TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

InfoRail

InfoBike

Nevelo jest dzierżawiony przez MPK Kraków
INFOTRAM - Opublikowano: 31.03.2015 10:15:18 25 komentarzy
Nevelo jest dzierżawiony przez MPK Kraków

W ostatnim czasie wśród naszych Czytelników wywiązała się dyskusja na temat statusu tramwaju 126N Nevelo. Zapytaliśmy u źródła, aby rozwiać wszelkie wątpliwości. ?Tramwaj Nevelo, wyprodukowany przez firmę Newag jest eksploatowany w Krakowie na podstawie umowy dzierżawy. Umowa została zawarta 2 stycznia 2015 roku na okres 12 miesięcy, z możliwością zmiany terminu??powiedział nam Marek Gancarczyk Rzecznik Prasowy MPK SA w Krakowie. A zatem wszystko jasne. Nevelo zostanie w Krakowie co najmniej do końca roku, a może i dłużej. Korzyść jest obopólna, bo z doświadczeń MPK korzysta także producent. Jak zapewniał nas jakiś czas temu Józef Michalik, dyrektor marketingu w Newagu, producent z Nowego Sącza cały czas rozważa dalsze możliwości produkowania tramwajów. Doświadczenia z liniowej eksploatacji Nevelo mogą być zatem bardzo pomocne. Przypomnijmy, że Nevelo jest pierwszym tramwajem wyprodukowanym przez Newag. Projekt i budowa zostały dofinansowane przez Narodowe Centrum Badań i Rozwoju w ramach programu IniTech kwotą 4,924 mln zł.


Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
MPK Kraków
Nevelo
Newag
  • slavko – 31.03.2015

    Do zarzadu Newagu, rozbudujcie marketing u was to kuleje. Macie niezłe produkty, ale nie macie umiejetnosci je odpowednio rozreklamowac. Proponuje zatrudnic człowieka który by codziennie monitorował działania PR owskie Pesy. A do Pana Jakubasa mam przesłanie. Panie Zbyszku na salonach to trzeba sie z ludzmi wódki napic, aby pozałatwiac kontrakty. Prosz spojrzy na Prezia Zaboklickiego z Pesy jak on funcjonuje. Nie ma kwartału aby u niego w Pesie nie był Prezydenta, Premier, czy ambasadorów. A kto odzwiedził ostanio Newag?!!!!!!!!!!!!!

  • newaginfo – 31.03.2015

    Zaboklicki nie pije alkoholu. Ale marketingowcy w pesie lubią zakrapiane imprezy szczególnie hak trzeba sprzedać coś co nie spełnia siwz. Ale marketingowiec od tego jest żeby jednymi drzwiami go wyrzuca to wchodzi drugimi. A newag na tym polu to przysłowiowe dzieci we mgle

  • slavko – 31.03.2015

    cała prawda, popieram, wiecej agresywnosci w działaniach Newagu absolutnie niezbędne

  • jatal. – 31.03.2015

    To może ja wtrącę się trochę bo na temat ;) - dzięki za wyjaśnienie sprawy.

  • InfoTram – 31.03.2015

    Polecamy się :)

  • Combino – 31.03.2015

    Dobra,wiemy już że jest dzierżawiony,ale w dalszym ciągu nie wiemy jak zdołano obejść zapisy umowy o dofinansowanie? Bo w ich myśl nie mogli na nim zarabiać,czyli dzierżawa teoretycznie też odpada; nie wierzę też by to było nieodpłatne,bo w kontekście prób Newagu uzyskania zamówienia na dostawę tramwajów do Krakowa takie coś wyglądałoby co najmniej slisko...

  • PPP – 31.03.2015

    Po co tyle domysłów i spisków. Sprawa jest prosta. Cyt ze strony NCBR: "Program IniTech miał na celu nawiązanie i pogłębienie współpracy naukowo-technicznej pomiędzy polskimi jednostkami naukowymi, a przedsiębiorstwami prowadzącej do opracowania nowych produktów i technologii o wysokim potencjale innowacyjnym i wdrożeniowym. Wynikiem projektów mają być innowacyjne technologie, bądź produkty nakierowane na zastosowanie w gospodarce". No to tramwaj jest pierwszym wdrożeniem wyników projektu, może być dzierżawiony jako własność NEWAGU (stworzona w ramach projektu za pieniądze UE i własne) nieodpłatnie - bo z UE - ale w zamian za pakiet stałych danych od użytkownika, co wypełnia treścią zapis z komunikatu : cyt.: Doświadczenia z liniowej eksploatacji Nevelo mogą być zatem bardzo pomocne" No i będą, bo prototyp zostanie przetestowany w praktyce poprzez roczną dzierżawę. Brawo NEWAG

  • Krakus – 31.03.2015

    @Combino. Ślisko to robi Pesa, gdzie Krakowiak tak obeszli SIWZ, że nie mogą wyprodukować jednego wozu. LOL porażka pesowata.

  • sanders – 31.03.2015

    @Krakus Nie martw się w umowie jest taki zapis Cyt "W przypadku nie dotrzymania terminu wykonania umowy 15 września 2015 roku, o którym mowa w klauzuli 20.1, Nabywca może odstąpić od umowy, według swojego uznania, w całości lub części bez konieczności wyznaczania odrębnego terminu."

  • Fred – 31.03.2015

    Mnie ciekawi jak długo może być ten wagon dzierżawiony ? I kto wykonuje naprawy tego wagonu "ludzie z Newagu" czy krakowski TR ? no i skad mają podzespoły?

  • Combino – 31.03.2015

    @sanders: co Ty tak ostrzysz zęby na zerwanie kontraktu? Ani jednej ani drugiej stronie się to w tej chwili nie opłaca @PPP: czyli praktycznie za frei,bo ten "pakiet stałych danych" to jest dość ciężki do zweryfikowania. Jasne,na takich warunkach to sobie można dzierżawę na lata przedłużyć ,a potem "przypadkiem" Newag wreszcie zdobędzie kontrakt (wtedy to dopiero znad tej "dzierżawy" się smrodek uniesie) ;) Jakby Pesa tę 11-tą spalinową Gamę (prototyp) na tej samej zasadzie "wydzierżawiła" PIC-owi,to dopiero by iluś tu wypowiadających się wysmarowało soczyste komentarze ;)

  • polemik – 31.03.2015

    Combino, na przykro czytać wpisy osoby, która kompletnie nie rozumie zasady B+R i jej etapu wdrożeniowego.

  • Jan Polewka – 31.03.2015

    A jak wygląda obecnie współpraca Newagu z Bombardierem , przecież podpisali jakąś umowe , a tu teraz czytam ,że się zastanawiają czy produkować tramwaje??

  • sanders – 31.03.2015

    @ Combino - jak wcale nie jestem za zerwaniem kontraktu , natomiast ciekaw jestem jak faktycznie wygląda kara za nie wywiązanie się z terminu wykonania , Kraków już okłamał Solaris z wozem technicznym w przetargu na autobusy ,i do dziś żadnej kary nie poniósł / chyba że sprezentuje w ramach tej kary Tramino/

  • Combino – 31.03.2015

    @polemik: czym innym są badania i rozwój,a czym innym udostępnienie wagonu rzekomo za dane z eksploatacji akurat temu przewoźnikowi,u którego najbardziej zacięcie się walczy o kontrakt; gdyby zamiast Bombardiera była Pesa,to pewnie pierwszy byś pisał o ukrytej łapówie. Ciekawe,że akurat wydzierżawili MPK Kraków (a tylu było przewoźników na 1435mm; takie TŚ by na ową dzierżawę na pewno bardzo chętnie poszły) w sytuacji,gdy ostatni przetarg z ich udziałem był własnie tam i to pisany pod ich konsorcjanta i w sytuacji,gdy całe stado czeka żeby ich głównemu konkurentowi w tym przetargu powinęła się noga...

  • NewagInfo – 31.03.2015

    WOW Newag zrobił 1 tramwaj....Pesa w międzyczasie kilka set sztuk i zyski z tramwajów to pół mlrd tyle co Newag w całej swojej historii firmy nie zarobił..... Dużo wody w Wiśle upłynie zanim oni na metr zbliżą się do Pesy, ba nawet do głupiego Modertransu.....widać Newag nie lubi zarabiać pieniędzy na tak intratnym rynku jak produkcja tramwajów. Wystarczyło wziąć kilka starych 105N i zrobić ich moderny i sprzedać do Krakowa lub gdziekolwiek pod postacią nowego typu i już mają doświadczenie i papiery...na to tak ciężko wpaść?

  • krzysiek z krakowa – 31.03.2015

    W artykule nigdzie nie jest napisane, kto od kogo co wydzierżawił, więc możliwe, że to Newag wydzierżawił tory od MPK Kraków? Zysk dla przewoźnika? Możliwość używania tramwaju :)

  • Brożek – 31.03.2015

    @krzysiek z krakowa - szukasz "drugiego dna , wiadomo ,że to tramwaj jest wydzierżawiony , Newag obecnie pracuje nad wspólnym z Bombardierem tramwajem przeznaczonym na tzw.rynek wschodni i Kraków jest dla niego bardzo ważny , zwłaszcza ,że MPK Kraków wkrótce rozpisze przetarg na 40 wagonów 32-metrowych

  • InfoTram – 01.04.2015

    Wystarczy przeczytać tutuł...

  • PPP – 01.04.2015

    @Combino: a niby dlaczego polemik miałby pisać o ukrytej łapówce??? Każdy producent ma prawo tworzyć nowe produkty i testować je na rynkach dla niego ważnych. To element strategii rynkowej. Nie widzę, żadnego powodu, aby testowanie prototypu traktować jak łapówkę. Litości!!!! Skoro np. PESA ma świetne tramwaje, to czego się obawia. Przecież NEWAG więcej ryzykuje, bo skoro Kraków jest tak ważnym rynkiem, to ryzykuje, ze testy wypadną niekorzystnie. Warto widzieć obie strony medalu.

  • jag – 01.04.2015

    bardzo dziękujemy za wyjaśnienie - ten niskopodłogowy tramwaj przydaje się w Krakowie. Może odwiedzi inne linie niż nr 8, może naprawią mu monitory, może poprawią lub naprawią drzwi prowadzącego i zamontują moduł Siemensa i będzie oznaczenie na tablicach, że kurs jest wykonywany niskopodłogowcem? A na niskopodłogowe krakowiaki czekamy w Krakowie z niecierpliwością, bo 3x105 na linii 4 zupełnie się już rozlatują, a wiedeńce są za mało pojemne... Info - Protram 405N-KR przeniesiono z obsługi linii 1 na linię 24.

  • Leon – 01.04.2015

    Protam był na "1" tylko na czas remontu łuków na Nowosądeckiej

  • jag – 01.04.2015

    @Leon - tak, to tylko informacja dla tych nie znających Krakowa. Jazdy na linii nr 1 to był niejako na krótko historyczny powrót, to na "jedynce" 20.04.2012 po raz pierwszy liniowo zadebiutował. Potem był epizod na "50". Najdłużej obsługiwał linię "4". Pojawiał się też na "3", "24", świątecznej "86" i nocnej "64".

  • – 01.04.2015

    @NewagInfo Remonty 105 dla Krakowa to Neweag już w latach 80 robił. Kto do kogo ma się zbliżać to wcale nie jest takie pewne. Produkty Newagu są jednak nowocześniejsze niż Pesy i zwykle to Pesa za nimi goni nadrabiając ceną i masowością tak jak Chiny. Ciekawe, że z Newagiem chętnie współpracują tacy potentaci jak Siemens, Stadler czy Bombardier. To jednak newagowski Impuls ma rekord prędkości pojazdu szynowego zbudowanego w Polsce. Niby niewiele to znaczy ale jednak. Gryfiny też mogą jeździć już tam gdzie Linkom się jeszcze nie udało mimo że już je (prawie) Pesa sprzedała...

  • jag – 02.04.2015

    do @ "niewidzialnego" i po co wypisywać takie prostackie "wypociny". Obie firmy swoje korzenie mają w głębokiej komunie. W obu firmach pracują dobrzy polscy inżynierowie. Obie zatrudniają polskich pracowników bezpośredniej produkcji. Obie firmy wykonały wiele bardzo udanych konstrukcji kolejowych. W tramwajach jak dotychczas Newag raczkuje i może w przyszłości zdobędzie kontrakt bazowy tak, jak to się udało Solarisowi w Poznaniu. Potem będzie już z górki... Nie ma powodów by dyskredytować Pesę, Newag czy Solarisa. Stają często w tych samych przetargach i raz pod wozem raz na wozie...

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....