TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

InfoRail

InfoBike

MZK Toruń kupuje kolejne niskopodłogowe tramwaje
INFOTRAM Karol Wach - Opublikowano: 12.11.2014 18:03:58 21 komentarzy
MZK Toruń kupuje kolejne niskopodłogowe tramwaje
Tak jak zapowiadaliśmy Miejski Zakład Komunikacji w Toruniu ogłosił przetarg na dostawę kolejnych wagonów niskopodłogowych. Tym razem zamówienie dotyczy 4 tramwajów dwukierunkowych, dwustronnych wraz z dostawą specjalistycznego wyposażenia obsługowego, pakietu eksploatacyjno –naprawczego z opcją zakupu dodatkowych maksymalnie 2 sztuk taboru w ramach projektu pn. „Integracjasystemu transportu miejskiego wraz z zakupem taboru tramwajowego w Toruniu –BiT-City”. Tramwaje mają być pięcioczłonowe, o długości od 28 do 32 m. W ramach zaoferowanej ceny kontraktowej wykonawca zapewni przeglądy serwisowe (usługi i robocizna) w zakresie określonym w książce przeglądów gwarancyjnych przekazanego taboru oraz w pisemnych zaleceniach odnośnie przeglądów i konserwacji dostarczonego taboru w okresie obowiązywania gwarancji udzielonej zamawiającemu. Czas realizacji zamówienia został określony na 16.02.2015 –30.09.2015. Oznacza to zakończenie dostaw wszystkich wagonów z końcem września przyszłego roku. Wykonawca zobowiązany jest do wniesienia wadium w wysokości 800 000 PLN.  Kto może startować w przetargu? Wykonawca, który należycie wykonał w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy –w tym okresie, jedną lub więcej dostaw łącznie co najmniej dwóch fabrycznie nowych niskopodłogowych tramwajów wieloczłonowych, dwukierunkowych, które uzyskały dopuszczenie do eksploatacji (homologację) w jednym z państw członkowskich Unii Europejskiej lub państw, z którymi Wspólnota Europejska zawarła umowy o równym traktowaniu przedsiębiorców. Wykonawca może polegać na wiedzy i doświadczeniu innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nimi stosunków. Szykują się zatem kolejne pojazdy z PESY? Bydgoski producent na pewno weźmie udział w przetargu. Przypomnijmy, że firma wygrała pierwszy przetarg na dostawę niskopodłogowców dla MZK Toruń. Obecnie realizowane są dostawy łącznie 12 wagonów, tyle że jednokierunkowych. 6 z nich będzie pięcioczłonowych, pozostałe 6 trójczłonowe. Kryteria oceny ofert to:cena –75%rozwiązania techniczne –25%.Oferty można składać do 19 grudnia 2014 roku. Wygrana innego producenta niż PESA będzie niespodzianką, ale nie przesądzajmy. Być może oferty złoży ktoś z dwójki Solaris i Newag. Przypomnijmy, że ten ostatni porducent nawiązał współpracę z Bombardierem. Kiedyś trzeba zacząć konsumować tę współpracę a tu nadarza się okazja. Solaris natomiast dekaruje, że może „skroić”na miarę niemalże każdy tramwaj. Czy ktoś poza PESĄ będzie zaintersowany tym zamówieniem? Przekonamy się najwcześniej w grudniu.
Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
przetarg
MZK Toruń
Toruń
  • ggg – 12.11.2014

    Po co ogłaszać przetarg? i tak wygra Pesa

  • advisor – 12.11.2014

    @ggg to nie komuna, gdzie był jedyny słuszny Konstal. PESA bardzo na niego pozuje, ale to nie te czasy.

  • ggg – 13.11.2014

    A niby kto ma inny to wygrać. ..bez zartow

  • Thorn – 13.11.2014

    Dwukierunkowe tramwaje coś ostatnio w modzie. Pesa będzie faworytem i mam nadzieje, że wygra i więcej bydgoskich tramwajów będzie jeździć w Toruniu niż w Bydgoszczy :)

  • advisor – 13.11.2014

    @ggg Każdy. Zależy od determinacji. PESA to nie pępek świata, jak chcieliby niektórzy.

  • Combino – 13.11.2014

    @advisor: może każdy,ale Toruń powinien zrobić podobny numer jak Bazylea,czyli producent ma zaoferować taki tramwaj,na jakim opiera referencje; jak Newag chce startować z Bombardierem,to niech wystawia Flexity Outlook (ostatecznie może Flexity 2,bo FO raczej już wyszło z oferty;dlatego chyba Basel dostaje Flexity 2 właśnie),a nie tramwaj który Nevelo jeździ; jak ich na to stać i będą w stanie jeszcze wygrać,to proszę bardzo :)

  • T – 13.11.2014

    Skoro w Warszawie z pół roku dłuższym terminem dostawy na 5 sztuk nikt prócz PESY się nie porwał, to jakie są szanse w Toruniu?

  • – 13.11.2014

    Nie rozumiem trochę tej strategii. Na początku była mowa o 18 tramwajach, później zmniejszono to do 12. A teraz z kolei kolejny przetarg. NIe można było od razu ogłosić przetargu z opcjami? W pakiecie zawsze jest taniej. Jazzy z drugiego zamówienia (5 sztuk) dla Warszawy wyszły dużo drożej. Poza tym zgadzam się z przedmówcami, że ten przetarg raczej wygra PESA. Wymogi z SIWZ to dokładne parametry wozu Swing Duo. W kategorii "wartość techniczna" dostaje on wszystkie możliwe punkty. Pozostaje jeszcze tylko cena. Nie rozumiem natomiast, dlaczego jedynie PESA złożyła ofertę dla Wrocławia. Tam nikt konkretny nie był preferowany.

  • combino – 13.11.2014

    Bo z Pesa nikt w tramwajach nie ma szans. Mają też skuteczny marketing. Tak to się robi panowie z newagu i solarisa.

  • advisor – 13.11.2014

    Combino, mój ty ulubiony fanboju Sepsy, już ty nie o konkurencję nie martw. Będą oferty, będziemy poważnie rozmawiać, kto ma większe szanse, już Ty nie dyktuj Toruniowi oferty, bo wszyscy wiedzą, że napisałbyś ją pod PESĘ. Skuteczny marketing czy raczej branie wszystkiego jak leci? Już Lipsk się na Pesie poznał (no ale to jak wszyscy wiemy SPISEG i podział na strefy wpływów, co za bzdury wtedy wymyśliłeś, by ukryć klęskę Pesy na rynku niemieckim...). Ja jestem ciekawy, czy wyrobią się z tymi tramwajami, bo przy takim obłożeniu jakość ucierpi na pewno.

  • Ł. M. P. P. – 13.11.2014

    PESA na pewno ma tę przewagę, że na rynku jest dłużej od pozostałych polskich konkurentów. @Advisor: jak napisałem powyżej (zapomniałem się podpisać), tak oferta JEST napisana pod Swinga Duo. Wszystko dokładnie pasuje. Obiektywnie rzecz oceniając, to wygrana Pesy jest korzystna ze względu na ujednolicenie taboru. W mniejszych sieciach tramwajowych ma to duże znaczenie, chociażby ze względu na części zamienne i obsługę techniczną. Warto przy okazji zwrócić uwagę na to, że w pierwszym przetargu Solaris złożył niższą ofertę, a mimo to przegrał.

  • – 14.11.2014

    Jazzy z drugiego zamówienia dla Warszawy wcale NIE wyszły dużo drożej - po prostu zamówiony został większy pakiet eksploatacyjno - naprawczy. No i trudno mi sobie wyobrazić przetarg, w którym w zamówieniu podstawowym jest 12 jednokierunków, a w opcji 6 dwukierunków - trzeba by to jakoś inaczej podzielić.

  • Combino – 14.11.2014

    @advisor: Ty chyba naprawdę musisz poczytać informacje z innych miejsc..W ten sam sposób można powiedzieć,że Stadler poniósł klęskę na naszym rynku tramwajowym.Mała podpowiedź: sam podałeś powód,dla którego Pesa podeszła mocno na luzie do Lipska: mają spore obłożenie,nawet rzekłbym rekordowe w historii firmy. Oni do Torunia podejdą pewnie tylko ze względu na miejsce,choć i to nie jest do końca pewne (gdyby to był powiedzmy Gorzów,to taki przetarg by teraz odpuścili).I nie pisz bzdur o klęsce w Niemczech,bo w przetargu dla DB miałeś przykład podejścia z pełnym zaangażowaniem. Dlatego też coraz bardziej wątpię w start w Ostravie...

  • Combino – 14.11.2014

    I jeszcze jedna przesłanka za tym,że w Toruniu staną do walki: gdyby nie to,to nie daliby się tak Zaleskiemu docisnąć o termin dostawy tramwajów (przypominam,że w SIWZ ani w umowie nie było wymogu dostawy aż 6 wagonów w tym roku); tylko w jednym wypadku można tak iść na rękę klientowi,jednocześnie narażając terminowość innych zamówień: jeśli ten klient ma zaraz zamówić coś jeszcze...

  • advisor – 14.11.2014

    @Combino rozmawiamy o tramwajach, nie o kolei. Od tego jest osobne forum. Jeżeli jest tak, jak mówisz, to jest to podejście bardzo niepoważne, bo olewa potencjalnego nabywcę. PESA mogła sobie dużo nagrabić na przyszłość, bo Lipsk raczej dobrze to zapamięta. To już sam nie wiem - nie mają fizycznie mocy przerobowej, a idą w nowe zamówienia, nawet tak niewielkie. Gdzie sens, gdzie logika? Czy może zwykła chciwość?

  • Combino – 14.11.2014

    A nie pomyślałeś o potrzebie pokazania się,przypomnienia swojego istnienia? Pamiętasz nasze przetargi,ilu było chętnych,a na koniec ofertę składała tylko Pesa? Tu jest trochę bardziej złożona sytuacja i trochę przypomina mi moją w pracy: miejscami jest niezły zapieprz,ale nie będę molestował szefostwa o zatrudnienie kogoś jeszcze,tylko zacisnę zęby; bo jak "szczyt" przeleci,to zostanie jeden więcej do podziału roboty (czyli i podziału kasy z tej roboty),a jak będzie tej roboty niewystarczająco,to szefostwo jeszcze może mieć głupie pomysły odnośnie cięć i nie ma gwarancji że cięcia obejmą w pierwszej kolejności tego najświeższego. Tak samo tutaj,popatrz z punktu widzenia Pesy: teraz mają pełny portfel zamówień,ale odpuszczenie rynku i pozwolenie Newagowi na wejście na niego zemści się w ciągu jakichś dwóch-trzech lat,bo wtedy nie będzie roboty dla tylu producentów tramwajów. Pesa jest nasilniejszym producentem,ale ciągle się rozwija,dlatego nie można jej teraz osłabiać,bo taki Bombardier jak widać chętnie wykorzysta szansę na ubicie zagrożenia zanim będzie zbyt silne by je rozwalić; starając się za bardzo dzielić rynek między kolejnych naszych producentów osiągniemy tylko tyle,że żaden nie będzie dość mocny by nie dać się połknąć np. ABS-owi. A ja do cholery nie chcę,żeby Pesa stała się kolejnym oddziałem Bombardiera,Alstomu czy Siemensa,ale żyby była SAMODZIELNYM,czołowym producentem europejskim.

  • k – 14.11.2014

    Spokojnie. Pesa nie da się zrobić oddziałem :)

  • advisor – 15.11.2014

    Combino, spokojnie, nikt tu nie chce uśmiercać PESY :-) zauważ, że żaden szanujący się producent nie musi tak agresywnie przypominać o swoim istnieniu. Żaden producent w Polsce nie prowadzi tak agresywnej retoryki jak PESA i jakoś Solaris czy Newag nie zamierzają bankrutować i radzą sobie naprawdę nieźle. PESA musi dojrzeć do poziomu, że łapanie 100 srok za ogon zemści się bardziej niż złapanie tylu, by dało się to spokojnie udźwignąć. Jeśli z powodu takiego obłożenia ucierpi jakość lub będą obsuwy w terminach (najbardziej zagrożony jest Krakowiak: parę miesięcy na projekt, budowę, testowanie i homologację to jest naprawdę bardzo mało czasu) to rynek tego szybko nie zapomni. Lepiej zrobić wolniej, a porządnie. Wszyscy producenci pojazdów szynowych w Polsce mają swoje miejsca na rynku, nikt nie musi nikogo wygryzać. Na rynku autobusowym mamy kilku producentów i jakoś wszyscy sobie radzą, nawet Autosan zaczął wychodzić na prostą. Powstrzymaj nerwy, bo miejsce dla każdego się znajdzie.

  • Combino – 15.11.2014

    @Advisor: Solaris radzi sobie dlatego,że żyje z autobusów; produkcja tramwajów to dla nich hobby,bo gdyby mieli się utrzymywać tylko z niej,to by padli.Żaden producent nie musi... Jak w takim razie nazwać pamiętną ofertę Stadlera dla TW?Jak nazwać ofertę Alstoma w tym samym przetargu?Jak nazwać występ Alstoma w przetargu na 20 EZeTów ("Nie startujemy,ale będziemy dokładnie śledzić ten przetarg i jego realizację"... tylko w jakim celu?Odpowiedź między wierszami jest dość wyraźna). Kraków był nie do odpuszczenia (po to końcu powstała rodzina Twist,a do tego doszedł w ostatniej chwili smaczek w postaci powstrzymania łapczywości Newagu,który dopiero co się odbił nieco w górę,ale ze wszystkich stołów oczywiście musi żreć! Nawet z tego,przy którym nie popisał się w Krakowie). Co do tego miejsca na rynku,to widzę że nie zrozumiałeś treści mojego posta. Dziś miejsce jest,ale za dwa lata nie będzie,a Newag raczej nie zawiesi działalności w sektorze tramwajowym na kilka lat,tylko będzie grać równie zajadle jak w pamiętnym przetargu na 1 EZT dla BiT City (IMHO to już nie biznes,a zajadłość; widać jak ich bolały kaktusy jeżdżące pod bramami ich firmy) w myśl zasady,że jak za mało miejsca dla dwóch,to jeden musi zginąć. Z tym rynkiem autobusowym to też nie do końca: mamy Solarisa,niemal hegemona rynku; mamy MANa i Mercedesa,którzy w zasadzie przebijają się równie skutecznie jak Stadler u nas (tzn. wtedy,gdy zamawiający ich chce,a czasem ustawia wręcz pod nich przetarg jak PKM Gdynia),a polskie zamówinia to dla nich margines; jeszcze jaskrawiej widać to u Scanii (raz na ileś tam jak ktoś ustawia wymagając aluminiowych pudeł); Solbus wciąż gra ogony,częściowo zawdzięczając swoją pozycję praktycznemu wyeliminowaniu z rynku Autosanu (pojedyncze sztuki Sancity kupują tylko zdesperowani biedacy). Tak,wszyscy sobie radzą...

  • advisor – 15.11.2014

    Chyba lekko przesadziłeś z tą apokaliptyczną wizją rynku w Polsce, na falę bankructw się nie zanosi. Jest zasada "każdy orze jak może" i wszyscy się tego trzymają. Nie myl konkurencji z pazernością. A co do Autosana, to niedawno bodajże KGHM kupił od nich trochę pojazdów, więc idzie ku lepszemu (weź pod uwagę, że dalej tam rządzi syndyk, a mimo to dalej dają radę). A wracając do pierwotnego tematu, by skończyć dyskusję: w Toruniu niech wygra lepszy i tyle.

  • Ł. M. P. P. – 18.11.2014

    A jaka jest w ogóle szansa na wykupienie tych opcji?

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....