TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

InfoRail

InfoBike

MPK Poznań zmodernizowało Tatrę
MPK POZNAŃ - Opublikowano: 07.10.2011 15:30:34 8 komentarzy
MPK Poznań zmodernizowało Tatrę

Całkowicie nowy układ napędowy oraz układ hamulcowy, które zwiększą bezawaryjność w ruchu liniowym –to najważniejsze zmiany, jakie zostały wprowadzone przez poznańskie MPK w „nowej”wersji Tatry, zwanej RT6 MF06 AC. Ponadto w wagonie działa monitoring zewnętrzny i wewnętrzny i nowy system informacji pasażerskiej. Tramwaj ma też nowe siedzenia, wykładzinę antypoślizgową, klimatyzację w kabinie motorniczego i odświeżone wnętrze.


Najważniejsze niewidoczne dla oczu
Tramwaj został wyposażony w 4 silniki prądu przemiennego, z możliwością rekuperacji energii do sieci, co oznacza, że pozyskaną podczas hamowania energię, będzie mógł ponownie wykorzystać. Zainstalowano komputer pokładowy spełniający wszystkie funkcje systemu diagnostycznego układu napędowego oraz innych ważnych układów w wagonie, tj. układu hamulcowego, ogrzewania itd. Nowy układ hamulcowy składa się z trzech niezależnych systemów (po jednym na wózek), sterowanych centralnie. Daje to większą kontrolę nad układem hamowania, niż w przypadku, gdy procesem tym kierują dwa różnego pochodzenia systemy.


Nowości dla pasażerów
Pasażerowie przede wszystkim zauważą zmianę wyglądu wnętrza tramwaju. Zostało ono całkowicie zregenerowane i przybrało nową, jaśniejszą kolorystykę. Pojazd wyposażono w nowe siedzenia. Zastosowano nową antypoślizgową wykładzinę podłogową. Jest także miejsce dla osoby niepełnosprawnej - z miękkim oparciem i pasami bezpieczeństwa. Dodatkowo wagon wzbogacił się o nowe oświetlenie zewnętrzne w formie zintegrowanych paneli świetlnych z zastosowaniem technologii LED. Całkiem nowy jest także system informacji pasażerskiej. Wewnątrz i na zewnątrz wagonu zamontowano nowe tablice LED, łącznie z charakterystyczną dla Poznania okrągłą tablicą dachową z numerem linii. Tramwaj posiada system zapowiedzi głosowej przystanków, radiotelefon oraz rozbudowany system monitoringu.
W tramwaju zamontowano nowoczesny system sterowania ogrzewaniem w przedziale pasażerskim. Sterowanie układem utrzymuje stałą temperaturę, zapewniając większy komfort wewnątrz tramwaju.


Komfort dla prowadzącego pojazd
Polepszą się też warunki pracy motorniczych, którzy będą mogli skorzystać z klimatyzowanej kabiny. Zmieniono pulpit sterowniczy, na podobny do tych, które są doskonale znane z wagonów Moderusa Alfa oraz Moderusa Beta. Znalazły się na nim, oprócz standardowych paneli z przyciskami, panel z ekranem dotykowym oraz komputer KWSR.
Kamery monitoringu obserwują zarówno wnętrze tramwaju jak i obszar na zewnątrz wagonu. Kamera zastępująca lewe lusterko wsteczne i kamera obserwująca obszar torowiska pozwoli śledzić także to, co dzieje się na zewnątrz pojazdu.


Będą kolejne Tatry
Są plany, aby stopniowo modernizować kolejne wagony. Doświadczenia związane z eksploatacją pierwszego zmodernizowanego egzemplarza, pozwolą na wprowadzenie odpowiednich poprawek i udogodnień, tak aby „nowa”Tatra, jak najlepiej sprawowała się na torach oraz służyła kierującym pojazdy, jak i pasażerom.
Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na

Sprawdź też:
Tatra
MPK Poznań
modernizacja
  • Krispolo – 08.10.2011

    Bardzo dobrze, że Tatry będą modernizowane. Były kiedyś z nimi kłopoty, a teraz staną się nowoczesnymi pojazdami na miarę XXI wieku.

  • Nikoś – 09.10.2011

    I trzeba dodać że Modertrans zmodernizował Praską tatrę a poznańska oryginalna dalej gnije przed halami w Modertransie.

  • Marcin – 09.10.2011

    Nikoś ma racje. Zabrali by się za przywracanie należnego blasku pierwszemu niskopodłogowemu tramwajowi produkcji krajowej.

  • adam – 09.10.2011

    Nie jestem z Poznania ale kilka razy jechałem tymi pojazdami. Wbrew wysokiej usterkowości są naprawde wygodne dla pasażera i szybko jeżdżą.

  • gosć – 10.10.2011

    "Tramwaj został wyposażony w 4 silniki prądu przemiennego, z możliwością rekuperacji energii do sieci, " (!!) - no Poznań to ma już full-wypas, a modeli tyle się tam przewinęło, że się aż w tym pogubiłem....

  • pyrlander – 10.10.2011

    Marcinie, o którym tramwaju piszesz? Jeśli o Gliździe, to nie ma jej już nawet w kawałkach.

  • Nikoś – 14.10.2011

    Modertrans kupił 2 Tatry z Czech. Zmodernizował jedną w barwy Poznania i nadał jej numer Tatry która oficjalnie poszła do modernizacji.

  • Piotr – 26.10.2011

    A ktoś wie jaka jest przyczyna takiej podmiany ?

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....