TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

InfoRail

InfoBike

Nevelo wrócił do Krakowa. Ponownie na testy
MPK KRAKÓW InfoTram - Opublikowano: 27.11.2016 23:26:00 34 komentarze
Nevelo wrócił do Krakowa. Ponownie na testy (foto: MPK Kraków)

W niedzielę 27 listopada do Krakowa wrócił tramwaj 126N Nevelo, wyprodukowany przez NEWAG. Pojazd był już testowany i eksploatowany przez krakowskie MPK. To druga przygoda tramwaju ze stolicą Małopolski. Tym razem testy potrwają rok.

Jak informuje przewoźnik producent wprowadził w pojeździe kilka modyfikacji wynikających z dotychczasowej eksploatacji pojazdu i sugestii zaproponowanych przez krakowskie MPK. Tramwaj zyskał też nowe, firmowe barwy zewnętrzne oraz nową kolorystykę wnętrza.

Warto przypomnieć, że MPK SA rozpoczęło testy tramwaju Nevelo w czerwcu 2013 roku. Zgodnie z umową wagon po ponad 2,5 roku eksploatacji na krakowskich torowiskach wrócił do nowosądeckiej fabryki. Teraz znów będzie woził krakowian.

Nevelo to w całości nowa konstrukcja. Zastosowano w nim innowacyjny układ zawieszenia - 2 człony skrajne, każdy z nich oparty na jednym wózku napędowym połączono przegubowo z członem środkowym opartym na dwóch wózkach tocznych. Tramwaj ma klimatyzowane wnętrze, systemy monitoringu i informacji pasażerskiej.

Jednorazowo może przewieźć do 235 osób w tym 60 na miejscach siedzących.

Według informacji przekazanych przez MPK Nevelo będzie można spotkać m.in. na linii nr 8.



Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
Kraków
MPK Kraków
Nevelo
Newag
  • Locutus – 28.11.2016

    Innowacyjny układ zawieszenia? Czy ja czegoś nie wiem?

  • Uuuu – 28.11.2016

    Tramwaj za 10mln nie sprzedawalny w Polsce. Moze gdyby cena byla 5.5 netto to by cos z tego bylo a tak jigdy z Pesa nie wygraja.

  • AXC – 28.11.2016

    Pesa martwiła się trochę o Newag, ale konkurencja z referencjami może wejdzie z innej strony- Modertrans jeśli zgarnie Poznań. Kraków przynajmniej zyska jeden niskopodłogowy tramwaj i w przeciwieństwie do Gammy to jednak Nevelo zrobił dziesiątki tys. km po szynach, inżynierowie poprawili pewne elementy a poznańska konstrukcja dopiero będzie testowana na pasażerach i jest zagadką. Nawet jak Gamma zacznie jeździć to wiele spraw wyjdzie po testach czy na etapie dostarczania tych 50 pojazdów(jeśli wygra w Poznaniu).

  • Zibi – 28.11.2016

    Bardzo dobra wiadomość czym więcej producentów tym większy wybór,przecież można porównać do busów tam jest około dziesięciu producentów.

  • Tomek – 28.11.2016

    @Locutus,tak jak napisano w artykule -> "2 człony skrajne, każdy z nich oparty na jednym wózku napędowym połączono przegubowo z członem środkowym opartym na dwóch wózkach tocznych."Ot ładnie brzmi PR-owo/marketingowo, ale to nadal poczciwe Nevelo, którym nie ukrywam dobrze mi się jeździło :) Motorniczy też sobie chwalili.

  • pyrlander – 28.11.2016

    @AXC - zwłaszcza wielomiesięczne testy postojowe 'w krzakach' poznańskiej zajezdni przy ul. Fortecznej zasługują na szczególne uznanie!

  • krakus – 28.11.2016

    @pyrlander-przecież u was nie miał jazd tylko testy homologacyjne

  • max – 28.11.2016

    Gdyby nie "wycieczka" pod Elektromontaż to pewnie nie miał by żadnej awarii w Krakowie

  • Locutus – 28.11.2016

    @ Tomek - No i ja się właśnie pytam co tu innowacyjnego, skoro konstrukcja ? la NGT8 istnieje od ponad dwudziestu lat...

  • www – 28.11.2016

    Patrząc na Twisty trudno znaleźć coś innowacyjnego w Nevelo. Może to, że ścięcie burty zaczyna się wysoko już na linii okien. Właściwie po co?Nowe malowanie jest strasznie podobne do WKD-ki. Fakt, że jest o niebo gorsze niż w oryginale. Tak brzydkie malowanie ma kogoś zachęcić?

  • Marcin Wrocław – 28.11.2016

    Przód tego tramwaju przypomina mi Moderusa Betę. Przez 2,5 roku można nieco poprawić konstrukcję. A testów może być nawet i 120 ale i co z tego jak nie wiadomo czy prototyp nie podzieli losow Pumy Cegielskiego. Bardziej wierzę jednak w Gamme i taki tramwaj łącznie z Pesa Twist chciałbym widzieć u siebie we Wrocławiu. Mam nadzieję że i nam Unia nie poskąpi kasy na 50 planowanych tramów jak nie poskąpiła ostatnio Krakowowi i Poznaniowi, w grudniu będzie wiadomo!

  • advisor – 29.11.2016

    @Marcin WrocławPrzód bez problemu można zmienić, to już wolna wola zamawiającego. Nowe Nevelo przeszło głównie lifting wewnętrzny pod dyktando MPK, więc podstawowym celem jest przede wszystkim niezawodność (szczególnie w kontekście wspomnianego już wcześniej incydentu pod Elektromontażem przez "miłośników komunikacji lepszego sortu"). Gammie również bardzo kibicuję, mam nadzieję, że Poznań nie ugnie się pod dyktatem PESY. Podobnie jak Nevelo, chętnie bym ją zobaczył w Krakowie na dłużej.

  • JA – 29.11.2016

    Pod dyktando PESY? Co Ty bredzisz? Tak nienawidzisz PESY, że już masz klapki na oczach.

  • Locutus – 29.11.2016

    @ Tomek - No i właśnie o to mi chodzi - cóż innowacyjnego jest w konstrukcji ? la NGT8, która istnieje od ponad dwudziestu lat...

  • Locutus – 29.11.2016

    Przepraszam za dubla, nie wiem czemu przed chwilą wyświetliły mi się tylko komentarze z wczoraj do tego napisanego przez Tomka...

  • NM – 29.11.2016

    Ilość członów i wózków, układ i liczba drzwi są podobne do NGT8, ale konstrukcja wózków napędowych jest inna.Innowacja dotyczy zawieszenia wózków i tłumienia drgań.Szczegóły rozwiązań konstrukcyjnych wózka nie są opisane.Malowanie nadwozia nie jest rewelacyjne, ale tragedii też nie ma, zresztą akurat to jest najmniej istotne - najważniejsze, żeby wagon kursował po Krakowie, a nie stał w zajezdni.

  • Combino – 29.11.2016

    @Zibi: Tym porównaniem to naprawdę strzeliłeś jak kulą w płot i już Ci piszę dlaczego: ilostan taborowy ze wszystkich miastach (wzięty do kupy) w czasach zdecydowanej dominacji wagonów czteroosiowych (czyli jeszcze dekadę temu z hakiem) wynosił z grubsza 3 tys. sztuk,z czego ok. 900 w samej Warszawie; teraz znaczna część jest wymieniona na wagony wieloczłonowe w stosunku "jeden długi za dwa akwaria czy dwie parówy". Autobusów miejskich (od mini po mega) w całym kraju masz... ile -dziesiąt tysięcy? Jak powiem,że o rząd wielkości więcej,to i tak pewnie nie doszacuję. Zastanów się: jeśli koło tauzena autobusów rocznie idzie do wymiany. Skala,panie,SKALA :)@advisor: coś na wątrobę? Bo żółć już Ci się przelewa;ba. przekroczyła poziom nosa! ;)

  • advisor – 29.11.2016

    @CombinoDo ciebie mi daleko i nie zamierzam rywalizować. Przyznaj, że po prostu boisz się, żeby twojej ukochanej PESIE nie wyrosła konkurencja z lepszym produktem. I wylewasz ból dupy na wszystkich portalach o KM. Że też na RK i SSC dalej cię tolerują.

  • Końbijo – 29.11.2016

    Pesa robo zdecydowanie najlepsze tramy w Polsce

  • Locutus – 30.11.2016

    @ NM - Tylko czy aby na pewno ta konstrukcja wózka jest taka nowatorska? Czy aby na pewno czegoś takiego do tej pory nie wymyślił nikt spośród producentów oferujących tramwaje na wózkach skrętnych?@ Advisor - Fakt, że Pesa trzęsie tyłkiem przed ewentualnym wejściem Newagu na rynek tramwajowy i Combino sam wprost to przyznał tak z rok temu, niemniej jednak, biorąc pod uwagę wymogi doświadczenia w przetargach nie widzę jak niby Newag mógłby na ten hermetyczny tramwajowy rynek wejść.

  • Combino – 30.11.2016

    @advisor: Z lepszym to nie,co najwyżej tańszym; bo jeśli uważasz Nevelo za lepsze od Twista to albo Ci hejt resztki obiektywizmu odebrał albo ktoś z Newagu Ci obiad postawił (lub coś więcej)... Co do tolerowania kogokolwiek na różnych portalach: jeśli Ciebie tolerują tutaj,to ja nie mam co się obawiać gdziekolwiek ;)

  • Locutus – 30.11.2016

    @ Combino - Tak gwoli przypomnienia: w pierwszych Twistach po dwóch czy tam trzech latach eksploatacji wyszła poważna wada fabryczna, która uziemiła wszystkie wagony na kilka długich miesięcy. To tyle w sprawie jakości Twistów.

  • AXC – 30.11.2016

    @Locutus kto jest bez winy niech pierwszy rzuci kamieniem... większość poważnych graczy zaliczyła wpadki.Pesa na początku historii modelu i tylko Częstochowa poszła do poprawek a. Śląskie,Fokstroty dls Moskwy czy Twisty dla Wrocławia i krakowski już seryjnie poprawiono.Sorry,ale wychodzi Wielka waga doświadczenia producenta z ponad 600 dostarczonym pojazdami. Twist jest niejako ukoronowaniem lat rozwoju,zaawansowania technicznego Pesy.Newag długo nie będzie miał takiej wiedzy,ale im więcej 126N będzie robił przebiegu to wyjdą kolejne problemy do usunięcia.Newag ma też odwieczny problem z brakiem doświadczenia i koniecznością zapłacenia za referencje.

  • Combino – 30.11.2016

    @Locutus: no i cały Ty. Pisałeś ostatnio,gdzie ja u Ciebie widzę niechęć do Pesy. Oczywiście to przypadek,że skrupulatnie wyłuskujesz tylko wpadki,choć znacznie więcej wagonów jeździ OK? Wyłuskujesz częstochowskie Twisty,które ZOSTAŁY JUŻ POPRAWIONE i przy okazji najbliższego częstochowskiego przetargu zobaczysz jak bardzo Częstochowa "chce" wymienić Pesę na innego producenta. Oczywiście dostarczone już w wersji poprawionej (jako nówki) wrocławskie Twisty,które biją popularnością na głowę wszystko inne we Wrocku (i których wrocławianie chcą mieć na ulicach jak najwięcej),są już dla Ciebie niewidoczne...Mówiąc krótko: dajesz dowody tendencyjnego podejścia i pytasz gdzie widzę u Ciebie niechęć do Pesy. Kpisz czy o drogę pytasz? :P

  • Locutus – 01.12.2016

    Po prostu cholera mnie bierze, jak ktoś komuś zarzuca, że mu "hejt resztki obiektywizmu odebrał" i jednocześnie sam zachwala model, który okazał się być wielką wtopą... Co do pozostałych serii Twistów - z oceną jakości powstrzymałbym się do czasu gdy osiągną podobny wiek jak pierwsze warszawskie Pesy (które już muszą remonty kapitalne przechodzić). I co w tym co piszę jest nieobiektywnego bądź stronniczego?

  • a2n – 01.12.2016

    Pesa w tej chwili nie ma konkurencji w Polsce.Solarisa z jego wyrobami trudno traktować poważnie, pozostali potencjalni dostawcy są na etapie pierwszego prototypu, bez żadnego ( Newag ) lub prawie żadnego doświadczenia produkcyjnego ( Modertrans).To co dzisiaj jeździ po torach polskich miast tylko potwierdza dominację Pesy.Pytanie czy jeden dominujący producent to dobrze , z jednej strony tak ( możliwości badawczo-rozwojowe, doskonalenie konstrukcji - są lub powinny być na to fundusze), z drugiej strony może do doprowadzić do rutyny i windowania cen.

  • jatal – 01.12.2016

    @ LocutusOstatnio tłumaczyłeś mi że czasem świadomie "piszesz głupoty w odpowiedzi na czyjeś głupoty" więc teraz mam problem z interpretacją powodów Twoich wpisów. Fakt jest jednak taki że:- stosowanie określenia "wielka wtopa" na tramwaje które jeżdżą w regularnym ruchu;- mówienie o "uziemieniu wszystkich wagonów na kilka długich miesięcy" na sukcesywne powroty do producenta na poprawki;- używanie określenia "które już muszą remonty kapitalne przechodzić" udając brak wiedzy że remonty (mające swoje szczegółowe nazwy) wynikają z "resursu" który zależy od intensywności eksploatacji;zależnie od intencji przemawia albo za złośliwością albo za brakiem obiektywizmu.

  • Locutus – 02.12.2016

    @ Jatal - ja sobie zdaję sprawę, że dla fanbojów Pesy istnieją podwójne standardy i w momencie gdy Pesa ma poważną wadę konstrukcyjną to jest tonnic nieznacząca maleńka wpadka nijak nierzutująca na postrzeganie jakości produktu, zaś w momencie gdy Newag rozwali sobie wózek o krawężnik to jest to już dowód na to, że tramwaj jest dziadowski, ale może jednak warto byłoby powrócić do obiektywnej rzeczywistości?

  • max – 02.12.2016

    @Locutus - Przy wagonach dla SKA Newag też był na straconej pozycji , a jednak wygrał , tak że jeszcze bym go nie skreślał . Zwłaszcza źe w/g ostatnich informacji na placu boju pozostalí SS i Newag

  • marco – 02.12.2016

    Na miejscu Krakowa wolałbym dołożyć i kupić sprawdzonego Bombardiera , a nie "pakować" się w jakieś cudo nowego twora S/S

  • Locutus – 05.12.2016

    @ Max - w wypadku SKA oferentów było dwóch. Tu jest ich czterech, a newag złożył najgorszą ofertę. Nie ma szans na coś innego niż Pesa lub SS.@ Marco - Specyfiką przetargu jest to, że nie zawsze dostajesz co byś chxiał. Poza tym nawet nie wiemy ile w tym 138N Bombardiera a ile Newagu i co by to było warte.

  • jatal – 05.12.2016

    @ LocutusJa tylko apeluję żebyś nie zniżał się do podobnego poziomu podwójnych standardów.PS. A co do "obiektywnej rzeczywistości". Jak będziesz leciał dowolnym samolotem renomowanej firmy to pomyśl czy poprzednie wypadki spowodowały wykrycie już wszystkich wad konstrukcyjnych. ;)

  • lolo – 12.12.2016

    @jatajPrzestań pierniczyć bez sensu pesofilu, zacznij od własnego podwórka i sprawdź zgodność z SIWZ tego co pesa przekazała do Warszawy. ps. To co piszesz powala. Leciałeś kiedyś samolotem nierenomowanej firmy?

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....