TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

InfoRail

InfoBike

MPK Wrocław: Wybraliśmy ofertę, która spełniła postawione w przetargu kryteria
InfoTram.pl - Opublikowano: 09.08.2017 12:02:17 29 komentarzy
Moderus Beta 2017

Jak już informowaliśmy na łamach InfoTram.pl MPK Wrocław rozstrzygnęło przetarg na dostawę tramwajów.

O kontrakt na dostawę kolejnych 40 nowych tramwajów ubiegały się dwie firmy: Modertrans Poznań i Pesa Bydgoszcz. Firma z Wielkopolski zaoferowała stolicy Dolnego Śląska tramwaje typu Moderus Beta za łączną kwotę 176 209 185 zł brutto. Oferta firmy Pesa Bydgoszcz zakładała dostawę tramwajów typu Pesa Twist i opiewała na kwotę 324 429 498,60 zł brutto.

Wybraliśmy ofertę, która spełniła postawione w przetargu kryteria – mówi Jolanta Szczepańska, prezes MPK Wrocław. - Teraz czekamy na ewentualne odwołanie od jego wyników. Wymagane jest też skierowanie dokumentów przetargowych do Urzędu Zamówień Publicznych do tzw. kontroli uprzedniej. Jeśli wszystko będzie w porządku, MPK Wrocław podpisze umowę z producentem najwcześniej za 40 dni – dodaje.

MPK stwierdza, że niezbędna jest pilna wymiana ponad stu najstarszych, całkowicie wysokopodłogowych tramwajów na nowe pojazdy dostępne dla osób o ograniczonej mobilności. Zwiększenie dostępności komunikacji miejskiej dla osób niepełnosprawnych, starszych, opiekunów z dziećmi jest to jeden z głównych warunków, pod jakim Centrum Unijnych Projektów Transportowych zobowiązało się dofinansować zakupy taboru dotacją w wysokości do 159 milionów złotych w ramach środków z Funduszy Europejskich w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko (2014-2020).

Projekt zakłada zakup łącznie 56 tramwajów, dzięki którym we Wrocławiu zdecydowanie poprawi się dostępność do kursów tramwajowych dla osób o ograniczonej mobilności, pasażerów niepełnosprawnych, opiekunów z dziećmi. Tramwaje będą też klimatyzowane i wyposażone w najnowocześniejsze systemy informacji pasażerskiej, co z kolei jest istotne dla wszystkich naszych pasażerów – wyjaśnia prezes MPK. Część tego projektu jest już realizowana, bo MPK Wrocław wykorzystało wcześniejszy kontrakt ze spółką Modertrans Poznań, w ramach którego zakupiło już 16 tramwajów. 3 z tego zamówienia jeżdżą już po wrocławskich ulicach, a pozostałych 13 zostanie dostarczone do końca bieżącego roku – dodaje.

MPK zapewnia, że kolejne 40 tramwajów oznacza, że do 2019 roku w całym mieście pojawi się dodatkowe 1000 kursów dziennie obsługiwanych taborem przyjaznym pasażerom o ograniczonej sprawności w poruszaniu się.

Ale to nie wszystko. Kolejne 32 pojazdy powinny pojawić się na wrocławskich torowiskach w latach 2020-2022. Jak zadeklarowaliśmy, w CUPT istnieje też opcja rozszerzenia tego zamówienia o kolejne 55 sztuk. Te tramwaje będą m.in. służyć obsłudze linii na Nowy Dwór i na ul. Długiej. Mają być klimatyzowane i w stu procentach niskopodłogowe. Aktualnie spółka intensyfikuje działania, aby pozyskać środki na kolejne zakupy taboru tramwajowego – dodaje Jolanta Szczepańska.

MPK wyjaśnia dalej, że we Wrocławiu, podobnie jak i w całej Polsce, spółki komunikacyjne dążą do tego, by pozbyć się najstarszych i wyeksploatowanych tramwajów. Potrzeby są ogromne, a środki ograniczone. Dlatego miasta dokonują zakupów, korzystając ze wszystkich możliwych opcji dostępnych na rynku. Kupują tabor różnej klasy, modernizują używane pojazdy lub remontują tramwaje odkupowane z Europy Zachodniej. Wrocław również, podobnie jak inne miasta, musi podchodzić racjonalnie do odnowy taboru tramwajowego. Celem zakupu tej aktualnie zamawianej partii tramwajów jest wycofanie starych, w stu procentach wysokopodłogowych pojazdów. Stąd założenia przetargu, minimalny udział niskiej podłogi na poziomie 20% i jak najatrakcyjniejsza cena, którą trzeba będzie zapłacić za pojazd. Planując dalszą wymianę taboru tramwajowego, MPK postawi wyłącznie na pojazdy w stu procentach niskopodłogowe, bo kolejne inwestycje mają być przede wszystkim związane z rozbudową sieci tramwajowej.



Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
MPK Wrocław
Modertrans
Moderus Beta
  • AXC – 09.08.2017

    Biedni wrocławianie, jako jedyni z największych miast a nawet spośród mniejszych, kupują same przestarzałe Moderusy a nie z przynajmniej z połową udziału niskiej podłogi.

  • zibi – 09.08.2017

    Wiem iż to będą nieco inne tramwaje ale na ile nie wiem ,mógłby być na wózkach średnio niskopodłogowych z nowymi drzwiami od skokowo uchylnymi- zobaczymy.

  • WK – 09.08.2017

    @AXC@ Trochę nudzisz. Przecież jest napisane, że dalsze zakupy będą dotyczyły tramwajów w 100% niskopodłogowych. Cierpliwości, dobrze, że będziecie mieli Bety, zawsze to jakaś niska podłoga.

  • POtoZŁO – 09.08.2017

    Poznańskie z przedziału 415-438 już się sypią, odpadają poręcze, odchodzą wykładziny a ogniska rdzy na alfach typu 272-273 to norma jaki kiedyś w polonezach.

  • ja – 09.08.2017

    @POtoZŁO Ale bzdury piszesz, 415-438 trzymają się bardzo dobrze i są zaraz po Combino jedne z najmniej awaryjnych wozów.

  • obserwator tramwajowy – 09.08.2017

    @ja - a przywoływanie moderusów alfa "typu 272-273" (nie ma takiego typu) świadczy, że POtoZŁO jest albo jakimś dzieciakiem, albo przemądrzałym lamerem.

  • TomTom – 09.08.2017

    Pretensje należy mieć przede wszystkim do wrocławskiego MPK, które postawiło tak fatalne kryteria dostaw.

  • AXC – 09.08.2017

    @WK- nie nudzę. Podczas gdy niemalże wszyscy kupują ze 100% LF mają sowite fundusze unijne, we Wrocławiu takich nie kupują. Obietnica, że kiedyś tam może kupią całe niskopodłogowce jest na wodzie pisana bo skąd mają być środki? Jak kupowali 2 lata temu później się tłumaczyli, że to ostatni raz, oraz, że kolejnym będzie pod uwagę brana niska podłogą. Jak widzimy to była gra pozorów, dlatego nie widzę powodów by ufać obecnemu szefostwu MPK, że następny przetarg będzie właściwy. Znowu pojawią się jakiejś okoliczności a to kasy nie ma a to lepiej zaoszczędzić bo Moderusy świetnie się sprawdzają i kupi się ich więcej zapominając o wcześniejszych deklaracjach.

  • Gmb – 09.08.2017

    Pomalowany tak żeby wyglądał jak 100% niski zamiast właśnie pokazać z zewnątrz osobom o ograniczonej mobilności gdzie jest ta strefa niskopodłogowa. Przeciętny człowiek nie odróżnia tramwajów od siebie aż tak dokładnie.

  • WK – 09.08.2017

    @obserwator tramwajowy@ No przecież wiadomo o jaki wóz chodzi. POtoZŁO na pewno też wie, że chodzi o Moderusy Alfa HF07. ;-)

  • WK – 09.08.2017

    @AXC@ Rozumiem Twoje rozgoryczenie. Rzeczywiście kupowanie w obecnych czasach pojazdów niskowejściowych nie jest może najszczęśliwsze. Jednakże, uwierz mi, sam jeżdżę na wózku inwalidzkim i taka ilość jest zadowalająca. Niekiedy jest tłok w lektyce, ale naprawdę najważniejsza tutaj jest dostępność komunikacji miejskiej. A te tramwaje, choć w niewielkim procencie niskopodłogowe, umożliwią podróżowanie Wrocławianom podróżowanie po mieście.

  • kolejFAN – 09.08.2017

    gadka szmatka, tak czy inaczej ta decyzja to kolejny krok w kierunku likwidacji / redukcji sieci tramwajowej tego miasta, sami sobie winni

  • YbG – 09.08.2017

    Byhahahaha .... z czym tym zlomem do ludzi

  • Zdenek – 09.08.2017

    Wybraliście tramwaj retro. Gorzej nie można było.

  • śląsk pany – 09.08.2017

    Już wole krakowskie GT8S ze wstawką niskiej podłogi

  • Marek – 09.08.2017

    Protram już płacze :)

  • Smród i zarosło – 09.08.2017

    Te tramwaje można by kupić ale 20 lat temu. Jak Warszawa czy gdańsk kupili pierwsze niskie konstale. Teraz to obciach.

  • www – 09.08.2017

    @kolejFAN Niestety tym się to skończy. Ale co to będzie obchodziło osoby, które teraz rządzą. Swoje zrobili i zarobili. Smutne.

  • YHY – 09.08.2017

    Ja tam wiem, jak wsiadam we Wrocku do tramwajki, to się wręcz cieszę jak się trafi ów Moderus. Wiadomo schodki, ale schludny, klimatyzowany i na Wrocławskie torowiska jak znalazł. Jakość wykonania może nie poraża, ale zaliczcie trip Krakowiakiem. Tam już po roku pękają panele, odklejają się elementy, odpadają. zwisają, trzeszczą ... Do tego ten siermiężny design różni się niewiele. Może to nie głupi pomysł mieć 70 takich tramów. Lepiej 50 takich niż 10 Peso glonojadów.

  • Gbur – 09.08.2017

    Uważaj żeby nie wypaść :D

  • Zibby – 09.08.2017

    Wrocław, moje miasto skansenem techniki tramwajowej.

  • Helmut – 09.08.2017

    Ale chałka

  • XD – 10.08.2017

    Powinni kupić tramwaje 120% niskiej podłogi, albo nawet podpodłogowe :)

  • wojtek – 10.08.2017

    A co z malowaniem? Miał być powrót do biało-niebieskich barw a tu dalej granat i jeszcze to okropne czarne wyrównanie? Teraz kupili wysokopodłogowy tramwaj i będą malowaniem to maskować i udawać że jest taki super nowoczensy? Żenada!No i lepiej żeby jednak ludzie po malowaniu i układzie okien widzieli gdzie jest wejście niskie. Przy takim sztucznym malowaniu schody będą nie lada niespodzianką dla ludzi... Ale są ładowarki, podświetlane wejścia (z trzema schodami) i system zapachowy...:-(

  • SŁAWEK OPOLE – 10.08.2017

    LEPIEJ MOGLI KUPIĆ MNIEJ WOZÓW ALE NISKĄ PODŁOGĘ PORAŻKA

  • SŁAWEK OPOLE – 10.08.2017

    TO NIECH MPK KUPUJE TEŻ AUTOBUSY Z WYSOKĄ PODŁOGĄ BO TAKIE MAJĄ PODEJŚCIE

  • Gosc – 10.08.2017

    Łódź kupuje stare m8c i modernizuje. W efekcie dostaje coś bardzo podobnego za niecałe 2 mln. Zmienić w Łodzi brzydki przód i nie do odróżnienia. Czemu to kosztuje aż tyle?

  • DKL – 10.08.2017

    Podchodziłbym do sprawy z większym spokojem. Jeden taki przetarg to nie koniec świata. To raczej zaspokojenie bieżących potrzeb niż zapowiedź jakiś dalszych zakupów. Twardo stąpajmy po ziemi. Zapowiedzi kolejnych zakupów są optymistyczne.

  • Mr TRAMWAJ – 12.08.2017

    [komentarz usunięty, powód: regulamin]

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....