TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

InfoRail

InfoBike

Najpierw zmiana napięcia potem pierwszy Newag
INFOTRAM - Opublikowano: 07.07.2014 13:10:20 2 komentarze
Najpierw zmiana napięcia potem pierwszy Newag
WKD przymierza się do zmiany napięcia w sieci. Ostatnie pogłoski mówią, że nastąpi to jeszcze przed przyjazdem pierwszego z sześciu pojazdów, jakie dla przewoźnika ma wyprodukować Newag. Wydaje się to być jedynym słusznym rozwiązaniem, zwłaszcza, że nowe pociągi mają być przystosowane tylko do napicia wyższego. To będzie oznaczało, że całość pracy przewozowej będą przez jakiś czas musiały wziąć na siebie pociągi EN97 wspomagane przez dostosowywanego do nowych wymagań EN95. Starsze jednostki, EN94, zostaną zmuszone do odejścia na zasłużoną emeryturę. Przypomnijmy, że WKD planuje zmianę napięcia z 600V do 3000V. Pociągi EN94 nie są przystosowane do korzystania z napięcia wyższego, a ich modernizacja w perspektywie nieuchronnej kasacji i dostaw nowych jednostek jest zupełnie bezprzedmiotowa. Zmiana napięcia w tym kontekście musi nastąpić przed przyjazdem pierwszego składu wyprodukowanego w Nowym Sączu, ponieważ nowe jednostki, jak wspomnieliśmy na wstępie, będą przystosowane do zasilania tylko z 3000V. Pasażerowie mogą mieć mieszane uczucia. Z jednej strony zmiana systemu zasilania umożliwi przewoźnikowi zwiększenie liczby uruchamianych pociągów. Dziś w ruchu jest 11 pociągów, po zmianach może być ich o 5 więcej. Ponadto przewoźnik zniweluje straty związane z przesyłem energii. Według wyliczeń WKD nawet o 25%. Problemem mogą być natomiast niedyspozycje składów EN97, przede wszystkim awarie klimatyzacji, które stały się przyczyną unieruchomienia 5 pociągów przez UTK oraz problemy z kołami. Przewoźnik stara się rozwiązać te problemy. Być może jeszcze w tym roku WKD będzie miała własne stanowisko do przetaczania kół, które pomoże rozwiązać kłopoty z EN97. W tym kontekście problemy z klimatyzacją wydają się być znacznie prostsze do załatwienia. Nowe jednostki z Newagu mają dotrzeć do przewoźnika w 2015 roku. Zmiany napięcia w sieci WKD możemy spodziewać się zatem jeszcze w roku bieżącym.
Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
Newag
WKD
napięcie
  • A – 07.07.2014

    Ja chyba czegoś nie rozumiem: EN97 wiecznie się psują, albo są wycofywane z ruchu i w ich miejsce jeżdżą EN94. Co będzie jeździć w ich miejsce po zmianie napięcia? Ktoś mi wyjaśni ten fenomenalny pomysł?

  • żuk – 07.07.2014

    Może jednak warto poczekać ze zmianą napięcia aż tych nowych Newagów będzie więcej biorąc pod uwagę spektakularną porażkę pt. EN97...

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....