TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

InfoRail

InfoBike

Nevelo powrócił na linię
InfoTram.pl - Opublikowano: 11.05.2017 12:35:43 16 komentarzy
Nevelo powrócił na linię (foto: Newag)

Po kolizji nie ma już śladu. Nevelo ponownie kursuje po Krakowie. Dziś można spotkać go na linii nr 8.

Jak mówił nam w marcu Józef Michalik, wiceprezes Newagu, nie było potrzeby wysyłania tramwaju na naprawę do Nowego Sącza. Wagon został przywrócony do pełnej sprawności w Krakowie. Konstrukcja tramwaju jest została nienaruszona w wyniku kolizji. Uszkodzenia tramwaju nie były zatem poważne, mimo, że na pierwszy rzut oka kolizja wyglądała groźnie. Przypomnijmy, że wagon został uszkodzony w zderzeniu z autobusem miejskim. Testy tramwaju w Krakowie są zatem kontynuowane.

Przypomnijmy, że Nevelo to pierwszy wyprodukowany przez Newag tramwaj. Po raz drugi jest on testowany w Krakowie, przez tamtejsze MPK, gdzie, po wprowadzonych przez producenta poprawkach, zbiera pozytywne oceny

Tymczasem czekamy na rozstrzygnięcie przetargu na dostawę kolejnych nowych tramwajów dla MPK Kraków. W grze jest nadal Newag, choć, jak mówił nam jakiś czas temu Zbigniew Konieczek, szef firmy z Nowego Sącza, szanse na wygraną są znikome. Dopóki jednak nie poznamy werdyktu przewoźnika są.



Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
Nevelo
Newag
MPK Kraków
Kraków
testy
  • Dlaczego ? – 11.05.2017

    A czemu Protram 405N od paru miesięcy nie jeździ ?

  • krakus – 11.05.2017

    Wózki mu zmieniają w TR

  • krakowiaczek – 11.05.2017

    Produkty PESA w Krakowie są bardzo niestarannie wykonane ! Wystarczy spojrzeć wzdłuż dachu Krakowiaka by zobaczyć jak koślawe są blachy ! Jak z warsztatu amatora ślusarza !

  • K – 11.05.2017

    Ale przecież Nevelo to tramwaj Newagu a nie PESY.

  • garguła – 11.05.2017

    Na zdjęciu jeszcze stare malowanie i stare osłony wózków

  • max – 11.05.2017

    Newag jak zgodzi się na częściowy montaż 138N w TR to może wygrać przetarg

  • WMK – 12.05.2017

    Newag wraz z MPK Kraków powinien uruchomić seryjną produkcję 405N-Kr.MPK posiada prawa do dokumentacji tego wagonu.Prosty konstrukcyjnie, o dużej zdolności przewozowej mógłby szybko zrewolucjonizować przewozy tramwajowe w polskich miastach.Ideał to nie jest, ale jego konstrukcja jest dostosowana do realiów infrastruktury torowej i zaplecza w polskich miastach.Gdyby tak 150 egz. dostarczyć do Warszawy i po 70 do Poznania, Szczecina , Gdańska i Wrocławia wiele problemów z taborem zostałoby rozwiązanych.I na to powinien pieniądze dać rząd , a nie na autobusy elektryczne - awaryjne prototypy o astronomicznych cenach.

  • advisor – 12.05.2017

    @WMKA w tej bajce były smoki?405N-Kr to po prostu stopiątkowa stonoga, do której doczepiono niskopodłogowe człony. To zwykła moderna, która w domyśle miała ratować problemy taborowe miasta (brak wagonów wielkopojemnych na najbardziej obciążone linie jak 4 czy 24). Budowa większej liczby 405N-Kr ma sens tylko wtedy, gdy nie ma szans na kupno nowych pojazdów, a potrzeby są naglące. Inaczej nikt przy zdrowych zmysłach tego nie kupi, a szczególnie Warszawa czy Poznań, które mocno inwestują w nowy tabor. Ale z jednym się zgadzam - istotnie lepiej byłoby dać więcej pieniędzy na rozwój tramwajów, a nie autobusów elektrycznych.

  • WMK – 12.05.2017

    Problem tkwi w różnicy kosztów produkcji wagonu takiego jak 405N i np. Krakowiaka.Jeśli pominiemy dofinansowanie unijne i porównamy koszty produkcji i eksploatacji obu wagonów to może się okazać, że wynik będzie zaskakujący.Produkowanie jednej 405 z trzech 105 to nie jest rozwiązanie celowe i nie to proponowałem.Nikt nie będzie proponował wytwarzania 405 jako zmodernizowanych 105.Wagony te powinny być produkowane jako całkowicie nowe , podobnie jak Moderusy Beta.405 w przeciwieństwie do Bety wnosi nową wartość - dużą zdolność przewozową, niskie naciski na torowisko i większą powierzchnię niskiej podłogi.Jak wygląda porównanie kosztów eksploatacji 405 i Krakowiaka, MPK wie, tylko nie publikuje tych danych.

  • max – 12.05.2017

    405 !! więcej stoi na warsztatach niż jeździ

  • mechanik – 12.05.2017

    @max nie przesadzaj. Pomijając już to, że artykuł jest o Nevelo.

  • max – 12.05.2017

    @mechanik -Teraz stał 4 miesiące i wylądował w TR

  • dudek – 12.05.2017

    @WMK Zauważ, że aktualnie standardem w większych miastach, gdzie potrzebne są tramwaje o dużej pojemności zamawia się tramwaje w pełni niskopodłogowe. Tramwaj z częściowo wysoką podłogą miałby współcześnie sens jedynie w przypadku małych sieci tramwajowych (gdzie nie ma dużych potoków pasażerów) lub przy nagłym zakupie taboru w niskiej cenie (gdyby np. spłonęła zajezdnia z wieloma wagonami).

  • green – 12.05.2017

    Dlaczego Newag nawet na makiecie nie zaprezentuje 138N ?

  • break – 13.05.2017

    Bo to NGT8 tylko składany w Sączu

  • Tomek – 14.05.2017

    @WMK,nie jestem ci w stanie przytoczyć dokładnych danych liczbowych (nie mogę się doszukać gazetki MPK dostępnej w punktach sprzedaży biletów okresowych gdzie się one znajdowały) więc musisz mi uwierzyć na słowo. Produkcja/moderna 405N jest nieopłacalna! Za tą cenę masz nowy tramwaj. Co wybierasz?I jeszcze jedna rzecz - jednostkowe zużycie kWh na wozokilometr. W przypadku 405N jest to aż 6,4 kWh, gdy np. w przypadku Bombardierów jest to ok. 3,5 kWh. Już w skali miesiąca robią się z takich różnic w zużyciu energii dość pokaźne pieniądze. Przełóżmy to na lata ewentualnej eksploatacji jak i sam wiek ww. pojazdu, który wynosi (średnio) prawie 30 lat! To się po prostu nie opłaca!

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....