferuje wizualnie i jakościowo pojazdy na poziomie obydwu wcześniej wspomnianych, ale za niższą cenę i niektórzy przewoźnicy już to dostrzegli...

  • XWJ – 23.09.2014

    Ale Wy pitolicie: Bombardierowi to wisi, bo ani Pesa ani Newag mu nie zagrażają. (MTA -> Dobry kawał z tą wizualnością i jakością). Newag potrzebuje referencji, by zagrozić Pesie i to jest realne, a Pesa szuka ujścia (wraz z majątkiem) na wschód, bo wie, że się nie przebije.

  • WHZ – 23.09.2014

    Sam pitolisz. Jakiego ujścia, z jakim majątkiem? I po co gigant miałby dawać doświadczenie płotce? Ot tak w geście dobrej woli?

  • Combino – 23.09.2014

    @XWJ:no nie wiem,czy tak wisi... Pesa już kilka razy weszła Bombardierowi na podwórko i raczej nie w smak im to.Owszem,Moskwę odpuścili,do KM też się nie pchali tym razem; ale bynajmniej nie zamierzali odpuszczać Krakowa czy tym bardziej wiadomego kontraktu dla Deutsche Bahn. Nie są to wielkie porażki pod wględem finansowym,ale wizerunkowo nieco bolą...

  • Combino – 23.09.2014

    A tytuł komentowanego tekstu należy rozbudować do "Newag będzie budował tramwaje Bombardiera... dla de Lijn i tylko dla de Lijn". Potem już będzie mieć potrzebne "doświadczenie" i prędzej zobaczycie produkcyjną wersję Nevelo niż NGT8.

  • Jan Polewka – 23.09.2014

    No to myśle ,że w Krakowie skończy się era Pesy na 36 szt / jeśli uda się im zmontować bo mają duże problemy/ i Kraków powróci do Bombardiera

  • jony – 23.09.2014

    @Jan Polewka - Ha mają problemy , z wózkami i silnikami wiedziałem i co będą chcieli od Bombardiera kupić części ? już widze jak się Bombardier "wypnie"

  • XWJ – 23.09.2014

    WHZ -> Ujścia podatkowego. Siła robocza na wschodzie jest co prawda nieznacznie tańsza, niż u nas ale za to jest rajem podatkowym, a do tego nasz i wschodni (cały) rynek nie wymaga żadnych norm narzuconych przez UE. A dlaczego gigant daje doświadczenie płotce? Proste, jak drut! Tania siła robocza i to jeszcze na terenie UE (co dziś stanowi podstawę zachodnich przetargów, by produkt był z rynku UE) Combino -> Bez przesady: Czym Pesa weszła na to podwórko Bombardierowi? Ceną! A Pesa już dawno pokazała, że jak robi tanio, to potrafi tylko spitolić sprawę. Tak duża korporacja jak Bombardier nie może sobie pozwolić na spadek jakości, dlatego ceny są wygórowane (podstawy ekonomii się kłaniają).

  • XWJ – 23.09.2014

    jony -> Bombardier już się wypiął. Z resztą, na podstawie kooperacji Skoda-Solaris-Bombardier Pesa może zapomnieć, że kupi licencję lub któryś produkt tych marek, do budowy Krakowiaka (zwłaszcza brak wózków od Skody ich pogrąży). Pesa się wypuściła z motyką na słońce, została z tematem sama i podejrzewam, ze polegnie.

  • Combino – 24.09.2014

    @XWJ: z tą zależnością ceny od jakości u Pesy mogę Ci spokojnie podać kilka przykładów świadczących o tym,że się mylisz (zwłaszcza eksportowych), tak samo jak znajdzie się co najmniej kilka przykładów na spadek jakości i niezawodności Bombardierów. A producenci z homologacją wózków nie kończą się na Bombardierze i Skodzie (nie wspominając o tym,że biznes jest biznes i za odpowiednią cenę sprzeda się nawet temu,po kim byś się tego nie spodziewał). Co do tej taniej siły roboczej,to ostatnio okazało się to niewystarczające,a Newagu klepanie Bombek kompletnie nie urządza,bo a) na zachód od Odry w myśl umowy na pewno nie będzie mógł ich oferować, b) na wschód od Odry po prostu nie zdoła ich sprzedać. Newag urządza jedynie produkcja własnych tramwajów,opartych na Nevelo i czym innym co będzie potrzebne,więc ten kto sądzi że dzięki temu będzie szansa dla naszych miast na tańsze Bombardiery,jest po prostu naiwny jak dziecko (co najwyżej,w ramach ukłonu dla Krakowa,zaoferują Bombki tam,ale nie wiem czy wygrają ceną,a poza tym po ostatnim przetargu mogą uznać że Kraków ich zdradził,więc "za karę" nie kiwną placem jak Newag zaatakuje ich z Nevelo).

  • z Berlina – 24.09.2014

    I myślicie, że Bombardiera da się tak wydoić. Dajecie nam doświadczenie a potem spadajcie. Newag to ma być montownia. Wcale bym się nie zdziwił, jakby w tej umowie był zakaz budowania np. własnych tramwajów.

  • hhh – 24.09.2014

    Może być zakaz budowania tramwajów za granicę albo bombardier będzie mówił im gdzie mogą a gdzie nie mogą wystartować. Pewnie tam gdzie przeciwnikiem będzie pesa wpuszcza newag. Wschód dla pesy jest zablokowany. Rosja to trudny temat zwłaszcza ze nas tam mocno lubią. Ukraina biedna ale ma swoich producentów. Pesa z wózkami do Krakowa sobie poradzi. Większy problem mają z dartami które są na papierze a gotowe mają być do końca 2015. To jest mało realne. Mało realne jest zrobienie przyzwoitych badań i testów.

  • Combino – 24.09.2014

    @z Berlina: w umowie (w części oficjalnej lub nieoficjalnej) może być po prostu coś w duchu "w zamian za doświadczenie zajmiecie się Pesą i trzymacie się z dala od wskazanych rynków". Zakaz budowania własnych tramwajów z kolei jest praktycznie nie do przyjęcia dla Newagu,bo kompletnie ich nie urządza (pamietasz chyba,kiedy w PL sprzedano ostatniego Bombardiera i w jakich okolicznościach?).

  • jatal. – 24.09.2014

    Niższe koszty produkcji Newagu są potrzebne Bombardierowi jako zabezpieczenie przed "wchodzącą na Zachód" Pesą. Na Wschodzie to się nie sprawdzi, bo BT też przecież za darmo nic Newagowi nie da, czyli albo Newag żeby odpalić udział BT będzie robił za darmo (mało prawdopodobne) albo nic nie wygrają i nie będą nic robić wspólnie. ================= @ XWJ - "Tak duża korporacja jak Bombardier nie może sobie pozwolić na spadek jakości, dlatego ceny są wygórowane (podstawy ekonomii się kłaniają)." - no to sobie odpowiedziałeś że żeby BT wygrał z Pesą w Polsce to musi odpuścić sobie jakość (podstawy ekonomii sie kłaniają ;) ).

  • home – 24.09.2014

    Głównym celem jest uspokojenie pesy. Stała się dla nich zbyt dużym zagrożeniem agresywna ekspansja. Obecnie pesa buduje nowe hale produkcyjne co oznacza dalsza ekspansję. Inaczej jak newagiem ich nie zatrzymaja

  • advisor – 24.09.2014

    Ludzie, czy wyście wszyscy poszaleli? Miłość do PESY pięknie was zaślepiła. Bombardier - gigantyczny koncern mający rynki zbytu na kilku kontynentach ma się bać jakiejś płotki z Bydgoszczy, co ledwo od ziemi odrosła? Przecież to śmieszne... Bombardier dostanie dostęp do rynku za niższą cenę, a Newag zdobędzie doświadczenie, którego mu brakuje - to się nazywa kooperacja z obopólną korzyścią. PESA na taką współpracę nie ma co liczyć.

  • Combino – 24.09.2014

    @advisor: widzisz,Twoje wyjaśnienie nie trzyma się kupy choćby z tego względu,że już po pierwszym podejściu łatwo było zauważyć,że taka operacja niewiele daje: Bombardier dalej nie jest konkurencyjny cenowo,mimo przewagi technologicznej (a ta w przypadku Flexity Classic już jest coraz mniejsza).Jak widać w BT nie podzielają Twojego lekceważenia,bo ta "płotka" już nie tylko skutecznie zamknęła im dostęp do polskiego rynku tramwajowego (którą to operację zwieńczyło odbicie bastionu Bombardiera,czyli Krakowa),ale jeszcze śmiała "zdjąć" im ramówkę dla DB.Płotka co ledwo od ziemi odrosła... ciekawe,że półtorej dekady temu to samo mówili o Stadlerze,który u progu tego stulecia był znacznie bardziej z tyłu niż Pesa dziś ;)

  • yyy – 24.09.2014

    Oni myślą dekadę do przodu i wiedzą że jak nic nie zrobią to pesa za 10 lat będzie 3x wieksza i będzie rządzić w europie. Dlatego wola żeby obie firmy z polski walczyły międzysoba. Dla newagu to dobre bo więcej zarobią dla pesy gorsze bo zyski im spadną a więc wolnej się będą rozwijać

  • XWJ – 24.09.2014

    Combino -> Mylisz się. Wózki tramwajowe o tej specyfikacji (silniki wewnątrz ramy wieszane "za nos", konstrukcja oparta na czopie skrętu) produkuje tylko Skoda i Bombardier, z czego silniki mają być Skodowskie lub (jeżeli dobrze pamiętam 85kW - nikt nie produkuje wewnątrzramowych silników o tak dużej mocy poza Skodą), a ta się wypięła na Pese za Wrocław :)

  • XWJ – 24.09.2014

    Combino -> A z rynkiem też nie masz racji: YYY to Ci wyjaśnił, więc się powtarzać nie będę. Z jakością też się nie zgodzę: Czesi się już ostatnio skarżyli na zestawy kołowe i liczne wycieki z układów chłodzenia.

  • zczymdoludzi – 24.09.2014

    Pesa może skonstruować dowolny wózek jaki będą tylko chcieli. Nie doceniacie ich możliwości.

  • Combino – 24.09.2014

    Taaak,na pewno wypięła; zwlaszcza,że sama Wrocław olała ;) A co do posta YYY,to czy Ty potrafisz czytać ze zrozumieniem? Bo właśnie on w sumie nie napisał nic w innym duchu niż to co ja pisałem i nic,z czym bym się nie zgadzał :D

  • advisor – 24.09.2014

    @Combino olaboga, PESA wygrała z Bombardierem w aż 2 przetargach, podczas gdy Bombardier ma na teraz kilkanaście dużych zamówień z całego świata, normalnie tragedia, prezes BT zapewne nie śpi po nocach kombinując, jak wykończyć PESĘ... wiesz, w tym momencie pogrzebałeś cały swój autorytet. Jeszcze ten tekst o zamknięciu dla BT polskiego rynku tramwajowego... no proszę, po jednym przetargu w Krakowie chcesz rynek zamykać? Żebyś się nie zdziwił... porównanie Stadlera i PESY raczej również mało trafne patrząc na pozycję i renomę na rynku obydwu firm.

  • Combino – 24.09.2014

    Zaraz zaraz,nie bądź taki wyrywny.Owszem,Bombardier na sporo zamówień,ale to on jest potentatem o ugruntowanej pozycji i (można powiedzieć) ustabilizowanej sytuacji; tymczasem Pesa jest na fali wznoszącej,ciągle się rozwija i zwiększa obroty (jaki przyrost procentowy obrotów ma Bombardier,a jaki Pesa?Zechcesz porównać?); daleko jej do potęgi ABS,ale też nie jest już nic nieznaczącym graczem na tym rynku (płotką w tej chwili to jest np. Koncar,który dekadę temu był dalej od Pesy).YYY dokładnie to wyłuszczył: jeśli Pesa utrzyma obecne tempo,to za dekadę raczej jeszcze nie doścignie Bombardiera,ale Stadlera i owszem,a wtedy już może być za późno na powstrzymywanie jej (tak jak dziś B. może Stadlerowi nagwizdać i nieraz z nim przegrywa). A polski rynek... napisz mi,ale tak realnie,z pełną wiarą w to co piszesz: jakie REALNE szanse Bombardier ma na wygranie jakiegokolwiek przetargu w Polsce?Upchnęli tramwaje do dwóch miast: do Łodzi i Krakowa. Do Łodzi już nie wrócą,w Krakowie ostatni kontrakt wzięła Pesa,a po jego realizacji Bombardier straci ostatnią przewagę technologiczną (w znaczeniu,że nie będą w stanie zaoferować nic,czym będą w stanie w przetargu nadrobić wyższą cenę). Bombardier startował tylko jeszcze w Gdańsku i mimo rozsądnej (jak na nich) ceny nie mieli szans... a teraz mają jeszcze mniejsze; konsorcjum z Newagiem nie pozwoliło wystarczająco zbić ceny. Jak mają wygrać,jeśli Pesa zaoferuje to samo technicznie,tylko taniej...? Porównanie Stadlera i Pesy... przypomnij mi,jakie referencje Stadler miał w 2000 roku?Mieli trochę dostarczonych do Szwajcarii GTW2/6 (mniej niż dziś Pesa swoich SA w samej Polsce), dopiero zaczynali się rozkręcać z tym modelem na rynkach niemieckim i austriackim,Flirt dopiero wszedł w 2004,zresztą Stadler z kopyta właśnie wtedy dopiero ruszył. W 2000 dopiero chwycili Variobahn'a i to tylko w wyniku przejęcia ADTranz przez B. Patrząc na referencje chyba uczciwie będzie napisać,że Pesa jest tam gdzie Stadler dekadę temu. Popatrz sobie dokładnie,porównaj liczby,odejmij z referencji Stadlera wszystko to,co doszło po 2004... Ile Ci zostało?

  • jatal. – 25.09.2014

    @ advisor: Po nocach to prezes BT śpi, ale jednocześnie za dnia myśli jak zabezpieczyć sobie jak najwięcej rynku a nie żeby kogoś wykończyć. Przykładem te różne kooperacje np. z Siemensem czy AB. Jednak tak jak tam, tak i w przypadku Newagu nie liczyłbym na transfer technologii - to po prostu "wynajęcie tanich hal produkcyjnych". ========== @ XWJ: Wózki tramwajowe o tej specyfikacji (silniki wewnątrz ramy wieszane "za nos"... to już przeżytek którego nikt poważny nie produkuje.

  • jatal. – 25.09.2014

    @ advisor: Po nocach to prezes BT śpi, ale jednocześnie za dnia myśli jak zabezpieczyć sobie jak najwięcej rynku a nie żeby kogoś wykończyć. Przykładem te różne kooperacje np. z Siemensem czy AB. Jednak tak jak tam, tak i w przypadku Newagu nie liczyłbym na transfer technologii - to po prostu "wynajęcie tanich hal produkcyjnych". ========== @ XWJ: Wózki tramwajowe o tej specyfikacji (silniki wewnątrz ramy wieszane "za nos"... to już przeżytek którego nikt poważny nie produkuje.

  • Zainteresowany – 26.09.2014

    Pesa ma jeszcze jeden, dość poważny problem. Nie zlalazła jeszcze dostawcy oprzyrządowania, ani nie nawiązali umowy z Vossloh-Kiepe na dostawę elektryki, więc Krakowiaki są realnie zagrożone

  • k – 26.09.2014

    Krakowiaki nie są zagrożone ani realnie ani nierealnie. Po co siać zamęt bez żadnych podstaw?

  • advisor – 26.09.2014

    @k Jakieś dowody? Bo jak na razie o Krakowiakach ani widu ani słychu, a przyszłoroczny termin nie daje wcale wiele czasu. Strzępki wieści są raczej pesymistyczne (szeroko pojęte problemy z częściami). @jatal co wyjdzie to zobaczymy, jak współpraca się zacznie na poważnie ;-) @Combino policzyłem, wyszło mi OKOŃ :D a bardziej poważnie, takie wyliczenia nie mają sensu, bo specyfika rynków jest inna :-)

  • pesymista – 26.09.2014

    A jak się PESA "wyłoży" z kontraktem , to jakie są procedury i co Kraków zrobi , nowy przetarg , czy Newag-Bombardier i co z unijnymi pieniądzmi??

  • pesymista – 26.09.2014

    A jak się PESA "wyłoży" z kontraktem , to jakie są procedury i co Kraków zrobi , nowy przetarg , czy Newag-Bombardier i co z unijnymi pieniądzmi??

  • k – 26.09.2014

    A odwracając sytuację. Jakieś dowody na to, że są problemy. Zbudują, pokażą. A tak na co liczysz, że będą pokazywać każdą śrubkę? Przyszłoroczny termin to sporo czasu.

  • Zainteresowany – 26.09.2014

    Zwłaszcza, ze władze Krakowa sobie zażyczyły pierwszy wóz tuż przed wyborami (i ogólnie w przetargu cały czas była mowa, że pierwszy wóz miał przyjść do grudnia tego roku) :)

  • k – 26.09.2014

    Raz jeszcze nie siej zamętu. http://infotram.pl/text.php?id=65296 "Pierwsze wagony mają zostać dostarczone w połowie przyszłego roku, całość kontraktu zostanie zrealizowana we wrześniu 2015 roku"

  • Jacek Sanderski – 27.09.2014

    k@ - Nawet tu wypowiedż z PESY o ogromnych problemach ze silnikami, przekładniami , elementami drzwi http://www.transport-publiczny.pl/wiadomosci/jakie-tramwaje-dla-polskich-miast-nowa-perspektywa-ostatnia-szansa-2910.html

  • XWJ – 27.09.2014

    @k - Tak, to jak zinterpretujesz, że to oficjalne słowa prezydenta miasta + zapisy w przetargu? Popatrz sobie w zapisy, kiedy miał być pierwszy wóz i ile miały trwać dostawy, tam wszystko jest wypisane. @jatal. -> No tak, zapomniałem w tym zaściankowym państwie technologia, która obniża zużycie kół i torowiska o 40% i silniki nie są narażone na czynniki zewnętrzne jest przestarzała. Szkoda, że Pesie ta sztuka nada się nie udała. Nie, przepraszam, przecież ten jakże światowy producent właśnie ma problem z tą technologią i wepchał się na falstart.

  • Combino – 27.09.2014

    @Zainteresowany: życzyć to sobie mogły ;) XWJ: i czego znowu zamęt siejesz? Harmonogram jest określony i za kilka miechów pierwszy wóz będzie :)

  • Combino – 27.09.2014

    @Zainteresowany: życzyć to sobie mogły ;) XWJ: i czego znowu zamęt siejesz? Harmonogram jest określony i za kilka miechów pierwszy wóz będzie :)

  • k – 27.09.2014

    Otóż to. Combino ma stuprocentową rację.

  • jatal. – 29.09.2014

    @ Jacek Sanderski - Zupełnie nie zrozumiałeś tego tekstu - słowa "są ogromne problemy z zamówieniami silników, przekładni, mechanizmów drzwiowych itd." są ogólnym przedstawieniem sytuacji na rynku podzespołów i notorycznie powtarzają je również inni producenci. Poza tym nie współgrają one z tymi że "Produkcja zaczyna się zazwyczaj ok. 6 miesięcy przed terminem przekazania pierwszej sztuki, czyli w tym przypadku będzie to grudzień." bo oznacza to... spokojnie, mamy jeszcze duzo czasu na rozpoczęcie prac (czyli do grudnia). ============ XWJ: Problem w tym że chętnie się wypowiadasz, a jednak nie znasz się na technice że nie potrafisz wyłuskać z cytatu że właśnie do braku twej wiedzy piłem. Teraz dodam że i z polskiego też jesteś słaby bo nie rozumiesz sensu kilku słów pod rząd.

  • jopek36 – 30.09.2014

    @ jatal. Odnośnie dostępności podzespołów - nie chodzi o ogólny rynek tylko o podzespoły konkretnych producentów, takie jakie są wymagane w SIWZ, czyli silniki Skody, przekładnie Flendera, czy drzwi Bode Kassel. PESA nie nawiązała nawet współpracy z Vossloh Kiepe, a w taki osprzęt elektryczny, zgodnie ze SIWZ powinien być zaopatrzony Krakowiak. Więc PESA ma problemy z tym kontraktem i jak na razie czarno to widzę, choć sama jest sobie winna - teraz czkawką odbija się brak doświadczenia za wózki, na co KIO niestety nie zwróciła uwagi, bo PESA tj. Solaris powinna być wyrzucona z przetargu.

  • jatal. – 01.10.2014

    @ jopek36: Nie orzekam czy ma problemy czy nie. Zauważam tylko że na razie brak podstaw by tak twierdzić. Ci co znaja fakty z pewnością tutaj się nie wypowiedzą, a z podanego cytatu nic na ten temat nie wynika. ===== Podobnie z " brakiem nawiązania współpracy" np. z Vosslohem. Specjalna współpraca nie jest potrzebna, wystarczy złożyć zamówienie i czekać (bo kto wie, ten wie że... "problem z zamówieniem" to "problem z czasem dostawy" a nie z zakazem sprzedaży). Najlepiej jest gdy podzespoły przychodzą krótko przed montażem. Nie "pętają" się niepotrzebnie po firmie, a i zapłata nie jest niepotrzebnie wczesna. Nam nie pozostaje nic tylko po prostu czekać, a nie wymyślać na siłę "temat". Nie zdążą to najwyżej zapłacą jakieś kary, co i tak w ostatecznym rachunku może być dobre dla firmy. Jednak czasu jest mało nie z winy producenta, a z braku zapewnienia finansowania. Stąd zamawiający będzie bardziej zadowolony że producent ogólnie wyrobił się, niż skłonny do jego karania za jakieś nieznaczne przekroczenie terminu.

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....