MPK Wrocław podpisało umowę z Modertransem na 25 tramwajów
Wrocławskie MPKpodpisało umowę na zakup 25 niskopodłogowych tramwajów wyprodukowanych przezpoznański Modertrans. Kontrakt opiewa na kwotę 205 mln zł. Pierwsze z nowychtramwajów mają trafić do Wrocławia najpóźniej za dwa lata, a pozostałe – dotrzech lat od podpisania umowy.
Kontrakt jest zwieńczeniem przetargu zorganizowanego przezwrocławskiego przewoźnika. Najkorzystniejszą ofertę złożył Modertrans Poznań,deklarując dostawę tramwajów za blisko 205 mln zł, czyli 8,2 mln zł za sztukę.Zgodnie z umową, MPK ma prawo do zamówienia kolejnych 21 tramwajów wedługtakich samych zasad.
„Komunikacja miejska to mój priorytet – inwestujemy w nowytabor i remonty torowisk. Dość powiedzieć, że w ciągu dwóch lat na uliceWrocławia wyjechało 200 nowych autobusów i 40 nowych niskopodłogowychtramwajów, a kolejne 42 sztuki modernizujemy. Łącznie na sam tabor dla MPKwydaliśmy od początku mojej kadencji ponad pół miliarda złotych” – powiedziałprezydent Wrocławia Jacek Sutryk, cytowany w przesłanym komunikacie.
Dodał, że właśnie podpisana umowa pozwoli na zakup kolejnychtramwajów, które będą obsługiwały nowobudowane trasy na Nowy Dwór i Popowice.”Oprócz budowy dwóch zupełnie nowych linii tramwajowych prowadzimy#TORYwolucję, czyli kompleksowe remonty naszych torowisk. Przeznaczamy na teprace 80 mln zł rocznie, tak aby jakość podróży po szynach we Wrocławiu byłacoraz wyższa” – mówił Sutryk.
„Cieszy mnie, że tak duże zlecenie zdobyła polska firma zzakładem produkcyjnym w kraju, przy tym taka, która dała się już poznać jakosolidny partner” – stwierdził prezes MPK Krzysztof Balawejder. W czerwcu poznańskiModertrans wygrał również przetarg na generalny remont 25 tramwajów 205 WrAS.
Tramwaje, które trafią do Wrocławia to modele z rodzinyModerus Gamma – będą w pełni niskopodłogowe, klimatyzowane, a około 32-metrowakonstrukcja oparta będzie na czterech skrętnych wózkach.
„Tworząc specyfikację przetargową położyliśmy duży nacisk nato, żeby konstrukcja tramwajów była lekka, a nacisk osi był równomiernierozłożony, aby negatywnie nie oddziaływały na nasze tory oraz rozjazdy” – dodałBalawejder.
Pojazdy dla Wrocławia będą zbliżone do modeli już jeżdżącychm.in. po Poznaniu, ale nie identyczne. Wiele szczegółowych ustaleń będziedokonywanych na etapie produkcji pierwszego egzemplarza. Umowa zakłada 5 latgwarancji na pojazdy oraz 15 na perforację korozyjną, pękania i powłokilakiernicze. (PAP)
Dla indywidualnych czytelników za 15 zł rocznie, a dla firm od 99 zł rocznie! Sprawdź naszą ofertę:
-
Subskrypcja na 12 m-cy
1 adres e-mail – prywatny15.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
1 adres e-mail – firmowy99.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 5 firmowych adresów e-mail495.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 10 adresów e-mail990.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
bez żadnych limitów!1,990.00 zł przez 1 rok
Komentarze