TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

InfoRail

InfoBike

MPK Wrocław wyjaśnia dlaczego dialog techniczny?
InfoTram.pl - Opublikowano: 30.11.2017 11:18:09 12 komentarzy
MPK Wrocław wyjaśnia dlaczego dialog techniczny?

Jak już informowaliśmy na łamach InfoTram.pl MPK Wrocław ogłosiło dialog techniczny do zakupu 39 nowych tramwajów. W ten sposób spółka chce się przygotować do ogłoszenia przetargu.

Miejski przewoźnik z Wrocławia ogłosił właśnie dialog techniczny poprzedzający wszczęcie przetargu na zakup 39 nowych tramwajów. Chętni producenci mogą zgłaszać się do udziału w dialogu do 8 grudnia, a planowany termin jego zakończenia to koniec roku 2017. MPK chce w ten sposób zdobyć informacje, które mogą być wykorzystane do sporządzenia opisu przedmiotu przetargu, specyfikacji zamówienia, warunków umowy oraz oszacowania kosztów.

– MPK oczekuje, że dialog pozwoli na uzyskanie informacji w zakresie zagadnień technicznych, technologicznych, prawnych, organizacyjnych, ekonomicznych, wykonawczych oraz logistycznych. Nowe tramwaje powinny pojawić się na wrocławskich torowiskach w latach 2020-2022. Składy mają być klimatyzowane, nowoczesne, niskopodłogowe i wyposażone we wszystkie systemy używane przez MPK. Dedykowane będą do obsługi m.in. linii na Nowy Dwór i przez ul. Długą.

Jeszcze dokładnie nie wiadomo, kiedy zostanie ogłoszony przetarg na dostawę 39 nowych tramwajów. Wszystko zależy od możliwości finansowych. Aktualnie spółka intensywnie działa, aby pozyskać środki na kolejne zakupy.

Trwają dostawy tramwajów

Przypomnijmy, że w tej chwili trwają dostawy do MPK nowych tramwajów z projektu zakładającego zakup aż 56 składów. Są to Moderusy Beta. Dostawy podzielono na dwie tury. Przez cały 2017 rok trafiło do wrocławskich zajezdni 16 nowych składów. Do końca trwania kontraktu w 2019 roku ma pojawić się ich jeszcze 40. Dzięki zakupom MPK może pozbyć się najstarszych składów, których wiek często sięga 40 lat.

Czym jest i co daje taki dialog?

Dialog techniczny daje możliwość jeszcze przed ogłoszeniem przetargu zbadania rynku oraz technologii, które są na nim dostępne. Wykorzystuje się to szczególnie przy specjalistycznych postępowaniach przetargowych, np. systemy informatyczne, elektroniczne, czy nietypowe inwestycje budowlane. Dzięki wiedzy, którą zlecający uzyska w ten sposób, dużo łatwiej przygotować opis warunków zamówienia, a potem ogłosić przetarg. We Wrocławiu taką procedurę stosowała m.in. spółka Wrocławskie Inwestycje, kiedy przygotowywała się do przetargu na zajezdnię autobusową.



Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
MPK Wrocław
dialog techniczny
Wrocław
  • Kasper ze Szczecina – 30.11.2017

    Błagam. Tylko nie kolejne Bety. Kupić Moderusa Betę w dzisiejszych czasach, to tak jak kupić kiedyś Poloneza Caro.

  • Ytr – 30.11.2017

    Jak te nowe wagony będą kupowane, to Bieda będzie tylko wspomnieniem.

  • Przemek – 30.11.2017

    To kupią gammy jak chcą niską podłogę ja nie rozumiem jednego ciągle narzekacie na te tramwaje że za mało niskiej podłogi a po co wam więcej 25% wystarczy ja codziennie jeżdzę tymi tramwajami do pracy spisują się bardzo dobrze wiekoszsc ludzi nie patrzy na to co podjeżdza na przystanek tylko byle by był najważniejsze ze są mało awaryjne a co do prestiżu miast to polskich na to nie stać z resztą takie bety są tańsze w eksploatacji wiec Wrocław w następnym przetargu kupi bety ponownie :) czy to wam się podoba czy nie

  • AXC – 30.11.2017

    @Przemek Gamm poza prototypem nikt na oczy nie widział. Poznań ma testować a co będzie jak się okaże porażką? Więcej niż 25% niskiej podłogi sprawia, że wymiana pasażerów trwa szybciej, starsze osoby i tak muszą się wspinać by usiąść i jest to niewygodne rozwiązanie. Czyżby MPK ci płaciło w ramach akcji promocyjnej Moderusów bronienie na branżowym portalu tej złej decyzji? Wrocławianie mają dość Moderusów i źle się kojarzą w przeciwieństwie do chwalonych Pes.

  • ansa – 30.11.2017

    Jeżdżę betami po Poznaniu. Jest ich około 50 i są "wszędobylskie". Wjadą nawet najbardziej wyeksploatowane tory. Co do niskiej podłogi: obserwowałem starsze osoby, którym obojętne było i jest czy wchodzą/wychodzą do/z tego pojazdu z niską podłogą, czy po schodkach. Ważne jest, że tramwaj przyjechał. Beta w Poznaniu dobrze się sprawdza i jest uzupełnieniem tramwajów całkowicie niskopodłogowych. A jest ich 61. Jeźdżą teź tatry (14 tramwajów) z ok. 65 proc. niskiej podłogi.

  • www – 30.11.2017

    @ansa AXC napisał o co chodzi. Bronienie Bet nie ma żadnego sensu. Nawet Ukraińcy potrafią wyprodukować coś nowocześniejszego i potrafiącego jeździć po gorszych torach niż u nas. Beta nie ma żadnej przyszłości, a może doprowadzić tylko do likwidacji linii tramwajowych. Widocznie nauczka z Gliwic nic niektórych nie nauczyła.

  • bin – 01.12.2017

    Zasadniczo nic względem poprzedniego artykułu ten nie wnosi nic nowego. Niemniej utwierdzony jestem w przekonaniu, że w tym przetargu, zgodnie z zapowiedziami, dojdzie do zakupu tramwajów całkowicie bądź w większości niskopodłogowych, co mnie niezmiernie cieszy.

  • AXC – 01.12.2017

    Mowa jest o tramwajach w 100% niskopodłogowych do obsługi tras tramwajowych na Popowice i Nowy Dwór. Pierwsza ma być otwarta jesienią 2019 roku, czyli do tego czasu powinna nastąpić dostawa pierwszych sztuk. Zazwyczaj trzeba do półtora roku na realizację, więc przetarg może być w pierwszej połowie przyszłego roku.

  • Z Wrocka – 02.12.2017

    BYLE NIE MODERUSY!!! PESA, SKODA ale nie te wysokie pudła....

  • Marcin Wrocław – 02.12.2017

    Wszystko jest ok. Pewne jest że już BIED czy podobnych wynalazków z tylko częściowo niska podłoga więcej nie będzie, tylko dlaczego tylko 39 sztuk. Bierze się pod uwagę zakupy na nowe linie na Popowice,Nowy Dwór, ewentualnie Oltaszyn, a zakupy na dalsze linie-Psie Pole, Maslice,Jagodno? I bierzmy pod uwagę, że zacznie się wycofywać remontowane w PROTRAMIE 105-ki te z unowocześnionym wyglądem. Za nie tez będzie potrzebny nowy tabor.

  • Przemek – 04.12.2017

    AXC nikt mi nie płaci za te komentarze jestem mieszkańcem Poznania wchodzę na ten portal czasami czytam komentarze i teraz pisze swoje z spostrzeżenia na temat zakupu tramwai Wrocław kupuje sprzęt na który go rzeczywiście stać w dłużej perspektywie to moderusy są wiele tańsze w utrzymaniu a komfort jest na prawdę dobry bardziej dla pasażerów istotne jest to jak tramwaje często kursują w Poznaniu są linie tramwajowe jak np nr 16 która w godzinach szczytu kursuje co 5 minut i to jest najważniejsze jeżeli komunikacja ma być alternatywą dla samochodów to musi się dostosować do wybrednych klientów którzy korzystają z ich usługi tak na prawdę to jest najważniejsze a to czy po mieście będą jeździć bety czy produkty z bydgoskiej manufaktury to nie ma to dla mieszkańców tak istotnego znaczenia

  • Aw – 05.12.2017

    Dla mieszkańców najistotnitjsze jest, żeby tramwaj jak najczęściej w godzinach szczytu, poza tymi godzinami oraz w sobotę , niedzielę i święta podjeżdżał na przystanek i dowiózł pasażera niezawodnie i na czas do celu.Reszta ma znaczenie drugorzędne.Ta reszta też ma znaczenie, ale tym powinien się martwić przewoźnik, pasażerów to mniej albo wcale nie interesuje.

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....