TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

InfoRail

InfoBike

MPK Wrocław kupuje kolejne Moderusy ? 13 sztuk
InfoTram - Opublikowano: 15.12.2016 13:08:17 28 komentarzy
MPK Wrocław kupuje kolejne Moderusy ? 13 sztuk (foto: MPK)

MPK Wrocław podpisało aneks z poznańską firmą Modertrans na zakup 13 sztuk tramwajów typu Moderus Beta.

Producent będzie sukcesywnie dostarczał nowe pojazdy tak, aby wszystkie trafiły do Wrocławia do końca 2017 roku. Trzy zamówione wcześniej sztuki są już w produkcji i trafią do Wrocławia pod koniec pierwszego kwartału przyszłego roku.

- Skorzystaliśmy z prawa opcji zakupu dodatkowych 16 tramwajów uwzględnionego w kontrakcie z firmą Modetrans, która wygrała przetarg na dostawę tramwajów kupowanych za pieniądze jeszcze z poprzedniej perspektywy unijnej ? wyjaśnia Jolanta Szczepańska, prezes MPK. ? To pozwoliło nam, po zabezpieczeniu środków w budżecie Miasta, złożyć zamówienie bez dodatkowego postępowania przetargowego. Ponadto dzięki opcji mieliśmy zagwarantowaną bardzo dobrą cenę zakupu. Kwota 3. 750 tys. zł za nowy tramwaj przy obecnym rynkowym poziomie cen jest bardzo atrakcyjna.

MPK informuje, że stara się jak najszybszej wymienić wyeksploatowany i przestarzały tabor na nowy, aby zapewnić pasażerom coraz lepsze warunki podróży. Nowe tramwaje będą częściowo niskopodłogowe ze wszystkimi udogodnieniami dla osób niepełnoprawnych m.in. zapowiedziami wewnętrznymi i zewnętrznymi czy jaskrawymi wyświetlaczami informacji pasażerskiej. W taborze MPK jest obecnie jeszcze 130 tramwajów Konstal 105 Na i 105 NWr z lat 1975 ? 1991 ? wszystkie są w stu procentach wysokopodłogowe, a ponad 30 z nich nie ma systemu zapowiedzi głosowych. To oznacza, że we Wrocławiu pasażerów wożą jeszcze tramwaje ponad 40-letnie, które trzeba pilnie wymienić.

Przewoźnik dodaje, że zamówienie kolejnych Moderusów odbywa się w ramach projektu modernizacji taboru tramwajowego Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko na lata 2014-2020 w ramach środków unijnych, którego beneficjentem jest MPK Wrocław. Spodziewany poziom dofinansowania projektu przez Unię Europejską jest określony na 75 proc. Na wyłonienie dostawcy kolejnych 40 sztuk trzeba będzie jeszcze poczekać.

- To jakie tramwaje będziemy kupować w dalszej kolejności będzie zależało od cen oferowanych przez producentów w przetargu, który chcemy ogłosić w połowie przyszłego roku ? mówi prezes Szczepańska. - MPK zamierza kupić jak najwięcej tramwajów po jak najlepszej cenie, a jednym z kryteriów, które będzie decydować o ocenie ofert będzie m.in. jak największy udział niskiej podłogi przy zaoferowaniu jak najatrakcyjniejszej ceny.

Wszystkie 56 tramwajów zakupionych w ramach tego projektu ma trafić do Wrocławia do końca 2019 roku. Przypomnijmy też, że MPK chce pozyskać w przyszłym roku także 60 nowych autobusów. W umowie z przyszłym kontrahentem, również zamierza zapewnić sobie prawo opcji tak, aby móc rozszerzyć kontrakt o kolejne nawet 100 sztuk. Taka formuła pozwala pozyskiwać pojazdy od jednego producenta, dzięki czemu ich późniejsza eksploatacja jest bardziej efektywna.

W ciągu ostatnich 5 lat MPK wydało ponad 330 milinów złotych na inwestycje w nowy tabor.



Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
MPK Wrocław
Modertrans
Moderus Beta
  • Wroclove – 15.12.2016

    I dobrze. Za ta cene nic lepszego nie kupią. A biedowozy są tanie w eksploatacji i wjadą wszędzie nie tak jak Pesa czy inne wozy.

  • WK – 15.12.2016

    Zgadzam się w 100 procentach z poprzednikiem. Moderusy Beta MF19AC są naprawdę dobrymi tramwajami i, jak pisałem wcześniej, będą długo służyć Wrocławianom.

  • AXC – 15.12.2016

    @Wroclove ile ci płacą wrocławscy partacze za sianie tej propagandy?

  • awes – 15.12.2016

    Dokładnie @AXC propaganda na całego, a jak były jaja, że włączało się klimę i wóz stawał dęba bo odcinało zasilanie. Każdy "właściciel" wrocławskich Moderusów mówi, że coś z nimi nie tak.

  • Cycolina – 15.12.2016

    BRAWO MODERTANS!!!!! OBY OBLECHOWO JUŻ W POLSCE NIE SPRZEDAŁO ANI JEDNEGO KLEKOTA!!!! TAK NAM doPOmóż PIS!!!!

  • kubex – 15.12.2016

    ^słaby bait.Nie wiem jak sobie radzą we Wrocławiu, ale u nas na Górnym Śląsku jeżdżą całkiem dobrze. Jeśli jest aż tak źle jak powiedział @awes to oby tym razem było lepiej.

  • zibi – 15.12.2016

    Zawsze mówiłem iż to są doskonałe pojazdy na mniej uczęszczane trasy oraz na zdewastowane torowiska nie ma lepszych,niechętni temu pojazdowi Pesa owcy są niezadowoleni iż Bydgoszcz nie ma zamówień i biedę klepie po ubiegło rocznej przewałce dostarczając produkty z półrocznym poślizgiem i nawet nie chcą płacić kar wnikających z podpisanych umów a konkurencja nie bierze zamówień z których nie jest wstanie się wyrobić brawo Modertrans.

  • Elektronik – 15.12.2016

    Nikt nie ukrywa tego, że Moderusy to tramwaje w wersji ekonomicznej, ale i takie są przydatne. Poza tym to było wykorzystanie opcji, a nie nowy przetarg, więc taki ruch uważam za zrozumiały.

  • AXC – 15.12.2016

    @awes0 nie tylko, że klima wywalała "korki" bo dla Moertransa to był pierwszy seryjny pojazd z klimą, ale ona wiele wprost na głowy pasażerów przez co łatwo o przeziębienie. W innych tramwajach nawiewy są u góry i powietrze cyrkuluje. Biedy strasznie piszczą. To ma być XXI wiek? Jedynie ludzie z MT mogą się cieszyć, że robota na parę lat się szykuje. Kaktus na ręce mi wyrośnie jeśli Wrocław w kolejnym przetargu nie zrobi ustawki pod Biedy. Miasto musi oszczędzać, komunikacja jest trwale nierentowna. Obija się to zakupami wyłącznie biedatramwajów.

  • Tramicus365 – 15.12.2016

    Czy koszt takich "opcjonalnych" tramwajów jest w 100% pokrywany przez miasto, czy Unia też się dokłada? Jeśli to pierwsze, to uważam takie posunięcie za dobrą decyzję. Nowe wozy się przydadzą, czas na wycofanie najstarszych. Za kilka lat wygaśnie ograniczenie dotyczące przydziału Skód 19T wyłącznie na linie 31, 32, 33. Obstawiam, że wtedy na 33 pojawi się też starszy tabor, "wolne" Skody wyślą na inne trasy. Byle nie na 23 ani 11, bo tam już i tak jeździ dużo najnowszego taboru. Może czas na regularne kursy w 100% niskopodłogowych wagonów na liniach 2, 9, 10, 17? Jest w ogóle jakiś przybliżony realny termin doprowadzenia torowiska na Biskupin do stanu pozwalającego wysłać tam Skody lub Pesy?

  • Tramicus365 – 15.12.2016

    Jeszcze jedno pytanie: Czy Skody i/lub Pesy mogą jeździć do/z pętli Park Południowy? Kilka razy widziałem Twista na linii 9, ale był to zjazd do zajezdni Gaj. Zgaduję, że 33 na pętli Stadion Olimpijski zmienia numer i zjeżdża jako 9.

  • GOPOWIEC – 15.12.2016

    @kubex Nie wiem skąd masz takie informacje. Nie ma dnia w Bytomiu, by stały dwie Bety z powodu usterek. Jak byłem na dniach otwartych w Tramwajach Śląskich to pracownicy potwierdzali, że Bety z Modetransu są bardzo awaryjne. Natomiast chwalili bydgoskie Twisty i ich profesjonalny serwis. A serwisu Modetrans nie utrzymuje w Bytomiu.

  • awes – 15.12.2016

    Pesy i Skody nie wjeżdżają na PP, Pesy kursy na 9 realizują po 33 jako 9->ZJAZD DO ZAJEZDNI

  • wojtek – 15.12.2016

    W sumie trochę śmieszne że Wrocław kupuje tramwaje nowe a na starcie o generację starsze od już jeżdżących po mieście Skód.O ile jestem w stanie zaakceptować że postanowili skorzystać z tej opcji, to nie wyobrażam sobie że kolejny przetarg będzie dopuszczał taką konstrukcję.22 Bety to już dość sporo jak na Wrocław, nie będzie łatwo nie trafić na Moderusa;-)Jednak uważam że te tramwaje to porażka, jadąc ostatnio moderusem na linii 9 zauważyłem między drzwiami w środkowym członie taką szparę że można było włożyć dłoń...I pytanie do znawców: Jeżeli liczył się będzie w przetargu stosunek ceny do ilości niskiej podłogi to jeśli Bieda ma 25% i kosztuje 4,5 mln a powiedzmy 70% tramwaj jakiś producent zaoferuje za 6,5 mln to jakie są szanse że MPK wybierze coś lepszego?Podobno Stadler zaoferował Metelicę gdzieś w Czechach jakoś mega tanio, może to jest jakaś nadzieja;-)

  • wrocek – 15.12.2016

    Dla Krakowa Pesa to "dziadostwo" a dla Wrocławia ulepszona przez Modertrans 105-ka to dobry tramwaj Porażka

  • nm – 16.12.2016

    Każdy orze jak może !Chce Wrocław kupować Moderusy, niech kupuje.Jeśli założymy , że zakupiony tramwaj w miarę bezawaryjnie jeździ, to jakiś postęp jest - trochę niskiej podłogi, klimatyzacja ( jak działa ), a przede wszystkim zmodyfikowany, energooszczędny napęd asynchroniczny.Cena rzecz względna, może tanio nie jest ale w efekcie będzie można wycofać najstarszy i najgorszym stanie tabor wysokopodłogowy.A Krakowa nie dawałbym za światły przykład , bo i dziadostwa w grodzie Kraka wiele !

  • Combino – 16.12.2016

    @Zibi,ewidentny pracowniku Modertransu,skończ już z tą propagandą,bo jest tak naciągana że tylko kubex (który wolałby dla zasady jakiegoś KTM-a niż Pesę) czy grupka krakowskich hejterów cię poprą w tych bredniach (co nie znaczy,że w duchu cię nie wyśmieją); sami wrocławianie się całkiem jednoznacznie wypowiedzieli na temat Pes i Moderusów; tramwaj ma komfort nowo wyprodukowanej 105-ki,a ty piszesz że to najlepszy tramwaj na mniej uczęszczane trasy; można się z tym zgodzić tylko pod jednym warunkiem: że to trasy,na które - ze względu na stan infry - szkoda co innego posyłać; na "normalnych" odcinkach wszystko było jasne jak słońce w letni dzień. MPK kupuje Biedy,bo jest po prostu spłukane i na nic lepszego ich nie stać; pierwszy przetarg był pod Biedy,ale nieoczekiwanie jedyną ofertę złożyła Pesa, a Twisty - ku niezbyt wielkiemu zadowoleniu MPK - zdobyły popularność i rozbudziły apetyty pasażerów,a jednocześnie podsyciły opór ludności przeciw kupowaniu kolejnych Bied. Poczytaj sobie opinie po decyzji o dalszych zakupach tej marnoty poznańskiej,to ... chociaż nie: ty nawet jak przeczytasz,to i tak nie zmienisz linii firmowej,bo szef się dowie i wywali na bruk ;)

  • AXC – 16.12.2016

    @wojtek- zależy jakie będą kryteria i ich waga- jeśli cena 60% zgodnie z nowych prawem zamówień publicznych a np. za niską podłogę dodatkowe 5-10 czy nawet 20 punktów to nikt z Moderusem nie wygra. Natomiast jeśli to będzie tak pół na pół to Pesa oferując składy w cenie nawet 8 mln- jak 2 lata temu a przecież poznański przetarg udowodnił, że można mieć Twista za 7,4 mln, to Modertrans jest bez szans. Niestety miasto nie ma pieniędzy, oszczędza na komunikacji publicznej- co widać chociażby na poziomie wydatków na MPK- 370 mln podczas gdy znacznie mniejszy Poznań wydaje dużo więcej.

  • T. – 16.12.2016

    @wojtek to ja już wole polskie Modertransy niż jakieś białorusko-szwajcarskie Metallice. Poza tym mam wrażenie, że w tym nowym kontrakcie na 40 sztuk zamówione zostaną jednak składy na poziomie Twista, a nie Bety, że jednak miasto się szarpnie i kupi coś droższego. Coś mam takie przeczucie, że prezydent odchodząc z urzędu będzie chciał pozostawić po sobie dobre wrażenie w postaci 40 nowoczesnych pojazdów.

  • zibi – 16.12.2016

    @ Combino nic z Modertransem mnie łączy,jedno jest pewne iż Pesa Zaboklickiego jest firmą nie rzetelną i może napiszecie jak rozliczyliście ostatnie dostawy do Bydgoszczy, Łodzi bo tutaj coś śmierdzi.(pochwalcie się publicznie)

  • Combino – 16.12.2016

    Mnie łączy z Pesą tyle co ciebie z Modertransem,więc nie zwracaj się do mnie per towarzyszu. A rozliczenia są dostępne,wszystko było jawne.

  • nm – 16.12.2016

    A może by tak św. Mikołaj zamówił w Pesie za budżetowe pieniądze 200 Krakowiaków, 200 Krakowiaków II, 200 wagonów 2010 NW, 150 wagonów 26m i 150 wagonów 20m ,a potem podarował to polskim miastom w częściowym prezencie za symboliczną odpłatnością 2,5 - 3,5 mln brutto za jeden wagon.Na kilkanaście lat problem taboru tramwajowego w polskich miastach byłby rozwiązany z pożytkiem dla wszystkich zainteresowanych.

  • kubex – 16.12.2016

    @Combino: Beta to tramwaj BUDŻETOWY, czyli właśnie dla takich przewoźników jak MPK Wrocław czy Tramwaje Śląskie którzy nie mają kasy. Co nie zmienia faktu że dobrze spełnia swoją rolę taniego i przede wszystkim NOWEGO tramwaju. Odnosząc się do twojej wypowiedzi na mój temat, wybrałbym Pesę bo wiem że KTM to jeszcze gorszy złom. Mimo tego, że nie lubię Pesy za słabą jakość i opóźnienia w dostawach.

  • Combino – 18.12.2016

    @Kubex: właśnie,Bieda to tramwaj BUDŻETOWY,który już teraz jest nieco przestarzały; u Was Biedę można puścić na 9-kę i tam będzie robić różnicę,ale w niewielu innych miejscach ponadto. Czyli krótko: Bieda jest lepsza praktycznie tylko od zamknięcia trasy czy od starych 105-ek na niej. Nie może być jednak podstawowym typem taboru w dużym mieście,takim jak np. Wrocław,a tak się we Wrocku stanie,jeśli wprowadzą w życie wszystkie plany! Tak naprawdę jest to do tego stopnia rzadko spotykana (przez archaiczność idei) konstrukcja,że nawet nie ma za bardzo z czym porównać; sam się zastanawiałem,czy to ten sam poziom co Vario LF2+/LF3+ czy jednak niżej? Wracając do porównania: naprawdę,nie wiem jak można (po przejechaniu się jednym i drugim,zwłaszcza w tym samym mieście) wygadywać że Beta to ten sam poziom (czy nawet lepszy) niż Pesa; ja na 15-ce we Wrocławiu po zamknięciu oczu czułem NOWĄ 105-KĘ!Żeby to napisać,to trzeba mieć naprawdę osobisty (i to negatywny) stosunek do bydgoskiego producenta,bo wiele wspólnego z prawdą to nie ma...Tak więc tytułem podsumowania: jako jedyna alternatywa dla zamknięcia trasy - TAK; jako podstawowy tabor (zwłaszcza w dużym mieście) - (cytując Grocholę): NIGDY W ŻYCIU :)@nm: niezły pomysł ;)

  • www – 18.12.2016

    Poczytałem trochę dzisiaj wrocławskie forum i tam faktycznie nie owijając w bawełnę nazywają "wynalazek" z Poznania biedami. Jakość wykonania taka sobie. Delikatnie rzecz ujmując. To po prostu 105-tka i nic poza tym, że może nowocześniejsze silniki wsadzili.Nie rozumiem Wrocławia. Naprawdę lepiej, jeżeli nie mają kasy, byłoby kupić normalne, ale z mocnymi silnikami, krótkie średnio-podłogowe tramy (takie nawet Rosja produkuje, a nie jakieś o jeden poziom wyższe 105-tki). Dokupić do tego niskopodłogowe doczepy podobne do stosowanych na zachód od Odry i byłoby dużo lepiej niż w betach i taniej.Czemu Wrocław nie kupuje wysoko-podłogowych autobusów? Bo co? Z takim podejściem do dopuszczania Bety jako "rozsądnego" tramwaju skończy się jak w Gliwicach, gdzie ludzie woleli nisko-podłogowe autobusy niż stare wysokie 105-tki, które były tam w wielu miejscach "dostępne" z poziomu asfaltu.Wygląda na to, że pewne ministerstwo powinno narzucić w końcu standardy techniczne dla nowych tramwajów, w których powinni uwzględnić dostępność podłogi dla pasażerów. Wrocław miało kasę na piłkarzy, a oszczędza na podatnikach. To chore.

  • Łodzianin – 18.12.2016

    A drogi Wrocław niech kupi z Paryża wszystkie TFSy Alstomu.

  • Marcin Wrocław – 18.12.2016

    Raczej pewne jest ze te następne tramwaje nie będą już Moderusami Beta. Wstępne zapowiedzi jakie usłyszałem to minimum 50% niskiej podłogi a jak wiadomo Modeusy Bieda tego nie spełniają. Skoro MPK kupuje tylko same niskopodłogowe autobusy a nie np. te tańsze, czeskie z częściowo niska podłogą, to niech wymogi te przeniesie też na tramwaje. Jeżeli tak się stanie z tymi 50 procentami to pewne jest że do Wrocka trafia same "niskacze" bo nie robi się nigdzie tramwajów z 50% niskiej podłogi. Najprawdopodobniej do przetargu stanie Pesa Twist, Solaris czy Moderus z modelem Gamma o ile zda ten poznański prototyp egzamin i będzie mógł być wdrożony do produkcji. Ja obecnie stawiam na Pesę bo widzę że te tramwaje nie są awaryjne, są wygodne i pojemne. U mnie za oknem jeździ obecnie głównie w weekendy na linii "3' i "5'. Te tramwaje są nie tylko najlepsze ale i najpiękniejsze ,naprawdę nowoczesne. A nad Moderusami Biedami jest za dużo krytyki, wystarczy przeczytać opinie o tych tramach w "Gazecie Wyborczej" gdy o nich piszą. Jednym z kryteriów zakupów nowych tramwajów jest m.in. szybka wymiana pasażerów a pojazdy z większą częścią wysokiej podłogi tego nie spełniają.Mówi się o 56 tramwajach a wymienić w najbliższych latach trzeba będzie drugą połowę.Trzeba brać też pod uwagę zakup nowych tramwajów na planowane nowe trasy na Nowy Dwór,Ołtaszyn,Jagodno,Psie Pole.

  • mick8791 – 07.02.2017

    @Marcin WrocławTramwaje Pesy najpiękniejsze? Nad czym jak nad czym ale nad designe'm Pesa powinna ostro popracować, bo została wiele lat w tyle...

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....