TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

InfoRail

InfoBike

Najtańsza oferta w Warszawie przepadła. Dlaczego?
InfoTram.pl - Opublikowano: 18.08.2017 08:54:52 28 komentarzy
Najtańsza oferta w Warszawie przepadła. Dlaczego?

Kilka dni temu Tramwaje Warszawskie poinformowały o unieważnieniu przetargu na dostawę do 213 wagonów.

Jak już informowaliśmy na łamach InfoTram.pl najtańsza oferta, którą złożyło konsorcjum Solarisa i Stadlera została odrzucona. Dlaczego? "Oferta złożona przez konsorcjum: Stadler Polska Sp. z o.o., Solaris Bus & Coach S.A. i Solaris Tram Sp. z o.o. została odrzucona, gdyż treść oferty nie odpowiadała treści Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia - Wykonawca nie uwzględnił jednej z wymaganych przez Zamawiającego obsług technicznych oferowanych tramwajów" – poinformował nas Michał Powałka, Rzecznik Prasowy Tramwajów Warszawskich.

Wiemy zatem nieco więcej, ale jeszcze nie wszystko. Przypomnijmy, że oferenci mają teraz czas na odwołania. Czy na taki krok zdecyduje się Solaris Tram? Musimy cierpliwie poczekać. Odrzucona przez przewoźnika została także najdroższa oferta złożona przez Alstom. Firma ta jednak nie liczyła się w walce o wygraną. Była za droga. Odrzucenie tej oferty nie ma zatem większego znaczenia.



Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
Tramwaje Warszawskie
Solaris
Stadler
Solaris Tram
przetarg
  • anw – 18.08.2017

    Po przeanalizowaniu przebiegu kilku ostatnich przetargów na tramwaje, wyraźnie widać, że w wielu przypadkach wykorzystywanie niektórych zapisów ustawy o zamówieniach oraz ich interpretacja , a także sposób napisania SIWZ służą , chyba jednak celowo temu, żeby utrudnić lub uniemożliwić wybór najkorzystniejszej ze względów technicznych i finansowych oferty.Wszystko to razem zamiast ułatwiać to utrudnia lub wręcz uniemożliwia dokonanie racjonalnego zakupu.Przykładów takich "patologicznych" przetargów jest co raz więcej, niestety zresztą....

  • dad – 18.08.2017

    Czyli kolejna ustawka ??

  • dren – 18.08.2017

    Ustawka pod Pese

  • PLati – 18.08.2017

    Pewnie, PESA juz tersz wie co dali inni, wystawi lepszą i tańszą ofertę i znów będzie więcej plastikowego szrotu znad Brdy :/

  • New – 18.08.2017

    Lubię ten "szrot" z Bydgoszczy w Warszawie :)

  • Monter z SS – 18.08.2017

    info z produkcji: i tak się nie wyrabiamy z produkcją na aktualne projekty, wciąż coś nie działa, dział techniczny niech najpierw nauczy się dobrze projektować a później niech podchodzi do takich dużych przetargów, bo oferuje buble..

  • Kuba – 18.08.2017

    Idobrze. Solaris to polska firma ale dział tramwajów jak widac już nie do końca. Nie wiem po co było to konsorcjum z zagraniczną firmą skoro solaris całkiem dobre tramwaje sam robił

  • Brad – 18.08.2017

    @Monter z SSSłaba prowokacja ze strony Pesy.Tak się składa, że ja "też" pracuję w Solarisie i projekt Lipsk jest bardzo udany, klient jest zadowolony i jest duża szansa na całą opcję.

  • Robert – 18.08.2017

    @Kuba po tym jak Stadler przejął większość udziałów w konsorcjum można śmiało powiedzieć, że Solaris przestał zajmować się tramwajami. Głos decyzyjny mają Szwajcarzy i to oni o wszystkim decydują, zdobyli nową montownie, tak jak na Białorusi.

  • DD – 18.08.2017

    @Robert Piszesz brednie, ponieważ udziały dalej wynoszą 40/40/20 a SS bardzo dobrze rokuje i wbrew celowym dezinformacjom świetnie sobie radzi. To z kolei silnie koliduje z sytuacją innego producenta, który po akcji pompowania balonu (sprzedaż?) na koniec 2015, po której to prezes Pesy faktycznie został odsunięty a członek zarządu szukał rozwiązania sytuacji u zagranicznego producenta można śmiało stwierdzić, że prędzej ten producent ma kłopoty i powoli wychodzi na światło dzienne opcja przejęcia bądź sprzedaży. Biorąc to pod uwagę myśl co piszesz celowo prowokujący głuptasie.

  • Monter w SS – 18.08.2017

    @Brad, nic nie mowię o aktualnym projekcie, jedynie stwierdzam że słabo wyszła nasza oferta techniczna do Wwy, i to jest fakt bo takie informacje dostałem z biura konstruktorów w DR.

  • MM – 18.08.2017

    @Brad szczególnie po tym jak Solaris zaliczył nieudane holowanie pojazdu w Lipsk :)Przytoczę tytuł z Bilda: "LVB schrotten neue XL-Tram!ęhttp://www.bild.de/regional/leipzig/lvb/lvb-schrotten-neue-xl-tram-52685332.bild.htmlFaktycznie super

  • Obserwator 2 – 18.08.2017

    MM - to Solari holuje wagony czy spece z LVB ? Przecierz pismaki wszedzie sa nieukami ,wiec zrodlo informacji niewiarygodne. Opieraj dalej swoja wiedze o szmatlawce a daleko zajdziesz

  • Hahah – 18.08.2017

    mm, Może jeszcze w "fakcie" poszukasz? Hol nowego tramwaju, poprawa software i działa. Szok, prawda? I to bez medialnej ustawki, po prostu rzetelny producent, życzę innym takich problemów :)). Klient zadowolony, sprzęt super i duże prawdopodobieństwo realizacji opcji. Widać nieźle ciebie tyłek boli i to chyba dobrze rokuje.

  • Genuine_Konstruktore – 18.08.2017

    Panowie, po co te nerwy, ja przyznaję że Solaris mógł wydać lepszą opcje techniczną w tym przetargu, a tego nie zrobił. Szkoda. Pozostaje się odwoływać, a co do pana @monter - niestety ma racje, pare rzeczy grubo jest skopanych i kierownictwo o tym wie. I milczy.@hahah nie śmiej się tylko pracuj bo się opierdalasz znowu pan z SS.

  • Edmund z rychnowa – 18.08.2017

    Stradznie to dziwne co oni zrobili w TW. To kogo oni chcą jak nikogo nie chcą?

  • cdn – 18.08.2017

    @Genuine_Konstruktore vel MM to napisz czego to nie zrobił niby producent, a nie głupkowato jątrz bo masz z tym problem. A jak nie wiesz i wylewasz swoje żale to nie ośmieszaj się i zamilcz bo guzik warta ta twoja naiwna krucjata.

  • Zyggi – 19.08.2017

    Teraz wygra newag

  • uchachany – 19.08.2017

    Bild jako źródło informacji ... Równie dobrze we Fakcie można szukać specyfikacji technicznej Porsche.

  • masz rację – 19.08.2017

    @uchachany: DOKŁADNIE!

  • viki barcelona – 21.08.2017

    monter - dobrze piszesz , ten wasz tramwaj to taki pojazd na niby , ciągłe usterki tzw. masowe , korozja i dla wszystkich innych - proszę wskazać z jakiego powodu piszecie, że tramwaj SS jest polskim pojazdem?prawie 100% komponentów jest z importu

  • AleDlaczego – 21.08.2017

    znowu ustawka będzie pod PESE, @cdn również jestem ciekaw o co chodzi, odpowiedzią jest jednak odrzuceniey doszukiwać się na podstawie czego ofertę odrzucono, bo musiał być ku temu konkretny powód.

  • Wujek Bolek – 21.08.2017

    O rany. viki barcelona - następny podgłupiasty plujący na SS? Wracaj na halę, bo to co piszesz jest tak głupie, że nie wymaga komentarza. A jak masz dalej z tym problem, to przypomnij wszystkim ile tramwajów twojego ulubionego producenta jeździ na zachodzie i pamiętaj, że nie bez powodu ta liczba wynosi zero, a Solaris w tym czasie realizuje opcje. Koniec przekazu.

  • Brad – 21.08.2017

    @MM Za kraksę w Lipsku akurat odpowiedzialne jest LVB.

  • ;) – 21.08.2017

    Trzeba konsorcjum jednak przyznać, że skrót SS, jest w sam raz dla tego germańskiego tworu ;)

  • ... – 21.08.2017

    [komentarz usunięty, powód: regulamin]

  • Brad – 23.08.2017

    @;)Nie ma takiego skrótu jak SS. (pomijając trolli)SBC -> Solaris Bus & CoachST -> Solaris Tram

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....