TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

InfoRail

InfoBike

MPK Wrocław kupuje kolejne Moderusy
InfoTram - Opublikowano: 10.06.2016 10:54:21 40 komentarzy
MPK Wrocław kupuje kolejne Moderusy (foto: MPK)

MPK Wrocław skorzysta z prawa opcji i zakupi jeszcze w tym roku kolejne tramwaje marki Moderus Beta ? poinformowała nas Agnieszka Korzeniowska, rzecznik prasowy przewoźnika.

Spółka dzięki dokapitalizowaniu Gminy Wrocław będzie mogła zakupić w tym roku trzy pojazdy, ale nadal pozostaje możliwość zakupu w ramach opcji kolejnych 13 sztuk modelu tej marki do końca 2017 roku. Zamówione właśnie pojazdy pojawią się we Wrocławiu na początku przyszłego roku (1- koniec stycznia, 2 ? koniec lutego i 3 ? koniec marca). W ramach nowej perspektywy unijnej MPK Wrocław planuje w sumie zakup 56 pojazdów do końca 2020 roku. Projekt ten znajduje się już na liście podstawowej projektów starających się o unijne środki. Jest to postępowanie bezkonkursowe, co oznacza, że właściwie złożona aplikacja będzie gwarancją przyznania środków na zakupy taboru. Plan jest taki, aby MPK skorzystało z prawa opcji zagwarantowanego umową z poznańskim Modertransem (przewidującego w sumie 16 sztuk za cenę pierwszych ośmiu zakupionych). Na resztę planowanych do zakupu pojazdów spółka ogłosi kolejny przetarg.

Przypomnijmy, że MPK Wrocław podpisało z Modertransem umowę na zakup 6 nowych częściowo niskopodłogowych i klimatyzowanych tramwajów z firmą Modertrans Poznań. W kontrakcie znalazła się klauzula o możliwości rozszerzenia zakupów o kolejne 16 sztuk.



Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
MPK Wrocław
Modertrans
Moderus
  • wrocek – 10.06.2016

    Porażka , liczyłem na Pesy lub Solarisy

  • zibi – 10.06.2016

    Dobry tram na mniej uczęszczanych trasach,nawet na najbardziej zatłoczonej spełni oczekiwania pasażerów, przecież najważniejsze jest by przyjechał na czas i dowiózł na czas. Niska cena zakupu , 25 % niskiej podłogi ,mała awaryjność oraz doskonała cena eksploatacji-napraw. Niskopodłogowce będą następne w planach i oto chodzi,powoli do przodu Wrocek .

  • WK – 10.06.2016

    Bardzo się cieszę, że kolejne Moderusy Beta pojawią się we Wrocławiu. Oby domówiono łącznie do tych 16 sztuk. Te pojazdy będą służyły długo Wrocławianom. Kiedyś już to pisałem nawet. :-)

  • Ar – 10.06.2016

    Ile wam w MPK płacą za polecanie tych dziadowskich tramwajów? Nawet klimatyzacja nie działa. Dosyć biedazakupów a chcemy nowoczesnych składów jak Twisty!

  • obiłan – 10.06.2016

    Się naprawi i będzie klima śmigać, to akurat żaden problem. To jest forum ogólnopolskie, a nie wasz wrocławski grajdół stękaczy, więc nie dziw się @Ar, że są tutaj osoby z różnymi opiniami i rozumiejący, że kwestie taboru to nie zawsze koncert życzeń.

  • ans – 10.06.2016

    W Poznaniu z powodzeniem jeżdżą na różnych trasach 24 Moderusy Beta, Poznańskie MPK zamówiło kolejnych 20 tramwajów tego typu i 10 dwukierunkowych Bet!

  • TomTom – 10.06.2016

    Bety są za drogie. 4,6 mln zł za biedaniskacza to za dużo.Twista 70%LF albo 100% LF spokojnie można mieć za mniej niż 8 mln zł (Łódź kupiła Swingi za 7,5), trzeba tylko zrobić przetarg taki, by konkurencja Pesy mogła wystartować i Pesa musiała troszkę zejść z ceny.Moderusy nie są tragiczne i lepsze to niż 105Na, ale mają naprawdę sporo wad (miejsca siedzące ze zbyt małą podziałką, liczba miejsc siedzących w członie niskim i w całym tramwaju), drzwi odskokowo-uchylne miast odskokowo-przesuwnych i wpadający w wibracje człon A.Zakup 6 sztuk z ochłapów dofinansowania to lepsze niż nic (choć jakby się Wrocław obudził wcześniej to miałby więcej Twistów), 3 dodatkowe sztuki jakoś przeboleję, ale kupowanie 56 biedawagonów (wniosek o dofinansowanie mówi, że Wrocław chce wagony po ok 4,6 mln zł/szt) to zły pomysł. Lepiej kupić 35 niskaczy z prawdziwego zdarzenia, jak Kraków (kwota, jaką chce wydać Kraków jest prawie identyczna). Wrocław stać na lepsze wagony.

  • Filip – 10.06.2016

    Wstyd.

  • kubex – 10.06.2016

    Widzę że snoby z Wrocławia dalej nie dają sobie wytłumaczyć że miasto nie dysponuje biliardem zielonych, i nie jest w stanie kupować zawsze 100% niskaczy. Modertrans robi naprawdę dobre wozy, na Polskie warunki idealne. A 25% LF wystarczy dla tych co nie dadzą rady wejść po schodach.@Filip: zawsze lepiej niż peszajs z Bydgoszczy.

  • Ar – 10.06.2016

    @kubex miasto ma kasę, tylko wydaje są bezsensownie na pomniki władzy jak Stolica Klutrury-200 baniek, World Games 120 baniek-np. niedawno ogłosiło, że za transmisję 10 dni ,,imprezy" w stylu wyścigi wrotkarzy wyda 20 mln zł Tak, 20 mln zł. Na MPK nie ma a poziom dofinansowania w stosunku do budżetu miasta jest na najniższym spośród największych w Polsce np. Kraków,Warszawa,Poznań,Gdańsk. To są fakty i te liczby nie zmieniają się od lat. Teraz policz sobie, że miałbyś uwzględniając dotację unijną np. 80% to de facto nowoczesny Twist kosztuje cię 500 tys. zł więcej i masz 40 Twistów a nie 40 Moderusów Bieda. Bez dotacji unijnej różnica wynosi odliczając VAT 2,6 mln czyli byłoby na jakiejś 7 składów, ale po co.Proponuję, żebyś zamiast jeździć jakąś Skodą, Fordem,Kią czy nawet Dacią kupił sobie jakąś Ładę, ok? Wystarczy na twoje potrzeby.

  • zbulwersowany marcin – 10.06.2016

    to tragedia ogrzewanie glosne jak nie wiadomo co przestarzala konstrukcja i brak 100 % niskiej podlogi TRAGEDIA MPK WROCŁAW

  • ciekawski – 10.06.2016

    Pamiętam jak we Wrocławiu jeszcze w latach osiemdziesiątych/dziewięćdziesiątych po szynach jeździło mnóstwo stodwójek solo. Czy od tamtego czasu przybyło mieszkańców ? Nie sądzę. Więc czemu nie zamówią 20 metrowych wagonów a całkowicie niskopodłogowych

  • www – 10.06.2016

    Modertrans Beta nie wywodzi się ze 105-tki? Może nic nie ma wspólnego z Alfą? W Rosji tamtejsze miasta kupują rosyjskie tramwaje, które są bardziej funkcjonalne od naszych Bet. No, mamy tego nie widzieć? Naprawdę nie da się zbudować taniego tramwaju z podłogą o jeden poziom (stopień) niżej niż w 105-tce? Czemu robią to Czesi i Rosjanie?Droga w kierunku produkcji tramwajów typu Beta w przyszłości przyczyni się do likwidacji kolejnych linii tramwajowych, żeby tylko nie całych sieci. Likwidacje linii w Gliwicach, Bytomiu, Chorzowie, itd. nic nikogo nie nauczyły? Przecież podstawowym argumentem przeciw tramwajom był fakt wysokiej podłogi. Po co pasażer ma się męczyć? Wybierze wygodny niskopodłogowy autobus, bo tylko takie będą mogły jeździć nawet w GOP-ie, albo samochód. Czemu w dużych miastach nie kupuje się autobusów z tylko częściowo niską podłogą? No wystarczy przejechać się w Warszawie nawet najmłodszym Gniotem i sprawa jest jasna jak słońce.Tramwaje tylko po to żeby były nie mają sensu. Dostępność, szybkość, cisza w pojeździe, komfort to są zalety nowoczesnych tramwajów. Utrzymywanie na siłę starych sieci z przestarzałym funkcjonalnie taborem odpycha pasażerów do samochodów. O to nam chodzi? Bez sensu. Utrzymywanie linii tramwajowych, gdzie jest za mały ruch pasażerki nie ma żadnego sensu. Poza tym nikt mi nie wmówi, że jazda nawet w miarę nowoczesną Bulwą jest równie wygodna co Swingiem. Mam porównanie na co dzień i zapewniam, że to jest inna liga funkcjonalności, komfortu, ciszy i szybkości wymiany pasażerów. Ile starszych osób jeździ tramwajami w Warszawie? Może tylko tyle, że zmieściłyby się w członie niskopodłogowym Bety? Jasne, że nie! Jeżeli ktoś myśli, że ci ludzie jeździliby gdyby musieli wspinać się po wysokich schodach głęboko się mylą. Warszawa różni się mieszkańcami od innych miast? Skądże. Może dzięki dostępności komunikacji u nas starsi ludzie nie siedzą po domach, ale korzystają z życia? Czy komunikacja nie jest od ułatwiana życia mieszkańców? Według mnie jest. Z takim podejściem tramwaj niskopodłogowy to pojazd pierwszej potrzeby, a nie jakaś fanaberia.Zmieniając trochę temat znacznie rozsądniejsze jest tworzenie tramwajowych linii magistralnych z bardzo dobrym czasem przejazdu do których pasażer może dostać się małym skomunikowanym autobusem. Tak buduje się na zachodzie Europy i to się sprawdza. Powinniśmy korzystać z mądrości innych. Tramwaje buduje się na ciągach na których autobusy nie dają rady. Czy tak robimy? Nie zawsze, ba często powtarzamy błędy z przeszłości: a nuż pasażerowie się znajdą. Utrzymywanie na siłę niefunkcjonalnych linii tramwajowych z niefunkcjonalnym wysokopodłogowym taborem (nawet nowym) nikogo nie zachęci do korzystania z komunikacji. Gorzej, że może być powodem eliminowania wielu mieszkańców z normalnego życia. A to już nie jest ok. Kiedyś było. Też chcemy wrócić do takiego stanu?

  • Hanys – 11.06.2016

    Demobil z rajchu zdecydowanie lepszy.

  • Hanys – 11.06.2016

    Demobil z rajchu zdecydowanie lepszy.

  • Combino – 11.06.2016

    @kubex: Pi...isz jak potłuczony,niczego lepszego o tych twoich wypocinach nie da się napisać. Zresztą zobacz sobie co o Biedach i Twistach sądzą sami wrocławianie,choć przy takiej zapiekłej nienawiści do Pesy jak twoja to nawet cud nie pomoże. Pozostaje życzyć ci zdrowia,bo na cokolwiek innego raczej za późno ;)

  • TomTom – 11.06.2016

    Pamiętajcie też, że MPK nie chce kupić tego wyłącznie za własną kasę, ale w ramach dofinansowania z UE. To oznacza, że różnica w cenie między prawdziwym niskaczem, a Betą to ok. 1 mln zł. To nie jest dużo.Jakoś można byłoby przeżyć, gdyby faktycznie nie przelewało się w mieście i tramwaje byłyby kupowane za własne fundusze. Ale stać nas na lepszą komunikację i tramwaje, które kupujemy z dofinansowaniem z UE!A Twisty sprawują się u nas świetnie. To zdecydowanie najlepsze wagony w mieście.

  • Ar – 11.06.2016

    @TomTom ta różnica jest jeszcze mniejsza bo po pierwsze, przewoźnik dostaje zwrot VATu więc liczy się cena netto. Twist kosztował netto 6,4 mln a Bieda 3,8 mln. Różnica wynosi 2,6 mln, ale 1 mln to jeśli dofinansowanie z Unii wyniosłoby tylko 40% a wiemy, że może być i 80% wówczas realnie koszt dla MPK nowoczesnego tramwaju to raptem 500 tys. więcej. Twisty dobrze sobie radzą, szkoda, że nie wszędzie wjadą jak np. plac Teatralny(wina za szerokich krawężników), ale większość miejsc już poprawiono.

  • kent – 11.06.2016

    Jak widze co robi Kraków , a co my we Wrocławiu to płakać mi się chce

  • pyrlander – 12.06.2016

    Beta wjedzie ta, gdzie nikt poważny nie puści 100% niskacza. Widocznie takie wozy są wrocławskiemu MPK potrzebne, czy to się komuś podoba, czy tż nie. Jakoś nikt nie zwraca uwagi na to że krytycy w pierwszej kolejności pytają "Dlaczego Modertrans, a nie Protram?

  • Głog – 13.06.2016

    Wiele osób piszę tutaj jakby MPK nie chciało w 100% niskopodłogowego taboru, a tu przecież nie o "chcenie" się rozchodzi. Muszą obracać się konkretnych realiach budżetowych i ich się trzymać. Jak ktoś chce, to prośby o zwiększenie budżetu dla MPK trzeba kierować w wiadomym kierunku.

  • kubex – 13.06.2016

    Tramwaj nie kosztuje 2 000! A szczególnie taki w pełni niskopodłogowy. Beta jest idealna dla polskich miast, zwłaszcza że w niemal każdej sieci (no, może poza Olsztynem i może Warszawą, choć nie znam tamtejszych realiów zbyt dobrze) są odcinki po których niskacze nie przejadą. Poza tym zdecydowanie wolę Moderusa od Pesy która rozpadnie się od razu albo szybciej.

  • Combino – 14.06.2016

    ^^ Tak durną,zaciekłą pyrę to rzadko można spotkać. Tak się składa,że jechałem jednym i drugim; na SSC lokals mój komentarz o komforcie jazdy jak w 105-ce OIDP podsumował mniej więcej tak: "a czego się spodziewałeś? To w dużym stopniu JEST 105-ka". I to najlepsza puenta: Pesa wypadła jak porządny tramwaj,Bieda - jak biedaniskacz którym jest,którego nie żal posłać na kijowe tory jak na Pomorskiej i który da tam kawałek niskiej podłogi. Koniec plusów :)

  • Kapusta – 14.06.2016

    Porównywanie twista i bety mija się z celem. To dwa różne światy. Dziwię się tylko że MPK kupuje moderusy a protram bankrutuje...

  • kubex – 14.06.2016

    Owszem, nie ma co porównywać. Nawet mimo małej ilości niskiej podłogi Beta która wytrzyma lata jest o wiele lepsza niż Twist który rozpadnie się dosyć szybko.

  • kubex – 14.06.2016

    I nie pyrę bo nie jestem z Poznania.

  • www – 14.06.2016

    @kubex To w miastach, których nie stać lepiej zlikwidować tramwaje i kupić niskopodłogowe autobusy, które w wersji wypasionej i przegubowej kosztują połowę Bety:-) Gratuluję podejścia:-) Czemu niby mamy płacić dwa razy więcej za coś gorszego? Bo to tramwaj z Poznania? :-)

  • wojtek – 14.06.2016

    A przecież prezes Szczepańska i rzeczniczka MPK również zapewniały że Wrocław będzie kupował również bardziej niskopodłogowe (co najmniej 70%) tramwaje, w stosunku 2/3 niskopodłogowe i 1/3 z niskim członem. To jak to w końcu jest? Chcą kupić tylko biedy? W sytuacji gdzie UE zwróci nawet 85% kosztów i jeszcze podatek VAT jest to skrajna niegospodarność, nieodpowiedzialność i skandal! Są wogóle jakieś plany zakupu czegoś bardziej niskopodłogowego w bieżącej perspektywie?

  • zzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzz – 14.06.2016

    W MPK Łódź (najgorszy przewoźnik z najgorszym taborem w Polsce), wszyscy pasażerowie zesr***** się ze szczęścia jakby zamiast standardowego złoma 805Na podjechała taka Bieda. Mieliśmy Biedę na testach i wszystkim pasażerom bardzo się podobała. Uważam jednak, że za dotacje unijne powinny być kupowane wozy co najmniej 70% niskopodłogowe, a bieda-niskacze powinny być kupowane za środki własne przewoźnika/miasta.

  • Owieczka – 14.06.2016

    A może solaris zamias pesy.

  • TomTom – 14.06.2016

    Solaris? Może być, ale na skrętnych wózkach (czyli krótsza wersja powstającego Lipska). Mamy Twisty, które nam bardzo pasują i jest to konstrukcja odpowiednia na nasze średnio utrzymane torowiska i sporo łuków i rozjazdów. Wolałbym osobiście unifikację taboru, ale czemu nie.@kubex 2 mln to kwota wkładu własnego w porządny, niskopodłogowy tramwaj przy dofinansowaniu 75% (które zakłada MPK). Wrocław stać na lepsze tramwaje. Owszem, trzeba byłoby bardziej dofinansować MPK, ale kasa, która idzie an transport publiczny w mieście to żenada i trzeba ją zwiększyć.@wojtek Właśnie to jest największy problem: ma być przynajmniej 56 tramwajów, a zakładają, ze to mają być biedaniskacze. A o reszcie sza. Bo wyjdzie szydło z worka, że nas nie stać.

  • ŁDZ – 15.06.2016

    Prezydent Łodzi parokrotnie już powtarzała, że u nas nówki będą wyłącznie 100% niskie. Poza tym zakład techniki ma odnawiać pozostałe M8C z członem niskopodłogowym i szukać kolejnych używek (mówi się o kolejnych kilkunastu M8C, a nawet tych NF6D z Bogestry - przynajmniej MPK zapewnia, że jest w kontakcie z tamtejszym przewoźnikiem w sprawie tych tramwajów).Moderus powinien kosztować maks 2,5-3 miliony, a że Poznański producent nie ma konkurencji to winduje ceny ile się da...

  • dll – 15.06.2016

    porazka. Inne miasta jakos kupuja 100% LF tramwaje :/

  • kubex – 15.06.2016

    @www: między innymi dlatego że tramwaj jest wiele razy bardziej pojemny, i prawdopodobnie (jeśli to nie pierwsze lepsze badziewie) będzie jeździć o wiele dłużej niż autobus.@zzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzz: nie przesadzaj, TŚ gorsze.@TomTom: kasa przeznaczana na transport publiczny jest żenadą nie tylko we Wrocławiu, taka sama sytuacja jest w całej Polsce. I dlatego Bety się sprzedają (i dobrze)@dll: zobaczmy: Warszawka (sztolyca by się nie obyła bez tego), Wrocław, Częstochowa, Poznań, Olsztyn. A gdzie reszta? Kupują te miasta na które stać. Poza tym Wrocław ma już w pełni niskopodłogowe Pesy (badziewie, ale jest 100%LF). Nie narzekaj.

  • Combino – 15.06.2016

    @kubex: prawdziwym badziewiem to jest Moderus Bieda i to czuć podczas jazdy po Wrocławiu. W ciągu godziny jechałem jednym i drugim,więc ciężko o lepsze porównanie. Komfort i doznania jak w 105-ce,tyle że nowej; taki szajs nie powinien być kupowany jako nówka. Ty jesteś jeden; wrocławian chcących kolejnych Pes (i jednocześnie wściekłych na zakup kolejnych Bied) jest znacznie więcej :)

  • MarCin – 15.06.2016

    A WEDŁUG. Mnie. Nie było by tej dyskusji jak by protram dostarczał tę wozy... ....................................

  • Combino – 16.06.2016

    @MarCin: wiesz,czemu Protram nie dostał tego kontraktu? Bo (mimo całej dawnej sympatii do tej firmy) miasto i MPK doskonale znały sytuację Protramu,zarówno finansową jak i kadrową i zdawały sobie sprawę że to nie tylko nie uratuje Protramu,ale wręcz grozi realizacji kontraktu. Protram w kiepskiej sytuacji to był kilka lat temu; w momencie ogłaszania przetargu zdychał,bez dobrej kadry i zdolności realizacji zamówienia. Tam w zasadzie do odzyskania jest już tylko majątek trwały; reszta odeszła do historii. Przewagą Modertransu jest to,że (dzięki kroplówce z MPK,wspomaganej jakimiś tam - niezbyt obfitymi,ale z drugiej strony sam Wrocław zapewni im pracę na rok - zamówieniami z zewnątrz) jest w lepszej kondycji i przynajmniej zrealizuje to zamówienie. Zresztą niewykluczone,że jak to co zostanie po Protramie znów włączą do MPK,to sami sobie będą robić biedaniskacze ;)

  • kubex – 17.06.2016

    @Combino: jest też mnóstwo Wrocławian którzy wiedzą że lepszy tramwaj z małą ilością niskiej podłogi lecz całkowicie bezawaryjny niż w pełni niskopodłogowe i psujące się codziennie badziewie. Ja będąc z GOPu miałem okazję przejechać się Betą, co prawda górnośląską ale od Wrocławskiej wyróżnia ją tylko wyposażenie i dwukierunkowość. Komfort jazdy jest nawet większy niż ten znany z Twistów, między innymi ze względu na brak trzaskających drzwi.

  • Combino – 18.06.2016

    "lepszy tramwaj z małą ilością niskiej podłogi lecz całkowicie bezawaryjny niż w pełni niskopodłogowe i psujące się codziennie badziewie"Czy ciebie do reszty już pogrzało? Porównujemy WROCŁAWSKIE TWISTY z Betami; gdzie ty masz we Wrocławiu codziennie psujące się Twisty?!

  • Combino – 18.06.2016

    A w dalszej części posta to już zupełnie odpłynąłeś i nie porównujesz rzeczywistych modeli; trzaskające drzwi... odstaw to co bierzesz :D

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....