TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

InfoRail

InfoBike

Nevelo powrócił na linię
InfoTram.pl - Opublikowano: 11.05.2017 12:35:43 16 komentarzy
Nevelo powrócił na linię (foto: Newag)

Po kolizji nie ma już śladu. Nevelo ponownie kursuje po Krakowie. Dziś można spotkać go na linii nr 8.

Jak mówił nam w marcu Józef Michalik, wiceprezes Newagu, nie było potrzeby wysyłania tramwaju na naprawę do Nowego Sącza. Wagon został przywrócony do pełnej sprawności w Krakowie. Konstrukcja tramwaju jest została nienaruszona w wyniku kolizji. Uszkodzenia tramwaju nie były zatem poważne, mimo, że na pierwszy rzut oka kolizja wyglądała groźnie. Przypomnijmy, że wagon został uszkodzony w zderzeniu z autobusem miejskim. Testy tramwaju w Krakowie są zatem kontynuowane.

Przypomnijmy, że Nevelo to pierwszy wyprodukowany przez Newag tramwaj. Po raz drugi jest on testowany w Krakowie, przez tamtejsze MPK, gdzie, po wprowadzonych przez producenta poprawkach, zbiera pozytywne oceny

Tymczasem czekamy na rozstrzygnięcie przetargu na dostawę kolejnych nowych tramwajów dla MPK Kraków. W grze jest nadal Newag, choć, jak mówił nam jakiś czas temu Zbigniew Konieczek, szef firmy z Nowego Sącza, szanse na wygraną są znikome. Dopóki jednak nie poznamy werdyktu przewoźnika są.



Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
Nevelo
Newag
MPK Kraków
Kraków
testy
  • Dlaczego ? – 11.05.2017

    A czemu Protram 405N od paru miesięcy nie jeździ ?

  • krakus – 11.05.2017

    Wózki mu zmieniają w TR

  • krakowiaczek – 11.05.2017

    Produkty PESA w Krakowie są bardzo niestarannie wykonane ! Wystarczy spojrzeć wzdłuż dachu Krakowiaka by zobaczyć jak koślawe są blachy ! Jak z warsztatu amatora ślusarza !

  • K – 11.05.2017

    Ale przecież Nevelo to tramwaj Newagu a nie PESY.

  • garguła – 11.05.2017

    Na zdjęciu jeszcze stare malowanie i stare osłony wózków

  • max – 11.05.2017

    Newag jak zgodzi się na częściowy montaż 138N w TR to może wygrać przetarg

  • WMK – 12.05.2017

    Newag wraz z MPK Kraków powinien uruchomić seryjną produkcję 405N-Kr.MPK posiada prawa do dokumentacji tego wagonu.Prosty konstrukcyjnie, o dużej zdolności przewozowej mógłby szybko zrewolucjonizować przewozy tramwajowe w polskich miastach.Ideał to nie jest, ale jego konstrukcja jest dostosowana do realiów infrastruktury torowej i zaplecza w polskich miastach.Gdyby tak 150 egz. dostarczyć do Warszawy i po 70 do Poznania, Szczecina , Gdańska i Wrocławia wiele problemów z taborem zostałoby rozwiązanych.I na to powinien pieniądze dać rząd , a nie na autobusy elektryczne - awaryjne prototypy o astronomicznych cenach.

  • advisor – 12.05.2017

    @WMKA w tej bajce były smoki?405N-Kr to po prostu stopiątkowa stonoga, do której doczepiono niskopodłogowe człony. To zwykła moderna, która w domyśle miała ratować problemy taborowe miasta (brak wagonów wielkopojemnych na najbardziej obciążone linie jak 4 czy 24). Budowa większej liczby 405N-Kr ma sens tylko wtedy, gdy nie ma szans na kupno nowych pojazdów, a potrzeby są naglące. Inaczej nikt przy zdrowych zmysłach tego nie kupi, a szczególnie Warszawa czy Poznań, które mocno inwestują w nowy tabor. Ale z jednym się zgadzam - istotnie lepiej byłoby dać więcej pieniędzy na rozwój tramwajów, a nie autobusów elektrycznych.

  • WMK – 12.05.2017

    Problem tkwi w różnicy kosztów produkcji wagonu takiego jak 405N i np. Krakowiaka.Jeśli pominiemy dofinansowanie unijne i porównamy koszty produkcji i eksploatacji obu wagonów to może się okazać, że wynik będzie zaskakujący.Produkowanie jednej 405 z trzech 105 to nie jest rozwiązanie celowe i nie to proponowałem.Nikt nie będzie proponował wytwarzania 405 jako zmodernizowanych 105.Wagony te powinny być produkowane jako całkowicie nowe , podobnie jak Moderusy Beta.405 w przeciwieństwie do Bety wnosi nową wartość - dużą zdolność przewozową, niskie naciski na torowisko i większą powierzchnię niskiej podłogi.Jak wygląda porównanie kosztów eksploatacji 405 i Krakowiaka, MPK wie, tylko nie publikuje tych danych.

  • max – 12.05.2017

    405 !! więcej stoi na warsztatach niż jeździ

  • mechanik – 12.05.2017

    @max nie przesadzaj. Pomijając już to, że artykuł jest o Nevelo.

  • max – 12.05.2017

    @mechanik -Teraz stał 4 miesiące i wylądował w TR

  • dudek – 12.05.2017

    @WMK Zauważ, że aktualnie standardem w większych miastach, gdzie potrzebne są tramwaje o dużej pojemności zamawia się tramwaje w pełni niskopodłogowe. Tramwaj z częściowo wysoką podłogą miałby współcześnie sens jedynie w przypadku małych sieci tramwajowych (gdzie nie ma dużych potoków pasażerów) lub przy nagłym zakupie taboru w niskiej cenie (gdyby np. spłonęła zajezdnia z wieloma wagonami).

  • green – 12.05.2017

    Dlaczego Newag nawet na makiecie nie zaprezentuje 138N ?

  • break – 13.05.2017

    Bo to NGT8 tylko składany w Sączu

  • Tomek – 14.05.2017

    @WMK,nie jestem ci w stanie przytoczyć dokładnych danych liczbowych (nie mogę się doszukać gazetki MPK dostępnej w punktach sprzedaży biletów okresowych gdzie się one znajdowały) więc musisz mi uwierzyć na słowo. Produkcja/moderna 405N jest nieopłacalna! Za tą cenę masz nowy tramwaj. Co wybierasz?I jeszcze jedna rzecz - jednostkowe zużycie kWh na wozokilometr. W przypadku 405N jest to aż 6,4 kWh, gdy np. w przypadku Bombardierów jest to ok. 3,5 kWh. Już w skali miesiąca robią się z takich różnic w zużyciu energii dość pokaźne pieniądze. Przełóżmy to na lata ewentualnej eksploatacji jak i sam wiek ww. pojazdu, który wynosi (średnio) prawie 30 lat! To się po prostu nie opłaca!

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....